جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

اندروید 9 و قابلیت‌های ویژه آن

author منتشر کننده
بدون نظر 7 0
اندروید 9 و قابلیت‌های ویژه آن

امروزه بسیاری از کابران دنیای فناوری از تکنولوژی‌های مدرن روز باخبرند. گوشی‌های هوشمند یکی از مدرن ترین تکنولوژی‌های قرن 21 به شمار می‌روند. هم اکنون یک سال از نسخه نهم اندروید می‌گذرد و گوگل توانسته با عرضه نسخه نهم اندروید جایگاه خود را در میان سیستم عامل های جهانی ثابت نگه دارد. گوگل نام این نسخه را Pie (پای) گذاشته است. گوگل توانسته است با اضافه کردن قابلیت‌های جدیدی به اندروید 9، تجربه کاربری متفاوتی را برای کاربران دنیای تکنولوژی رقم بزند.

قابلیت هوش مصنوعی در سیستم عامل اندروید

یکی از قابلیت‌های سیستم عامل اندروید در نسخه نهم، توانایی هوش مصنوعی اندروید پای می‌­باشد. سیستم عامل اندروید پای بر پایه هوش مصنوعی بنا شده اند. البته باید توجه داشته باشیم که قابلیت هوش مصنوعی به گونه ای نیست که نحوه استفاده گوشی به کلی تغییر کرده باشد، بلکه تغییرات بیشتر در زمینه بهبود کلی سیستم عامل صورت گرفته است. اما مشکل اینجاست که گوگل هیچ حرفی از این تکنلوژی‌ها به زبان نیاورده است. یکی از توانایی‌های هوش مصنوعی سیستم عامل اندروید، قابلیت App Actions می‌­باشد. فعالیت‌های اپ بر پایه عادات روزانه شما و استفاده مکرر شما از یک بخش در گوشی‌های خودتان شکل می‌گیرد. به طور مثال شما به یک آهنگ به طور مداوم گوش می‌­دهید. سیستم هوش مصنوعی قادر است تا آهنگ شما را به صورت «آهنگ دلخواه شما» لینک کند و بر روی صفحه ظاهر کند. در این صورت دسترسی سریع تری به آهنگ مورد علاقه خود خواهید داشت. یا به طور مثال شما چندین بار وارد یک فایل می‌شوید. هوش مصنوعی، به طور خودکار آن فایل را پین می‌کند.

سیستم عامل اندروید

هوش مصنوعی و روشنایی تطبیقی سیستم عامل اندروید

در گذشته، یکی از معضلات سیستم عامل اندروید، عدم شناسایی برنامه‌های با مصرف بالا در گوشی‌های شما بود. اما گوگل در این نسخه، مشکل شناسایی و روشنایی تطبیقی را حل کرده است. به طور مثال شما در محیط نوری متفاوتی در حال کار با موبایل خود خواهید بود. سیستم عامل اندروید 9 قادر است تا محیط گوشی شما را با محیط نور بیرونی همگام سازی کند. نسخه اندروید 9 همچنین یک باطری تطبیقی را نیز در خود دارد که برنامه‌های با مصرف بالا را برای شما شناسایی کرده و دستور بستن آن‌ها را برای شما می­‌دهد. لذا دیگر نگران نباشید که باتری گوشی شما خیلی زود مصرف شود.

اندروید

قابلیت قفل و صفحه نمایش سیستم عامل اندروید

در سیستم عامل اندروید 9 عملکرد قفل های صفحه نمایش، بهتر شده اند. در نسخه‌های قبلی، ما فقط شاهد زمان (ساعت) در صفحه نمایش قفل بودیم، اما اکنون ویجت‌های آب و هوا و آیتم های تقویم به صورت خودکار بر روی صفحه نمایش مشخص هستند و شما بدون باز کردن قفل گوشی قادرید تا به اطلاعات آب هوایی و تقویم روز دسترسی داشته باشید. زیبایی صفحه نمایش نسخه اندروید 9 در هنگام قفل و روان بودن حالت Lockdown از دیگر خصوصیات آن می­‌باشد که نسخه نهم اندروید را کم نظیر ساخته است. حالت Lockdown در واقع یک سیستم امنیتی برای گوشی‌های شماست. کافی است بر روی دکمه پاور نگه دارید و Lockdown را انتخاب کنید. در نتیجه گوشی شما قفل می‌شود و تمامی اطلاعات و اعلان هایی که بر روی صفحه ظاهر شده بودند را از صفحه نمایش قفل پاک می­‌کند. در حالت قفل عادی، صفحه نمایش با اثر انگشت و یا تشخیص چهره هم باز می­‌شود ولی اگر گوشی شما در حالت Lockdown قفل شده باشد بدون وارد کردن پین توسط خود شما، به هیچ وجه قابل باز شدن نیست. لذا در اندروید 9 سیستم امنیتی گوشی‌های همراه در بهترین شکل ممکن طراحی شده اند.

قابلیت های جدید حرکت پیمایشی سیستم عامل اندروید

از جدیدترین قابلیت‌های سیستم عامل اندروید 9 جایگزینی حالت ناوبری جدید حرکات پیمایشی به جای حالت کلاسیک است. در نسخه‌های نهم گوشی های مدرن 2019 ، حالت جدیدی به کلیدهای پیمایشی پلتفرم های اندروید اضافه شده است که به جای سه دکمه مرسوم در پایین صفحات گوشی فقط از یک دکمه کپسولی استفاده شده است و کلیدهای برگشت و جزییات به صفحه نمایشگر انتقال یافته است. با کشیدن صفحه به سمت بالا برنامه‌ها (اپ ها) نمایش داده می­‌شوند. با کشیدن صفحه به سمت راست، آخرین برنامه ای که اجرا کرده اید را نمایش می­‌دهد. همچنین در میانه نمایشگر یک کلید پیمایشی نرم افزاری وجود دارد که با کشیدن آن به سمت راست به صفحه Home برمی­‌گردید. در سیستم عامل اندروید 9 با نگه داشتن دکمه‌های پاور و صدای بالا به طور همزمان گوشی شما به حالت «سکوت» یا Silent می‌­رود.

اندروید

سلامت دیجیتالی سیستم عامل اندروید

سیستم عامل اندروید از دیر باز از امنیت سخت افزاری خوبی برخوردار بوده اند. گوگل اهتمام بسیاری بالایی به امنیت سخت افزاری و سلامت دیجیتالی سیستم عامل اندروید دارد. در آپدیت نهم نسخه اندرویدی یک نوع داشبورد اندروید اضافه شده است که در آن می‌توانید زمان استفاده از گوشی خود را بررسی کنید. از طریق سیستم دیجیتالی اندروید 9 می‌توانید به محاسبه زمانی که برای وبگردی، تماشای ویدیوها و ارسال پیام های شبکه مجازی صرف کرده اید بپردازید. همچنین قادرید تا برای اپ‌ها و گوشی خود محدودیت زمانی بگذارید که چه زمانی برنامه بسته شوند و چه زمانی گوشی شما به طور خودکار خاموش گردند.

آندروید پای، کارآیی مدرن سیستم عامل اندروید

سیستم عامل اندروید هنگامی که برای اولین بار توسط گوگل عرضه شد توجه بسیاری از کاربران جهان را به خود جلب کرد. نسخه اول پلتفرم اندروید برای هر کاربری تازگی داشت، ولی رفته رفته نسخه‌های جدید اضافه شد و نسخه‌های قبلی شادابی خود را از دست دادند. اکنون کاربران با آمدن نسخه جدید اندروید نسخه های قبلی را منسوخ شده می­‌دانند.

اما موضوع مهم این است که آیا نسخه نهم اندروید بر روی گوشی‌های شما نصب می‌شوند یا خیر؟ در نسخه نهم اندروید چند شرکت معتبر، برای پشتیبانی از این نسخه اندرویدی به گوگل پیوستند تا بتوانند سریع تر نسخه اندروید 9 را پشتیبانی کنند. در اولین روزی که اندروید 9 ارائه شد چند گوشی اولین آپدیت را دریافت کردند:

اکسپریا XZ2، استنشیال PH-1، شیائومی نسخه S2، نوکیا 7 پلاس و وان پلاس 6.

اندروید

در مورد سامسونگ گوشی‌های گلکسی بالای S8 و S8 پلاس و نوت 8 و نوت 9، در هواوی گوشی‌های P10، میت 10 و آنرها 9 به بالا قابلیت پشتیبانی از نسخه 9 اندروید را دارند.

مطمئن باشید که هرچه زودتر گوگل نسخه‌ی دهم اندروید را هم ارائه خواهد داد و دست پخت‌های نرم افزاری سیستم عامل اندروید به همین زودی تمامی نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید