جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

تست کهن

author منتشر کننده
بدون نظر 4 0
تست کهن

اگر مقالات ما را دنبال کرده باشید احتمالا متوجه شده اید که تا به الآن شما را  با دو تست معتبر شخصیت شناسیِ جهان آشنا کرده ایم. امروز و در این مقاله هم قصد داریم شما را با یک تست معتبر دیگر آشنا کنیم. تفاوت این تست با دو آزمون قبلی که mbti و انیاگرام نام داشتند این است که این آزمون امروز به اسطوره های قدیمی یونان بر می گردد و بنابراین بسیار قدیمی است. آزمون امروز الگوی تست کهن نام دارد. الگوی تست کهن با جذابیت خاصی که با تمایز جنسیتی ایجاد کرده است توانسته امروزه بسیار محبوب شود. در ادامه شما را این تست کهن آشنا می کنیم.

آشنایی با تست کهن

الگوی تست کهن که خیلی ها آن را با اسم آرکتایپ می شناسند برای دو جنس زن و مرد به طور مجزا طراحی شده است. این تست به خانوم ها و آقایان کمک می کند که به خود شناسی مطلقی از خود برسند. در تست کهن با سوالات خردمندانه ای که از زمان کودکی تابه الان ما می پرسد ضمیر ناخودآگاه ما را بررسی می کند و ضعف ها و نقاط ما را به طرز شگفتی پس از اعلام نتیجه ی تست به ما می گوید.

در این تست بعد از آمدن نتایج شما چه زن باشید و چه مرد به صورت یکی از الهه های یونانی معرفی می شوید. اگر داستان هرکول را خوانده باشید و یا فیلم های آن را دیده باشید احتمالا با  این الهه ها که نماد های اسطوره ای هستند باید آشنایی داشته باشید. خب پس اگر دوست دارید که بدانید چه نقاط ضعف و چه امتیازات مثبتی دارید همین الان شروع به زدن تست کهن کنید. پس از زدن تست کهن می توانید با نماد اسطوره ای خود در زیر تمام نقاط ضعف و قوت خود را مشاهده کنید و استعدادهای خود را دریابید.

معرفی الگوی تست زنان و مردان

بر اساس شخصیت شناسی آرکتایپ زنان به هفت تایپ و مردان به هشت تایپ تقسیم بندی می شوند. با الگوی تست زنان آغاز می کنیم. اولین الگوی تست زنان در این تست کهن دیمیتر است. زنان از نوع دیمیتر زنان مهربانی هستند که از راه مهر و محبت دیگران را تحت تاثیر خود قرار می دهند. این نوع زنان به معنای واقعی تحت تاثیر احساسات دیگران قرار می گیرند و خود نیز احساساتی اند. به زبان ساده در این الگوی تست زنان، این نوع زنان با اندوه دیگران غمگین و با شادی آن ها شاد می شوند.

از نظر زن دیمیتر همیشه  شوهر و فرزندانش در الویت هستند و تمام تلاشش را می کند تا آن ها را خوشحال کند. یک زن دیمیتر در الگوی تست کهن زنانی هنرمند هستند که به کارهای خونه و همچنین کارهای هنری علاقه دارند. این زنان همان مادرانی هستند که همیشه فداکاری آن ها زبان زد عام و خاص است. توصیه می شود این نوع زنان گاهی اوقات احساساتشان را یه سمت عقل و منطق ببرند.

الگوی تست بعد در این تست کهن آتنا است. شاید نام آتنا را در سریال های اساطیری بارها شنیده باشید. آتنا الهه عقل و منطق است. اگر در این تست آتنا در آمدید احتمالا متوجه شده اید که دیگران شما را فردی با هوش و یا اهل علم و یا منطقی می دانند. آتنا می گوید علم و منطق در هر صورتی بر احساسات ارجحیت دارد. آتنا در زمان های سخت روحی و روانی خوب اوضاع را می سنجد و خوب و بد را تشخیص می دهد.

از نظر روانی آتنا ناخودآگاه  جذب مردانی سطح بالا از نظر جسمی و روحی می شوند. در واقع آتنا عاشق مردان قدرتمند و با نفوذ است و با مردان احساساتی و ضعیف هیچ گونه ارتباطی ندارد. در این تست کهن آتنا می تواند با تعداد زیادی از مردان ارتباط دوستانه بدون کوچکترین حس عاشقانه ای داشته باشد. آتنا ازدواج نمی کند ولی اگر به ازدواج تن بدهد فقط به مردان با مسئولیت جذب می شود.

تست کهن

بیشتر بخوانید: تاثیر کلمات مثبت در زندگی

الگوی تست بعدی آرتمیس است. آرتمیس در تست کهن زنی قوی و با مسئولیت و با اراده و البته هدفمند است. اگر در این تست آرتمیس در آمدین احتمالا فهمیده اید که سخت گیری دیگران در زمینه ی آزادی های شخصی به ستوه می آیید. آرتمیس در راه رسیدن به اهداف هیچ ترسی ندارد و هر آنچه سد راه او است، به راحتی نابود می کند. این زن در تست کهن حتی در سخت ترین شرایط هم دست از هدفش بر نمی دارد. آرتمیس و آتنا می توانند دوستان خوبی برای یک دیگر باشند.

الگوی تست بعدی در تست کهن آفرودیت است. آفرودیت ظرافت و زنانگی خاصی دارد. اگر شعرهای شعرای قدیمی مثل حافظ و سعدی را خوانده باشید، این زنان را به خوبی تمثیل کرده اند. در واقع انگار همه ی زنان در اشعار عاشقانه آفرودیت هستند. آفرودیت از زمان نوجوانی تا میان سالی همیشه اطرافیان را جذب خود می کند و خودش هم از این کار لذت می برد. آفرودیت در تست کهن به تجملات و زندگی راحت اهمیت زیادی می دهد.

زنان هرا الگوی تست کهن بعدی هستند. این نوع زنان عاشق ازدواج و بعد هم بچه داری هستند. هرا هدف خود از زندگی را ازدواج می داند و دوست دارد از طریق بچه داری و شوهر داری به کامل شدن برسد. در این الگوی تست کهن این زن همیشه حس می کند که برای ازدواج دیر شده است و اگر صاحب فرزند دختری هم شود دوست دارد که او در سن پایین اقدام به ازدواج کند. این زن دوست دارد همسر و فرزندانی داشته باشد که با آن ها در جلوی دیگران سربلند شود. به این زنان توصیه می شود که کمی از حفظ ظاهر نمادین دست بکشند.

زن هستیا زنی است که با معنویات سر و کار دارد و ظاهر آرامی از خود نشان می دهند.این زن در تست کهن از ملالت های زندگی نمی رنجد و همه چیز را به دست سرنوشت می سپرد. این زنان عموما الگوی صبر در زنان هستند. هستیا در الگوی تست زنان با خداوند ارتباط خوبی برقرار می کند و عاشق خواندن کتاب های معنوی است. هستیا دیگران را قضاوت نمی کند و از ویژگی های بارز او درون گرایی مطلق او در جوامع و اجتماعات می باشد.

آخرین الگوی زنانه در تست کهن پرسفون است. پرسفون از مسئولیت فراری است و عاشق این است که همیشه فرزند پدر و مادرش باقی بماند. این نوع زن همیشه یک حالت معصومی دارد که به مردان می فهماند که از او مراقبت کنند. این نوع زن همیشه از سنش جوان تر می زند و خودش هم از این بابت بسیار راضی است. برای این زن رنگ های تیره مقبول نیست و همیشه عاشق رنگ هایی با تناژ صورتی است.

به سراغ مردان می رویم همان طور که فهمیدید مردان در الگوی تست کهن به هشت تیپ تقسیم بندی می شوند. اولین الگو تست کهن در مردان هفاسیتوس است. هفاسیتوس ها مردانی خلاق و درون گرا هستند که دوست دارند در تنهایی کارهای خود را به اتمام برسانند. هفاسیتوس خلاق است و آمده که چیزی را خلق کند. حال این چیز شعر باشد و یا یک کالا بستگی به خود او دارد. شاعرانی مانند شکسپیر و مخترعینی  مانند ادیسون در الگوی تست کهن اینگونه بوده اند. این تیپ مردان در تست کهن بسیار خیال پرداز اند.

مردان تیپ بعد آرس نام دارند. آرس ها مردانی هستند که عاشق هیجان و ریسک اند. این مردان دوستان زیادی دارند و عاشق محبت و خدمت رسانی به آن ها می باشند. این افراد ممکن است به دیگران قولی عجولانه بدهند که سبب شود هم خودشان و هم اطرافیانشان در پی این قول آن ها دچار آسیب شوند. این مردان مرام خاصی با رفقاشان دارند و مایل می باشند که با دوستان به جای خانواده بیرون بروند.

تیپ بعدی در الگوی تست کهن زئوس نام دارد. اگر هرکول را دیده باشید هرکول نماد پادشاه پادشاهان و یا به عبارتی خدای خدایگان بود. در دنیای واقعی هم زئوس یک کارآفرین موفق و یک مدیر مدبر می باشد. زئوس مردی با نفوذ و منطقی است و می تواند با آتنا پیوند ازدواج خوبی داشته باشد. زئوس برای خانواده ی خود کم نمی گذارد و انواع تفریحات و خوراک را در اختیار خانواده اش قرار می دهد. اما زئوس ولخرج نیست.

تست کهن

الگوی تست بعدی هرمس است. هرمس آرام و منطقی می باشد و عاشق این است که دیگران پذیرای او باشند و البته او هم پذیرای دیگران است. در واقع هرمس نسبت به دیگران کاملا منعطف است و خودش را درگیر جنگ و دعوا و ناسازگاری نمی کند. الگوی تست بعدی پوزیدون است. او به دریا معروف است و خیلی زود خشمگین و البته خیلی زود هم آرام می شود. پوزیدون یک پدر و یک همسر به معنای واقعی است. او مشکلات و دغدغه های بیرون از خانه را در جمع خانواده بروز نمی دهد.

الگوی تست کهن بعدی هادس است. هادس به دنیای مردگان شهرت دارد چرا که این نوع مردان در تست کهن بسیار مرموز هستند. هادس مردی تنها می باشد که به انزوا علاقه ی شدیدی دارد. هادس مردی است که به پول و قدرت و شهرت هیچ گونه علاقه ای ندارد و دیگران و حتی اعضای خانواده از روحیات او مطلع نیستند. هادس همیشه در حال فکر کردن به چرایی جهان هستی می باشد و به دلیل عمیق بودنش به آن پی هم می برد.

مردان تست کهن بعدی دیونوسوس  است. او تنها لحظه ی حال را می بیند و خیلی به گذشته و آینده توجهی ندارد. او به دنبال این است از لحظه به لحظه زندگی اش لذت ببرد. او از درون حس خود برتر بینی دارد و حس می کند که خیلی نمی تواند با دیگران اعتبار برقرار کند. این افراد گاهی احساس رنج می کنند و گاهی دغدغه های دنیا برایشان کاملا عبث و واهی است. او دوست دارد به طبیعت برود و از صدای پرندگان و سرسبزی لذت ببرد.

الگوی تست کهن بعدی آپولو است. این مرد هدفمند و برنامه ریز است و عاشق این می باشد که بتواند به اهدافش برسد. این مرد به خاطر ویژگی های هدفمندی که دارد اغلب مورد توجه اطرافیان و دوستان قرار می گیرد. آپولو عاشق این است که یک یک جامعه ی آرمانی و قدرتمند به وجود آورد. بسیاری از زنان بعد از زئوس جذب این افراد می شوند چرا که عدالت طلب و در عین حال قدرتمند هستند.

با هفت تیپ زنان و هشت تیپ مردان در تست کهن آشنا شدید. تست کهن با اینکه با الگوهای قدیمی افراد را شناسایی می کند اما به دلیل جذابیت هایی که در خصوص شناسایی افراد دارد می تواند افراد را از درون با خودشان آشنا کند. در این مقاله بیشتر تلاش شد که خصوصیات مثبت تیپ ها نوشته شود از خصلت های منفی کمتر سخن گفتیم. در مقالات آینده درباره ی ویژگی منفی هر تایپ و همچنین راه هایی برای قوت آن ها حرف می زنیم. همچنین در آینده به شما می گوییم که هر مرد و زنی باید با چه تایپی ازدواج کنند. پس با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید