جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

سامسونگ اولین مجموعه از تراشه های 3 نانومتری جهان را عرضه کرد

author منتشر کننده
بدون نظر 1 0
سامسونگ اولین مجموعه از تراشه های 3 نانومتری جهان را عرضه کرد

هفته گذشته گفته شده بود که سامسونگ قصد دارد امروز (3 مرداد ماه) اولین تراشه‌های 3 نانومتری جهان را عرضه کند. حالا این غول فناوری کره‌ای با برگزاری مراسم جدیدی در پردیس هوآسیونگ (Hwaseong)، عرضه این چیپ‌ها را جشن گرفته است.

تراشه‌های 3 نانومتری سامسونگ از فناوری GAA (Gate All Around) بهره می‌برند که باعث می‌شود نسبت به فناوری فعلی FinFET بهره‌وری انرژی بالاتر و عملکرد سریع‌تری داشته باشد. از این فناوری برای ساخت تراشه‌های محاسباتی با کارایی بالا برای سرورها و مراکز داده استفاده خواهد شد. همچنین می‌توان از آن‌ها برای ساخت تراشه‌های رده بالا گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها، دستگاه‌های پوشیدنی، لپ‌تاپ، رایانه‌های شخصی و موارد دیگری استفاده کرد.

همانطور که در گزارش قبلی نیز گفته شده بود، اولین دسته از تراشه‌های 3 نانومتری به یک ماینر رمزارز چینی تحویل داده می‌شود.

طبق گزارش SamMobile، در این رویداد حدود 100 نفر از جمله چانگ‌یانگ لی (وزیر تجارت، صنعت و انرژی)، کیونگ هیون (مدیرعامل سامسونگ الکترونیک DS) و تمام کارمندان مهمی که در توسعه و تولید انبوه تراشه 3 نانومتری مشارکت داشتند، حضور داشتند.

رقابت سامسونگ با TSMC در بازار نیمه هادی

«جئونگ کی تائه»، معاون ریخته‌گری سامسونگ اعلام کرد که آن‌ها از طریق همکاری با شرکت‌های دیگر موفق شده تا موانع پیش‌رو در توسعه فناوری تراشه‌های 3 نانومتری را حل کند. این شرکت برای توسعه این فناوری با سایر بازوهای تجاری سامسونگ و شرکای تولیدی و زیرساختی جهانی خود همکاری کرده است. کره‌ای‌ها همچنین به عنوان بخشی از برنامه‌های جاه‌طلبانه خود ادعا کردند که می‌خواهند با پیشرفت در این زمینه به بهترین در جهان تبدیل شوند.

انتظار می‌رود TSMC، شرکت اصلی رقیب سامسونگ در بازار نیمه هادی، در سه ماهه چهارم سال 2022 تراشه‌های 3 نانومتری خود را بسازد. هر دو شرکت برای قرارداد با مشتریان بزرگی از جمله اپل، کوالکام و مدیاتک رقابت خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید