جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

بررسی لپ تاپ Asus ZenBook Flip 15

author منتشر کننده
بدون نظر 5 0
بررسی لپ تاپ Asus ZenBook Flip 15

لپ تاپ Asus ZenBook Flip 15 ترکیبی از کارایی‌های مختلف است. لپ تاپی سبک و نازک به همراه اسکرین پد یا لپ تاپی گیمینگ با عملکرد خیره کننده. هر دوی این‌ها می‌تواند تعریفی از لپ تاپ Asus ZenBook Flip 15 باشد.

Asus در نسخه جدید لپ تاپ ZenBook Flip 15 از فناوری برجسته اسکرین پد (ScreenPad) یا تاچ پد نمایشگر دار رونمایی کرد. امیدواریم این تکنولوژی جذاب به دیگر شرکت‌های تولید کننده لپ تاپ نیز راه یابد.

اما اسکرین پد لپ تاپ Asus تنها نقطه قوت آن نیست، زیرا با دارا بودن پردازنده گرافیکی اختصاصی می‌توانید با قدرت زیادی از گیمینگ لذت ببرید و در همین حین از قابلیت‌های یک لپ تاپ تاشوی بزرگ نیز بهره‌مند شوید.

نکته قابل توجه این است که آیا لپ تاپ Asus ZenBook Flip 15 می‌تواند در همه این زمینه‌ها موفق عمل کند؟ با ما همراه باشید تا با بررسی بیشتر این دستگاه، به این پرسش پاسخ دهیم.

لپ تاپ Asus ZenBook Flip 15

بیشتر بخوانید: لپ تاپ گیمینگ GS75 Stealth

مشخصات کلیدی لپ تاپ Asus ZenBook Flip 15

* قیمت: 1499 یورو

* پردازنده Intel Core i7-10510U

* 16 گیگابایت رم

* ابعاد: 356 x 229 x 19.9 میلی‌متر

* نمایشگر 15.6 اینچی 4K

* پردازنده گرافیکی Nvidia GTX 1050 Max-Q

* 1 ترابایت SSD

* وزن: 1.9 کیلوگرم

لپ تاپ Asus ZenBook Flip 15

طراحی و ساخت لپ تاپ Asus ZenBook Flip 15: نقطه طلاقی استایل‌های مختلف

طراحی لپ تاپ Asus ZenBook Flip 15 به عنوان دستگاهی که بحران هویتی دارد، بد نیست.

لپ تاپ ZenBook Flip 15 را نمی‌توان در کلاس “اولترابوک‌ها” دسته بندی کرد، زیرا وزن آن تقریبا دو برابر وزن پرچم دارهای سبک و نازک Dell، Microsoft، Apple و LG بوده و اندکی از آن‌ها حجیم‌تر است. در مجموع ظاهر این لپ تاپ آن‌قدر جالب توجه نیست، مخصوصا زمانی که در کنار لپ تاپ XPS یا Surface قرار بگیرد.

اما اگر آن را به عنوان یک لپ تاپ گیمینگ بپذیرید، احتمالا ظاهر بهتری در مقایسه با رقبای خود دارد، البته شاید بعضی از دستگاه‌های چشم نواز Razer و MSI طراحی ساده‌تر و شیک‌تری داشته باشند، با این حال، لپ تاپ‌های گیمینگ اغلب محکوم به داشتن وزن سنگین و ابعاد حجیم هستند، اما لپ تاپ Asus ZenBook Flip 15 با بدنه فلزی و رنگ‌ زیبای آن، از این قاعده مستثنا است.

با این وجود، نامیدن این لپ تاپ به عنوان یک لپ تاپ گیمینگ تمام عیار نیز اغراق آمیز است. در واقع، محصول Asus برای افراد مختلف قابل استفاده است: افرادی که به دنبال یک لپ تاپ بزرگ هستند و عمدتا در خانه از آن استفاده می‌کنند و به گیمینگ نه چندان حرفه‌ای و قابلیت‌های لمسی نیز علاقه دارند.

در لپ تاپ ZenBook Flip 15 طیف وسیعی از درگاه‌ها برای استفاده وجود دارد که با توجه به اندازه بزرگ آن، انتظاری کمتر از این نیست. دو درگاه USB-A، یک درگاه USB-C، درگاه HDMI، کارت خوان SD و جک هدفون، وظیفه ارتباطات این دستگاه را برعهده دارند که فقدان Thunderbolt 3 برای بهره‌مندی از سرعت انتقال فوق العاده آن، کمی ناامید کننده بنظر می‌رسد.

لپ تاپ Asus ZenBook Flip 15

لپ تاپ Asus ZenBook Flip 15 دارای بلندگوهای مناسبی است، اما توصیه می‌شود برای گیمینگ از هدفون استفاده کنید، چرا که این بلندگوها، میزان باس کمی را ارائه می‌دهند و کیفیت صدای تولیدی آن‌ها متوسط است.

علاوه بر بلندگوها، این لپ تاپ دارای دستیار صوتی Alexa بوده که می‌تواند صدای شما را با کیفیت بالا ضبط کند. همچنین Alexa به اندازه کافی هوشمند است و در یک اتاق متوسط، صدای شما را از هر نقطه‌ای تشخیص می‌دهد و دستورات شما مبنی بر تغییر تنظیمات یا پخش موسیقی را اعمال می‌کند، همچنین سوالات شما را با هوش مصنوعی خود پاسخ می‌دهد و در صورت نداشتن اطلاعات کافی، آن را در اینترنت جستجو می‌کند.

لپ تاپ Asus ZenBook Flip 15

بیشتر بخوانید: بررسی Asus Rog G703GXR: لپ تاپ گیمینگ قدرتمند و همه کاره

صفحه کلید و تاچ پد لپ تاپ Asus ZenBook Flip 15: بهترین و بدترین

یکی از نکات دوست‌داشتنی در مورد لپ تاپ Asus ZenBook Flip 15، صفحه کلید آن است. در ماه‌های اخیر، با مشاهده کیفیت پایین صفحه کلید لپ تاپ‌هایی مثل HP Spectre x360 13 وSurface Laptop 3 13، کمی ناامید شده بودیم، اما صفحه کلید لپ تاپ Asus، بسیار حیرت انگیز است و احساس متفاوتی را به کاربر القاء می‌کند.

تجربه استفاده از صفحه کلید لپ تاپ ZenBook Flip 15 بسیار نزدیک به صفحه کلیدهای دسکتاپ بوده، بنابراین عمق کلیدها زیاد و به همان اندازه لذت بخش است. همچنین محصول Asus به لولاهای ErgoLift مجهز است که باعث می‌شود ارتفاع صفحه کلید بیشتر از حد معمول باشد و بدلیل زاویه‌ای که با سطح میز می‌سازد، ارگونومی بهتری را ارائه می‌دهد.

تنها نکته منفی در این صفحه کلید، صفحه اعداد آن است که در سمت راست واقع شده است. کلیدهای علائم نگارشی در صفحه اعداد، به طرز ناهماهنگی به سمت چپ منتقل شده اند که بیشتر باعث ابهام شده است تا ایجاد تنوع.

یکی از ویژگی‌های خیره کننده لپ تاپ Asus ZenBook Flip 15، اسکرین پد آن است، اما بنظر گنجاندن آن در این لپ تاپ اشتباه بوده است.

به گفته Asus، مزیت اصلی اسکرین پد، استفاده از آن به عنوان صفحه نمایش دوم است که باعث ایجاد دسترسی سریع به ابزارهای کاربردی می‌شود.

اسکرین پد، افزودنی‌های مختلفی را برای نرم افزارهای Excel، Powerpoint و Word ارائه می‌دهد که متاسفانه هیچکدام از آنها کاربردی نیستند. در واقع، پیدا کردن ابزار موردنظر در نمایشگر اصلی یا استفاده از کلید میانبر آن به مراتب آسانتر از استفاده از اسکرین پد است و وجود اسکرین پد بیشتر جنبه تشریفاتی دارد.

زمانی که از اسکرین پد به عنوان یک تاچ پد مرسوم استفاده کنید بیشتر متوجه این موضوع می‌شوید. به عنوان مثال، هنگامی که می‌خواهید نشانگر موس را با استفاده از تاچ پد جابجا کنید، ممکن است اسکرین پد آن را به عنوان یک کلیک شناسایی کرده و نرم افزار خاصی را اجرا کند. علاوه بر این، از آنجایی که اسکرین پد اساسا یک صفحه نمایش لمسی است، عمق مورد نیاز برای لمس آن، بیشتر از تاچ پدهای معمولی است و برای انجام دستورات مورد نیاز باید انگشت خود را با قدرت بیشتری بر روی صفحه بفشارید.

در هنگام تایپ با صفحه کلید نیز، مچ دست شما مرتبا با اسکرین پد برخورد می‌کند. این مشکل باعث می‌شود که نشانگر موس را بطور ناخواسته جابجا کنید و یا حتی بدتر، اینکه نرم افزار در حال اجرا را ببندید و نرم افزار دیگری را باز کنید.

خوشبختانه Asus، کلید میانبری را برای تبدیل اسکرین پد به یک تاچ پد معمولی تعبیه کرده است. اما از آنجایی که همچنان یک صفحه نمایش لمسی است، کار با آن به مراتب کندتر و سخت‌تر از تاچ پد معمولی است. در مجموع باید گفت اسکرین پد، یک نوآوری غیرقابل استفاده است و علاوه بر اینکه کارایی لازم را ندارد، مزیت استفاده از تاچ پد را نیز از شما سلب می‌کند. بشدت توصیه می‌شود که از موس USB برای انجام امور روزانه خود استفاده کنید.

لپ تاپ Asus ZenBook Flip 15

نمایشگر لپ تاپ Asus ZenBook Flip 15: تنها به4K  ختم نمی‌شود

نمایشگر لپ تاپ Asus ZenBook Flip 15 درای وضوح 4K می‌باشد که کاملا درخشان و مناسب است، با این‌حال کیفیت آن به اندازه  نمایشگرهای خیره کننده استفاده شده در محصولات HP یا Microsoft نیست.

مشخصات این نمایشگر گویای همه چیز است و نیازی به توضیحات اضافه ندارد. پنل این لپ تاپ به اندازه کافی روشن و دقیق است. پوشش 93.6% طیف رنگ‌های sRGB و نرخ کنتراست 1214:1 نشان از وجود نمایشگر با کیفیت با رنگ‌های پویا و تصاویر شفاف است.

بنابراین خریداران این محصول برای تماشای ویدئو، اجرای بازی و ویرایش عکس مشکلی با این نمایشگر نخواهند داشت و از وضوح 4K آن لذت خواهند برد.

پنل‌های 4K نسبت به پنل‌های 1080p، تاثیر قابل توجهی بر میزان شارژدهی باتری دارند، از این رو برای افزایش شارژدهی لپ تاپ می‌توانید در امور روزانه خود از وضوح 1080p استفاده کنید.

عملکرد و کارایی لپ تاپ Asus ZenBook Flip 15: با فاصله نسبت به قهرمانان گیمینگ

بنظر شما آیا مشکلات اصلی لپ تاپ Asus ZenBook Flip 15 در عملکرد  و کارایی آن خود را نشان می‌دهند؟

محصول Asus با بهره‌مندی از نسل دهم پردازنده‌های اینتل، عملکرد خیره‌ کننده‌ای را ارائه می‌دهد و باعث برتری کارایی آن نسبت به اکثر لپ تاپ‌های امروزی از جمله لپ تاپ Dell XPS 13 و Surface Laptop 3 است.

لپ تاپ Razer Blade Stealth 13

لپ تاپ Razer Blade Stealth 13 یکی از معدود لپ تاپ‌هایی است که قدرت حیرت انگیزی را ارائه می‌دهد، لذا با توجه به جدول بالا و مقایسه این دو لپ تاپ، عملکرد لپ تاپ Asus ZenBook Flip 15 بسیار فوق العاده است. چنین قدرتی به شما اجازه می‌دهد که بدون افت سرعت و کارایی، زبانه‌های بسیاری را در مرورگر ایجاد کرده و در همین حین نرم‌افزارهای سنگینی را نیز اجرا کنید.

برای اطمینان از عملکرد گرافیکی لپ تاپ ZenBook Flip 15 نیز پردازنده گرافیکی Nvidia GeForce GTX 1050 Max-Q در نظر گرفته شده است. این پردازنده گرافیکی در تست DMark3 نتایج متفاوتی را نسبت به گرافیک داخلی پردازنده نسل دهم اینتل ثبت کرده است. در واقع لپ تاپ Asus با پردازنده گرافیکی 1050 Max-Q عملکرد بهتری را از خود در اجرای بازی‌ها به جای می‌گذارد، اما بنظر برای دریافت عنوان “گیمینگ” کافی نیست.

لپ تاپ Asus ZenBook Flip 15

اگر می‌خواهید از این دستگاه برای تجربه گیمینگ استفاده کنید، تنها می‌توانید انتظار اجرای بازی‌های نه چندان سنگین مانند Fortnite و Rocket League را با تنظیمات 1080p داشته باشید. همچنین امور ساده در نرم افزار Photoshop و ویرایش ابتدایی ویدئو نیز براحتی انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: بررسی لپ تاپ Asus ROG Strix Scar III

شارژدهی باتری لپ تاپ Asus ZenBook Flip 15: نه چندان ضعیف

لپ تاپ Asus ZenBook Flip 15 دارای یکی از بهترین باتری‌های موجود در دستگاه‌های با صفحه نمایش 4K است که در تست میزان شارژدهی باتری، رقم 7 ساعت را ثبت کرده است و برای استفاده روزانه نیز تقریبا همین عدد انتظار می‌رود.

اندازه بزرگ این دستگاه، مزیت استفاده از باتری بزرگتر را فراهم کرده است و البته به همین دلیل، باتری مستلزم تامین انرژی مورد نیاز صفحه نمایش بزرگ 15 اینچی است. با این حال، میزان شارژدهی باتری لپ تاپ ZenBook Flip 15 قابل توجه است.

ذکر این نکته خالی از لطف نیست که با کاهش وضوح نمایشگر از حالت 4K به 1080p، شارژدهی باتری آن به میزان چند ساعت افزایش پیدا می‌کند و این رقم به بالای 10 ساعت خواهد رسید.

لپ تاپ Asus ZenBook Flip 15

ارزش خرید لپ تاپ Asus ZenBook Flip 15

تعیین مخاطب هدف برای لپ تاپ Asus ZenBook Flip 15 کار سختی است، زیرا این لپ تاپ، یک دستگاه بزرگ تاشونده برای استفاده خانگی بوده که بازی‌های سبک را با قدرت اجرا می‌کند و از پس امور روزانه کاربر براحتی برمی‌آید، همچنین تماشای ویدئو در نمایشگر درخشان 4K آن لذت دوچندانی دارد. بنابراین خرید این لپ تاپ، خرید یک پکیج همه‌کاره است. البته اگر به جای کلمه “همه‌کاره” از عبارت “همه‌کاره و هیچ‌کاره” استفاده می‌کردیم، با واقعیت فاصله زیادی نداشت. اما در نهایت از کلمه همه‌کاره استفاده می‌کنیم چرا که نمی‌خواهیم تلاش‌های Asus را برای ساخت یک دستگاه نوآورانه نادیده بگیریم.

با این حال، اگر بدنبال خرید دستگاهی با اولویت گیمینگ یا ویرایش ویدئو هستید، پیشنهاد ما گزینه‌های قدرتمندتری مثل لپ تاپ Razer Blade 15 و لپ تاپ HP Omen 15 است. در واقع، در رنج قیمتی 1500 یورو انتخاب‌های متعددی وجود دارد و اگر نیاز شما استفاده از لپ تاپ قدرتمندی است که بیشتر برای محیط کار طراحی شده است، باز هم انتخاب‌های بهتری نسبت به محصول Asus مانند لپ تاپ تاشونده Dell XPS 15 و Surface Laptop 3 15 وجود دارد.

مزایا و معایب لپ تاپ Asus ZenBook Flip 15

لپ تاپ Asus ZenBook Flip 15 یک ترکیب گیج کننده از ایده‌های مختلف بوده که تلاش کرده است قیمت خود را توجیه کند. در دسته “گیمینگ” و “اولترابوک‌ها”، تعداد زیادی لپ تاپ وجود دارد که موفق به پردازش اموری شده‌اند که لپ تاپ ZenBook Flip 15 فقط تظاهر به توانایی انجام آنها می‌کند.

مزایا لپ تاپ Asus ZenBook Flip 15:

* بهره‌وری بالا و عملکرد مناسب

* صفحه کلید هیجان انگیز

* نمایشگر مناسب

* طیف وسیع درگاه‌های ارتباطی

معایب لپ تاپ Asus ZenBook Flip 15:

* عملکرد نه چندان مناسب در گیمینگ

* اسکرین پد آزاردهنده

* تقریبا سنگین

* اندازه بزرگ و جاگیر نسبت به اولترابوک‌ها

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید