جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

تاثیر کلمات مثبت در زندگی

author منتشر کننده
نظرات (1) 6 0
تاثیر کلمات مثبت در زندگی

کاربرد کلمات مثبت در زندگی

کلمات به عنوان یک ابزار برای انسان ها هستند و به کمک همین کلمات افراد می توانند احساسات، اتفاقات، داستان‌ ها و هر چیزی را به طور درست بیان کنند. در حقیقت کلمات همان چیزی است که ما را از سایر موجودات متمایز می‌کند. ما با کمک کلمات با دیگران ارتباط برقرار می‌کنیم و اگر نتوانیم کلمات را به شکل صحیح استفاده کنیم، به مشکل خواهیم خورد. حالا باید توجه کرد که از چه کلماتی استفاده می کنیم زیرا با استفاده از کلمات درست و مثبت، آینده‌ ای روشن به همان مثبتی و پر از موفقیت در انتظار خواهیم داشت و استفاده از کلمات منفی این قدرت را دارند که زندگی مان را نابود سازند. بنابراین این وظیفه شماست که در انتخاب و استفاده کلمات دقت کنید و وقت کافی بگذارید.

قدرتی که کلمات دارند و ما از آنها بی خبریم

حتما تا به حال این جمله را شنیده اید که  کلمات قدرت دارند، بله این عبارت درست است شما با کمک کلمات می‌توانید زندگی خود را دگرگون کنید و تاثیر مستقیم کلمات را بر همه ابعاد زندگی خود ببینید. حتی قدرت این مهارت آنقدر زیاد است که می‌توان به عنوان معجزه آن را خطاب کرد.

بیشتر بخوانید: چگونه انگیزه درونی خود را افزایش دهیم؟

کلمات مثبت و منفی و یا جملات مثبت و پرانرژی به قدری در زندگی و موفقیت ما موثرند که تاثیرشان بسیار آشکار و مبرهن است. به طور کلی در زندگیتان معجزه کلمات را مد نظر قرار دهید. این موضوع به طور کامل ثابت شده است که کلمات بسیار قدرتمند اند و همه ما از تاثیر کلمات منفی بر افکار و اعمال خودآگاهیم، پس از این به بعد به کاربرد این کلمات دقت کنید زیرا می تواند زندگی شما را متحول کند.

جملات مثبت و حاوی انرژی، کلمات مثبت و یا کلمات منفی قدرت این را دارند که وضعیت سلامتی، زندگی و نگرش ما را تغییر دهند. اگر این قدرت منفی که از کلمات منفی خارج میشود با احساسات شما ترکیب شوند، تا ببینید که چه اتفاق وحشتناکی می افتد!

جملات مثبت

زندگی شاد و پر امید با انرژی مثبت

برای داشتن هر چیز در زندگی باید تلاش کردن و انگیزه داشت. یکی از راه های ایجاد یک زندگی شاد و مفرح برای شما استفاده ی مکرر از کلمات مثبت و انگیزشی در زندگی است. جملات تاکیدی مثبت بسیاری وجود دارند که شما می توانید با نوشتن و مرور آن ها به طور روزانه حس و حالی شاد به ارمغان بیاورید و دیدگاه مثبتی به زندگی پیدا کنید.

گفتگو با خود برای موفقیت

از بارز ترین جملات که هم بسیار شنیده اید و هم احتمالا بسیار از آن در طول زندگی تان استفاده کرده این عبارت (من نمی توانم) است! این عبارت سرشار است از انرژی منفی و در حقیقت خودتان دارید نیورهایی به کار می برید که به شما اجازه انجام کاری را ندهند و یا بهتر است که بگویم توانایی انجام کار ها را از شما بگیرد. اگر همه ی ما می دانستیم که هر کلمه منفی چه آثار زیان باری بر زندگی مان می گذارد هیچوقت انرژی منفی با کلماتمان نمی فرستادیم  و همیشه در به کار بردن کلمات دقت می کردیم. و اما در مورد موفقیت در زندگی باید سخت گیرانه تر رفتار کنید این بدان معناست که در طول روز با خود مکالمه های انرژی مثبت داشته باشید و ابدا جمله ی کذایی (من نمی توانم) را به کار نبرید و به طور کامل از دایره لغات خود آن را حذف کنید. شما اشرف مخلوقات هستید و توانایی انجام هر کاری را دارید فقط کافیست همت به خرج دهید و در راستای هدفتان بجنگید.

همه ی واژه های شما در ضمیر ناخودآگاهتان ثبت می شود و به مرور زمان مانند یک نوشته حک شده در می آید و هر چه تلاش کنید آن را از دهن پاک کنید نمی توانید زیرا به طور کامل در مغزتان تثبیت شده و به این راحتی ها از شر آن خلاص نخواهید شد و حتی شاید نیاز به دوره های درمانی پیدا کنید.

جملاتی مثل (من مطمئن هستم که موفق خواهم شد) و یا (من در مسیر درست قدم برمیدارم) یا من توانایی انجام کارها را به بهترین نحو ممکن دارم) و غیره از آن دست عبارت هایی است که با مرور آن ها در ذهنتان به نتایج خوبی خواهید رسید و ملکه ذهنتان می شود.

بیشتر بخوانید: با هدفمند بودن می‌توانید به موفقیت دست یابید

جادو کلمات مثبت, توجه و دقت به کلماتی که به کار میبریم

همان طور که گفته شد کلماتی که روزانه استفاده می کنید، مثل کد های کامپیوتری عمل می کنند که ذهن شما نرم افزار این سیستم است، بنابراین بسیار مراقب باشید که چه کدهایی به کامپیوترتان می دهید! البته کشتن ویروس‌ های این کامپیوتر زمان زیادی نیاز دارد، اما هدف اصلی ما این است که هوشیارانه تصمیم بگیریم که چه می‌‌‌خواهیم، از کلمات و افکار متناسب با آن هدف استفاده و بعد رفتار خود را هم از روی آن افکار پیگیری کنیم.

مثلا اگر می‌خواهید لاغر شوید و چندین کیلو وزن کم کنید، ابتدا باید کلماتی که قبلا استفاده می کردید را عوض کنید. به زبان آوردن عبارت «من چاقم» را به طور کامل ترک کنید. آن جملات را با عباراتی مثل «من از این که دارم لاغر می‌شوم، خیلی لذت می‌برم» یا «خیلی خوشحالم که دارم به وزن سلامت خود نزدیک می‌شوم» جا به جا کنید، و بعد خواهید دید که مثل یک معجزه روز به روز در حال تغییر هستید و در حقیقت این است جادوی کلمات.

به طور کلی شما برای موفق بودن در زندگی و داشتن روحیه ی شاد و با نشاط باید هم سالم صحبت کنی و هم سالم فکر کنید. این وظیفه شماست که با خودتان مثبت صحبت کنید، تا افکارتان هم مثبت شود. افکاری که شما را از مسیر هدف اصلی تان دور می کند را کنار بگذارید و برای کار نیاز به زمان دارید پس زمان لازم را به آن اختصاص دهید و نگذارید که افکار منفی کل وجودتان را فرا بگیرد.

نقش کلمات مثبت در زندگی ما

بنابراین همان طور که گفته شد کلمات، بسیار در تعیین سرنوشت ما دخیل اند و می بایست حواسمان به کلماتی که به زبان می‌آوریم و یا حتی در ذهن خود می‌گوییم باشد. باید مثبت بیاندیشیم و مثبت حرف بزنیم تا انرژی‌ های مثبت را به سمت خود جذب کنیم و منتظر باشیم تا بهترین ‌ها برایمان رقم بخورد.

کلمات در واقع شبیه به یک چوب جادویی عمل می کنند و به هیچ عنوان نمی توانید تأثیر کلمات را منکر شوید. چه کلماتی که می شنوید و یا چه کلماتی که خودتان به کار می‌برید، همگی احساسات شما را می سازند و سپس مطابق همان احساس رفتارهای متفاوتی از شما بروز داده خواهد شد. کلام، افکار، احساسات و رفتار شما به هم اتصال دارند. مکالمات پنهانی که با خود دارید، اثرات بسیار زیادی را بر روی افکار شما می خواهند گذاشت. چه باور کنید یا نکنید، کلمات مشخص کننده نوع افکار شما هستند. بنابراین مثبت صحبت کنید تا افکار مثبت در وجودتان شکل بگیرد و من بعد این افکار مثبت و باورهای مثبت و سازنده زندگی شما را سر و سامان خواهند داد. کلمات سالم را استفاده کنید و هیچگاه فراموش نکنید که کلمات قدرت سازندگی یا تخریب دارند. هر کلمه ای که به کار می برید به طور مستقیم فکر شما را نشان می دهد و این افکار ایجاد کننده گفتار درونی شما می باشند. این گفتار درونی با خودتان بر ضمیر ناخودآگاه شما تاثیر خواهد داشت  و زندگی شما را دقیقا در جهت همان افکار پیش می برند پس در این زمینه مصمم باشید و با تأثیر کلمات برای خود برنامه مثبتی بچینید.

افکار مثبت

آزمایش جادویی اثر کلمات

برای اینکه از تاثیر کلمات مثبت و منفی بیشتر مطمئن شوید آزمونی را امتحان کنید و از نتیجه آن شگفت زده شوید. برای این امر سیبی را به دو تکه قسمت کنید. سپس به یکی از نیمه ها مرتب کلمات مثبت را بگویید و به نیمه دیگر دائما کلمات منفی. پس از گذشته دو الی سه روز متوجه تغییراتی در آن ها خواهید شد. نیمه ای که مدام با کلمات مثبت در معرض انتقال انرژی قرار می گرفت، سالم و و تازه است. اما بخش دیگر که مرتب مورد تهاجم کلمات منفی قرار داشت، درگیر کپک زدگی و فساد شده است.

نتیجه این آزمایش حیرت انگیز است و به شما تذکر می دهد که چگونه می توانید از کلمات فرصت بسازید و یا یک تهدید خطرناک. اگر از آن دسته از افرادید که مدام از کلمات منفی استفاده می کنید، باید نگران اتفاقاتی باشید که در ذهن شماست و تلاش کنید باورهای خود را دگرگون کنید و بالعکس اگر دائما از کلمات مثبت استفاده می کنید، خرسند باشید که اتفاقات بسیار خوبی در نتیجه استفاده از این کلمات و ساخت باورهایتان برایتان رقم خواهد خورد.

بیشتر بخوانید: ده گام برای یک برنامه ریزی موفق

انرژی کلمات منفی و به نابودی کشاندن زندگی افراد

هر چیزی که به طور مدام تکرار شود اتفاق خواهد افتاد. وقتی که شما دائما هر روز با خود تکرار می کنید که “مشکل دارم، خسته ‌ام، وقت ندارم، و هزاران نمونه دیگر” شک نداشته باشید که اتفاقات خوبی برای شما نمی افتد. زیرا شما خودتان با کلامتان در حال جذب همه اتفاقات منفی هستید. با تکرار مداوم کلمات منفی اتفاقات ناگواری در زندگی تان رخ خواهد داد که گاهی واقعا نمی توانید بر آن ها غلبه کنید و جز یک بازنده لقب دیگری به شما تعلق نمی گیرد. کلمات منفی توانایی این را دارند که شما را به نابودی و یا هلاکت برسانند پس رعایت این نکات رندگی شما را خواهد ساخت.

سخن پایانی

در نهایت می خواهیم بگوییم که طبق تحقیقات و مطالعات صورت گرفته سه موضوع کلمات، اندیشه ها و احساسات با هم در ارتباط اند و می توانند زندگی شما را عوض کنند، پس مراقب هر سه این موارد باشید و فراموش نکنید که کلمات واقعاً قدرت دارند.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه ها (1)

  1. خیلی مطالبتان جالب بود. منم قدرت کلمات را بارها در زندگی تجربه کردم خیلی تاثیر گذار هستن. البته حتما باید واقع بینانه عمل کنی و نه فقط الکی کلمات را ب

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید