جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

اندروید، بهترین سیستم عامل موبایل از دیدگاه مایکروسافت

author منتشر کننده
نظرات (1) 6 0
اندروید، بهترین سیستم عامل موبایل از دیدگاه مایکروسافت

مدتی بود که شایعاتی از دیوایس جدید مایکروسافت به گوش ما می‌خورد؛ تا اینکه مایکروسافت در رویدادی غافلگیرکننده از دیوایس جدید خود بر مبنای سیستم عامل اندروید پرده برداری کرد. این پرده برداری در حالی اتفاق افتاد که مایکروسافت از تهیه سیستم عامل های قبلی خود ویندوزفون کناره گیری کرد و بعد از مدتی سیستم عامل اندروید را بر روی دیوایس های خود اجرا کرد. مایکروسافت پس از معرفی سیستم عامل اندروید بر روی دیوایس جدید خود، اندروید را بهترین سیستم عامل موبایل در دنیا معرفی کرد. البته به این نکته هم عارض شویم که نام دیوایس جدید خود را سرفیس دو نامید.

سیستم عامل اندروید

سیستم عامل چیست؟

یکی از مهم ترین نرم افزارهای هر دیوایس ساخته شده را سیستم عامل تشکیل می دهد. سیستم عامل ها به محض شروع به کار کردن رایانه و یا موبایل در صفحه الکترونیکی مادربرد اجرا می شوند. در واقع وظیفه سیستم عامل کنترل و هدایت سخت افزارها و اجرای برنامه هاست به راحت ترین شکل ممکن است. در مادربرد، سیستم عامل ها تعبیه شده اند تا با فراخوانی واسط های مرکزی برنامه ها به اجرا در بیایند، کار انتقال پارامترها را انجام دهند و نهایتا اطلاعات را دریافت کنند. سیستم عامل های چند کاربره و تک پردازنده در کامپیوتر و سیستم عامل های توزیعی تک پردازنده در موبایل قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اندروید 9 و قابلیت‌های ویژه آن

بررسی سیستم عامل لینوکس و مکس

سیستم عامل لینوکس: سیستم عامل لینوکس یک سیستم عامل چند کاربره است که که سال ها پیش توسط برخی از کارمندان آزمایشگاه بل ساخته و سپس توسعه داده شد. امروزه دسته های متفاوتی از سیستم عامل های سولاریس و BSD در زیرمجموعه ی این سیستم عامل عرضه شده اند که توانسته به خوبی سیستم عامل قبلی یونیکس را گسترش دهد.

سیستم عامل مک: مک، یک سیستم عامل دارای یک رابط کاربری است که شرکت اپل توانست آن را به خوبی توسعه دهد. سیستم عامل مک به همراه مدل مکینتاش عرضه شد و اولین بار آن را «نرم افزار سیستم عامل» شناختند و در نسخه 6/7 به بعد آن را مک اواس نامیدند.

سیستم عامل ویندوز، از نسخه اول تا سری جدید پالم

برای اولین بار نسخه ام اس – داس در سال 1981 عرضه شد و اولین سیستم عامل ویندوز نامیده شد. از آن زمان نسخه های اولیه ویندوز تا نسخه ویندوز 98 در سال 2000 منتشر شد. سپس نسخه 2000 ویندوز توسط مایکروسافت به روزرسانی شد و بعدها نسخه های ME، XP و ویستا تا سال 2008 ادامه پیدا کرد. اما دیری نپایید که نسخه های قدیمی ویندوز کنار گذاشته شد و سیستم عامل ویندوز 7 تبدیل به بهترین ویندوزی شد که تا کنون کاربران به چشم دیده بودند. تحول شگرفی که در سیستم عامل ویندوز 7 شاهد بودیم در هیچ گونه از ویندوزهای قبلی مشاهده نمی شد. ویندوز 7 در سال 2009 و در ماه فوریه عرضه شد و علاوه بر اداره ها تمامی کامپیوترهای شخصی را از آن خود کرد. سه سال پس از انتشار ویندوز 7 مایکروسافت ویندوز 8 را عرضه کرد که بی شک شکستی در ارائه سیستم عامل های کامپیوتری شناخته می شد. ویندوز 8 علی رغم تحولی که در قالب ویندوز 7 پدید آورده بود نتوانست به خوبی خود را در دل کاربران جا کند و باگ های آن به یک بیماری مزمن مبدل شده بود. سه سال از عرضه ویندوز 8 و نسخه فیکس شده آن 8.1 گذشت تا اینکه ویندوز 10 یک شگفتی دیگر برای سیستم عامل های PC را به وجود آورد. سیستم عامل ویندوز 10 در 29 ژولای 2015 عرضه شد و تمامی مشکلات نسخه قبلی خود یعنی 8 را حل کرد.

همچنین چند روز پیش دستیار دیجیتال شخصی پالم توسط شرکت پالم که در سال 1996 ساخته شده بود امسال توسعه یافت.

سیستم عامل ویندوز

معرفی سیستم عامل گوشی اندروید، آیفون و ویندوزفون

سیستم عامل اندروید: سیستم عامل اندروید سیستم عاملی است که توسط گوگل عرضه شده و برای گوشی های همراه و تبلت ها ارائه شده است. امرزوه گوشی های سامسونگ، هواوی، اچ تی سی و .... بر مبنای این سیستم عامل بنا شده اند.
سیستم عامل IOS: سیستم عامل IOS توسط شرکت اپل عرضه شده و مختص گوشی های آیفون می باشد.

سیستم عامل ویندوزفون: سیستم عامل ویندوزفون توسط شرکت مایکروسافت ارائه شده بود. سیستم عامل ویندوزفون  بعدها نتوانست به خوبی جایگزین نسخه قبلی نوکیا شود و نسبت به اندروید و IOS نسخه ضعیف تری به نظر می رسید.
سیستم عامل های دیگری نیز برای گوشی های همراه ارائه شده بود. می‌توان به سیمبین، UIQ، بلک بری و حتی پالم اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: ویژگی های سیستم عامل آی او اس 13.1

اندروید، بهترین سیستم عامل موبایل از نگاه مایکروسافت

چند روز پیش بود که مایکروسافت در یک خبرگزاری، اندروید را بهترین سیستم عامل گوشی های هوشمند معرفی کرد. این اعلامیه در صورتی بود که مایکروسافت قبل از این به جد سیستم عامل موبایل های خود را روی ویندوزفون قرار داده بود. «سورفیس دو» گوشی هوشمند جدید مایکروسافت بر پایه سیستم عامل اندروید است. این گوشی هوشمند به مانند سورفیس های قبلی از فناوری هیبردی بهره می برد و دارای نمایشگر دو گانه با یک لاولای 360 درجه می باشد. بی شک این گوشی پاسخ محکمی به گوشی های هوشمند جدید سامسونگ و هواوی است که که به نمایشگرهای منعطف تجهیز شده اند.

چند روز پیش در یک معارفه توسط شرکت مایکروسافت، مدیر محصول گروه وسایل و دیوایس های مایکروسافت «پانوس پانای» اعلام کرد که سیستم عامل اندروید بهترین سیستم عامل ارائه شده در جهان مختص به گوشی های هوشمند است. مایکروسافت در نسخه جدید گوشی خود، سورفیس دو، با همکاری سامسونگ اپلیکیشن های مورد نظر گوشی اندروید را بر آن حامل کرد. از جمله آن ها می‌توان به نرم افزارهای Word، Excel و ... اشاره کرد که به صورت پیشفرض بر روی گوشی نصب شده اند.

تعمیرپذیری دستگاه های سورفیس و ارتباط آن با سیستم عامل اندروید

بسیاری از کاربران معتقد بودند که هنگام آسیب پذیری گوشی های مبتنی بر سیستم عامل ویندوزفون که با نام سورفیس ارائه شده بودند، تعمیرپذیری آن ها به سختی انجام می پذیرد. در واقع تعمیر دستگاه های مایکروسافت بیشتر یک معضل برای تعمیرکاران به نظر می رسید. علت آن قطعات سخت افزاری مبتنی بر ویندوز بود که در گوشی قرار داشت. لذا مایکروسافت تصمیم گرفت موبایل خود را به سیستم عامل و قطعات اندرویدی مجهز کند. هم اکنون تبلت های ارئه شده سورفیس دو به راحتی قابل تعمیر و حتی به روزرسانی خواهد بود. مایکروسافت این امر را مدیون شرکت سامسونگ و همکاری با آن است.
پانای در مورد تعمیر پذیری آسان سورفیس دو و حمل و جایگزینی راحت تر قطعات آن گفت:

ما قادریم تا کیبورد، نمایشگرو حتی SSD را به راحتی حمل و جا به جا کنیم. دیگر نیاز نیست قطعات دستگاه های موبایل هوشمند به اقسام نقاط جهان ارسال شوند و تعمیرکاران در تکاپوی قطعات دریافتی باشند.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه ها (1)

  1. به نظرم اندروید نسبت به ios و ویندوز دارای باگ بیشتری هست و قابلیت اطمینان کمتری داره

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید