جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

بوگاتی بهترین ماشین دنیا

author منتشر کننده
بدون نظر 6 0
بوگاتی بهترین ماشین دنیا

شاید کمتر کسی نام برند بوگاتی این تولید کننده  فرانسوی خودروهای لوکس و اسپورت، که ازترکیب اصالت ایتالیایی، هنر فرانسوی و مدیریت آلمانی برای ساخت ابر خودروهای خود بهره می برد را نشنیده باشد. امروزه شهرت بوگاتی به خاطر عرضه محدود اتومبیل های کلکسیونی و پیشگام بودن در تولید سریعترین ابر خودروهای جهان  با قیمت های نجومی است که همین امر موجب تغییر سلیقه بازار و تحول صنعت خودروسازی گشته است. این خودروساز فرانسوی همانند لامبورگینی و بنتلی زیر مجموعه ای از کمپانی فولکس واگن است و با داشتن 300 کارمند و 34 نمایندگی در 17کشور اروپایی، آمریکای شمالی، خاورمیانه، آسیا و اقیانوسیه به یک برند جهانی تبدیل شده است.

بوگاتی

بیشتر بخوانید: چرا بوگاتی معروف است؟

110 سال قدرت و شکوه در بوگاتی

 کمپانی فرانسوی بوگاتی سال 1909 توسط یک صنعت‌گر و هنرمند ایتالیایی به نام اتوره بوگاتی به منظور تولید خودروهای سفارشی در مولشایم که تا قبل از جنگ جهانی اول بخشی از آلمان بود تأسیس شد. اومعتقد بود خودوهایش باید به بهترین شکل ممکن ساخته شوند. همین عقیده سبب شد برند او به‌تدریج در میان دوستداران اتومبیل جایگاه ویژه‌ای پیدا کند.  

از سال 1909 تا 1950 بوگاتی تقریباً 8000 اتومبیل با طرح های متنوع را روانه بازار کرد. از شاخص ترین این خودرو ها می‌توان به مدل 18 اولین خودرو جاده ای جهان با نهایت سرعت 160 کیلومتر بر ساعت در سال 1912 و مدل 35 که در سال 1924 معرفی شد اشاره کرد که تولید آن نقطه عطفی در تاریخ این برند خودروسازی بود چرا که علاوه براینکه تا سال 1934 نسخه‌های مختلف تایپ 35 توانستند بیش از 2 هزار قهرمانی در رقابت‌های مختلف کسب کنند بسیاری از خصوصیات ظاهری مدل های امروزی بوگاتی مانند طرح نعل اسبی جلو پنجره نیز از تایپ 35 الهام گرفته شده است.

بیشتر بخوانید:‌ خودروسازی کادیلاک‬‎

با شروع جنگ جهانی دوم بوگاتی وارد بدترین دوران خود شد و با مرگ اتوره بوگاتی این شرکت به سمت ورشکستگی رفت و در دهه 50 میلادی ورشکست شد. پس از یک وقفه طولانی از دهه پنجاه، در میانه دهه هشتاد دوباره با مدیریتی جدید در ایتالیا کار خود را از سر گرفت و در سال 1995 اولین اتومبیل ساخته شده با فیبر کربن ، EB110 را تولید کرد. اما با رکود جهانی این شرکت مجبور شد مجددا فعالیت خود را متوقف کند. در نهایت پس از فراز و نشیب‌های بسیار در سال 1998 کمپانی فولکس واگن آلمان مالکیت این برند را خریداری کرد وبا عرضه‌ی سوپر اسپورت هایی مانند ویرون و پس از آن شیرون، امکان تجربه‌ی رانندگی با سرعت‌های بالای 400 کیلومتر را دراتومبیل هایی که از لحاظ طراحی نیز بسیار شیک و جذاب به‌حساب می‌آیند میسر ساخت.

بوگاتی

 کنکورد جاده ها: بوگاتی ویرون

نام ویرون از پیر ویرون که قهرمان مسابقه 24 ساعته مردان در سال 1993 با ماشین بوگاتی بود، گرفته شده است. این  ابرخودروی 6/1 میلیون دلاری دارای موتور W شکل 16 سیلندری با بیش از 1000 اسب بخار قدرت است که کاملا به صورت دستی ساخته شده است و می‌تواند سرعت صفر تا 100 را در 5/2 ثانیه طی کرده و سرعت خود را به 410 کیلومتر در ساعت برساند. نسخه ی سوپراسپرت آن که 1200 اسب بخار قدرت دارد توانست با ثبت سرعت 431 کیلومتر بر ساعت وارد کتاب رکوردهای گینس شود .ویرون مجهز به سیستم کلاچ دوگانه، ترمزهای کربنی - سرامیکی با تحمل دمای 980 سانتیگراد، بال عقب و جلوی استیل ضد زنگ و ضد خش با درجه کیفی بالا که در صنایع فضایی مورد استفاده قرار می گیرد و تایرهای 17000 دلاری ساخت شرکت میشلین آلمان است.در مجموع، 450 دستگاه از نسخه‌های مختلف ویرون تا سال 2015 تولید شد. بنابر شنیده‌های غیررسمی، فولکس واگن با طراحی و تولید ویرون، در مجموع بیش از 2 میلیارد دلار، ضرر کرد چرا که هزینه‌ی تمام‌شده برای تولید هر دستگاه، بیش از 6 میلیون دلار بود.

بوگاتی

بیشتر بخوانید: نیسان برندی موفق در میان خودرو ها

بوگاتی شیرون سریعترین خودروی جهان

سال 2016، بوگاتی شیرون به‌عنوان جایگزین‌ ویرون، در نمایشگاه خودرو ژنو رونمایی شد. نام شیرون بر گرفته شده از لوئیز شیرون راننده موناکویی و قهرمان مسابقات ریس، رالی، گراند پریکس و فرمول یک بین سال‌های 1928 تا 1953 است. این خودرو که یک اتومبیل فوق لوکس مسابقه‌ای با مجوز حرکت در خیابان‌های عادی به حساب می‌آید دارای  پیشرانه  16 سیلندر خورجینی با آرایش W به حجم 8 لیتر بوده که با استفاده از 4 توربوشارژر، نیرویی در حدود 1479 اسب بخار و حداکثر گشتاور 1600 نیوتون متر را تولید می‌کند.این پیشرانه، بوگاتی شیرون را در عرض 2.3 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت و در نهایت به حداکثر سرعتی معادل 420 کیلومتر در ساعت می‌رساند. نسخه ارتقا یافته و هیجان انگیزتر شیرون به نام بوگاتی شیرون سوپر اسپرت 300 با قدرت 1578 اسب بخار توانست سرعت باورنکردنی 484/490 کیلومتر بر ساعت را ثبت کند. آقای وینکلمن مدیرعامل کمپانی بوگاتی در مراسم ویژه ای که به منظور گرامیداشت صد و دهمین سالگرد تاسیس بوگاتی در مولشایم فرانسه برگزار شد بیان کرد از نسخه رکوردشکن شیرون 30 دستگاه تولید خواهد شد که هر کدام قیمتی برابر 89/3 میلیون دلارخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید