جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

آشنایی با قدرت ذهن

author منتشر کننده
بدون نظر 3 0
آشنایی با قدرت ذهن

می‌گویند حتی از دوران ما قبل از تاریخ هم، انسان‌ها به وجود قدرت ذهن عظمی پی برده بودند. یعنی از زمان های قدیم هم به طور ناخودآگاه به این نتیجه رسیده بودند که به هر چه فکر کنند، همان می‌شود. مثلا آن‌ها فهمیدند اگر به سلامتی فکر کنند نشاط به تن‌ها راه می‌یابد و اگر به مریضی متمرکز شوند با همان محشور می‌شوند. پس قدرت ذهن انسان از همان آغاز پیدایش حیات آدمی مورد بحث و جنجال بوده است.

بعد‌ از گذر زمان از پیدایش تمدن‌های اولیه کم‌کم پیامبران آمدند و با گفتن حقایقی از پروردگار به مردم فهماندن که با شکر گزاری می‌توانند توجه خود را به سلامتی و یا هر آنچه که می‌خواهند  جلب کنند. تقریبا تمام پیامبران سخنانی با این مضمون دارند که خداوند به طور قطع آسایش و راحتی شما را می‌خواهد و دوست ندارد که شما در رنج باشید و رمز این آسایش و راحتی به طور قطع شکرگزاری است.

بعد از گذر  زمان و آشکار شدن سخنان آخرین پیامبر ( پیامبر اسلام)، اندیشمندان به نتایج عجیبی دست پیدا کردند و فهمیدند می‌شود از نکات گفته شده در ادیان علمی هم استفاده کرد. مثلا با احساس خوب شکر گزاری چیزهایی که دوست دارید را در ذهنتان تصور کنید و سپس آن خواسته را به قدرت لاینتها یعنی خدای یگانه بسپارید. وقتی دانشمندان فهمیدن می‌شود با کنترل ذهن به خواسته ها رسید فهمیدند که کلا علمی ناشناخته به نام قدرت ذهن وجود دارد که می‌شود با آن به آرزوهای بزرگ و کوچک رسید. اما قدرت ذهن چیست و چگونه می‌شود از آن استفاده کرد؟ برای پاسخ به این سوال خوب است که مقاله‌ی ما را تا انتها بخوانید.

آشنایی با قدرت ذهن

آشنایی با قدرت ذهن هوشیار و ناهوشیار

همه‌ی ما دارای دو ذهن هستیم که یکی هوشیار و دیگری ناهوشیار یا همان ناخودآگاه نام دارد. ذهن هوشیار که تکلیفش مشخص است، اما ذهن ناخودآگاه که قدرت ذهن با آن معنی پیدا می کند، بحث امروز است. ذهن ناخودآگاه در واقع اصل وجود ما است. یعنی همان چیزی که با آن به مقام انسان رسیده ایم. یک مثال می‌زنم. شما کودکی که می‌خواهد راه رفتن را یاد بگیرد را به یاد اورید، در روز‌های اول اطرافیان راه رفتن را به او آموزش می‌دهند اما بعد از مدتی او بدون اینکه فکر کند چه کار می‌خواهد بکند راه می‌رود. کل ضمیر ناخودآگاه ما بر همین حسب برنامه ریزی شده است.

اینکه ما چگونه از ذهن ناهوشیار خود به بهترین نحو استفاده کنیم، باید به بخشی از وجود خود که مستقیما به خداوند مربوط می‌شود اتصال یابیم‌. از این طریق میتوانیم به هر آنچه می‌خواهیم برسیم. به یاد داشته باشید ذهن ناهوشیار توانایی  تشخیص ندارد و بنابراین باید در این مدت که می‌خواهیم به خواسته‌مان برسیم فقط باید از افکار مثبت استفاده کنیم. بسیاری از عارفان و فلاسفه می‌گویند مشکلات ناشی از عدم اتصال به روح معنوی است. چرا که ما یاد نگرفتیم چگونه از آن استفاده کنیم.

بنابه نظر فلاسفه غم و عدم سلامتی نتیجه‌ وصل نشدن به وجود لا ینتها( خداوند) است. آن‌ها می‌گویند برای رسیدن به روح شاداب همه‌ را باید ببخشیم و نگذاریم آتش خشم آن‌ها در قلب ما هم وجود داشته باشد. از نظر متخصصان قدرت ذهن برای اینکه در جسم تحول باید ذهن را متحول کرد. همچنین از نظر این متخصصان تکرار و تمرین هر نوع افکار مثبت و منفی‌ای باعث می‌شود که همان خیال در زندگی عادی شما نیز تجسم یابد.

نویسندگان کتاب‌های مربوط قدرت ذهن می‌گویند که خدا را با التماس و زاری نخوانید بلکه او را با شکرگزاری صدا کنید. شکرگزاری برای همه‌ی نعمت‌ها و سلامتی‌ها. جول اویستن که یکی از روانشناسان معروف حوزه‌های شکرگزاری است؛ می‌گوید که به طریق گدا گونه دعا نکنید و خدا را با حشمت و عظمتش بخوانید. چرا که او بندگان خوشحال و شکرگزار را دوست دارد و به آن‌ها از الطاف محبتش نشان می‌دهد. پس ذهن خود را برای دریافت پاداش‌ها آماده کنید.

چگونه استفاده کردن از قدرت ذهن

قدرت جادویی ذهن بسیاری وسیع است. اما باید یاد بگیریم که چگونه از آن استفاده کنیم. این‌ راهکار های استفاده از قدرت درون به چند بخش تقسیم می‌شوند که در ادامه با همه‌ی آن‌ها آشنا می‌شویم. اولین راهکار خودش به چند بخش تقسیم می‌شود و آن این است که در اقدام اول وقتی صبح‌ها از خواب بیدار می‌شوید با خداوند یکتا با گفتن دعاهایی مراقبه کنید. بعد باید با عشق خداوند را سپاس گذاری کنید. در اقدام سوم باید در عین تلاش ولی خود را رها کنید و به خدا بسپارید.

در رابطه با رها سازی گفته شده در مطلب فوق این را بدانید که باید کار‌هایتان را بدون اضطراب انجام دهید. البته هر نوع اضطراب و استرسی بد نیست و برای مثال دکتر سلی می‌گوید، استرس و اضطراب مانند فنر‌های یک ساعت هستند و اگر خیلی با آن‌ها کار کنید حتما در می‌روند، اما اگر کمی با ان‌ها کار داشته باشید کوک می‌شوند و به خوبی کارشان را انجام می‌دهند.

راه دوم رسیدن به اهداف با استفاده از قدرت ذهن این است که بزرگ بیاندیشند و به اهداف بالا فکر کنید. یک قانون وجود دارد به اسم اینکه کلمات و افکار روح دارند، پس به هر چه بیاندیشند و درباره آن حرف بزنید همان می‌شود. پس بزرگ فکر کنید و آرزوهای خود را در ذهن دنبال کنید. یک موضوعی هست که بدانیم در دنیا که به غیر از ذات خداوند همه چیز فانی است. پس تنهایی را در پیش نگیرید و از خدا بخواهید همدمی مناسب را به نزد شما فرا بخواند. حالا اگر قصد ازدواج هم ندارید و می‌خواهید دوستانی داشته باشید از بازهم با قدرت ذهن خود به وجود لا ینتها متصل شوید و از او هر کس را که می‌خواهید بطلبید.

یکی دیگر از راه‌هایی که می‌شود از قدرت ذهن استفاده کرد، این می‌باشد که در ذهن خود بدانید که همه چیز تمام می شود و همان طور که گفته شد فقط  این ذات خداست که لا ینتها می باشد. به یاد داشته باشید که روح خداوند در وجود شما نیز وجود دارد، پس خود را از درون ارزشمند ببینید. یک داستان معروف از یکی از شاهان ایرانی وجود دارد که که شاه از مشاورش می‌خواهد که چیزی به او بگوید که تا ابد او در آرامش باشد. مشاور یک جمله‌ی معروفی با این مضمون که این نیز تمام می شود( میگذرد) نثار شاه کرد. شاه بعد از این جمله آرامشی عجیب از درون نسبت به دنیا پیدا یافت.

از دیگر راهکار‌های قدرت ذهن مسئولیت و پذیرش کار‌های خود است. یک آیه‌ در قرآن وجود دارد که می‌گوید هر آنچه از بدی به تو می‌رسد از جانب خودت است و هرچه خوبی به تو می‌رسد از جانب خداوند می‌باشد.پس با این آیه متوجه می‌شویم که هر درد و رنجی که به ما می‌رسد خودمان مسبب آن هستیم. اگر بخواهیم این موضوع را باز کنیم با یک مثال می‌شود آن را توضیح داد. ببینید برای نمونه اگر شما از کار و شغلتان ناراضی هستید، باید بدانید که این ماهیت کار شما نیست که شما را آزار می‌دهد بلکه افکار خودتان نسبت به آن کار است که موجب می‌شود شغل برایتان سخت باشد. پس ذهنتان را تغییر دهید.

یکی دیگر از راه های رسیدن به زندگی رویایی با قدرت ذهن، یک زندگی متعادل است. برای اینکه بتوانید از قدرت ذهنتان استفاده کنید در ابتدا باید زندگی تقریبا طبیعی‌ای را تجربه کنید. برای مثال اگر در خانه هستید و مرتب کتاب‌های ماورایی می‌خوانید باید بگویم که سخت در اشتباه هستید چرا که بدون تلاش هرگز نمی‌توانید زندگی معجزه بخش را ببینید. از طرف دیگر اگر شما از افرادی هستید که مدام تلاش می‌کنید تا پول در آورید باید به شما بگویم به زودی به بیماری روحی بدی دچار می‌شوید.پس باید یک زندگی عادی و در عین حال با امید تجربه کنید.

از دیگر راه‌های استفاده از قدرت ذهن استفاده از باورها است. یک داستان است که می‌گوید یکبار زنی خیلی نگران بیماری خودش و هم عدم وجود شغل برای شوهرش بود و از آینده می‌ترسید، روزی ژوزف مورفی به او توصیه می‌کند که باورش را تغییر دهد تا زندگی برای او ر‌وز‌های خوش نشان دهد. او بلافاصله بعد از تغییر باورهای خود، هم همسرش در محلی کار پیدا کرد و هم خودش دیگر صورتش جوش نزد و سایر امراض نیز از آن زن دور شد.

از دیگر استفاده‌ها از قدرت مغز این هست که بفهمیم، با خداوند هر چیز نشدنی‌ای ممکن می‌شود‌. در انجیل هزاران تمثیل آمده است که در آن‌ها وقتی افراد مطمئن بودند که هیچ راه امیدی برای آن‌ها نیست ، خدا در لحظات آخر دست نجات بخش خود را بر سر آن‌ها کشیده است. در کتاب قدرت ذهن می‌گوید که اگر رویای خود را با عشق لبریز کنید، خداوند شما و رویا شما را یکی می‌کند و آرامش و سلامتی را با شتاب به سمت شما حرکت می‌دهد.

از دیگر راهکار‌های استفاده از قدرت مغز قرار گیری در جو مناسب و همچنین اطمینان به نتیجه است. بسیاری از کودکانی که در جو نامناسب دعوا بین پدر و مادر قرار می‌گیرند، به همان بیماری‌های روحی و روانی ‌ای که پدر و مادر آن خانه دچار آن هستند مبتلا می‌شوند.البته به طور قطع بخشی از این بیماری‌ها ارثی است، اما به طور قطع، فضای قرار گیری در محیط عامل اصلی تری در بروز بیماری‌های است. همچنین اطمینان در شفا نیز از عواملی می‌باشد که زندگی را جذاب می‌کند. پس اگر در شفا و رویای قلبی شکست خوردی مطمئن باش تقصیر خودت بوده است.

یکی دیگر از راهکارها در فهمیدن قدرت مغز این هست که در ذهن خود ‌دعایتان را پذیرفته شده بدانید. آیه‌های بسیاری وجود دارد که خداوند دارد می‌گوید خواسته شما پذیرفته شد. و یا دعایتان را اجابت کردیم و یا هرچه خواست را به او دادیم. پس با وجود این آیه‌ها شما کاملا می‌دانید که خداوند خودش بار ها تاکید کرده است که شما را به خواسته‌هایتان می‌رساند، پس نگرانی برای چیست؟ کافی است که در ذهن خود دعا را اجابت شده ببینید و هم‌زمان تلاش بکنید و بعد همه چیز را به خدا بسپارید و توکل کنید. به یاد داشته باشید در همه‌ی کتب آسمانی به توکل اشاره‌ شده است.

از دیگر راهکار های کاربرد قدرت ذهن جادویی این است که در لحظه زندگی کنیم. یعنی بدانیم در همین ثانیه‌ها و لحظه‌ها هم روح متعالی خداوند به ما نزدیک است و برای رسیدن به خواسته نیازی به انتقال در آینده نیست. پس همین الان بدانید که دعایتان مستجاب شده است. به یاد داشته باشید که خداوند همیشه به شما پاسخ می‌دهد و شما هرگز تنها نیستید‌. آیه‌هایی در تمامی کتب دینی وجود دارد که خداوند می‌گوید مرا بخوانید و یاد کنید تا شما را یاد کنم. پس با این وجود در همین لحظه از خدا بخواهید.

آشنایی با قدرت ذهن

بیشتر بخوانید: تست کهن

خب به اتمام راهکار‌ های استفاده از قدرت ذهن رسیدیم. در این مقاله سعی کردیم که با تمام وجود استفاده از قدرت ذهن را به شما آموزش دهیم. به یاد داشته باشید کاربرد قدرت ذهن مطلبی نیست که تازه روی کار آمده باشد و سالیان طولانی‌ و حتی از زمان انسان‌های اولیه این موضوع بوده است. اما با وجود آمدن ادیان این موضوع به دین مربوط شد. حالا امروزه قدرت ذهن به یک موضوع علمی و کاربردی برای روزانه تبدیل شده است. اگر شما هم از علاقه‌مندان مطالب مربوط به قدرت ذهن ماورایی انسان هستید در مقالات آینده هم می‌توانید نمونه‌های دیگر از کاربرد های قدرت ذهن را ببینید. پس با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید