جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

VRBox 2، تجربه واقعی دنیای مجازی (عینک‌های واقعیت مجازی)

author منتشر کننده
بدون نظر 3 0
VRBox 2، تجربه واقعی دنیای مجازی (عینک‌های واقعیت مجازی)

در مدت‌ها پیش زندگی در دنیای مجازی بیشتر شبیه به یک رویا بود. اما تکنولوژی به حدی به سرعت پیشرفت کرد که امروزه نه تنها می‌توانیم واقعیت ها را در دنیای مجازی ببینیم، بلکه پیشبینی شده که تا چند سال آینده فناوری‌های پوشیدنی مجهز به سیستم‌های واقعیت مجازی در اختیار تمامی مردم جهان قرار خواهند گرفت. تجربه دنیای مجازی، با دنیای واقعی بسیار متفاوت است و تفاوت آن در در بعد جدیدی است که از قبل تجربه نکرده‌ایم و امروز تجربه می‌کنیم. اما تجربه واقعیت مجازی آن چنان هم ارزان نیست. علت گرانی این امر، این است که بعد واقعیت مجازی به تازگی وارد دنیای ما شده است. اما یک راه بسیار مناسب و ارزان را برای تجربه این دنیای شگرف برای شما پیشنهاد می‌کنیم. عینک‌های واقعیت مجازی VRBox2 قادرند تا یک دنیای مجازی را در قالب یک زندگی واقعی به شما نشان دهند.

عینک‌های واقعیت مجازی

عینک واقعیت مجازی VRBox2

بی شک، عینک واقعیت مجازی VRBox2 از بهترین و با کیفیت ترین عینک های امروزی واقعیت مجازی به شمار می‌روند که نه تنها ارزان قیمت هستند بلکه لوازم جانبی آن‌ها کمک شایانی در جلوه‌ی واقعی یک دنیای تخیلی را به شما می‌دهند. واقعیت مجازی برای اولین بار در سال 1968 توسط ایوان ساترلند و دانش آموز موفق او باب اسپرول پیشنهاد و طراحی شد. بعدها نمونه های مختلفی از واقعیت مجازی در جهان عرضه شد که یکی از موفق ترین آن ها عینک واقعیت مجازی VRBox 2 بود. امروزه کافی است شما با متصل کردن گوشی همراه خود با یک عینک، از دنیای واقعیت مجازی لذت ببرید.

خصوصیات عینک واقعیت مجازی VRBox2

عینک واقعیت مجازی VRBox2 امروزه در رده ابزارهای واقعیت مجازی میان رده قرار دارند. این عینک‌ها علی رغم قیمت ارزان، تجربه لذت بخشی را به شما در دنیایی تخیلی می‌دهند. نسخه دوم این عینک‌ها یکی از محبوب‌ترین ابزارهای واقعیت مجازی به شمار می‌رود. این عینک با دارا بودن لنز بسیار قوی و کنترل بلوتوث و کیفیتی خوش ساخت، به گونه ای طراحی شده که از هر گونه آسیب چشم و صورت مبراست. کیفیت ساخت این هدست‌ها با وجود قیمتی مناسب بسیار بالاست. از دیگر خصوصیات آن می‌توان به اندازه گیری دقیق لنزها، فاصله های کانونی، زاویه دید مناسب اشاره کرد. همچنین وجود محافظ‌های اشعه UV، محافظ روشنایی و ضد انعکاس نور از هرگونه ضرر به چشم شما جلوگیری می‌کند.

عینک‌های واقعیت مجازی

بدنه و کیفیت ساخت عینک واقعیت مجازی VRBox2

عینک واقعیت مجازی VRBox2، علی رغم حجم کم آن، بدنه ای پلاستیکی و مقاوم دارد. در حواشی بدنه آن از پدهای نرم و فومی بهره گرفته شده تا در صورت افتادن یا ضربه خوردن این عینک، هیچ آسیبی نبیند. این پدها همچنین به گونه ای طراحی شده اند که کاربران هرگاه از آن استفاده می کنند، اطراف چشمان آن‌ها فشاری را تحمل نکند. از مزایای این پد فومی عدم عبور نور به داخل دوربین است که کمک می‌کند ویدیوها، بازی‌ها و دنیای مجازی را بهتر ببینیم. در واقع این پدها، یک روکش نانو ضد عرق دارای منافذ شبکه‌ای هستند که قابل ترمیم و شست و شو هم هستند. کش‌های نگه دارنده آن به گونه ای ساخته شده که نه تنها بر پشت سر شما فشاری را وارد نمی کند بلکه به خوبی می‌چسبد تا مشکلی در نگه داشتن آن ها بر روی چشم خود نداشته باشید. در جلوی این عینک یک فضای کشویی وجود دارد که برای گذاشتن گوشی‌های هوشمند 3.5 تا 6 اینچی طراحی شده‌اند. همچنین حواشی این کشو، هولدر برچسپ های لطیفی را می‌بینیم که از آسیب رساندن به گوشی شما جلوگیری می‌کند. عینک واقعیت مجازی VRBox2 را با تغییراتی نسبتا اندک نسبت به نسخه قبلی می‌بینیم.

عینک‌های واقعیت مجازی

بررسی لنز دوربین عینک واقعیت مجازی VRBox2

عینک واقعیت مجازی VRBox2 دارای دو لنز 42 میلیمتری با کیفیت بالاست. اگرچه لنز دوربین های این عینک در سطخ میان رده قرار دارد ولی از کیفیت مطلوبی برخوردار است. لنزهای دوربین در کنار دوربین شما قرار می‌گیرند تا شما با گذاشتن این عینک، وارد دنیای مجازی شوید. لنز دوربین‌های این عینک از سه جهت قابل تنظیم است. شما می‌توانید آن‌ها را در سه زاویه 72 ، 65 و 58 میلی متری تنظیم کنید. همچنین قابلیت تنظیم فاصله کانونی 5 میلی متری را هم در خود دارد که شما با تغییر فاصله کانونی برای دو چشم، می تواند تصاویر را با کیفیت مطلوب تری ببینید. زاویه دید دوربین 95 تا 115 درجه تخمین زده شده است. دلیل زاویه دید بالای دوربین این عینک، استفاده از عدسی های 42 میلی متری در آن می‌باشد.

چه گوشی‌هایی با عینک واقعیت مجازی VRBox2 سازگارند؟

در واقع هدست‌های مختلف به خصوص عینک واقعیت مجازی VRBox2 بر اساس فضاهای کشویی خود با گوشی های مختلفی سازگارند و هر موبایلی با هر اندازه ای نمی‌تواند در چارچوب کشویی این هدست‌ها قرار بگیرد. به همین خاطر گوشی‌های خاصی با اندازه و مقیاس خاصی بر روی این عینک قرار می گیرد. عینک واقعیت مجازی VRBox2 فقط از سایزهای 3.5 تا 6 اینچی پشتیبانی می‌کند. از مهم‌ترین قابلیت‌های سازگاری عینک‌های واقعیت مجازی با گوشی‌ها سنسور ژیروسکوپ است. سنسورهای ژیروسکوپ، در واقعیت مجازی صرفا برای چرخش استفاده می‌شوند. اکثر موبایل‌های امروزی از سنسور ژیروسکوپ بهره می‌برند. اما اگر موبایل شما این سنسور را نداشته باشد شما قادر نخواهید بود بازی‌های واقعیت مجازی و فیلم‌های 360 درجه را ببینید، ولی در دیدن فیلم‌های سه بعدی مشکلی نخواهید داشت. تمامی گوشی‌های آندروید و آیفون که سایز 3.5 تا 6 اینچ دارند، سازگار با این عینک واقعیت مجازی هستند.

عینک‌های واقعیت مجازی

آیا این عینک‌ها به صدا مجهز هستند؟ عینک‌های واقعیت مجازی عموماً مجهز به صدا هستند. صدای آن‌ها از طریق بلوتوث به هدفون‌های بی سیم متصل می‌شود. حالت صدای آن ها به شکل دالبی است. عینک واقعیت مجازی VRBox2 نه تنها از طریق بوتوث به هدفون متصل می‌شوند بلکه مکان قرار دادن سیم هدفون را هم در خود دارند.

بررسی دسته بازی عینک واقعیت مجازی VRBox2

نه تنها در عینک واقعیت مجازی VRBox2 بلکه در تمامی عینک‌های واقعیت مجازی از انواع مدل‌های دسته‌های بلوتوثی بر پایه Google Cardboard استفاده می‌شود. امروزه بیشتر دسته‌های بازی با سیستم عامل‌های آندروید سازگارند، و IOS توانایی پشتیبانی هر دسته ای را ندارد. دسته‌ی موجود در پکیج عینک واقعیت مجازی VRBox2 فقط با گوشی‌ها و سیستم عامل‌های آندروید سازگارند. دسته‌های این عینک دارای یک شوک (منوال) به همراه چهار دکمه کاربردی و یک دکمه روشن/خاموش و یک دکمه راه اندازی مجدد می‌باشد که در حالت های مختلفی می‌توانید از آن استفاده کنید. حالت اول مربوط به بازی و حالت دوم مربوط به فیلم است که می‌توانید فیلم‌ها را به عقب و جلو ببرید.

عینک‌های واقعیت مجازی

بازی‌ها و برنامه‌های عینک واقعیت مجازی VRBox2

برای اینکه بتوانید بر روی عینک واقعیت مجازی VRBox2 فیلم‌های سه بعدی را ببینید و بازی های جذاب خود را انجام دهید، باید روی گوشی شما برنامه مخصوص این عینک‌ها را داشته باشید. معمولا بازی‌ها فقط نیاز به فایل نصبی خود دارند و دیگر به برنامه مخصوص نیازی نیست. در هنگام نصب بازی مطمئن باشید که گیم پد از طریق بلوتوث به گوشی شما متصل شده باشد. پس از نصب، گوشی را در هدست عینک قرار دهید و از بازی خود لذت ببرید.

عینک‌های واقعیت مجازی

اما فیلم‌ها داستانی دیگر دارند. برای مشاهده فیلم‌های سه بعدی و 360 درجه شما نیاز به برنامه vrplayer دارید . فیلم های سه بعدی را در گوشی خود قرار دهید و با نرم افزار vrplayer آن‌ها را اجرا کنید و به تماشای فیلم‌های لذت بخش خود بپردازید.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید