جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

ویژگی های سیستم عامل آی او اس 13.1

author منتشر کننده
بدون نظر 3 0
ویژگی های سیستم عامل آی او اس 13.1

آیفون با حضورش در دنیای رقیبان تکنولوژی برای همیشه با یک تفاوت چشمگیر درخشید و آن هم سیستم عامل مخصوصش بود که برخلاف بسیاری از سیستم‌­عامل­‌ها محدودیت­‌هایی را برای خریداران قائل می­شد. از ابتدای ورود سیستم عامل آی او اس بسیاری از افراد تصور می‌­کردند که تلفن‌­های همراه آیفون با شکست روبرو شود، اما پس از آنکه این شرکت ثابت کرد که در کنار محدودیت‌­هایش امنیت بیشتری را فراهم کرده است، بسیاری از مردم به خرید محصولات آیفون روی آوردند. سیستم عامل آی او اس(ios) هر چند وقت یکبار آپدیت می‌­شود، آیفون در آخرین آپدیت خودش از سیستم عامل آی او اس(ios) 13.1 رونمایی کرد که مزایا و معایبی داشت. این سیستم عامل در طراحی صفحه اصلی تغییراتی کرده است، برنامه‌­های بیشتری را می‌­توان در صفحه اصلی به نمایش درآورد. این سیستم عامل علاوه بر تمام مزایا و تغییرات مثبتش، ویژگی­‌های منفی‌­ای داشت. برای مثال در این سیستم عامل براحتی امکان دور زدن قفل وجود داشت که در آخرین آپدیتی که در چند روز گذشته انجام شد، سعی بر تغییر دادن و اصلاح کردن این باگ‌­ها شده است.

سیستم عامل آی او اس 13.1

حالت تاریک در آی او اس 13.1

یکی از ویژگی­‌های سیستم عامل آی او اس 13.1 حالت تاریک است که با استقبال بسیار خوبی از سمت طرفداران روبرو شد. این ویژگی را در لپ­‌تاپ و کامپیوترهای مک نیز رونمایی خواهند کرد. برخی از افراد که علاقه خاصی به تم تاریک دارند و یا در هنگام استفاده از گوشی می­‌خواهند تا نور صفحه‌­شان بسیار کم باشد، می‌­توانند از حالت تاریک آی او اس استفاده کنند. در این حالت با استفاده بهینه از نور صفحه می­‌توان در مصرف شارژ بیش از حد جلوگیری کرد و براحتی شارژ گوشی را تا ساعت­‌ها می­‌تواند نگه دارد. یک گزینه جدید آی او اس 13.1 به قابلیت­‌های این سیستم عامل اضافه کرده است و آن هم حالت دارک اتوماتیک است که در تمام طول شب گوشی در این حالت قرار گرفته باشد.

مشکلات آی او اس 13.1

برخی از افرادی که سیستم عامل آی او اس 13.1 را بر روی گوشی خود نصب می­‌کردند، شاهد پیغام خطا در حین نصب بودند. از مشکلات دیگر این سیستم عامل این است که آپدیت در مرحله تایید متوقف می­‌شود. متاسفانه مشکلات در سیستم عامل آی او اس 13.1 به همینجا ختم نمی­‌شود و این سیستم عامل شارژ باتری را خیلی زود خالی می‌­کند. اختلال دیگر در این سیستم عامل مشکلات در متصل شدن به وای فای است و برای وصل شدن به وای فای نیاز دارد که شاید چند بار وای فای خاموش روشن شود. این سیستم عامل برای اسکن صورت برای فیس آیدی و در تاچ و  باز شدن قفل با اثر انگشت دارای مشکل است. برخی از برنامه‌­ها مثل واتس آپ در این سیستم به سختی اجرا می­‌شوند و امکان ارسال پیام متنی در این سیستم به سختی انجام می‌­شود. تمام این مشکلاتی که گفته شود توسط یک سری از راه حل‌­ها قابل حل است. این راه­ حل­‌ها را می­‌توان با یک سرچ ساده بدست آورد.

قابلیت‌­های ویژه آی او اس 13.1

یکی از قابلیت‌­هایی که آیفون برای آپدیت جدید خودش قائل شد، حالت سی پی یو تروتلینگ هست که با نارضایتی‌­هایی همراه شد. برخی از خریداران آیفون در چند ماه اخیر اعلام کردند که سی پی یو آیفون برای موبایل­‌هایشان بسیار کم سرعت است و بدنبال سی پی یو قوی تری بودند، تا اینکه آی او اس 13.1 سی پی یو تروتلینگ را در آپدیت جدید خود با تغییراتی همراه ساخت. برای مثال یک گزینه برای خاموش یا روشن شدن گزینه سی پی یو تروتلینگ تعبیه کرد و در آنجا می­‌توانستیم از ضعف­‌های سی پی یو که منجر به خاموش شدن ناگهانی گوشی یا خالی کردن باتری بود، جلوگیری کنیم. نسخه­‌های مختلفی از آی او اس 13.1  منتشر شد که در ابتدا مثل همیشه یک نسخه آزمایشی از این سیستم عامل جهانی شد و سپس نسخه­‌های بعدی برای رفع ایرادات نسخه آزمایشی وارد شدند. از قابلیت­‌های جالب این سیستم عامل می­‌توان به تغییراتی که در نقشه و عکس ایجاد شده، اشاره کرد. برای مثال نقشه در این سیستم عامل با طراحی‌­های جالب شبیه به محله و خیابان‌­های واقعی به نمایش درآمده است، هم­چنین در قسمت عکس ما چندین فیلتر و قاب متفاوت و جدید روبرو هستیم که اشتیاقمان را برای عکاسی بیشتر می­‌کند.

آیا سیستم عامل آی او اس 13.1 با شکست مواجه می­‌شود؟

سیستم عامل آی او اس 13.1 در واقع با مشکلاتی که روبرو شد نشان داد برخلاف پیشرفت‌­هایی که آیفون در زمان اخیر داشته است و طرفداران خاصی پیدا کرده است، این سیستم عامل در واقع بهترین و حرف‌ه­ای ترین خروجی برای این برند نبوده است و آیفون نتوانسته تا مشکلات آپدیت اولی را تا حدود زیادی برطرف کند. یکی از بیشترین مشکلاتی که خریداران آیفون با گوشی­‌های جدید آیفون داشته اند درواقع همین باگ‌­هایی است که از سمت سیستم عامل دریافت می­‌کنند. در حقیقت خریداران آیفون با توجه به پول بسیار زیادی که برای خرید یک گوشی آیفون می­‌پردازند، باید در مقابل یک گوشی همراه با بهترین امکانات و کمترین مشکلات را دریافت کنند که متاسفانه آیفون در آخرین سیستم عاملی که برای گوشی‌­ها و تبلت‌­ها ارائه می­‌کند، نمی‌­تواند رضایت­مندی خریداران را جلب کند.

مشکل جدی آی او اس 13.1

یکی از جدی­‌ترین مشکلات سیستم عامل جدید آی او اس(ios) یعنی آی او اس 13.1 که چند روز پس از انتشار در دنیا با آن مواجه شد، این بود که امکان ریستارت شدن گوشی بصورت یکباره وجود دارد و در این اتفاق به بسیاری از برنامه‌­ها و امنیت شخصی صاحب گوشی ممکن است ضربه وارد کند. برخی از خریداران آیفون در هنگام مواجهه با مشکلاتی که آیفون نتوانسته بود آن‌ها را درست کند، به اعتراض برخاستند. در برخی مواقع شماره کارت بانکی در این سیستم عامل به اشتباه وارد می­‌شود که این اتفاق می‌­تواند بسیار خطرناک باشد. آیفون باید هرچه زودتر این مشکلات را رفع کند، به قدرت سابق خود بازگردد و باری دیگر اعتماد خریداران را جلب کند.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید