جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

آشنایی با راندا برن

author منتشر کننده
بدون نظر 3 0
آشنایی با راندا برن

در این مقاله قصد داریم یکی از تاثیر گذار ترین افراد جهان در سال ۲۰۰۷ را به شما معرفی کنیم. نام این فرد تاثیر گذار راندا برن است. او نویسنده ی کتاب های راز و معجزه ی شکر گزاری می باشد. شاید شما هم از طرفداران کتاب های او باشید و راندا برن دنیایی ماورایی را به شما نشان داده باشد. اما به راستی خود راندا برن چگونه زندگی ای دارد؟ یعنی خودش هم کاملا با دنیای غیر مادی در ارتباط است؟ و یا آیا اصلا او زندگی ای مثل مردم عادی را تجربه کرده ؟ در این مقاله می خواهیم درباره ی راندا برن و کتاب های او بیشتر حرف بزنیم. پس با ما همراه باشید.

راندا برن کیست؟

راندا برن در مارس ۱۹۴۵ در یکی از شهر های کشور استرالیا به دنیا آمد. شهرت راندا برن علاوه بر کتاب هایش بیشتر به خاطر تهیه ی مستند راز بوده است. او با  تهیه ی این مستند به طرز شگفت انگیزی توانست دنیا را مبهوت خود کند. گفته می شود شروع کارِ راندا برن با ورشکستگی اقتصادی شروع شد. بعد ها حاصل این ورشکستگی مالی به سود او تمام شد. چرا که در این دوران راندا برن با آشنایی با والاس واتلز و کتاب علم علم ثروتمند شدنش، توانست برگ جدیدی را در زندگی آغاز کند. راندا برن بعد از شهرت در خیلی از کتاب هایش از این نویسنده به خوبی یاد می کند.

راندا برن در کتاب هایش می نویسد که اگر انسان ها از قدرت مغز خود اطلاع داشتند هرگز هیچ رویایی روی زمین نمی ماند. او می گوید  انسان در ابتدا باید هدفش را بفهمد و سپس آن هدف و رویا را از جهان بی انتها بخواهد و نهایتا هدفش را پیدا کند. در واقع او می گوید که می شود با انرژی مغزی کائنات را به حرکت در آورد. راندا برن یک سری جملات تاکیدی در همه ی کتاب هایش می زند که این جملات به طور خلاصه به شرح زیر هستند.

۱. زمان طولانی ای را صرف شناختن خود کنید.

۲. کارهایی که خودتان دوست دارید را انجام بدهید و وقتتان را صرف اعمال خواسته شده توسط دیگران نکنید.

۳. رویا و آرزو یتان را از صمیم قلب و مغز حس کنید و آن را در ذهنتان تداعی کنید. هرچه بیشتر احساس نزدیکی به آرزو بکنید زود تر آن را به دست می آورید.

۴. با خستگی و بی حالی به سراغ تابلو کائنات ساخته شده توسط خود نروید و تنها زمانی به سراغ آن بروید که حال روحی خوبی دارید‌.

۵. اهداف و رویا و آرزو های خود را با جزئیات کامل مورد بررسی و شناسایی قرار دهید.

کتاب هایی که راندا برن تا به الآن نوشته است عبارت اند از:  راز، راز هستی، راز شکرگزاری، معجزه شکر گزاری، قانون جذب، قهرمان، تقویم معجزه 1393 راندا برن. در بین این کتب، کتاب راز با ترجمه ی بیش از ۴۰ زبان در دنیا پرفروش ترین کتاب راندا برن بوده است. در ادامه با کتاب راز راندا برن و همچنین معجزه ی شکر گزاری او آشنا می شویم. این آشنایی ممکن است شما را از دنیای خود ساخته ی ذهن خود برهاند و در های نعمت و رحمت را به سوی شما بگستراند.

آشنایی با راندا برن

کتاب های راندا برن

در ابتدا با کتاب راز راندا برن آغاز می کنیم. این کتاب تا به الآن توانسته بیش از ۱۶ میلیون نسخه فروش را تجربه کند.  کتاب راز در ابتدا در در کشور خودِ راندا برن یعنی استرالیا شهرت یافت. سپس در آمریکا و کانادا نیز فروش این کتاب توانست رکورد دار شود.  در کتاب راز از راز جهان آفرینش که در ادیان مذهبی هم آمده است سخن می گوید. در ادامه به سوالات زیر را که در این کتاب جوابش آمده است را پاسخ می دهیم.

آیا با خواندن راز می توانیم به آرزو هایمان برسیم؟ راز به چه معناست؟ آیا خواندن راز جنبه ی آموزشی دارد؟ می توان گفت که مجموعه راز یک کتاب علمی است؟ عرفان در مورد راز چه می گوید؟ مطالب راز در ادیان به چه شکل آورده شده است؟ آیا راز با فیزیک کوانتوم همخوانی دارد؟ ارتباط مردم با راز جهان به چه صورت است؟ خواندن و دیدن راز به درد چه اشخاصی می خورد؟ و در آخر با اینکه قانون راز وجود دارد چرا همه برای رسیدن به آرزو هایشان از آن خبر دار نیستند؟

از سوال آخر شروع می کنیم چرا به راستی همه از قانون راز و به دست آوردن آرزوهایشان مطلع نیستند؟ واقعیت این است که همه از راز مطلع اند و بسیاری هم از کودکی تابه حال از آن استفاده کرده اند. اما هر کسی حاضر نیست، قبول کند که بار ها و بارها با این جریان ماورایی همراه شده است. راندا برن در پاسخ به این سوال که خواندن راز به درد چه اشخاصی می خورد پاسخ داده است که من راز را نوشتم تا افراد با جهان آفرینش آشنا بشوند و با فهمیدن راز آن از ته دل خوشحال شوند. راندا برن مرتب از لفظ شما در کتابش استفاده می کند که به معنای هر فرد خواننده می باشد.

راندا برن در کتابش از قدرت راز سخن گفته است. او می گوید تمام بزرگان تاریخ از جمله افلاطون و ارسطو و  اینیشتین از راز به شیوه ای استفاده کرده اند. به غیر از اندیشمندان، رهبران بزرگ دنیا نیز از راز استفاده کرده اند. راندا برن در کتابش نوشته دکتر دنیس ویتلی می گوید در گذشته رهبران بزرگ دنیا قدرت راز را فهمیده بودند، اما آن ها برای اینکه مردم را بتوانند کنترل کنند اسرار را آشکار نمی کردند.

به یاد داشته باشید راز فقط در رسیدن به آرزو های مالی خلاصه نمی شود بلکه برای التیام روابط نیز می توانید از آن استفاده کنید. اما چگونه؟ با قانون جذب. پس پاسخ به این سوال که راز چیست می توان گفت که راز همان قانون جاذبه است. در واقع هر آنچه در زندگی اتفاق می افتد همان چیزی است که خودمان از قبل آن را با افکارمان جذب کرده ایم.

پاسخ به این سوال که آیا قوانین راز با فیزیک کوانتوم و علم همخوانی دارد باید بگوئیم که اصلا راز خود علم و به خصوص علم کوانتوم است. یعنی بخشی از کوانتوم که درباره ی انرژی حرف می زند در واقع همان تشعشعات مغزی است که می توان با آن ها به هر چه می خواهیم برسیم. پس خواندن راز جنبه ی علمی و آموزشی دارد و در تمام کتب عرفانی نیز در آن به نحوی به دنیای فرا مادی اشاره شده است.

به سراغ کتاب بعدی راندا برن به نام معجزه شکر گزاری می رویم. این کتاب در برخی جاها با نام جادو شکرگزاری فروخته می شود. پس همان طور که از نامش پیداست این کتاب شما را می خواهد با جادو آشنا کند. اما جادوی واقعی! شروع کتاب اینگونه آغاز می شود که رازی بزرگ وجود دارد که اگر مال و ثروت زیاد داشته باشید باز هم بیشتر پول دار می شوید و اگر ثروت اندکی داشته باشید همان مقدار اندک هم از شما گرفته می شود!

شاید این جمله به ظاهر خیلی نا عادلانه به نظر بیاید اما این حقیقت است. ولی چیزی که در این عبارت نا پیدا است این است که چرا اینگونه می باشد؟ چون آن که پول به دست بیاورد  احساس دارا بودن می کند و ناخود آگاه شکر گزاری عمیقی در وجودش برای ثروت به سمت کائنات می دهد. اما آنکه پول ندارد ناخود آگاه با عدم سپاس گزاری همان مقدار اندک هم از او گرفته می شود.

در این کتاب فرمول اعجاب انگیز موفقیت با سه عبارت خلاصه شده است. ۱. همیشه به کلمه تشکر فکر کنید و بعد از تفکر، آن را به زبان هم بیاورید. ۲. باید کلمه ی تشکر با گوشت و خون تان آمیخته شود و زیاد آن را به کار ببرید‌ ۳.کلمه تشکر که از شکر می آید را حس کنید‌. در واقع با این سه عبارت حرف سی و پنجمین رئیس جمهور آمریکا که جانف کندی بود را تعبیر کرده است. او می گوید شکر گزاری فقط در کلمات نیست و باید با آن زندگی کنیم.

آشنایی با راندا برن

بیشتر بخوانید: زندگی نامه ماری کوری

در این کتاب در ۲۸ روز، ۲۸ تمرین داده که با وجود آن ها می توانید به هر آنچه می خواهید برسید. در ادامه شما را به طور مختصر با این تمارین آشنا می کنیم. این آشنایی به سبب این است که شما با نگارش راندا برن آشنا شوید‌ اولین روز این است که نعمت های به مراتب زیاد خود را شمارش کنید. دومین روز با کمک سنگی جادویی زندگی تان را متحول می کنید. سومین روز با نام روابط جادویی نام گذاری شده است. فصل چهارم درباره ی سلامتی است. فصل بعدی درباره ی پولی سخن می گوید که می تواند داشته هایتان را جادویی ده ها برابر کند.

در روز ششم این معجزه ها درباره ی مهارت های شما است که به راستی شبیه یک معجزه در زندگی شما عمل می کنند. در روز هفتم درباره ی راهکارهایی که موجب می شود ذهن شما از افکار منفی پاک شود صحبت شده است. در فصل هشتم درباره ی غذاهای ما سخنان به میان آورده شده که همین غذا برای خیلی ها فقط یک رویا است! فصل نهم درباره ی شکر گزاری از ثروت هایتان است.

در روز دهم از معجزه ی شکر گزاری راندا برن درباره ی بخشش به دیگران سخن گفته است که هنگام بخشایش با کلماتی به اسم گرد جادویی کادو تان را به معنای واقعی غیر مادی کنید. در قسمت یازدهم درباره ی صبح هایی سخن می گوید که جادو هستند. ( اشاره به حیات دارد.) در فصل دوازدهم درباره ی انسان های شگفت آور زندگی شما سخن گفته است. فصل سیزده درباره ی آرزو هایی سخن آمده که که نوشتن کلید رسیدن به آن ها است.

از روز چهاردهم نیمه ی دوم رسیدن به آرزوها آغاز می شود. در این فصل درباره ی ایجاد یک روز جادویی سخن به میان آورده شده است. در روز پانزدهم درباره ی شیوه ای که می شود روابط را بهبود بخشید در کتاب آمده است. روز شانزدهم، درباره ی سلامتی مجددا حرف زده شده است. فصل هفده به سراغ چک جادویی ای می رود که به واسطه آن می توانیم هر چه را که بخواهیم بخریم. فصل هجده درباره ی لیست ۱۰ مورد از چیزهایی هایی که می خواهیم در آینده انجام دهیم سخن آمده است.

فصل نوزده درباره ی این موضوع صحبت شده است که باید گام های جادویی در جهت اهدافتان بر دارید! اما چگونه؟ باید کتاب را بخوانید تا بفهمید. روز بیستم نویسنده از زبان یک نویسنده ی انقلابی فرانسه شکرگزاری را به عنوان یکی از خاطرات قلب یاد کرده است. روز بیستم و یکم بالاخره درباره ی نتایج عالی ای که به دست می آورید صحبت شده است. روز بیست و دوم شما معجزات را درست مقابل چشمانتان می بینید! فصل بیست و سوم درباره ی هوایی که نفس می کشیم سخن آمده است و فصل چهارم درباره ی شی ای به عصای شگفت آور معروف است بر می خوریم. در فصل بیست و پنجم معجزه های بیشتر به ما خودشان سرنخ نشان می دهند. روز بیستم و شش برای جبران اشتباهات گذشته هم راهکار ارائه شده است. فصل بیست و هفت و هشت هم درباره ی انعکاس ساخته ها و نهایتا دیدن جادو سخن آمده است.

آشنایی با راندا برن

در این مقاله سعی شد شما با راندا برن که نویسنده ی کتاب های راز آفرینش و مانند این ها است آشنا شوید. اگر شما از اشخاصی می باشید که با راندا برن آشنا هستید که این مقاله شما را آشناتر کرد اما اگر آشنا نیستید شما در این با معرفی زندگی نامه ی مختصر از او و سپس آشنایی با کتاب هایش توانستید با او آشنایی پیدا کنید. در آینده درباره ی سایر نویسنده های جذاب مانند هنریت کلاوسر و لوئیز هی حرف میزنیم.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید