جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

عرضه نسخه‌ی رسمی AMD Radeon Software

author منتشر کننده
بدون نظر 8 0
عرضه نسخه‌ی رسمی AMD Radeon Software

چند سالی است که AMD در عرضه کارت گرافیک های مدرن و پردازنده های قوی یکه تازی می‌کند و به عنوان قدرتمندترین ارائه دهندگان پردازنده گرافیکی اخص بازی های با گرافیک بالا به شمار می‌رود. AMD Radeon توانست نسخه رسمی نرم افزار خود را چند روز پیش عرضه کند و این به روزرسانی اجازه می‌دهد تا کاربران راحت تر به امکانات کارت گرافیک خود دسترسی داشته باشند. همچنین در کنار ارائه نسخه رسمی سافت وار AMD، نسخه ای از ورژن آدرنالین نیز عرضه شده است و دسترسی به استریم و عکسبرداری همزمان با بازی به نقطه ی عطف خود رسیده است. در ادامه مقاله در مورد چگونگی آپدیت این کارت گرافیک صحبت خواهیم کرد و به بررسی بازی های مجهز به این کارت گرافیک خواهیم پرداخت. از خبرهای خوشحال کننده برای دارندگان کارت گرافیک AMD Radeon این است که شرکت Blur Studio در همکاری با شرکت AMD برای تولید نسل سوم کارت گرافیک های Ryzen چراغ سبز نشان داده است.

کارت گرافیک

بیشتر بخوانید: بررسی اختصاصی کارت گرافیک GeFoce RTX 2080، پرچمدار گرافیک‌های RTX

نسخه رسمی نرم افزار کارت گرافیک AMD Radeon

ارائه دهندگان کارت گرافیک AMD Radeon یک برنامه برای عرضه بهتر خدمات کارت گرافیک خود تقدیم کاربران کرده‌اند. این برنامه در حقیقت یک رابط کاربری برای تنظیمات کارت گرافیک AMD و پیکربندی آن پس از تغییرات حاصله است. از طریق AMD Radeon Software تمامی ویژگی ها و گزینه های سه بعدی موجود در کامپیوتر شما در دسترس خواهد بود و برای گیمرها هم بسیار مناسب است. جدیدترین کارت گرافیک AMD Radeon با نام RX 5700 با فناوری جدید Navi اواسط امسال عرضه شد که پردازنده گرافیکی گیمرها را فراهم کرد. همچنین نسخه 15 اینچی سرفیس لپ تاپ 3 چند روز پیش معرفی شد که مجهز به تراشه گرافیکی AMD است. AMD Radeon Software تا قبل از ارائه نسخه رسمی، فقط از طریق سایت قابل دسترسی بود و کاربران مجبور بودند با ورود به سایت AMD به تغییر تنظیمات و به روزرسانی های آمده بپردازند؛ اما اکنون با انتشار نسخه رسمی این نرم افزار، کاربران دیگر نیاز نیست به سایت رفته و به جست و جو و به روزسانی های موجود بپردازند. البته این نکته نیز قابل ذکر است که قبل از این، کاربران ایرانی جز با VPN قادر به دسترسی به تنظیمات کارت گرافیک AMD نبودند؛ ولی اکنون با به روزرسانی و عرضه سافت وار AMD، دسترسی به تنظیمات و ایجاد تغییرات آسان تر از قبل خواهد شد.

کارت گرافیک

بررسی بخش های نرم افزار در کارت گرافیک AMD Radeon

کارت گرافیک AMD Radeon، با نصب سافت وار آن کار را برای کاربران بیش از پیش راحت کرده است. با باز کردن این برنامه منوی برنامه به پنج دسته تقسیم می شود که شامل بخش های Gaming ،Video ،ReLive ،Display ،System می‌باشد. بخش گیم، به دو قسمت گلوبال گرافیک و واتمَن گلوبال تقسیم می‌شود. در قسمت گلوبال گرافیک به آنتی متودها، فیلترینگ ها، تکسورها و سورفیس ها دسترسی خواهیم داشت. در این بخش گیم ها قابلیت آپدیت هم دارند و بخش Preference صرفاً برای تنظیمات حامل در آن بازی قرار دارد. همچنین در این بخش نوتیفیکشن های (اعلانات) بازی و مجموعه بازی های مجهز به گرافیک AMD و همچنین دنبال کنندگان شما قرار داده شده است.

کارت گرافیک

در بخش Video، چند بخش Default، سینما کلاسیک و .... وجود دارد که می توانید ویدیوی خود را روی تنظیمات مختلف برای پخش و به روزرسانی قرار دهید. ویدیوهای آنلاین از تبلیغات خود شرکت و حتی بازی های آینده در این بخش قابل نمایش است. البته توجه داشته باشید که ویدیوهای بازی هایی پخش می شوند که صرفا شرکت AMD گرافیک آن ها را پوشش می‌دهد.

کارت گرافیک

بخش ReLive مربوط به تنظیمات رکوردینگ بازی های شماست. دوستانی که بازی های خود را استریم می‌کنند و علاقه خاصی به لایو دارند از این بخش می‌توانند تنظیمات نرم افزارهای مجهز به کارت گرافیک AMD را تنظیم کنند.

کارت گرافیک

جزییات همگام سازی کارت گرافیک AMD Radeon نیز از بخش Display قابل اجرا است. در این بخش می‌توانید ببینید آیا کارت گرافیک شما اعم از GPU مورد نیاز به پورت های مربوطه سینک شده یا خیر.

بخش سیستم نرم افزار هم شامل Overview و سافت وار است که تمامی جزییات گرافیک شما، و ویندوز شما در آن نمایش داده شده است. در واقع یک گیمر برای بررسی جزییات و قطعات سیستم خود به راحتی از این بخش می‌تواند CPU، گرافیک و میزان رم خود را مشاهده کند.

کارت گرافیک

بیشتر بخوانید: AMD جدیدترین مادربرد خود را معرفی کرد

ارائه کاتالیزر کارت گرافیک AMD Radeon

نرم افزار قدرتمند کارت گرافیک AMD Radeon پس از ارائه، نسخه آدرنالین خود را نیز به روز کرد. AMD Radeon Adrenalin نیز یک نرم افزار قدرتمند با تنظیمات گرافیکی و ویدیویی صرفاً برای بازی های شماست. پردازش گرافیکی بازی های شما به راحتی بر روی این نرم افزار قابل تغییر است. کاتالیزر کارت گرافیک AMD، به شما اجازه می دهد کارآیی سیستم خود را کنترل کنید و هرگونه محدودیتی که نسبت به تغییر تنظیمات حرفه ای دارید را از بین ببرید. نصب این نرم افزار از طریق یک Wizard صورت می‌گیرد و با CMD هم از قسمت Run به راحتی قابل اجراست. در این نرم افزار می‌توانید تنظیمات گرافیکی را حتی بر روی دو مانیتور هم انجام دهید. این نرم افزار نیز به AMD Link و AMD Overlay مجهز هست که از طریق آن می‌توانید هنگام بازی با استفاده از کلید Alt+R به منوی ReLive دسترسی داشته باشید و نهایتاً از فضای بازی خود و محیط استریم، عکسبرداری یا فیلمبرداری کنید. کاتالیزر کارت گرافیک AMD Radeon به صورت یک درایور در دستور کار کاربران قرار گرفته است.

کارت گرافیک AMD Radeon

مشارکت Blur Studio با AMD در به روزرسانی کارت گرافیک AMD Radeon

کارت گرافیک AMD Radeon با همکاری استویدیوی Blur به تولید نسل جدید پردازنده ی Ryzen پرداخته است. چند روز پیش بود که شرکت AMD، یک ویدیوی تبلیغاتی پخش کرد که در آن پردازنده نسل سوم Ryzen Threadripper را به نمایش گذاشت. بازار پخش پردازنده های گرافیکی همچنان گرم است و AMD کماکان در رقابت با اینتل و انویدیا است. شرکت بلور استودیو قبل از همکاری با AMD، مسئول ساخت جلوه های ویژه ی فیلم های سینمایی ترمیناتور، ربات ها و ... بوده و در زمینه گیم هم بازی League of Legends را طراحی کرده است. طراحی نسل جدید پردازنده های Ryzen، یک چالش جدید برای شرکت AMD و اولین همکاری شرکت بلور با آن می باشد. AMD با عرضه این گرافیک با پردازنده های نسل دهم Core X رقابت خواهد کرد.

کارت گرافیک AMD Radeon

بیشتر بخوانید: همه چیز در مورد CPU

بررسی بازی های قابل اجرا بر روی کارت گرافیک AMD Radeon و طریقه آپدیت آن

کارت گرافیک AMD Radeon پس از ارائه نسخه سافت وار آن، به روزرسانی بازی ها و تغییر تنظیمات را برای ما کاربران ایرانی ساده کرد. هم اکنون تمامی نسخه های کارت گرافیک AMD، از نسخه های ATI تا نسخه های Radeon HD قابل آپدیت است. تنها فقط در نسخه قبل از RX560 اختلالاتی وجد دارد که به زودی اصلاح خواهد شد. به طور مثال کارت گرافیک RX460 بر روی بسیاری از سیستم ها به روز رسانی نمی‌شود؛ اگرچه برای آن به روزسانی هم آمده است. بازی های گرافیکی زیادی وجود دارد که فقط با آخرین ورژن گرافیک شما اجرا می‌شوند. به طور مثال بازی نسخه جدید Wolfenstein که بازی بسیاری محبوبی است فقط در آخرین به روزسانی کارت گرافیک شما اجرا خواهد شد. لذا سعی کنید کارت گرافیک خود را همیشه آپدیت کنید. برای آپدیت کارت گرافیک خود کافی است وارد برنامه AMD Radeon Software  شوید و با زدن گزینه Update، نسبت به به روزرسانی آخرین آپدیت کارت گرافیک خود اقدام کنید.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید