جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

ماشین های لوکس شاسی بلند

author منتشر کننده
نظرات (1) 17 0
ماشین های لوکس شاسی بلند

در حالی که مفاهیمی مانند پرستیژ، خاص بودن و قیمت های بالا با مفهوم لاکچری در هم تنیده شده اند تعریف واژه لاکچری امروزه تغییر کرده و بیشتر بر جنبه هایی مانند کیفیت و راحتی تاکید دارد. برندهای بزرگ خودروسازی نیز این واقعیت را درک کرده و محصولات خود را با کیفیت بالاتر و تجهیزات بیشتر در نسخه هایی با قیمت مناسب تر عرضه می‌کنند. در این مقاله سعی کرده ایم در دو بخش به برترین ماشین های لوکس شاسی بلند و ماشین های لاکچری در طیف وسیعتری از مفهوم لوکس بودن بپردازیم.

ماشین های لوکس شاسی بلند

محبوبیت خودروهای شاسی بلند و داغ بودن بازار این خودرو ها سبب شده است خودر سازان و به خصوص برندهای معروف جهان برای پیشه گرفتن از رقیبان خود و ایجاد حس رضایت و منحصر به فرد بودن در مشتریانشان اقدام به تولید شاسی بلندهایی بکنند که سمبل شکوه، ثروت، زیبایی و جذابیت باشند. در بازار جهانی امروز بیش از 60 مدل خودروی شاسی بلند لوکس از بیش از 20 تولید کننده خودرودر دسترس است اما همه آن ها کیفیت عملکرد و تجربه متفاوتی را ارائه نمی‌دهند. انتخاب بهترین خودرو شاسی بلند لوکس کار چندان ساده ای نیست وبرای همه یکسان نخواهد بود. چرا که شیوه زندگی و انتظاراتی که هر فرد از ماشین خود دارد متفاوت است. برای کمک به شما در یافتن بهترین خودرو شاسی بلند لوکس که مطابق  با معیارها و سبک زندگی شما باشد، یازده دسته از محبوب ترین ها را انتخاب کردیم.

بهترین شاسی بلند لوکس سایز کوچک: بی ام دبلیو ایکس1

بی ام دبلیو ایکس 1 یک شاسی بلند مقرون به صرفه با قیمت 36000 دلار، فضای داخلی و حمل بار زیاد، ظاهر زیبا و طراحی داخلی جذاب، عملکرد فنی و قابلیت‌های دینامیکی بالا، و همچنین مصرف سوخت قابل قبول است. گزینه های دیگر  این لیست شامل آئودی کیو 2، کادیلاک ایکس تی 4، اینفینیتی کیو ایکس30، جگوار آی-پیس، لندرور دیفندر و ولوو ایکس سی 40 است.

بی ام دبلیو ایکس1

بهترین شاسی بلند لوکس سایز متوسط: پورشه ماکان

ماکان که در سال 2014 توسط خودروساز آلمانی پورشه تولید شده است در طول چهار سال توانسته به پرفروش ترین مدل پورشه تبدیل شود. پورشه ماکان دومین خودرو در کلاس شاسی بلند است، که توسط پورشه عرضه گردید و از نظر اندازه ظاهری، اندکی از مدل پورشه کاین کوچکتر می‌باشد. این خودرو بر پایه آئودی کیو 5 ساخته شده است. پورشه ماکان با حجم موتور 2 تا 3.6 لیتر به بازار عرضه شده است  که در ایران فقط مدل 2 لیتری توربو وارد شده است.

پورشه ماکان

سایر مدعیان قدرتمند این کلاس عبارتند از مرسدس بنز جی ال سی، مرسدس بنز جی ال سی کوپه، بی ام دبلیو ایکس 3 و بی ام دبلیو ایکس 4 و همچنین آئودی کیو 3 و کیو 5 .

بهترین شاسی بلند لوکس سایز بزرگ: مرسدس بنز جی ال اس

مرسدس بنز GLS از سال 2012 وارد بازار شد و از آن زمان به عنوان سریع‌ترین و لوکس ترین شاسی بلند مرسدس از آن یاد می‌شود. نسل جدید مرسدس بنز GLS از همه جهت، بزرگ‌تر از مدل قبل می‌باشد. درون کابین این خودرو بیشتر به یک هواپیمای فرست کلاس شبیه است و دارای یک نمایشگر بزرگ مجهز به سیستم مالتی مدیای جدید مرسدس بنز به نام MBUX، سیستم نویگیشن و نورپردازی داخلی در 60 رنگ، کنترل های سیستم تهویه در قسمت پایینی و یک صفحه ی لمسی برای کنترل بخش های مختلف خودرو است. نسخه ی پایه ی بنزینی با 3 لیتر حجم و از نوع 6 سیلندر خطی می‌تواند 362 اسب بخار قدرت و 500 نیوتون متر گشتاور تولید کند. این مدل از یک موتور برقی کوچک از نوع EQ Boost استفاده می‌کند که 22 اسب بخار قدرت و 250 نیوتون متر گشتاور دارد و در بازه های کوتاه زمانی می‌تواند نیروی خود را به چرخ ها منتقل کند. اصلی ترین رقبای مرسدس بنز GLS جدید بی ام دبلیو X7، لینکلن نویگیتور هستند.

مرسدس بنز جی ال اس

بیشتر بخوانید:‌ بهترین خودرو های لوکس دنیا کدام اند

با صرفه ترین شاسی بلند لوکس: ولوو ایکس سی 60

ولوو ایکس سی 60 یک انتخاب معقول است چرا که با دارا بودن سطح بالای ایمنی و قیمت معقول طی چند سال گذشته میزان راحتی و لوکس بودن این اتومبیل به طور قابل توجهی بهبود پیدا کرده است.

ولوو ایکس سی 60

بهترین شاسی بلند لوکس از نظر ایمنی: مرسدس بنز جی ال سی

مرسدس بنز جی ال سی خودرویی پاک، قدرتمند و زیباست که تمام امکانات سری E و C را دارد و به‌نوعی یک سری C شاسی‌بلند است، طرح کلی بدنه، چراغ‌های جلو، سپر جلو و خطوط بدنه و از همه مهم‌تر فرم کابین یادآور مدل C class است. جی ال سی با 9 کیسه هوا در همه قسمت‌های اتاق از سرنشینان محافظت می‌کند. همچنین صندلی هوشمند جلو به سیستمی مجهز است که کودک را تشخیص داده و حضور خردسال در صندلی جلو را از طریق یک آلارم به راننده اخطار می‌دهد. سیستم هشداردهنده نقاط کور جاده و سیستم غیرفعال سازی کیسه‌های هوا و چندین نوع سیستم ترمز قدرتمند و هوشمند از دیگر امکانات این مدل است.

مرسدس بنز جی ال سی

بهترین شاسی بلند لوکس با مصرف بهینه سوخت: ولوو ایکس سی 40

ولوو ایکس سی 40 که عنوان خودرو سال اروپا را نیز دریافت کرده است علاوه بر مصرف بهینه سوخت دارای قوای محرکه رقابتی قیمت پایه نسبتا ارزان فضای زیاد درکابین و دینامیک خوب است. گفته شده است نسخه تمام الکتریکی این خودرو که در سال 2020 عرضه خواهد شد رضایت‌مندی بیشتری را در پی خواهد داشت.

ولوو ایکس سی 40

بهترین شاسی بلند لوکس هیبریدی: پورشه کاین هیبریدی

پورشه کاین هیبریدی دارای یک موتور احتراقی شش سیلندر توربو با حجم 3 لیتر به قدرت 335 اسب بخار و گشتاور 450 نیوتن متر و یک موتور برقی با قدرت 134 اسب بخار و گشتاور 400 نیوتن متر می‌باشد. قدرت نهایی این خودرو 455 اسب بخار است. برای تامین انرژی مورد نیاز موتور برقی نیز یک باتری لیتیوم یونی 14.1 کیلووات ساعتی برای این خودرو در نظر گرفته شده است و شتاب صفر تا صد کیلومتر را در 4.7 ثانیه ثبت کند و حداکثر سرعت آن نیز 252 کیلومتر بر ساعت است. فراری پوروسنگو که قرار است در سال 2022 به بازار عرضه شود می تواند رقیب خوبی برای این شاسی بلند هیبریدی باشد.

پورشه کاین هیبریدی

بیشتر بخوانید: بوگاتی بهترین ماشین دنیا

بهترین شاسی بلند لوکس تمام الکتریکی: آئودی ایی-ترون

آئودی ایی-ترون یک خودرو تمام برقی لاکچری و گران‌قیمت با دو موتور الکتریکی است که در مجموع 420 اسب بخار قدرت و 660 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کنند و می‌تواند به حداکثر سرعت 200 کیلومتر در ساعت برسد. انرژی موردنیاز موتورها توسط یک پکیج باتری لیتیوم یونی 95 کیلووات ساعتی تأمین می‌شود که در کف خودرو قرار گرفته است. این باتری‌ها 700 کیلوگرم از وزن 2490 کیلوگرمی کل خودرو را به خود اختصاص داده‌اند. ایی-ترون دارای ایرودینامیک خوب، قوای محرکه‌ی تقریباً بی‌صدا، فرمان سبک،مرکز ثقل پایین، کنترل سواری خوب و کابینی بی نظیر است  وتوانسته است جایزه برتر ایمنی را نیز دریافت کرده است

آئودی ایی-ترون

بهترین شاسی بلند لوکس برای آفرود: مرسدس بنز کلاس جی

مرسدس بنز کلاس جی گران‌ترین خودروی شاسی‌بلند شرکت مرسدس بنز است که هم کاربرد نظامی دارد و هم یکی از لوکس‌ترین خودروهای این شرکت شناخته می‌شود. این خودرو در سال 1979 میلادی، با توجه به شرایط بومی ایران و مخصوص ارتش شاهنشاهی ایران ساخته بود ولی در حال حاضر نیروهای مسلح حداقل 63 کشور دنیا از جمله ارتش آلمان، نیروی زمینی کانادا و تفنگداران دریایی آمریکا از این خودرو استفاده می‌کنند. گران‌قیمت‌ترین مدل این خودرو دارای پیشرانه‌ی قدرتمند 6 لیتری 12 سیلندر با توربوشارژ دوگانه است که قدرتی برابر با 621 اسب بخار و گشتاور 1000 نیوتن‌متر تولید می‌کند. این مدل گران‌قیمت پکیج امکانات رفاهی و ایمنی با هزینه‌ی 15 هزار دلار را نیز شامل می‌شود.

مرسدس بنز کلاس جی

سریعترین شاسی بلند لوکس: بنتلی بنتایگا اسپید

این خودرو به یک موتور 12 سیلندر با حجم 6 لیتر مجهز شده که از توربوشارژر دوقلو بهره می‌برد حداکثر سرعت بنتلی بنتایگا اسپید به 305 کیلومتر بر ساعت می‌رسد که در مقایسه با نسخه استاندارد، 5 کیلومتر بر ساعت بیشتر است. این سرعت باعث شده بنتلی موفق به ساخت سریع‌ترین خودروی شاسی بلند جهان شود.

بنتلی بنتایگا اسپید

گرانترین شاسی بلند لوکس کارلمن کینگ

کارلمن کینگ خاص ترین نسخه ساخته شده از فورد اف-550 می‌باشد که حداقل قیمت آن 2 میلیون دلار است و قیمت نهایی آن به 3.8 میلیون دلار می‌تواند برسد. این خودرو با داشتن عرضی برابر با 2.5 متر، تقریباً شش تن وزن دارد .موتور 10 سیلندر خورجینی 6.8 لیتری آن که از فورد قرض گرفته شده 400 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. این میزان خروجی قدرت شاید زیاد به نظر برسد، ولی با توجه به وزن بدنه سنگین کارلمن کینگ، حداکثر سرعتی برابر با 140 کیلومتر بر ساعت برای آن به ارمغان آورده است.داخل کابین این خودرو امکانات بسیاری از جمله نورپردازی محیطی، تلویزیون تاشو، یخچال، ماشین اسپرسو و میزهای تاشو که به صورت الکتریکی کار می‌کنند ارائه شده‌اند.

کارلمن کینگ

  • برچسب ها

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه ها (1)

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید