جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

مقایسه لپ تاپ MacBook Air 2020 و Dell XPS 13 2020

author منتشر کننده
بدون نظر 9 0
مقایسه لپ تاپ MacBook Air 2020 و Dell XPS 13 2020

اپل به تازگی از لپ تاپ MacBook Air 2020، آخرین نسخه از محصولی که سال‌ها دستگاه مورد علاقه دانشجویان بوده، رونمایی کرده است. در سمت دیگر، لپ تاپ Dell XPS 13 نیز چندین سال است که یکی از بهترین لپ تاپ‌های ویندوزی موجود است. این رقابت باعث شده  تا طرفداران اولترابوک‌ها، در خرید لپ تاپ مورد علاقه خود، به سختی بتوانند تصمیم بگیرند. به نظر شما آیا آخرین دستاورد اپل، می‌تواند پادشاه لپ تاپ‌ها را شکست دهد؟

اگر جزو دانشجویانی هستید که طرفدار محصولات اپل هستند، لپ تاپ MacBook Air احساس بهتری را در شما ایجاد خواهد کرد. در حال حاضر لپ تاپ MacBook Air 2020، ارزان‌ترین و بهترین محصول اپل برای یادداشت برداری و نوشتن مقالات است، مگر اینکه بخواهید از iPad استفاده کنید. MacBook Air جدید، بهبودهایی را نسبت به نسل قبل تجربه کرده است، اما همچنان اصالت سری Air را به خوبی حفظ کرده است.

لپ تاپ Dell XPS 13 2020 نیز با قیمت کمتر از لپ تاپ MacBook Pro 2020 اما بیشتر از لپ تاپ MacBook Air 2020، قابل سفارش است. اگر از طرفداران ویندوز هستید، لپ تاپ‌های سری XPS شرکت دل، بهترین گزینه‌های موجود هستند. این لپ تاپ‌ها با عملکرد بالا، اندازه کوچک و وزن کم در صدرجدول اولترابوک‌ها قرار دارند.

اکنون می‌خواهیم به مهمترین تفاوت‌های این دو لپ تاپ فوق العاده بپردازیم و در نهایت برنده این رقابت را اعلام کنیم.

لپ تاپ MacBook Air 2020

بیشتر بخوانید: مقایسه لپ تاپ MacBook Pro 16 با MacBook Pro 13: در چه قسمت‌هایی بهبود یافته است؟

مقایسه لپ تاپ MacBook Air 2020 و Dell XPS 13 2020: قیمت

اگر بدنبال محصول ارزانتر هستید، لپ تاپ MacBook Air 2020 انتخاب شما خواهد بود. قیمت گذاری محصول اپل از 999 یورو شروع می‌شود، در صورتی که ارزانترین نسخه لپ تاپ XPS 13 2020، 1399 یورو قیمت دارد.

مهمترین دلیل تفاوت در قیمت این دو دستگاه را می‌توان پردازنده i3 استفاده شده در نسخه 999 یورویی لپ تاپ اپل در مقابل پردازنده i5 محصول دل دانست. البته می‌توانید لپ تاپ MacBook Air 2020 را با پردازنده i5 سفارش دهید که در این صورت قیمت آن به 1299 یورو می‌رسد و همچنان 100 یورو از لپ تاپ XPS 13 2020 ارزان‌تر است.

با این حال، نسخه 1299 یورویی اپل، 8 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه SSD دارد که با لپ تاپ دل یکسان است.

بنابراین لپ تاپ MacBook Air 2020 به عنوان گزینه ارزان‌تر برای دانشجویان احتمالا برنده این قسمت باشد، اما نباید فراموش کنیم که لپ تاپ XPS 13 2020 ارزش خرید بالاتری را نسبت به بهای پرداختی دارد. بنابراین برای مقایسه تخصصی‌تر نگاهی به مشخصات فنی هر دو لپ تاپ می‌اندازیم.

لپ تاپ MacBook Air 2020

مقایسه لپ تاپ MacBook Air 2020 و Dell XPS 13 2020: مشخصات فنی

جدیدترین لپ تاپ‌های سری Air و XPS، هر دو از پردازنده‌های نسل دهم اینتل استفاده می‌کنند، بنابراین هیچکدام از آن‌ها مشکلی در زمینه کارایی و عملکرد مورد نیاز، نخواهند داشت.

در اینجا به لیست کاملی از مشخصات فنی لپ تاپ MacBook Air 2020 و لپ تاپ Dell XPS 13 2020 اشاره می‌کنیم:

لپ تاپ MacBook Air 2020

اگر بودجه بیشتری برای خرید لپ تاپ در نظر گرفته‌اید، بهتر است بدانید که گزینه‌های گران‌تری نیز قابل سفارش است، بعنوان مثال می‌توانید از پردازنده i7 در لپ تاپ اپل استفاده کنید یا برای لپ تاپ دل از نمایشگر 4K بهره ببرید.

البته حافظه داخلی کم در نسخه پایه لپ تاپ MacBook Air 2020 کمی تامل برانگیز است، با این حال، اگر فکر می‌کنید با 256 گیگابایت حافظه داخلی به مشکل برنمی‌خورید، انتخاب نسخه ارزان، راه مناسبی برای صرفه جویی در هزینه است. اما اگر در این موضوع شک دارید، پیشنهاد می‌کنیم حتما حافظه داخلی بیشتری را انتخاب کنید، زیرا در صورت انتخاب گزینه ارزان، بعدا پشیمان خواهید شد.

نکته مهم دیگری که باید در نظر داشته باشید، توانایی تراشه گرافیکی پردازنده‌های آن‌هاست. اجرای بازی چیزی نیست که در اهداف سری MacBook Air در نظر گرفته شده باشد، بنابراین اگر گهگاهی به اجرای بازی‌های سبک مانند Fortnite یا Rocket League علاقه دارید، توصیه می‌کنیم لپ تاپ دل را خریداری کنید.

لپ تاپ MacBook Air 2020

بیشتر بخوانید: بررسی لپ تاپ Asus ZenBook Flip 15

مقایسه لپ تاپ MacBook Air 2020 و Dell XPS 13 2020: طراحی و ساخت

از سالیان قبل، سری مک بوک اپل از طراحی فلزی شیک برای محصولات خود استفاده می‌کنند و تقریبا هرگز از این نوع طراحی دست نکشیده‌اند. به عبارت ساده، لپ تاپ‌های اپل استایل خاص خود را دارند و کسانی که از آن‌ها استفاده کرده‌اند، این جمله را بهتر درک می‌کنند.

در حالیکه شاهد تاثیر و نفوذ سبک طراحی برتر اپل در شرکت های دیگر تولید کننده لپ تاپ هستیم (مانند Surface Laptop 3 13 و لپ تاپ Huawei MateBook X Pro)، دل همچنان پایبند ظاهر فیبرکربنی محصولات خود است. این شرکت بارها در زمینه طراحی با شکست مواجه شده (مانند جایگذاری وبکم در پایین صفحه نمایش که با اقبال عمومی مواجد نشد)، اما بنظر می‌رسد سرانجام سبک طراحی جذاب خود را پیدا کرده است که باعث می‌شود لپ تاپ‌های این شرکت در بین زیباترین دستگاه‌ها قرار بگیرند.

در لپ تاپ Dell XPS 13 2020، حاشیه نمایشگر بشدت نازک شده بطوریکه به سختی قابل دیدن است و باعث شده تا ظاهر لپ تاپ، کاملا یک دست و زیبا بنظر برسد. البته حاشیه نمایشگر لپ تاپ MacBook Air 2020 نیز نازک بوده، اما از لپ تاپ XPS 13 2020 ضخیم‌تر است (مخصوصا در پایین نمایشگر).

کاربران کامپیوتری معمولا، طراحی لپ تاپ‌هایی را دوست دارند که قبلا نیز از نسخه‌های پیشین آن شرکت استفاده کرده اند، بنابراین اگر جزو طرفداران اپل هستید، متقاعد کردنتان دشوار خواهد بود، با این وجود، ظاهر محصول دل را ترجیح می‌دهیم.
نتیجه‌گیری

لپ تاپ MacBook Air 2020 و  Dell XPS 13 2020هر دو بسیار زیبا، فوق العاده و قدرتمند هستند. بنابراین اعلام برنده در چنین رقابت تنگاتنگی بسیار کار دشواری است.

آنچه تاکنون دریافتیم این است که لپ تاپ MacBook Air 2020 گزینه جذابتری در بحث قیمت بوده، اما اگر حاضرید برای کمی قدرت بیشتر، کمی مبلغ بیشتری نیز بپردازید، دلیل مناسبی برای نادیده گرفتن لپ تاپ Dell XPS 13 2020 وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید