جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

خصوصیات افراد موفق چیست؟

author منتشر کننده
بدون نظر 3 0
خصوصیات افراد موفق چیست؟

کسب موفقیت و دستیابی به خواسته ها و هر آنچه که برای شما مطلوبیت ایجاد می‌کند، شاید در وهله ی اول بسیار سخت و طاقت فرسا و چه بسا دور از واقعیت به نظر رسد، اما با نگاهی به ویژگی افراد موفق و آن عده از افرادی که به دستاوردهای مهمی در زندگی خود دست یافته اند در می‌یابیم که افراد موفق آن طور که اکثر مردم می‌اندیشند، نیستند، به عبارتی آن‌ها از استعدادی خارق العاده و به دور از توانایی دیگر انسان ها برخودار نبوده اند، بلکه آن‌ها با سعی و کوشش و اعتماد به نفس در مهارت های خود و پرورش آن ‌ها به این مرحله رسیده اند. با بررسی در خصوصیات رفتاری افراد موفق همچون  شیوه سخن گفتن، تفکر و برخورد آنان با موقعیت ها، چالش ‌ها و مشکلات متوجه می‌شویم که آن‌ها نیز بر شیوه و مدار دیگر انسان ‌ها و آدمیان اطراف خود  هستند و دارای ویژگی و خصوصیاتی بسیار متفاوت تر و دورتر از دیگران نیستند.

از آنجایی که دستیابی به موفقیت همچون دیگر مهارت ها اکتسابی می‌باشد و لازمه‌ی آن تلاش و کوشش و افزایش مهارت ها می‌باشد بنابراین می‌توانیم برای رسیدن به موفقیت، از شیوه ی تفکر و عمل افراد موفق نیز الگو برداری کنیم.

در این مقاله خصوصیات رفتاری افراد موفق گفته شده است. شما با مطالعه‌ی آن در می‌یابید که کدام یک از آن‌ها در شما وجود دارد و کدام یک را باید تقویت کنید تا به بهره مندی و کارایی بهتری در کارها و فعالیت های خود دست یابید و با کسب موفقیت به احساس خرسندی و رضایت از خود برسید.

افراد موفق

بیشتر بخوانید: نکاتی برای داشتن ذهن خلاق

افراد موفق می‌گویند، من می‌توانم

یکی از رموز موفقیت این است که خود را قادر به انجام کار مورد نظر بدانید و اعتماد داشته باشید که می‌توانید از پس انجام آن برآیید، افرادی با این نگرش، می‌توانند هر کاری را، هر اندازه هم که برایشان سخت و دشوار باشد، به انجام برسانند.

افراد موفق همواره از عباراتی همچون، من می‌توانم این کار را انجام دهم، از پس انجام آن برمی‌آیم، بیایید با هم انجامش دهیم، این مشکل را حل می‌کنم و.. استفاده می‌کنند و همواره باور دارند که برای هر موضوع و مساله ای که پیش آید، یک راه‌ حل وجود دارد و همیشه در فکر وجود مشکل و شکایت از آن نبوده و به ‌دنبال راه ‌حل آن‌ هستند و به تمام موضوعات و مسايل موجود و پیش روی خود، با دیدی مثبت می‌نگرند.

شما هم برای دستیابی به موفقیت سعی کنید به توانایی و مهارت های خویش باور داشته باشید و در شرایط مواجهه با مشکلات،اعتماد داشته باشید و با خود بگویید که من می‌توانم راه‌ حلی برای آن پیدا کنم. حتی اگر مطمئن نیستید و نمی‌دانید که چطور یک کار خاص را انجام دهید، باز هم باید به خود اعتماد داشته باشید و بگویید حتما آن را برطرف می‌کنم، بدانید که هیچ ایرادی ندارد اگر شما چگونگی انجام کاری را بلد نباشید، ولی باید به خودتان قول دهید و باور داشته باشید که از پس انجام آن برمی‌آیید و یا  از کسی برای رفع آن کمک بطلبید.

افراد موفق روی فرصت‌ها تمرکز می‌کنند

افراد موفق در مواجهه با هر شرایطی بسیار سنجیده رفتار و عمل می‌کنند،‌ آن‌ها هر وضعیتی را به چشم یک فرصت و موقعیت خوب می‌بینند. از خصوصیات رفتاری افراد موفق این است که آن ها در مواجهه با مشکلات، فقط سختی ‌ها را نمی‌بینند، بلکه خود را آماده برای مقابله با آن می‌بینند و می‌دانند که موفقیت آن‌ها با غلبه بر مشکلات و حل و فصل آن‌ها در مواردی چون تولید محصولات و خدمات، ارتباط با مشتریان، موضوعات مالی به دست‌ می‌آید.

بنابراین این موضوع را به خاطر داشته باشید که دستیابی به موفقیت در گرو عبور از مشکلات و دشواری های قابل پیش بینی و بعضا غیر قابل پیش بینی به دست می‌آید. از مواجهه با مشکلات هراس نداشته باشید و هر یک از آن‌ها را همچون یک فرصت ببینید.

افراد موفق

افراد موفق از چالش ‌های پیش رو استقبال می‌کنند

برخی از افراد از چالش هایی که با آن مواجه هستند، متنفرند و به همین خاطر می‌کوشند از آن دوری کنند و چه بسا باعث می‌شود که به طور کلی از انجام آن کار منصرف ‌شوند. ولی افراد موفق، همواره از چالش ‌های پیش رو استقبال می‌کنند، زیرا چالش ‌ها را همچون تجربیاتی می‌دانند که مهارت و توانایی آن‌ها را در انجام هر کاری تقویت می‌کند. برای رسیدن به موفقیت و دستیابی به اهداف، باید به مرحله ای برسید که هر چالشی برایتان همچون یک موتور محرک باشد.

افراد موفق راه حل مسائل را می‌یابند

یک ویژگی افراد موفق که بسیار قابل تحسین است این است که می‌توان به آن‌ها اعتماد داشت که راه حل مسائل را می‌یابند، شما در بین کارمندان خود، آن ‌هایی که در انجام کارها موفق تر هستند را انتخاب کنید و یک مشکل را برای  آن‌ها مطرح کنید، هر مشکلی که هم اکنون برای شما و در شرکت وجود دارد و مطمئن باشید که راه ‌حلی برای آن خواهند یافت.

این موضوع را در نظر داشته باشید که دراین زمینه هر اندازه که مساله بزرگ‌ تر و دشوار تر باشد و افراد بیشتری درگیر آن باشند، در نهایت با حل آن، موفقیت بیشتری به‌ دست می‌آورید. بنابراین یکی از بهترین و سریع ‌ترین روش ها برای این ‌که خودتان و یا کارمندانتان را در شمار افراد موفق بدانید این است که همواره در فکر بهبود بخشیدن به شرایط باشید.

افراد موفق تا رسیدن به مقصد نهایی ثابت قدم هستند

شما برای رسیدن به موفقیت و یادگیری از افراد موفق باید سعی کنید که در مسیر رسیدن به خواسته های خود و تا زمان رسیدن به آن‌ها به هیچ عنوان  دست از تلاش و کوشش نکشید. افراد موفق برای اینکه بتوانند هر خواسته ای که دارند را به واقعیت تبدیل کنند به این شیوه عمل می‌کنند که حتی با وجود شکست، اتفاقات غیرمنتظره و پیش بینی نشده، همواره ثابت قدم هستند و از اهدافی که دارند دست نمی‌کشند و برای رسیدن به آن هر سختی و مشقتی را تحمل می‌کنند زیرا برای آ‌ن‌ها، هدف تعیین شده از اهمیت زیادی برخوردار است. این خصوصیت تمام افراد موفق است و شما برای دستیابی به موفقیت باید  با خود عهد ببندید که کار را تا زمان رسیدن به نتیجه‌ی نهایی ادامه دهید.

بیشتر بخوانید: روش های رشد و افزایش خلاقیت

افراد موفق ریسک پذیر هستند

افراد موفق، روحیه ی ریسک پذیری بالایی دارند و تنها  در پی این موضوع نیستند که نتیجه چه خواهد شد، آن‌ها پذیرای ریسک هستند و برای رسیدن به نتیجه‌ی نهایی حاضرند بارها و بارها برگردند و دوباره از نو شروع کنند تا بتوانند راه و روش درست را برگزینند و به موفقیت مورد نظر خویش دست یابند.

افراد موفق آمادگی انجام کارها را دارند

از خصوصیات رفتاری افراد موفق این است که بی اندازه تلاش و کوشش دارند و به ندرت پیش می‌آید که این افراد مشغول به انجام کاری نباشند، حتی در زمان های تعطیل نیز مشغول کار هستند و از هر فرصتی که در اختیار دارند بهترین استفاده را می‌کنند و همواره برای رسیدن به هدف خود، یک کار مفید انجام می‌دهند. افراد موفق اعتقاد دارند شاید کارهای امروزشان خیلی زود به نتیجه نرسد ولی اگر فعالیت مداوم داشته باشند بالاخره به نتیجه‌ی مورد نظر خود می‌رسند.

افراد موفق متعهد هستند

برای رسیدن به موفقیت یکی از خصیصه های مهمی که باید آن را در خود رشد و پرورش دهید، تعهد و مسئولیت‌ پذیری است. زیرا تعهد از خصوصیات افراد موفق است که کمبود آن همواره احساس می‌شود. سازمان‌ها و افراد زیادی هستند که نمی‌توانند نسبت به فعالیت ‌ها، وظایف، کارها و مسئولیت ‌های خود متعهد بمانند و همین عامل باعث کاهش اعتبار آن‌ها در نزد دیگران می‌شود. بنابراین بدانید که شما نیز برای رسیدن به موفقیت لازم است که متعهد و مسئولیت ‌پذیر باشید.

افراد موفق ارتباط موثر با دیگران دارند

از خصوصیات رفتاری افراد موفق این است که آن‌ها همواره تمایل به برقراری ارتباط موثر با دیگران دارند و میزان روابط خود را ارتقا داده و دایره‌‌ی روابط خود را گسترش می‌دهند.

برای دستیابی به موفقیت سعی کنید با آن دسته از افرادی رابطه برقرار نمایید که سطح روابط  بهتر و بالاتری نسبت به شما دارند و یا حتی در روابط اجتماعی و برقراری ارتباط موثر، موفق‌ تر از شما هستند.

این نکته را در نظر داشته باشید که افراد نزدیک به شما و کسانی که به طور مداوم با آن‌ها ارتباط دارید، تأثیر زیادی روی شما و اهدافتان دارند و از آنجایی که شما می‌خواهید که همچون افراد موفق پیشرفت کنید و به سطح بالاتری برسید با کسانی که آرزوهای بزرگ ‌تری دارند و موفق ‌ترند ارتباط برقرار کنید.

نکاتی که در مورد افراد موفق بیان شد، هیچ یک خصلت یا ویژگی خاص و متفاوت و به عبارتی فرا انسانی نیستند و می‌توان گفت که هر یک از آن‌ها دست ‌یافتنی هستند. سعی نکنید تنها به یک یا دو مورد اکتفا کنید، بلکه تلاش کنید تا تمام آن‌ها را در خود رشد دهید و با کسب ویژگی های افراد موفق، در هنگام تفکر و عمل تمام آنها را به کار بگیرید تا این خصوصیات به بخشی از شما تبدیل شوند.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید