جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

با هدفمند بودن می‌توانید به موفقیت دست یابید

author منتشر کننده
بدون نظر 3 0
با هدفمند بودن می‌توانید به موفقیت دست یابید

همانطور که می‌دانید دنبال کردن اهداف و تلاش برای رسیدن به آن برای هر انسانی یک موهبت و موفقیت بزرگ محسوب شده و باید گفت نیاز به برنامه ریزی دقیق دارد تا بتوان بر اساس آن پیش رفته و در زمان مورد نظر به آن دست یافت.

هدف و انگیزه‌ی افراد عامل مهم و اصلی در آغاز هر کاری بوده و تداوم آن و رسیدن به مقصد نهایی یک کار هوشمندانه است. علاوه بر این ها، برای هدفمند بودن، شما باید تمام امور خود را برنامه ریزی و تعیین زمان و فرصت مناسب، دنبال کنید در این صورت شما به احتمال زیاد به اهداف خود خواهید رسید. اما آیا می‌‌دانید که پیگیری نمودن اهداف تان عامل مهمی برای داشتن سلامت روحی شما می‌باشد و می‌توان گفت تصمیم گیری و تلاش و کوششی که برای آن انجام می‌دهید برای شما نیز بسیار مفید است و اگر می‌خواهید سلامت ذهنی و موفقیت بیشتری در امورات خود داشته باشید و فعالیت های خود را به نحو احسن به انجام رسانید، توصیه می‌شود که هدفمند بودن را همواره در نظر داشته باشید. این موضوع، به نوبه‌ی خود، به تجربه هایی در خصوص این موضوع که چطور می ‌توانید در کار خود موثر واقع شوید نیز اشاره می‌کند.

هدفمند بودن

اهمیت هدفمند بودن و اثرات مثبت آن بر سلامت ذهنی و روحی انسان را می‌توان در قالب این موضوع نشان داد و توضیح داد، در زمانی که افراد برای رسیدن به اهداف خود خوشبین بوده و با اعتماد به نفس زیاد قدم برای خواسته های خویش بر می‌دارند و دارای پشتکار فراوان هستند، به میزان کمتری دچار اضطراب و افسردگی می‌شوند و همچنین می‌توان گفت، هر اندازه که افراد احساسات مثبت تر و قوی تری نسبت به اهداف خود داشته باشند، به میزان بیشتری نیز رفتارهای سالم و مثبت را پذیرفته و اتخاذ خواهند نمود. این ها نتایج مبتنی بر اهداف و مقاصد هستند و اهمیت هدفمند بودن و مصمم بودن یک شخص را  برای رسیده به مقصد را بیان می‌کنند.

در مورد تنظیم و تعیین اهداف بهتر است به طریق و روش صحیح و بهینه عمل نمود و سعی کرد تا اهداف خود را به گونه ای  برنامه ریزی کرد که مشخص، قابل اندازه گیری، قابل توضیح، واقع بینانه و دارای شرایط زمانی باشند.

در این مقاله، توضیحاتی مبنی بر همین موضوع مطرح شده است و به شما کمک کند که در کار خود موثر تر و کارآمد تر واقع شوید. بنابراین برای آگاهی از این روش ها و چگونگی عمل نمودن به آن ها، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: خصوصیات افراد موفق چیست؟

برای هدفمند بودن خودتان را به چالش بکشید

شما برای هدفمند بودن و تلاش درست و بهینه خود را به چالش بکشید و همیشه از خود در مورد فعالیت هایی که قرار است انجام دهید بپرسید که چرا ... و چگونه..؟ و به نتایج آن فکر کنید، شاید در خلال تفکری که انجام می‌دهید بتوانید راه حل های بهتر و موثرتری را بیابید. احتمالا پیش از این، در مورد اهمیت این پرسش چیزهای زیادی شنیده اید. اما آیا تا به حال به آن اندیشیده‌اید که چرا مهم است؟ اهمیت این موضوع به این دلیل است که داشتن وضوح و شفافیت در مورد دلیل و مقصودی که در پس اهداف شما وجود دارد، به شما کمک خواهد کرد تا به افکار بزرگتر و مهم تری متصل شوید، زیرا  داشتن یک هدف والا در مقایسه با اهداف کوچک روزانه می‌تواند به عنوان یک محرک قوی عمل نماید.

همواره به یاد داشته باشید که شما با به چالش کشیدن خودتان می‌توانید آینده‌ی خود را موثرتر و پررنگ تر ترسیم نموده  و انگیزه ی بیشتری برای اهداف خود به دست آورید.

برای هدفمند بودن به شفاف سازی اهداف بپردازید

از موارد مهم برای هدفمند بودن افراد، می‌توان به موضوع وضوح و شفافیت اهداف تعیین شده اشاره داشت زیرا داشتن پایداری و مقاومت در راه رسیدن به اهداف، بسیار مهم است. اما قبل از اینکه بتوانید پایدار باشید، بایستی شفاف باشید.

برای این امر لحظه ای بیندیشید که در حال دستیابی به اهداف خود هستید و زندگی خود را پس از رسیدن به آن اهداف تصور کنید که به چگونه خواهد بود. هر آنچه که پس از این بررسی بدست آورید به شما انگیزه و انرژی بیشتری بخشیده و شما را به سمت جلو سوق خواهد داد. زمانی که شما رویدادهای پیش روی خود را به وضوح تصور می‌کنید، به نحو موثری بر احساسات شما تاثیر گذار خواهند بود و قدرت تفکر و ذهنیت شما را برای تحقق اهداف تان افزایش می‌دهد.

برای هدفمند بودن، گام‌ های کوچک بردارید

توصیه می‌شود برای هدفمند بودن سعی نمایید که به جای تفکر در سرعت بخشی برای دستیابی به اهداف تان به چگونگی بهینه سازی آن بیندیشید و برای این کار می‌توانید اهداف بزرگ تر را به مراحلی تقسیم بندی کنید که قابل انجام و دستیابی باشند.

اگر چه که داشتن یک تصویر بزرگ از اهداف و خواسته ها در ذهن تان، کاملا صحیح و منطقی می‌باشد، اما به روش تفکر گام به گام، فعالیت های شما به مراتب بهتر و موثرتر انجام خواهد شد. تمرکز بر روی گام‌ های کوچک و سازنده، احتمال نتیجه گرفتن را برای شما بالا خواهد برد و به شما کمک خواهد کرد تا تعادل را بین سرعت و عمل حفظ کنید.

با خود بیندیشید که چه کاری را با چه روشی می‌توانید انجام دهید تا یک قدم به هدف مورد نظر تان نزدیک تر شوید.

بیشتر بخوانید: نکاتی برای داشتن ذهن خلاق

برای هدفمند بودن، به تبادل نظر با دیگران بپردازید

شما برای هدفمند بودن می‌توانید اهداف خود را با توجه به اولویت های خود نیز طبقه بندی کنید و برای چگونگی رسیدن به آن‌ها راه و روش هایی را اتخاذ کنید و به تبادل نظر با دیگران بپردازید و با همکاران و اطرافیان خود در مورد آن به مشورت بپردازید و از تجربیات آن هایی که در همین زمینه فعالیت دارند و در حوزه‌ی مورد نظر تخصص دارند استفاده کنید.

شما می‌توانید امیال و آرزوهای خود را با یک فرد متخصص و یا فردی که به وی اعتماد دارید در میان بگذارید تا آن‌ها بتوانند به شما کمک نموده و از شما حمایت کنند. همواره در پی یادگیری از دیگران و مشاوره خواستن از افراد کاردان و لایق باشید.

برای هدفمند بودن همواره امیدوار باشید

اهمیت هدفمند بودن در این موضوع است که به شما یاد می‌دهد تا بدانید، مهم نیست چه اهدافی را دنبال می‌کنید، فقط تلاش کنید و ادامه دهید. گاهی اوقات روزهایی خواهید داشت که احساس می کنید به اهداف خود نزدیک می‌شوید و روزهای دیگر ممکن است احساس کنید که به هیچ یک از کارهای خود نرسیده و حتی بسیار از آن فاصله دارید.

برای هدفمند بودن و دریافت نتیجه‌ی درست باید نگرشی بلند مدت داشته باشید و نسبت به روزهایی که پیشرفت می‌کنید، از خودتان قدردان باشید و ارزش تلاش و پشتکار خود را بدانید.

آنچه که در این مقاله در مورد اهمیت هدفمند بودن اشاره شد، فقط رسیدن به یک هدف نیست، بلکه  مهم تر ازهدف  و نتیجه‌ی مورد نظر، پیگیری اقدامات مهم و سازنده ای که برای رسیدن به یک هدف انجام می‌شود، است. همچنین اشاره شده که همواره در مورد چرایی اهداف از خود سوال بپرسید و اهداف تان را بری خود شفاف و واضح بیان نمایید، آن‌ها را مرحله به مرحله طی کنید و همیشه به جنبه های روشن و مثبت یک موضوع نگاه کنید. نکات بیان شده به شما کمک می‌کنند تا اهداف خود را تحقق بخشید و به صورت موثرتر به فعالیت بپردازید و در خلال تمام این ها حتی به سلامت روانی مثبت خود نیز کمک خواهید نمود.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید