جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

آشنایی با برند خودروسازی پورشه

author منتشر کننده
بدون نظر 6 0
آشنایی با برند خودروسازی پورشه

پورشه یک شرکت خودروسازی آلمانی است که شهرت خود را از طراحی، ساخت و تولید خودروهای لوکس و اسپورت به دست آورده است. اگر علاقه­ مند به شناخت هر چه بیشتر این برند یعنی برند خودروسازی پورشه هستید تا انتهای این نوشتار ما را همراهی نمایید.

پورشه

تاریخچه پیدایش برند خودروسازی پورشه

شرکت پورشه در سال 1931 توسط فردیناند پورشه تاسیس شد. این شرکت که در شهر اشتوتگارت قرار داشت فعالیت خود را در زمینه طراحی و توسعه موتورهای اتومبیل و نیز ارائه خدمات مهندسی و مشاوره آغاز کرد و توانست در سالهای نخستِ فعالیت خود، مشتریان زیادی همچون شرکتهای خودروسازی مرسدس بنز، آئودی، اوپل و ... را به سمت خود جلب نماید. در سال 1930 بود که این شرکت و مشخصاً فردیناند پورشه برای طراحی و تولید نخستین اتومبیل فولکس واگن بیتل از سوی دولت نازیِ آلمان دعوت به کار شد. امروزه فولکس واگن بیتل به عنوان یکی از موفق­ترین خودروهای تولید شده در تاریخ خودروسازی جهان به شمار می ­رود که توسط برند خودروسازی پورشه طراحی و تولید شده است. همزمان با به قدرت رسیدن آدولف هیلتر و ارسال دعوتنامه­ ای از سوی او مبنی بر همکاری فردیناند پورشه با کمپانی جدید فولکس واگن، فردیناند پورشه مدیریت کارخانه ­های واندرر و اتو یونیون را بر عهده گرفت. در سال 1938 بود که قرارداد همکاری فردیناند پورشه با کمپانی اتو یونیون به پایان رسید، اما از آن‌جایی که آلمان درگیر جنگ بود، فریناند پورشه تصمیم گرفت به تولیدات ماشین آلات جنگی همچون تانک ­های تایگر یک و تایگر دو ادامه دهد. در سال 1939 اولین اتومبیل پورشه که پورشه 64 نام داشت با استفاده از قطعات فولکس واگن بیتل ساخته و به بازار عرضه شد. در اوایل دهه 1950 فردیناند پورشه در بستر بیماری افتاد و سرانجام در سال 1951 دار فانی را وداع گفت. با در گذشت او نیمی از سهام شرکت به پسرش فری پورشه واگذار شد. فری در سال 1952 با ساخت و تولید پورشه 1/356 به عرصه تولید خودروهای اسپرت گام نهاد. از آن سال به بعد با آنکه شرکت پورشه با فراز و نشیب های بسیاری همچون مشکلات مالی همراه بوده است، با آن حال توانسته است جایگاه خود را در عرصه اتومبیل سازی حفظ کند. به طوری که امروزه این شرکت از نظر دارایی و درآمد سالانه پنجمین اتومبیل ساز بزرگ آلمان به شمار می­ رود. اتومبیل­‌های شرکت پورشه با آنکه در شمار پایین تولید می­شوند اما در شمار خودروهای گران قیمت و لوکس جهان طبقه بندی می­‌شوند.

بیشتر بخوانید: بهترین خودرو های لوکس دنیا کدام اند

انواع خودروهای اسپرت تولید شده توسط برند خودروسازی پورشه

برند خودروسازی پورشه خودروهای اسپرت خود را از نظر طراحی موتور به سه دسته تقسیم کرده است: موتورهای تخت، موتورهای خطی و موتورهای وی شکل.

پورشه 356 اولین پورشه ساخته شده با موتور تخت است که طراحی آن را فردیناند پورشه انجام داده است. پورشه 942 اولین پورشه با موتور خطی و پورشه 928 اولین پورشه با موتور وی شکل می­باشد.

حضور برند خودروسازی پورشه در مسابقات اتومبیلرانی

برند خودروسازی پورشه همواره در مسابقات بزرگ اتومبیلرانی حضور داشته است. این شرکت موتور مک لارن را به جهت حضور در مسابقات فرمول یک ساخته است. پورشه تا کنون 19 بار قهرمان مسابقات لمانز شده است. همچنین این شرکت یکی از تیم ­های مطرح شناخته شده در مسابقات رالی پاریس داکار به شمار می‌­رود.

بیشتر بخوانید: ماشین های لوکس شاسی بلند

خودروهای برند خودروسازی پورشه، موجود در ایران

امروزه محصولات برند خودروسازی پورشه که یکی از زیر مجموعه ­های گروه فولکس واگن محسوب می ­شود، در ایران به صورت بسیار محدود و توسط شرکت معین موتور عرضه می ­شود. از جمله خودروهای پورشه که در بازار ایران موجود هستند می ­توان به پورشه 911 کاررا اس، پورشه ماکان، پورشه 718 باکستر اس، پورشه 718 باکستر، پورشه کاین اس، پورشه 911 کاررا، پورشه پانامرا 4 اس، پورشه کاین وی 6، پورشه باکستر و پورشه کیمن اس اشاره کرد.

پورشه 911 کاررا اس دارای 6 سیلندر و 24 سوپاپ است، حجم  موتور آن 3800 سی سی است و در بازار خودروی ایران قیمتی برابر با 3500 میلیون تومان دارد. قابلیت تعویض دنده از روی فرمان، چرخش نور چراغها در پیچها و سنسور باران بخشی از تجهیزات موجود در این مدل از پورشه است.

پوشه ماکان دارای 4 سیلندر و 16 سوپاپ است، حجم موتور آن 1984 سی سی است و در بازار خودروی ایران قیمتی بین 2200 تا 2700 میلیون تومان دارد. مانیتور صندلی­ های عقب، سقف جیر، هوم لینک و ریموت پارکینگ بخشی از تجهیزات موجود در این مدل از پورشه است.

پورشه 718 باکستر اس دارای 4 سیلندر و 16 سوپاپ است، حجم موتور آن 2497 سی سی است و در بازار خودروی ایران قیمتی بین 1700 تا 2300 میلیون تومان دارد. کیت اگزوز، سیستم ورود بدون کلید، گرم کن صندلی و دوربین عقب بخشی از تجهیزات موجود در این مدل از پورشه است.

پورشه 718 باکستر  دارای 4 سیلندر و 16 سوپاپ است، حجم موتور آن 1988 سی سی است و در بازار خودروی ایران قیمتی بین 1800 تا 2200 میلیون تومان دارد. رینگ 18 تا 20 اینچی، سیستم خروج از خطوط و کروز کنترل بخشی از تجهیزات موجود در این مدل از پورشه است.

پورشه کاین اس دارای 8 سیلندر و 32 سوپاپ است، حجم موتور آن 4806 سی سی است و در بازار خودروی ایران قیمتی بین 2000 تا 2200 میلیون تومان دارد. سیستم روش و خاموش شدن خودکار، ترمز پارک الکترونیکی و صفحه نمایش صندلی­‌های عقب بخشی از تجهیزات موجود در این مدل از پورشه است.

پوشه 911 کاررا دارای 6 سیلندر و 24 سوپاپ است، حجم موتور آن 3614 سی سی است و در بازار خودروی ایران قیمتی بین 1700 تا 1900 میلیون تومان دارد.

پورشه پانامرا 4 اس دارای 8 سیلندر و 32 سوپاپ است، حجم موتور آن 4806 سی سی است و در بازار خودروی ایران قیمتی بین 2200 تا 2500 میلیون تومان دارد.

پورشه کاین وی 6 دارای 6 سیلندر و 24 سوپاپ است، حجم موتور آن 3600 سی سی است و در بازار خودروی ایران قیمتی بین 1700 تا 2000 میلیون تومان دارد.

پورشه باکستر دارای 6 سیلندر و 24 سوپاپ است، حجم موتور آن 2893 است و در بازار خودروی ایران قیمتی بین 1700 تا 2000 میلیون تومان دارد.

پورشه کیمن اس دارای 6 سیلندر و 24 سوپاپ است، حجم موتور آن 3436 سی سی است و در بازار خودروی ایران قیمتی بین 1800 تا 2000 میلیون تومان دارد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید