جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

آشنایی با تست انیاگرام

author منتشر کننده
بدون نظر 2 0
آشنایی با تست انیاگرام

انیاگرام یا همان اناگرام نام یک تست روان شناسی مربوط به حوزه ی شخصیت شناسی است. این تست شخصیت شناسی امروزه همراه با mbti توانسته به یکی از معتبر ترین آزمون های خود شناسی تبدیل شود. توصیه می شود قبل از خواندن ادامه ی مقاله حتما انیاگرام را انجام دهید. چراکه اینگونه می توانید از نتایج تست، که در ادامه ی مقاله آمده است مطلع شوید. به یاد داشته باشید تست های شخصیت شناسی می توانند شما را از درون با خودتان آشنا کنند و دنیای جدید را برای شما شیرین تر کنند.

آشنایی با تست انیاگرام

برای آشنایی ابتدایی خوب است بدانید که آنیاگرام به ۹ تیپ مجزا افراد را تقسیم بندی می کند. بعد از تقسیم بندی به ۹ تیپ، این تست می آید و ۳ سطح سالم و متوسط و ناسالم را در افراد بررسی می کند. با افراد تیپ ۱ آغاز می کنیم. این تیپ به افراد مصلح و عدالت طلب شهرت دارند. به این افراد در انیاگرام ایده آلیست ها گفته می شود. این افراد اگر در وضعیت سالم باشند ظالمان را به چالش می کشند تا اوضاع را به نفع مظلومان تغییر دهند.

آشنایی با افراد مختلف انیاگرام

افراد تیپ یک انیاگرام:

افراد این تیپ علاقه دارند در ذهنشان جهت افکار را به سمت منفی نگری سوق دهند تا موجب شود بیشتر کار کنند و دنیا را برای خود و دیگران زیبا تر کنند. این افراد به شدت از افراد فاسد بیزارند و تلاش می کنند یا از آن ها دوری گزینند و یا سعی در مطلوب تر کردن آن ها دربیایند. از نقاط قوت این افراد در سطح سالم این است که آن ها به دلیل کمال گرا بودنشان معمولا در سطوح بالایی از پست ها قرار می گیرند. در سطح متوسط این تیپ ممکن است با کمال طلبی خود دچار مشکلاتی در اجتماع شود اما معمولا از پس این معضلات راحت بیرون می آید. نوع ناسالم این تیپ به فردی از خود راضی تبدیل می شود.

افراد تیپ دو انیاگرام:

می شود گفت اصلی ترین نیاز این شخصیت آن است که دوست داشته شود. این تیپ در حالت سالم دیگران را با انرژی تمام تشویق می کنند و آن ها را به سوی پیشرفت سوق می دهند. در حالت متوسط این افراد ممکن است خودشان را نشناسند و زندگی شان را اینگونه سخت تر کنند. در نوع ناسالمِ این تیپ آن ها به افرادی مغرور تبدیل می شوند. توصیه ای که به این افراد در انیاگرام می شود این می باشد که این افراد به جای سرکوب احساسات منفی آن ها را شناسایی کنند و در جهت بهبودشان به تلاش بپردازند.

افراد تیپ سه انیاگرام:

افراد این تیپ به موفقیت و بازیگری شهرت دارند. آن ها خودشان را با موفقیت های شان می سنجند. خصوصیات مثبت این تیپ به ترتیب عمل گرایی، موفقیت گرایی، فعالیت طلبی و پر انرژی بودن است. البته این موارد گفته شده در سطح سالم این افراد دیده می شود. این افراد ممکن است در سطح ناسالم به حدی بازیگر شوند که ارتباط شان را با دنیای درون خود از دست بدهند. همچنین این تیپ افراد انیاگرام به شدت دوست دارند مورد تشویق قرار بگیرند که این ممکن است برای آن ها مشکل ایجاد کند. خوب است به این افراد توصیه شود دیگران شما را نه به خاطر دست آوردهایتان بلکه تنها به دلیل وجودتان شما را دوست دارند.

افراد تیپ چهار انیاگرام:

این تیپ افراد از جمله تیپ هایی می باشند که بزرگترین دغدغه ی آن ها عدم تاثیر گذاری در سطح جهانی است. این گروه۴ آنیاگرام به دسته ی خلاقان شهرت دارند. یکی از مهمترین نیاز های خلاقان پیدا کردن ذات واقعی خودشان است. این گروه در حالت سالم توانایی دارند به راحتی با عمق احساسات خود در ارتباط باشند و خود واقعی شان را شناسایی کنند. این تیپ در حالت متوسط مانند نوع سالم اما با در جه واکنش کمتری عمل می کنند. در نوع ناسالم این شخصیت با کوچکترین سختی ای خودش را عقب می کشد.

افراد تیپ پنج انیاگرام:

این افراد به متفکر بودن شهرت دارند. افراد این تیپ مهمترین الویتشان همیشه عقل است. افراد تیپ ۵ با دور بودن فیزیکی و روحی از دیگران تلاش می کنند از خود محافظت کنند اما این کار ممکن است موجب شود تا آخر عمر آن ها تنها بمانند. افراد تیپ پنج ممکن است این فکر به ذهن شان بخورد که نمی توانند کارهای معمولی انجام دهند و به فکر درک جهان آفرینش برای فرار از تفکر ناتوان بودنشان مشغول شوند. این گروه در حالت سالم توانایی استدلال و درک بالایی دارند و در موارد سخت تسلیم نمی شوند. در حالت متوسط این تیپ همان حال سالم را ولی با عمق کمتر نشان می دهند و در نوع ناسالم این شخصیت به انزوای کامل می رسد.

افراد تیپ شش انیاگرام:

افراد این تیپ به وفادار و شکاک شهرت دارند. آن ها وفادار هستند و تمام تلاششان را می کنند با وفاداری خودشان را به دیگران اثبات کنند. آن ها به شدت به محیط های امن و بی حاشیه علاقه دارند افراد این تیپ انیاگرام در حالت سالم می توانند انتخاب های مناسب و مسئولانه داشته باشد. همچنین این تیپ علاوه بر تعهدات به مردم می توانند به برنامه ها و کار ها نیز تعهد خود را الزام کنند. همچنین تیپ ۶ انیاگرام احساسات دیگران را در روابطش در نظر می گیرد و خود بین نیست. در حالت متوسط تیپ ۶ مابین حالت سالم و ناسالم برخورد می کند. در نوع ناسالم این افراد در افکار خود بدترین حالت را در نظر می گیرند و نمی توانند در برابر افکار اضطراب زا از خود مقاومت نشان دهند.

افراد تیپ هفت انیاگرام:

این تیپ افراد نیاز شدید به فعالیت و تجربیات نو دارند. آن ها به شدت به سمت کارهایی که موجب می شود آن ها شاد شوند کشیده می شوند. ترس این گروه بر این می باشد که هیجان و شادی خود را در زندگی از دست بدهند. افراد این تیپ ممکن است در کارهای روزانه ی خود دچار مشکل شوند چراکه آن ها از کارهای تکراری معمولا خوششان نمی آید. این افراد در حالت سالم می توانند خوش بینی مثبت داشته باشند و می توانند به راحتی گزینه های متعدد را در برنامه های خود بگنجانند. در حالت ناسالم این تیپ به خوش خیالی عمیق دچار می شود و راحت طلبی بیش از حد، آن ها را با مشکلات عمده در امور روزانه روبه رو می کند.

افراد تیپ هشت انیاگرام:

این تیپ افراد به محافظ و مدیر بودن شهرت دارند آن ها از خود و دیگران در برابر سختی ها محافظت می کنند و تنها ترس آن ها ترس از درماندگی و بدبختی است. این افراد در حالت سالم این توانایی ها را دارند که حامی افراد ضعیف باشند و تصمیم گیری های عادلانه داشته باشند نوع متوسط این تیپ ممکن است حمایتش را کمی با ریاست نشان دهد و در حالت ناسالم این تیپ به فردی زورگو تبدیل می شود. به این افراد توصیه می شود که بفهمند سایر اشخاص نیز می توانند مدیران باقری باشند و همچنین خوب است به احساسات دیگران ارزش بیشتری بدهند. بعضی از افراد تیپ ۸ در حالت سالم بسیار دست و دلباز و بخشنده اند.

افراد تیپ نهم انیاگرام:

این تیپ افراد تلاش می کنند که به آرامش درونی برسند. آن ها بر این باورند که از درون خود با دیگران و محیط ارتباط بر قرار کنند. آن ها در ظاهر ممکن است افرادی باشند که با دیدن تلویزیون و خوردن غذاهای مختلف خودشان را خوش خیال نشان دهند‌. که البته اصلا اینگونه نیست. افراد تیپ ۹ آنیاگرام در حالت سالم یک میانجی در روابط هستند و تلاش می کنند دیگران را به صلح تشویق کنند‌. در حالت ناسالم این افراد یه شدت از اینکه با دیگران کوچکترین درگیری پیدا کنند می ترسند و در اگر مشکلی برای آن ها پیش آمد آن ها انفعال را به دفاع از حق خود ترجیح می دهند‌.

آشنایی با تست انیاگرام

بیشتر بخوانید: خصوصیات افراد کاریزماتیک

افراد معروف و نکات جالب در مورد شخصیت های مثل شما با توجه به نتیجه انیاگرام

درباره ی ویژگی های شخصیتی این تیپ به اندازه ی کافی در پیش تر صحبت شد. اما درباره ی افراد معروفی که تیپ ۱ می باشند چیزی نگفتیم. این افراد شامل آبراهام لینکلن ، گاندی، استیو جابز، میشل اوباما، ناتالی پورتمن هستند.از افراد معروف تیپ انیاگرام ۲ می توان به پرنسس دایانا، سلن دیون، ایوانکا ترامپ، باربارا دی آنجلس نام برد. افراد شخصیت تیپ۲ آنیاگرام عمدتا در خانوم ها بیشتر از آقایان وجود دارند و دلیل این وجود هم مهربانی از نوع احساسی است که این افراد انجام می دهند. افراد تیپ ۲ برای شغل پرستاری و مددکاری بسار مناسب هستند و کار با کودکان نیز آن ها را خوشحال می کند.

از افراد تیپ ۳ می توان به محمد علی کلی، تام کروز و نتانیاهو اشاره کرد. افراد تیپ ۳ معمولا شکست نمی خورند اما اگر شکست بخورند ۳ مکانیسم را از خود نشان می دهند. اول اینکه آن ها سعی می کنند گناه را به دوش کس دیگر واگذار کنند. از شکست به دست آمده در جهت یک پیروزی قوی استفاده می کنند. پروژه ی شکست خورده را به سرعت رها می کنند و سمت کاری که پیروزی نصیب آن می شود می روند. افراد تیپ ۳ چون همیشه به موفقیت فکر می کنند ممکن در پی به دست آوردن پیروزی افراد ی سخت ریاکار شوند. شغل مغازه داری و همچنین مدیریت و بسته بندی برای این تیم بسیار مناسب است.

از افراد تیپ ۴ انیاگرام می توان به ماریا فالاچی، مایکل جکسون و آنجلینا جولی اشاره کرد. افراد این تیپ معمولا احساس بی هویتی می کنند و بنابراین سخت در راه پیدا کردن هویت خود در تلاش هستند. آن ها تلاش می کنند خودشان باشند و البته با توجه به ویژگی هایشان کار سختی در پیش دارند. همان طور که فهمیدید  افراد هالیوودی  بین تیپ ۴ آنیاگرام به شدت زیاد هستند. آن ها در حالت سالم افرادی منحصر به فرد اند که می توانند دیگران را جذب خلاقیت های بی بدیل خود کنند.

تیپ ۵ انیاگرام به تیپ دانشمندان شهرت دارد. از افراد معروف این شخصیت می توان به استیون هاوکینگ، آلبرت اینیشتین، ماری کوری و تعدادی دیگر از اندیشمندان اشاره کرد. افر اد این تیپ در سرمایه داران بزرگ نظیر بیل گیتس و مدیر عامل فیس بوک نیز دیده می شوند. برخی از افراد که تیپ ۵ انیاگرام را از دور می بینند آن ها را افرادی برداشت می کنند که به مقدار زیادی خودنما و خود بزرگ بین هستند. البته با اینکه کمی ممکن است این خصلت ها را داشته باشند اما آن ها عمدتا به خاطر اینکه وسعت دید متفاوتی دارند اینگونه به نظر می رسند. این افراد ۵ انیاگرام معمولا یا ازدواج نمی کنند و یا دیر ازدواج می کنند.  افراد این تیپ بین آقایان شهرت بیشتری دارند.

از افراد معروف تیپ ۶ می توان به مرلین مونرو، رابرت پتینسون و ادوف هیتلر اشاره کرد. از افراد معروف تیپ ۷ می توان به جان اف کندی و توماس فریدمن اشاره کرد. از افراد تیپ ۸ انیاگرام می توان به ناپلئون بناپارت، مورگان فریمن، جوزف استالین و سایر رهبران موفق دنیا نام برد افراد این تیپ ۸ انیاگرام معمولا مانند تیپ ۵ در آقایان به تعداد بیشتری وجود دارند. از افراد معروف تیپ ۹ انیاگرام می توان به بیل کلینتون  و جنیفر آنیستون اشاره کرد.

در مقالات آینده درباره ی سایر مشخصات این تیپ ها و همچنین نحوه ی ازدواج آن ها صحبت می کنیم.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید