جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

سورفیس پرو 7: بررسی محصول جدید مایکروسافت

author منتشر کننده
نظرات (1) 13 0
سورفیس پرو 7: بررسی محصول جدید مایکروسافت

محصول جدید مایکروسافت یعنی سورفیس پرو 7 به عنوان یه لپ تاپ ابزار خیلی خوبیه ، اما آیا این کافیه؟ جدیدترین لپ تاپ جدا شدنی مایکروسافت یکی از بهترین لپ تاپ های 2 در 1 می‌باشد که با دارا بودن پردازنده 10th-gen Intel با عملکردی بسیار قوی و اضافه شدن پورت USB-C بهبود یافته است. اما پرچمدار جدید مایکروسافت نسبت به نسخه قبل خود یعنی سورفیس پرو 6 تغییرات چشمگیری را تجربه کرده و در کمال تعجب باید بگوییم عمر باتری آن نسبت به مدل سال گذشته کمی افت کرده است.

سورفیس پرو 7

نمایشگر شارپ و تیزی که در سورفیس پرو 7 استفاده شده، قدرت کافی و خوبی داره و صفحه کلید تایپ کاور با عملکرد عالی میتونه این محصول رو به عنوان یکی از بهترین لپ تاپ های جداشدنی در اولویت لیست خرید شما قرار بده، ولی اگه شما میتونید بدون USB-C و آخرین نسل پردازنده اینتل زندگی کنید، بهتره به سراغ برادر کوچکتر این محصول یعنی سورفیس پرو 6 برید و مقداری از پولتون رو ذخیره کنید، یا از رقیب های قدرتمندی چون Dell XPS 13 2-in-1 استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: اندروید، بهترین سیستم عامل موبایل از دیدگاه مایکروسافت

مشخصات و قیمت سورفیس پرو 7

قیمت سورفیس پرو 7 از 749 دلار شروع میشه که شما در قبال پرداخت این پول یه لپ تاپ با پردازنده اینتل Core-i3 و 3 گیگ رم و 128 گیگ حافظه دریافت می‌کنید. اما اگه بخواید یه مرحله جلوتر برید و 899 دلار پرداخت کنید می‌توانید یه لپ تاپ با پردازنده Core-i5 و 8 گیگ رم داشته باشید. پیکربندی های سطح بالاتری هم وجود دارند که شما با پرداخت حداکثر 2299 دلار صاحب یک سورفیس با پردازنده Core-i7 و 16 گیگابایت رم و 1 ترابایت حافظه خواهید شد.

رنگ پلاتینی به شما هفت پیکربندی مختلف را ارائه می‌کند در حالی که نسخه سیاه تنها سه پیکربندی را ارائه می‌کند. ما پیکربندی 1111 دلاری رنگ پلاتینی را بررسی کردیم، که با خرید یک کیبورد تاپ کاور به قیمت 159 دلار و یک قلم به قیمت 99 دلار، در مجموع شما 1377 دلار پرداخت خواهید کرد. کیبورد و قلم سورفیس جداگانه به فروش می‌رسند، بنابر این برای خرید نسخه معمولی سورفیس پرو 7 با حداکثر پتانسیل باید در مجموع 1007 دلار پرداخت کنید.

طراحی سورفیس پرو 7

مایکروسافت چیز جدیدی را اختراع نکرده است و مانند نسخه های پیشین سورفیس پرو 7 دارای طراحی تکراری است. به لطف استفاده از کیبورد اختیاری و تایپ کاور این محصول میتواند به تبلت و مجددا لپ تاپ تبدیل شود. در ادامه ما به بررسی نسخه پلاتینی این محصول می‌پردازیم.

سورفیس پرو 7

سورفیس پرو 7 با استفاده از صفحه نمایشی با ضخامت تقریبا 0.5 اینچی در لپ تاپ یا تبلت در میان رقیبان بسیار قدرتمند ظاهر شده و این نکته امسال کاملا مثبت به نظر می‌رسد، مخصوصا در مقایسه سورفیس با رقیبانی چون Ipad pro و Dell XPS 13 2-in-1، البته با لبه های 5.2 میلی متری نمایشگر در سورفیس پرو 7، سورفیس پرو ایکس مدرن تر به نظر میرسد. در حالی که سورفیس پرو 7 با طراحی 0.3 اینچی کاملا حس خوبی را منتقل می‌کند، هنگام اتصال کیبورد این محصول بسیار سنگین می‌شود ( مشکلی که در اکثر لپ تاپ های 2 در 1 وجود دارد).

سورفیس پرو 7

پایه پشت سورفیس به راحتی تا زاویه 165 درجه میچرخد و شما هنگام استفاده های مختلف برای تماشای فیلم یا تایپ و ... میتوانید آنرا در جهت دلخواه تنظیم کنید. صفحه کلید تایپ کاور به راحتی و یکپارچه به زیر سورفیس متصل می‌شود و قلم سورفیس هم به صورت مغناطیسی به کنار سورفیس پرو متصل می‌شود ( هرچند شخصا امیدوار بودم مانند سورفیس پرو ایکس جایگاه اختصاصی برای قلم در نظر گرفته شود).

سورفیس پرو 7

شخصا با استفاده از سورفیس پرو 7 در حالت لپ تاپ مشکل زیادی نداشتم هرچند کمی سنگین به نظر می‌رسید، سورفیس پرو با ضخامت 0.3 اینچی و 1.7 پوند وزن (2.4 پوند هنگام اتصال کیبورد) کمی سنگین تر و ضخیم تر از Ipad pro  و سبکتر و نازکتر از Dell XPS 13 2-in-1 به نظر می‌رسد.

بیشتر بخوانید: عرضه نسخه‌ی رسمی AMD Radeon Software

پورت های سورفیس پرو 7

هرچند اتصالات و پورت ها در این دستگاه کم است، ولی سورفیس در نهایت شامل پورت، USB-C می‌شود. علاوه بر پورت USB-C شما یک پورت USB-A را هم دارا خواهید بود که برای اتصال لوازم جانبی میباشد. یک درگاه میکرو SD، جک هدفون و یک درگاه سورفیس را هم در این محصول مشاهده می‌کنیم. در حالی که خوشحال بودم که بالاخره سورفیس پرو 7 دارای درگاه USB-C خواهد بود، باید بگم که این درگاه USB 3.1 می‌باشد و Thunderbult 3 نیست بنابر این شما نمیتوانید نرخ انتقال سریع 40 گیگابایت بر ثانیه را تجربه کنید.

سورفیس پرو 7

نمایشگر سورفیس پرو 7

صفحه نمایش سورفیس اندازه 12 اینچی دارد و دارای رزولیشن  2736 * 1824می‌باشد. در این نمایشگر رنگ ها کاملا غنی به نظر میرسید و از کیفیت قابل قبولی برخورددار بود و کاملا مناسب برای گشت و گذار در اینترنت، انجام کارهای روزمره و تماشای فیلم می‌باشد. در تماشای فیلم ها رنگ های قرمز و آبی و چراغ ها کاملا عالی در پنل این نمایشگر ظاهر شدند و جزئیات و سوژه های ریز به خوبی مشاهده می‌شدند. سورفیس پرو 7 روشنایی 395 نیت را از خود به جا گذاشت که از یک لپ تاپ متوسط بهتر است، اما سال گذشته سورفیس پرو 6 ( 408 نیت ) و آیپد پرو ( 484 نیت ) را ثبت کردند.

سورفیس پرو 7

صدای سورفیس پرو 7

اسپیکرهای سورفیس پرو 7 برای فیلم های کوتاه یوتیوب و نت فلیکس مناسب به نظر می‌رسند، ولی آن‌ها برای غرق شدن در موزیک و صدای فیلم ها خیلی ضعیف هستند. این اسپیکر ها به دلیل حجم کم و سطح پایین بودن، باس و درام ضعیفی را از خود به جا می‌گذارند، در گوش دادن به موسیقی ها این اسپیکرها عدالت را اجرا نمی‌کنند، حجم و صدای خواننده قابل قبول است اما باس ها کاملا ضعیف هستند. در نتیجه صدای این اسپیکرها کیفیت متوسط و معمولی دارد و برای اهل موسیقی قابل قبول نیست.

سورفیس پرو 7

کیبورد، قلم و تاچ پد سورفیس پرو 7

ما سورفیس پرو 7 رو با قلم 159 دلاری مایکروسافت تست کردیم که تبلت رو به یه لپ تاپ مناسب تبدیل می‌کند، هنگام استفاده بسیار نرم و روان و قابل قبول می باشد، قلم و تایپ کاور در رنگ های متفاوتی شخصی سازی شده اند که بر اساس سلیقه می‌توانید انتخاب کنید. کیبورد تایپ کاور هم به خودی خود کاملا جذاب و آسان برای استفاده می‌باشد، تنها ایراد کیبورد در این محصول نبود کلید Ctrl در سمت راست می‌باشد که برای اموری مثل کپی و پیست آزار دهنده است، اما در غیر اینصورت این کیبورد کاملا مناسب و عالی است. پد لمسی سورفیس پرو 7 هم آزادی کامل را به انگشتانتان ارائه می‌دهد و با لمسی کاملا نرم امکان استراحت را برای شما فراهم می‌کند و حس خوبی را به شما القا می‌کند.

بیشتر بخوانید: تبلت Galaxy Tab S6، تبلتی در جلوه ی لپ‌تاپ

کارایی سورفیس پرو 7

با وجود پردازنده Intel Core-i5 در کنار 8 گیگ رم سورفیس پرو 7 کاملا در وظایف چندگانه بدون مشکلی کار می‌کند و هیچ خطا و هنگی را شاهد نخواهیم بود. من در طول استفاده روزانه با هیچ کندی و لگی رو به رو نشدم حتی وقتی بین بیش از ده ها زبانه کروم و سایت های یوتیوب و ... جابجا شدم و چندین برنامه را تست کردم. در کل عملکرد سورفیس پرو 7 قطعا عالی نیست اما در حد استفاده معمول قابل قبول است.

سورفیس پرو 7

سورفیس پرو 7 در معیار های عمومی هم عملکرد خوبی داشته و در تست گیک بنچ 4 با پردازنده 10th-gen امتیاز 17225 را ثبت کرد، نسبت به سال گذشته که سورفیس پرو 6 با پردازنده 8th-gen و با امتیاز 13761 ارائه شداین اتفاق بسیار بزرگی است. حافظه SSD 256GB مایکروسافت فایل های 5 گیگابایتی را با سرعت 267 مگ بر ثانبه منتقل کرد که نسبت به سال قبل در برابر سورفیس پرو 6 با سرعت 203 مگ بر ثانیه کمی بهتر شده اما در برابر لپ تاپ Dell با سرعت 463 مگ کاملا بازنده است.

خب باتوجه به بررسی های بالا می‌توان پی برد که محصول جدید مایکروسافت یعنی سورفیس پرو 7 مخصوص بازی ساخته نشده و برای کارهای معمولی است، اما گرافیک یکپارچه Intel Iris Plus میتواند بازی های متوسط را در تنظیمات مناسب اجرا کند. در تست بازی Dirt3 ما به نرخ 36 فریم بر ثانیه رسیدیم که در مقایسه با  Dell XPS 13 2-in-1 که نرخ 47 فریم را به دست آورد کاملا روان نیست و در این مقایسه از حریف خود کمی عقب تر است.

عمر باتری سورفیس پرو 7

در حالی که با یک بار شارژ می‌توانید با سورفیس پرو 7 کارهای روزانه معمولی خود را انجام دهید و به مشکل شارژ نخورید اما بهتر است برای سفر ها و استفاده های طولانی تر شارژر خود را به همراه داشته باشید. مایکروسافت سورفیس پرو 7 توانست 7 ساعت و 52 دقیقه تحت تست وبگردی با وایفای دوام بیاورد که در مقایسه با سال گذشته و سورفیس پرو 6 (9 ساعت و 20 دقیقه) بسیار افت شدیدی را تجربه کرده است. همچنین رقیبان این محصول یعنی Ipad Pro (با 13 ساعت و 14 دقیقه ) و Dell XPS ( با 10 ساعت و 57 دقیقه) نسبت به سورفیس قویتر ظاهر شدند.

جمع بندی (سورفیس پرو 7)

سورفیس پرو 7 از نظر کیفیت و کارایی نمایشگر بسیار عالی است، یک صفحه نمایش پاسخگو و قدرتمند در طراحی که با ترکیب یک کیبورد تایپ کاور بسیار عالی خود را نشان میدهد. معرفی و استفاده از USB-C در این محصول بسیار مورد نیاز بود و سورفیس پرو 7 کاملا مناسب مسافرت و کارهای روزمره می‌باشد. طراحی سورفیس پرو 7 نسبت به سال گذشته بهتر ، نازکتر و مدرن تر شده اما در مقایسه با رقیبانی چون Dell و Ipad کمی قدیمی تر به نظر می‌رسد. به هر حال اگر میخواهید عمر باتری بهتر و طراحی مدرن تری را تجربه کنید بهتر است سراغ گزینه های دیگری بروید.

نقاط مثبت سورفیس پرو 7

عملکرد مناسب

صفحه نمایش عالی

کیبورد تایپ کاور

پورت USB-C

نقاط منفی سورفیس پرو 7

عمر باتری بسیار کم

اسپیکرهای ضعیف

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه ها (1)

  1. بسیار مفید وسودمند بود،راهنمای خوبی برای خریدن یک لپ تاپ شیک و کارا بود✌

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید