جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

بررسی Asus Rog G703GXR: لپ تاپ گیمینگ قدرتمند و همه کاره

author منتشر کننده
بدون نظر 5 0
بررسی Asus Rog G703GXR: لپ تاپ گیمینگ قدرتمند و همه کاره

من بسیاری از لپ تاپ های گیمینگ Asus را بررسی و مرور کردم، در حالی که خیلی از آن‌ها را دوست دارم اما فکر نمی‌کنم هیچ یک از آن‌ها بتواند حسی که Asus ROG G703GXR در من ایجاد کرد را ایجاد کند. اگه بخوام کلیشه ای که صحبت کنم باید بگم لپ تاپ گیمینگ جدید Asus خود عشق بود. اما با توجه به قیمت بالای آن این سوال پیش می‌آید که آیا G703GXR می‌تواند قیمت بالای آن را توجیه کند و شما را به خرید آن وادار کند؟

مشخصات لپ تاپ Asus ROG G703GXR

نمایشگری که در Asus ROG G703GXR استفاده شده دارای پنل 17 اینچی فول اچ دی، نرخ فرکانس 144هرتزی و پشتیبانی از قابلیت Nvidia G-Sync می‌باشد. پردازنده ای که Asus تو این دستگاه به کار برده 9th-gen Core i9-9980HK می‌باشد که قدرت بسیار فوق العاده ای رو از خودش نشون می‌دهد. Asus همچنین از 32 گیگابایت رم تو این دستگاه استفاده کرده، کارت گرافیکی که تو این دستگاه استفاده شده از نسل Nvidia RTX 2080 می‌باشد که دارای 8 گیگ حافظه GDDR6 می‌باشد. هارد این دستگاه هم دارای حافظه های 512 گیگ SSD و 1 ترابایتی SSHD است. تا اینجا باید فهمیده باشید که قراره راجب چه غولی صحبت کنیم.

بیشتر بخوانید: سورفیس پرو 7: بررسی محصول جدید مایکروسافت

طراحی و ساخت لپ تاپ Asus ROG G703GXR

محصول جدید Asus یعنی G703GXR یه لپ تاپ بزرگه، پس بهتره همین جا از مسیر یه لپ تاپ نازک و سبک خارج شیم. این لپ تاپ تنها ماشین قابل حملی که وجود داره نیست، ولی با وجود مشخصاتی که در بالا گفتیم، انتظار ندارید که با یه محصول سبک و نازک رو به رو بشید، دارید؟

با کنار گزاشتن این موضوع، این لپ تاپ خیلی خوب طراحی شده، Asus تو این محصول از بدنه ای خمیده استفاده کرده، که باعث شده تا این محصول کمی بهتر دیده بشه و زیاد خطرناک به چشم نیاد. یه برش فلزی بسیار زیبا روی درب این لپ تاپ وجود داره که خیلی چشم نوازه و با طراحی خاص برنز مانندش، واقعا خیلی زیبا به نظر میرسه. در کنار بدنه انتخاب بسیار گسترده ای از پورت ها وجود داره و همچنین با دارا بودن شکاف ها و سوراخ های متعدد، Asus مکان های کافی رو برای خنک نگه داشتن لپ تاپ فراهم کرده. G703GXR دارای دریچه های بزرگی در طرفین و قسمت عقب لپ تاپ است که در خنک نگه داشتن لپ تاپ هنگام اجرای بازی ها کمک فراوانی می‌کنه.

لپ تاپ Asus ROG G703GXR

با باز شدن درب لپ تاپ ظاهر خوب ادامه می‌یابد و شما می‌توانید Asus رو بخاطر حاشیه های کلفت ببخشید. با این حال رنگ سیاه لپ تاپ با خطوط نقره ای زیبا به نظر میاد. کیبورد به خوبی طراحی شده، کلید های ماکرو که در بالای آن قرار داره دقیقا همون جاییه که من دوست دارم و تاچ پد هم به اندازه کافی بزرگ هست. این رو هم اضافه کنم که من شخصا کلید پاور رو خیلی دوست دارم و اون فقط با لپ تاپ های دیگه متفاوته و خوب به نظر میرسه.

با این حال وزن زیادی که Asus ROG G703GXR داره قطعا یک نکته منفی به حساب میاد. حمل این لپ تاپ بیشتر از هرچیزی سخت و طاقت فرساست و در مورد یه لپ تاپ نباید اینطوری باشه، البته اگه قرار باشه لپ تاپ رو در کوله پشتی خودتون قرار بدید و اونو حمل کنید. به هرحال این لپ تاپ یا نباید قابل حمل باشه یا حداقل اونقد سنگین نباشه که کمر شما رو خم کنه.

بیشتر بخوانید: لپ تاپ گیمینگ GS75 Stealth

نمایشگر لپ تاپ Asus ROG G703GXR

خب، اجازه بدید از بحث طراحی رد بشیم و نگاهی هم به نمایشگر لپ تاپ Asus ROG G703GXR بندازیم. به غیر از حاشیه های بزرگی که اطراف نمایشگر رو احاطه کرده ، خود نمایشگر واقعا عالی و بی نقصه. صفحه نمایش 17 اینچی فول اچ دی، که معنیش اینه که در بازی و فیلم وضوح بسیار بالایی رو خواهید داشت. دارای فرکانس 144هرتزی و زمان پاسخ 3ms می‌باشد. این نرخ فرکانسی باعث میشه که انیمیشن های روان و واضحی رو تجربه کنیم و به لطف فناوری Nvidia G-Sync باید بازی ها رو با کمترین تاخیر در نمایش اجرا کنیم.

لپ تاپ Asus ROG G703GXR

بنابراین، نمایشگر Asus ROG G703GXR مخلوطی از خوب و بد می‌باشد، زاویه دید از نظر من اهمیت چندانی ندارد زیرا من اغلب از اطراف به نمایشگر نگاه نمیکنم و همچنین رنگ ها به خوبی نمایش داده می‌شوند، هرچند محتوای متنی کمی خشن به نظر میاد مخصوصا اگه نزدیک لپ تاپ نشسته باشید. همچنین ما با روشن ترین پنل نمایشگر رو به رو نیستیم و روشنایی زیادی رو دریافت نمیکنیم. از نظر من زاویه دید اهمیت چندانی نداره اما من یه صفحه نمایش با روشنایی بالاتر و حاشیه های نازک تر رو ترجیح میدم.

کارایی لپ تاپ Asus ROG G703GXR

Asus ROG G703GXR کاملا مانند یک حیوان درنده است، با قدرت فوق العاده هر چیزی را می بلعد و من هیچ شکایتی از کارایی آن ندارم. با یک پردازنده 9 هسته ای، 32 گیگابایت رم، و هارد یک ترابایت SSD + یک ترابایت HDD1 و کارت گرافیک RTX 2080، اگر فکر می‌کنید این لپ تاپ روی هرچیزی پرواز می‌کند کاملا درست فکر می‌کنید. نمرات G703GXR در آزمون تک هسته ای گیک بنچ 6079 و در چند هسته ای 31959 میباشد که کاملا عالی است.

لپ تاپ Asus ROG G703GXR

از نظر عملکرد واقعی Asus ROG G703GXR اصلا نا امید کننده نیست. در بازی FarCry5 در حالت 1080p Ultra لپ تاپ نرخ فریم حداکثری 140FPS را از خود نشان داد و در میانگین فریم 113FPS را ثبت کرد. همچنین PUBG در حداکثر تنظیمات نرخ 125FPS را ثبت کرد. من همچنین بازی BattleField را نیز اجرا کردم. G703GXR حتی در شدیدترین لحظات بازی و زیر بار تیراندازی تفنگ ها و آتش بازی توانست نرخ فریم را بالای 60FPS حفظ کند.

لپ تاپ Asus ROG G703GXR

کیبورد و تاچ پد لپ تاپ Asus ROG G703GXR

Asus ROG G703GXR دارای یک صفحه کلید با اندازه کامل و تمام امکانات می‌باشد. چیزی که شخصا از Asus بابتش تشکر می‌کنم جایگذاری خوب و کامل کلیدهای جهت (فلش) می‌باشد. با توجه به قیمت بالای آن انتظار یک کیبورد مکانیکی را داشتم اما کیبورد Chiclet هم در Asus ROG G703GXR زیاد بد نیست. تایپ کردن و بازی کردن با این کیبورد خوب است و بعد از ساعت های طولانی کار کردن شما را خسته نمی‌کند. تاچ پد هم در G703GXR اندازه خوبی دارد و آن را برای حرکات مختلف عالی جلوه می‌دهد. کلیک کردن در این صفحه تجربه چندان خوبی ندارد اما این چیزی است که برای اکثر لپ تاپ های ویندوزی اینجا مشاهده می‌کنیم.

لپ تاپ Asus ROG G703GXR

پورت های ورودی و خروجی لپ تاپ Asus ROG G703GXR

خب تعداد پورت در این لپ تاپ ضخیم باید طبیعتا زیاد باشد. خب ما چه پورت هایی را مشاهده می‌کنیم؟ یک درگاه USB-C، یک درگاه Thunderbult3 ،3 تا درگاه USB 3.0، یک درگاه Mini-Display، یک درگاه HDMI 2.0a و یک درگاه برای اتصال کابل Rj-45. همچنین یک درگاه کارتخوان SD، یک درگاه هدفون/میکروفون 3.5mm و یک Kingeston lock نیز مشاهده می‌شود. تعداد پورت ها مطمئنا بسیار زیاد هستند و شما انتخاب گسترده ای از پورت ها را خواهید داشت.

لپ تاپ Asus ROG G703GXR

اسپیکرهای لپ تاپ Asus ROG G703GXR

موردی که من در مورد اسپیکرهای این لپ تاپ از آن خوشم آمد این بود که اسپیکرهای در اینجا در حاشیه های پایین لپ تاپ قرار دارند. این بدین معنی است که اسپیکرها صدا را دقیقا در صورت شما پرتاب می‌کنند و تجربه ای بسیار لذت بخش را خواهید داشت. به هرحال Asus در این لپ تاپ صدایی معمولی را به شما می‌دهد، ولوم صدا زیاد نیست و باس هم زیاد خوب نیست. اکثر گیمرها معمولا هنگام بازی از هدفون استفاده می‌کنند، پس از دیدگاه من این اسپیکرها استفاده ای معمولی دارند و دراینجا کافی به نظر می‌رسند.

لپ تاپ Asus ROG G703GXR

عمر باتری لپ تاپ Asus ROG G703GXR

چیزی که من می‌توانم در مورد باتری این لپ تاپ بگم، اینه که ما با یه لپ تاپ گیمینگ طرف هستیم و نباید انتظار داشته باشیم باتری زیر بازی های شدید و با این حجم از امکانات و پردازنده 9 هسته ای زیاد دووم بیاره. قدرتی که این لپ تاپ داره به خودی خود باعث میشه که این لپ تاپ عمر باتری بالایی نداشته باشه. در استفاده معمولی و سبک با باز کردن چندین تب و جستجو در اینترنت باتری این لپ تاپ 3-4 ساعت دوام آورد که صادقانه بگم بد نیست. با این حال اگه بازی رو شروع کنید باتری تو 60 دقیقه خالی میشه. چیزی که من میگم اینه که اگه قصد بازی با این لپ تاپ رو دارید بهتره شارژر رو همیشه همراه داشته باشید.

بیشتر بخوانید: لنوو با Yoga A940 وارد رقابت با سرفیس استودیو شد

مزایا و معایب Asus ROG G703GXR

نکات مثبت

* عملکرد فوق العاده و بی نظیر

* صفحه نمایش 144 هرتزی و قابلیت G-Sync

* طراحی و ساخت عالی

* صفحه کلید با کارایی راحت

نکات منفی

* بزرگ و حجیم

* عمر باتری کم

* عملکرد صوتی خوب نیست

لپ تاپ Asus ROG G703GXR: آیا ارزش خریدش را دارد؟

صادقانه بگم سوال این نیست که شما باید آن را بخرید یا نه؟ سوال بیشتر اینه که چه کسی باید G703GXR (با قیمت 3900 یورو ) رو بخره. اگه شما دغدغه وزن این لپ تاپ و قابل حمل بودنش رو ندارید این لپ تاپ رو به شما پیشنهاد می‌کنم، اگه دغدغه بازی های سنگین رو دارید این لپ تاپ رو به شما پیشنهاد می‌کنم. به هرحال لپ تاپی با این حجم رو به هر کسی پیشنهاد نمی‌کنم. اگر فقط به دنبال لپ تاپ های گیمینگ هستید، می‌توانید نگاهی به Asus ROG Strix Scar III G531GV (1799 یورو) و یا MSI GL63 9SEK بندازید که هر دو با کارت گرافیک RTX 2060 همراه هستند و قیمتی به اندازه نصف G703GXR دارند.

اگه دغدغه حمل و نقل رو ندارید و دنبال لپ تاپی هستید که تمام عناوین دنیای بازی را با تنظیمات حداکثری اجرا کند G703GXR را بخرید اما اگر می‌خواهید بین راحتی در حمل و اجرای بازی ها تعادل برقرار کنید سراغ گزینه هایی که معرفی کردم بروید.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید