جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

آشنایی با لپ تاپ گیمینگ

author منتشر کننده
بدون نظر 6 0
آشنایی با لپ تاپ گیمینگ

امروزه کامپیوترها به اندازه‌ای ارتقا پیدا کرده‌اند که برای انجام هر کاری کامپیوتر مختص آن به تولید می‌رسد. یکی از انواع این کامپیوترها، کامپیوترهایی هستند که برای بازی ساخته شده‌اند که در اصطلاح لپ تاپ گیمینگ نامیده می‌شوند. لپ تاپ‌های گیمینگ به دلیل داشتن سی پی یو، رم و گرافیک بالا و همچنین سایر امکاناتی که در اختیار بازیکنان می‌گذارند سبب می‌شوند تا بازی برای گیمر بسیار جذاب‌تر و واقعی‌تر به نظر آید. امروزه هم با توجه به این‌که از این لپ تاپ‌ها در مقایسه با کامپیوترهای شخصی بیشتر استفاده می‌شود روانه بازار شده‌اند. در طی سال‌های گذشته انواع برندهای لپ تاپ‌های گیمینگ پیشرفت‌های چشمگیری داشته‌اند، به اندازه‌ای که جهت خرید هریک از آن‌ها بایستی به اندازه کافی اطلاعات کسب کنید. تعدادی از افراد هم این باور را دارند که خریداری لپ تاپ گیمینگ برای افرادی که هیچ علاقه‌ای به بازی‌های کامپیوتری ندارند می‌تواند تا حدی مفید و کارا باشد. در ادامه با لپ تاپ‌های گیمینگ بیشتر آشنا خواهید شد.

لپ تاپ‌های گیمینگ

لپ تاپ گیمینگ چیست؟

لپ تاپ گیمینگ پدیده جدیدی نیست به گونه‌ای که چند سال است این لپ تاپ‌ها روانه بازار شده‌اند و امروزه از لحاظ توان پردازشی و همچنین سرعت اجرای بازی‌های سنگین و حجیم به نقطه خوبی رسیده‌اند.

به لپ تاپ‌هایی که دارای پردازنده اصلی و پردازنده گرافیکی قوی و نیز سیستم خنک کاری کارا و نمایشگر و کیبورد خوب و مناسب باشند لپ تاپ گیمینگ می‌گویند. این لپ تاپ‌ها اغلب جهت انجام بازی در بین گیمرها مورد استفاده قرار می‌گیرند اما سایر افراد برای دیگر کاربردها هم می‌توانند از آن استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: مقایسه لپ تاپ MacBook Air 2020 و Dell XPS 13 2020

لپ تاپ گیمینگ چه مزیت‌هایی دارد؟

لپ تاپ‌های گیمینگ به منظور به نمایش گذاشتن بازی‌ها با کیفیت و سرعت بالا، از سخت افزارهایی با کیفیت بالا ساخته می‌شوند. در ساخت این دست از لپ تاپ‌ها به سرعت مصرف باتری هم توجه نموده‌اند چرا که اغلب بازی‌های کامپیوتری مصرف باتری بالایی دارند. در ادامه شماری از خصوصیات مهم و کاربردی لپ تاپ‌های گیمینگ بیان شده است.

لپ تاپ‌های گیمینگ به راحتی مورد استفاده قرار می­‌گیرند: شماری از افراد نمی‌دانند که با لپ تاپ‌های گیمینگ هم قادر به انجام کارهایی هستند که یک لپ تاپ معمولی انجام می‌دهد. شما به راحتی می‌توانید نرم افزارهای دلخواه خود را روی این لپ تاپ‌ها نصب نموده و از آن استفاده کنید. باید توجه داشته باشید که لپ تاپ گیمینگ چیز عجیبی ندارد و تنها تفاوتی که میان آن و لپ تاپ‌های معمولی وجود دارد این است که این دست از لپ تاپ‌ها کاراتر و مفیدتر بوده و از کیفیت بالاتری برخوردارند.

لپ تاپ‌های گیمینگ سرعت بالایی دارند: هنگامی‌که شما لپ تاپ معمولی خود را روشن می‌کنید مدتی را منتظر می‌مانید تا دستگاه روشن شده و برای استفاده شما آماده شود. در عصر امروز سرعت به عنوان یکی از عوامل مهم مطرح است. حتی همین چند دقیقه‌ای که منتظر می‌مانید تا لپ تاپ آماده به کار شود ممکن است شما را بیازارد. یکی از خصوصیات مهمی که لپ تاپ‌های گیمینگ دارند این است که از زمانی‌که دکمه استارت آن را می‌فشارید تا هنگامی‌که روشن شود و آماده استفاده گردد فقط 30 ثانیه زمان می‌برد. همین خصوصیت لپ تاپ‌های گیمینگ سبب می‌شود  این لپ تاپ‌ها برای تاجران و نیز افرادی که در جلسه‌های کاری خود بایستی داده‌های لپ تاپ خود را به اشتراک گذاشته و یا به نمایش بگذارند گزینه بسیار مناسبی باشد. چرا که تاخیر در روشن شدن لپ تاپ و در واقع معطل ماندن مشتری در چنین جلساتی ممکن است سبب خجالت‌زدگی فرد شود. وجود پردازنده قوی موجب می‌شود که لپ تاپ‌های گیمینگ دارای سرعت بالایی باشند و از آنجائیکه قرار است این لپ تاپ‌ها بازی‌هایی‌ با حجم زیاد را پردازش کنند از قدرت بیشتری برخوردار هستند. پردازنده‌های این چنینی می‌توانند برای افرادی که باید برنامه‌های سنگین و حجیم را روی سیستم خود اجرا کنند بسیار مفید و کارا بوده و همچنین سرعت آنها را افزایش دهد.

لپ تاپ‌های گیمینگ عمر باتری بالاتری دارند: یکی از ویژگی‌های بارز لپ تاپ‌های گیمینگ باتری قوی آن است. این باتری‌ها کارایی و دوام بیشتری دارند و قادر هستند تا ساعات طولانی‌تری کار کنند. این خصوصیت برای تمامی افراد می‌تواند بسیار عالی باشد اما انجام بازی در زمان عادی سبب خالی شدن باتری آن خواهد شد اما برای اجرای برنامه‌های معمولی می‌توان تا حدودی بدون این‌که نیازی به شارژ باشد با آن‌ها کار کرد.

لپ تاپ‌های گیمینگ قطعات با کیفیتی دارند: همان‌طور که قبلا هم بیان شد این قبیل از لپ تاپ‌ها به این علت که باید بازی‌ها را با کیفیت بالا و روان اجرا نمایند دارای قطعاتی با کیفیت بالا هستند. این قطعات شامل حافظه بیشتر، گرافیک، کیفیت صدا، پردازنده قوی و تصویر بهتر هستند. افزون بر این‌ها لپ تاپ‌های گیمینگ خنک کننده‌های بسیار قدرتمندی دارند که این ویژگی هم از خصوصیت‌های بسیار جالب این لپ تاپ‌ها هستند که موجب می‌شود آسیبی به لپ تاپ نرسد. بازی‌های رایانه‌ای اغلب موجب داغ شدن لپ تاپ می‌شوند و این موضوع سبب می‌شود که برخی از قطعات در این دست از لپ تاپ‌ها آسیب ببیند همین موضوع موجب شده است که در ساخت لپ تاپ‌های گیمینگ از سیستم های خنک کننده قوی‌تری استفاده شود. چرا که وجود یک کولر قوی سبب می‌شود تا گیمر با این مشکل مواجه نشود.

لپ تاپ‌های گیمینگ طراحی زیبا و صفحه کیبورد راحت دارند: گیمرها جهت انجام بازی با لپ تاپ احتیاج به صفحه کیبوردی با کلیدهای نرم و راحت دارند که در صورت استفاده مدت زمان زیادی از لپ تاپ خسته نشوند. طراحی‌ای که در ساخت کیبورد لپ تاپ‌های گیمینگ مورد استفاده قرار گرفته است موجب می‌شود گیمر هنگام استفاده از آن احساس راحتی کند. علاوه بر این دارای طراحی ویژه و متفاوتی است که سبب تمایز آن با سایر کیبوردها می‌شود.

لپ تاپ‌های گیمینگ فناوری پیشرفته‌تری دارند: زمانی‌که شما لپ تاپی خریداری می‌کنید تا هنگامی‌که از دسته لپ تاپ‌های بروز خارج گردد مدت زمان زیادی طول نمی‌کشد چرا که تکنولوژی به سرعت در حال پیشرفت بوده و لپ تاپ‌ها روز به روز با آیتم‌های جدیدی آپدیت می‌شوند. اما این مسئله در خصوص لپ تاپ‌های گیمینگ تفاوت دارد. این لپ تاپ‌ها برای امروز ساخته نمی‌شوند بلکه برای بازیهای بروزتر نیز قابل استفاده خواهند بود. همین امر سبب می‌شود تا لپ تاپ‌های گیمینگ دیرتر از رده خارج گردند و قادر هستند تا مدت زمان زیادی همه بازی‌ها و برنامه‌های جدید که بعد از آن‌ها وارد بازار می‌شوند و دارای حجم زیادی هستند اجرا نمایند.

لپ تاپ‌های گیمینگ

بیشتر بخوانید: مقایسه لپ تاپ MacBook Pro 16 با Surface Laptop 3: اپل در مقابل مایکروسافت

کدام لپ تاپ های گیمینگ از همه بهترند؟

انتخاب و خرید کالایی مانند لپ تاپ گیمینگ آن هم در بین برندها و مدل‌های مختلفی که در بازار وجود دارد در صورتی‌که به درستی راهنمایی و مشاوره نداشته باشید کاری سخت و وقت‌گیر خواهد بود و حتی ممکن است بعد از خریداری هم متوجه این موضوع شوید که انتخاب درستی نداشته‌اید. بنابراین در ادامه بهترین لپ تاپ‌های گیمینگ را معرفی کرده‌ایم تا بتوانید دست به انتخاب بهتری بزنید.

Asus ROG Zephyrus GX501: این مدل، از برندهای موفق ایسوس محسوب می‌شود. یکی از آخرین مدل‌های لپ تاپ گیمینگ که این شرکت تولید کرده است مدل ROG Zephryus GX501 می‌باشد. این لپ تاپ دارای گرافیک 8 گیگابایتی، پردازنده Core iv، حافظه 512 گیگابایتی و نیز رم 16 گیگابایتی می‌باشد. صفحه نمایش این لپ تاپ 15/6 اینچ است. این لپ تاپ با اینکه بسیار ظریف و به شدت باریک است اما در عین حال از قدرت بسیاری هم برخوردار است. از نقطه ضعفی که این لپ تاپ دارد می‌توان به باتری آن که طول عمر خوبی ندارد اشاره کرد. همین امر موجب نارضایتی افراد زیادی شده است. علاوه بر تمامی موارد بیان شده صفحه کلید آن از نظر ارگونومی در وضعیت مطلوبی قرار ندارد.

Asus ROG Strix GL502: در بین لپ تاپ‌های گیمینگ برند ایسوس نمی‌توان مدل ROG Strix GL502 را نادیده گرفت. این مدل از لپ تاپ گیمینگ دارای گرافیک 6 گیگابایتی، حافظه 128 الی 256 گیگابایتی، پردازنده Core iv، رم 6 گیگابایتی و نیز صفحه نمایش 15/6 اینچی است. گفتنی است که این مدل با داشتن خصوصیاتی که ذکر شد یکی از بهترین لپ تاپ‌های گیمینگ ایسوس محسوب می‌شود. با این‌که این لپ تاپ طول باتری معمولی دارد بازی‌های Full HD را با کیفیتی عالی به نمایش در می‌آورد.

لپ تاپ‌های گیمینگ

MSI GS65 Stealth: یکی از برندهای پیشتاز در صنعت لپ تاپ گیمینگ برند MSI می‌باشد. این برند لپ تاپ‌هایی با قدرت و کیفیت بسیار بالایی را تولید می‌کند که نوع GS65 Stealth آن بسیار معروف است. این مدل یکی از آخرین مدل‌های لپ تاپ گیمینگ برند MSI به شمار می‌رود که از زیبایی، ظرافت و نیز قدرت بی‌نظیری برخوردار است.

Razer Blade: یکی دیگر از بهترین مدل‌های لپ تاپ گیمینگ موجود در بازار مدل Razer Blade است. از خصوصیات این لپ تاپ می‌توان به گرافیک 6 گیگابایتی، حافظه 256 گیگابایتی الی 1 ترابایتی، پردازنده Core iv، رم 16 گیگابایتی و صفحه نمایش 14 اینچی آن اشاره کرد. علی رغم این‌که دو لپ تاپ Asus ROG Zephyrus GX501 و  MSI GS65 Stealth قوی‌تر از این مدل می‌باشند اما این مدل هم موفق به نمایش گذاشتن کارایی خود شده است. افزون بر این، دارای باتری با طول عمر بسیار بالایی است که سبب می‌شود در لیست بهترین لپ تاپ‌های سال قرار بگیرد. از نقاط ضعفی که این لپ تاپ دارد این است که آیتم‌های قابل ارتقای آن محدود می‌باشند.

Alienware 13 R3: این مدل از لپ تاپ گیمینگ از گرافیک 6 گیگابایتی، حافظه 180 الی 512 گیگابایتی، پردازنده Core iv، رم 8 الی 16 گیگابایتی و صفحه نمایش 13/3 اینچی برخوردار است که البته سایز این لپ تاپ گیمینگ در مقایسه با سایر لپ تاپ‌های گیمینگ نامعمولی است.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید