جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

بررسی لپ تاپ Asus ROG Strix Scar III

author منتشر کننده
بدون نظر 5 0
بررسی لپ تاپ Asus ROG Strix Scar III

لپ تاپ Asus ROG Strix Scar III یک لپ تاپ گیمینگ 17.3 اینچی با مشخصات متوسط است که با توجه به قیمت مناسب آن گزینه منحصر بفرد اینروزهای گیمینگ بشمار می‌رود. این محصول Asus ،1399 دلار قیمت دارد و در ادامه با بررسی بیشتر، متوجه ارزش خرید بالای آن خواهید شد.

مشخصات کلیدی لپ تاپ Asus ROG Strix Scar III

* قیمت مدل بررسی شده: 1399 دلار

* پردازنده Intel Core i7-9750H

* 16 گیگابایت رم DDR4

* 1 ترابایت فضای هارد

* ابعاد: 399 x 293 x 26.2 میلی‌متر

* نمایشگر 144 هرتزی با ابعاد 17.3 اینچ وضوح 1920x1080

* گرافیک Nvidia GTX 1660 Ti

* 512 گیگابایت حافظه SSD

* Windows 10 64-bit

* وزن: 2.9 کیلوگرم

لپ تاپ Asus ROG Strix Scar III

بیشتر بخوانید: لپ تاپ گیمینگ GS75 Stealth

طراحی و ساخت لپ تاپ Asus ROG Strix Scar III: گیمینگ پر سروصدا

طراحی لپ تاپ Asus ROG Strix Scar III الهام گرفته از لپ تاپ‌های گیمینگ سال‌های پیش است و ظاهر معمولی‌ای دارد. احتمالا در نگاه اول، صفحه کلید این لپ تاپ نظر شما را جلب می‌کند که دارای نورپردازی RGB LED است و برای هر کلید به صورت جداگانه قابل تنظیم می‌باشد. همچنین دورتا دور قسمت زیرین دستگاه با نواری از LED تزئین شده است که باعث می‌شود میز کار شما زیبا جلوه کند.

بیشتر قسمت‌های لپ تاپ از آلمینیوم برس خورده ساخته شده است که طراحی بافت‌گونه و جسورانه‌ای دارد. سمت راست لپ تاپ نیز با استفاده از پلاستیک برجسته تزیین شده است که باعث می‌شود از قسمت‌های دیگر لپ تاپ متفاوت جلوه ‌کند. پایه صفحه نمایش نیز بریده طراحی شده تا بیش از پیش به ظاهر خشن این دستگاه بیفزاید و در نهایت یک لوگوی بزرگ ROG پشت لپ تاپ هک شده است.

از آنجایی که هیچ ارزانی‌ای بی‌دلیل نیست، کیفیت ساخت لپ تاپ ROG Strix Scar III نیز در سطح عالی نبوده و در قسمت‌هایی نیاز به بهبود دارد. به عنوان مثال، آلمینیوم استفاده شده در اطراف تاچ پد، به خوبی به تاچ پد متصل نشده است و پس از مدتی استفاده، ممکن است باعث ایجاد فاصله میان شاسی لپ تاپ و تاچ پد شود. همچنین هنگام کار با صفحه کلید نیز قسمت پلاستیکی زیرین لپ تاپ، صدای عجیبی مانند صدای غژغژ می‌دهد که حاکی از کیفیت متوسط پلاستیک بکار رفته در آن است. توصیه می‌شود برای حمل این لپ تاپ حتما از کاور مخصوص استفاده کنید و دستگاه را بدون کاور درون کیف خود نگذارید.

لپ تاپ Asus ROG Strix Scar III با وزن 2.9 کیلوگرمی خود در دسته سنگین وزن‌ها قرار می‌گیرد و از اکثر لپ تاپ‌های گیمینگ 17.3 اینچی سنگین‌تر است. همچنین با وجود ضخامت 26 میلی‌متری به هیچ وجه نازک نیست.

لپ تاپ Asus ROG Strix Scar III با دارا بودن سه عدد درگاه USB 3.1، یک درگاه Type-C با پشتیبانی از DisplayPort و HDMI و همچنین یک جک هدفون طیف گسترده ای از امکانات ارتباطی را ارائه می‌دهد. البته Asus درگاه کارت خوان SD را برای این لپ تاپ در نظر نگرفته است که مسئله مهمی نیست زیرا این‌روزها کمتر کسی از آن‌ها استفاده می‌کند. نکته قابل توجه این است که Asus تمام این درگاه‌ها را به لبه پشتی و سمت چپ دستگاه انتقال داده است تا هنگام استفاده از موس در سمت راست لپ تاپ، با سیم‌های مختلف سرو کله نزنید.

لپ تاپ Asus ROG Strix Scar III

صفحه کلید لپ تاپ Asus ROG Strix Scar III: محکم و قابل اعتماد

لپ تاپ Asus ROG Strix Scar III دارای یک صفحه کلید مرسوم جزیره‌ای است. در این صفحه کلید، کلیدها با اندازه کامل تعبیه شده‌اند و صفحه اعداد نیز به صورت جداگانه در محل خود قرار گرفته است. همچنین یک ردیف کلید اضافه در بالای صفحه کلید در نظر گرفته شده است که از این کلیدها برای اجرای نرم افزار Asus Armoury Crate tool، تنظیم سرعت فن‌ها و صدای بلندگوها استفاده می‌شود.

پایه صفحه کلید مستحکم بنظر می‌رسد و عمق کلیدها مناسب است. تایپ با لپ تاپ ROG Strix Scar III راحت است و تجربه لذت‌بخشی را به کاربر القاء می‌کند. همچنین برای استفاده در بازی‌های آنلاین نیز به اندازه کافی سریع است، اما از آنجایی که صفحه کلیدهای مکانیکی سرعت بیشتری را ارائه می‌دهند و در هنگام بازی قطعا عملکرد شما با استفاده از این صفحه کلیدها سریعتر خواهدبود، احتمالا گیمرهای حرفه‌ای برای بهره‎‌مندی از بیشترین عملکرد خود از یک صفحه کلید مکانیکی خارجی استفاده کنند.

کیفیت تاچ پد نیز متوسط است و بهتر بود اندازه آن بزرگتر در نظر گرفته شود. همچنین بدلیل نزدیکی محل قرارگیری آن به صفحه کلید، ممکن است مچ دست شما بر روی تاچ پد قرار بگیرد و ناخواسته نشانگر موس را جابجا کنید که می‌تواند آزاردهنده باشد. دکمه‌های تاچ پد نیز نرم هستند و نکته خاصی در مورد عملکرد آن‌ها وجود ندارد. با این‌ حال قطعا استفاده از یک موس USB خالی از لطف نیست.

لپ تاپ Asus ROG Strix Scar III

بیشتر بخوانید: بررسی Asus Rog G703GXR: لپ تاپ گیمینگ قدرتمند و همه کاره

نمایشگر لپ تاپ Asus ROG Strix Scar III: نمایشگر سریع

نمایشگر لپ تاپ Asus ROG Strix Scar III دارای پنل 1080p با نرخ تازه‌سازی 144 هرتز می‌باشد که فاقد فناوری syncing است. البته نسبت به قیمت این لپ تاپ، نبود چنین قابلیتی دور از انتظار نیست.

وضوح 1080p این نمایشگر باعث می‌شود که علاوه بر تصاویر واضح و شفاف، پردازنده گرافیکی نیز تحت فشار قرار نگیرد. همچنین با وجود نرخ تازه‌سازی 144 هرتزی این پنل، بازی‌های آنلاین با بالاترین فریم و و بسیار روان اجرا می‌شوند.

میزان روشنایی 314 نیت نیز مناسب بوده و حتی برای تجربه گیمینگ در فضای باز کافی است. سطح رنگ مشکی این پنل 0.19 نیت بوده که رقم چشمگیری است و از اکثر لپ تاپ‌های گیمینگ پایین‌تر است. کمتر بودن سطح رنگ مشکی باعث می‌شود که قسمت‌های مشکی تصاویر یا سایه‌ها با عمق بیشتری نمایش داده شوند و تصاویر واقعی‌تر بنظر برسند.

ترکیب ارقام بالا با میزان کنتراست 1652:1  باعث ایجاد تصاویر بسیار جذاب و درخشان می‌شود که در مقایسه با اکثر لپ تاپ‌های گیمینگ شفاف‌تر است.

میزان Delta E 2.52 مناسب بوده و با توجه به دمای رنگ 7083K ممکن است که رنگ‌ها کمی سرد بنظر برسند، اما به میزانی نیست که کاربران عادی متوجه آن بشوند. در مجموع نمایشگر لپ تاپ Asus ROG Strix Scar III با بهره‌مندی از ویژگی‌های زیاد و رنگ‌های دقیق، برای گیمینگ بسیار مناسب است.

بلندگوهای لپ تاپ ROG Strix Scar III هم مانند نمایشگر آن فوق العاده هستند. حجم صدای تولیدی بسیار خوب بوده و به اندازه کافی قدرتمند است و جزییات کیفیت مناسبی دارند. تریبل و باس نیز شفاف و واضح پخش می‌شوند. قطعا استفاده از هدست برای گیمینگ جذابتر است، اما برای امور روزانه بلندگوهای این دستگاه کاملا کافی هستند.

لپ تاپ Asus ROG Strix Scar III

عملکرد و کارایی لپ تاپ Asus ROG Strix Scar III: گیمینگ قابل اعتماد

پردازنده گرافیکی Nvidia GeForce GTX 1660 Ti مورد استفاده در لپ تاپ Asus ROG Strix Scar III برای اجرای بازی‌ها مخصوصا بازی‌های آنلاین کاملا مناسب است. این پردازنده گرافیکی دارای 1536 جزیان پردازشی به همراه 6 گیگابایت حافظه بوده و فرکانس پایه و حداکثر فرکانس آن بترتیب 1455 مگاهرتز و 1590 مگاهرتز می‌باشد. لذا پردازنده گرافیکی استفاده شده در محصول Asus نسخه کامل1660 Ti است نه نسخه Max-Q آن.

همچنین پردازنده 6 هسته‌ای Intel Core i7-9750H براحتی از پس اجرای بازی‌های 1080p، کار با نرم‌افزارهای office، مرورگری وب و ویرایش عکس بر می‌آید.

لپ تاپ Asus ROG Strix Scar III

به همراه این پردازنده‌های قدرتمند، 16 گیگابایت رم 2666 مگاهرتزی دوبانده، 512 گیگابایت حافظه SSD و 1 ترابایت حافظه هارد وجود دارد. همچنین برای ارتباط لپ تاپ ROG Strix Scar III با محیط و استفاده از اینترنت، بلوتوث نسل 5، درگاه اترنت و وای‌فای دوبانده با استاندارد 802.11ac در نظر گرفته شده است که با این وجود این لپ تاپ فاقد وای‌فای نسل 6 است.

در حالت پیش فرض، لپ تاپ Asus ROG Strix Scar III روی حالت Performance mode تنظیم شده است که براحتی قدرت مورد نیاز برای اجرای بروزترین بازی‌ها را با تنظیمات 1080p در اختیار کاربر قرار می‌دهد. بنابراین می‌توانید در اکثر بازی‌ها میزان 144 فریم بر ثانیه را تجربه کنید که باعث می‌شود از حداکثر عملکرد نمایشگر بهره‌مند شوید.

لپ تاپ Asus ROG Strix Scar III

پردازنده گرافیکی GTX 1660 Ti معقول است، اما گرافیکNvidia RTX 2060 که در رقبای 17.3 اینچی Asus با حدود قیمت 1500 دلار استفاده شده است، به میزان 10 فریم عملکرد بهتری را در اجرای بازی‌ها ارائه می‌دهد. همچنین به یاد داشته باشید، دستگاه‌هایی که از پردازنده گرافیکی RTX 2060 استفاده می‌کنند، از قابلیت ray-tracing نیز پشتیبانی می‌کنند.

پردازنده Core i7-9750H قابل اعتماد است و محصول Asus در تست Cinebench R15 رقم cb12,564 را ثبت کرده است که نتیجه مناسبی است و برای اجرای روان بازی‌ها و انجام امور روزانه کاملا کافی است. نتیجه تست PCMark 10 نیز عدد 4785 را نشان می‌دهد که نشان از قدرت زیاد لپ تاپ ROG Strix Scar III دارد.

تنها عملکرد ضعیف این لپ تاپ شاید مربوط به SSD آن باشد که سرعت خواندن و نوشتن به ترتیب 1261 و 314 مگابایت بر ثانیه را ارائه می‌دهد. این ارقام حاکی از این است که سرعت SSD در حد متوسط قرار دارد بدین معنی که سرعت آن در بالا آمدن ویندوز و بارگذاری‌های نرم‌افزاری از سرعت حافظه هارد بیشتر است، اما همچنان فاصله زیادی با بهترین حافظه‌های دنیا دارد.

همانطور که بالاتر اشاره کردیم، Asus بطور پیش فرض از حالت Performance mode در لپ تاپ خود استفاده می‌کند، اما حالت‌های دیگری نیز وجود دارد. البته انتظار چندانی در تغییر چشمگیر عملکرد لپ تاپ در حالت‌های مختلف نداشته باشید. به عنوان مثال استفاده از حالت Windows mode تاثیری بر عملکرد CPU نداشته و نتیجه تست Cinebench در عدد 1262cb باقی می‌ماند.

در نهایت شاهد بهبود عملکرد در حالت Turbo gaming mode خواهید بود که نتیجه تست 3DMark: Fire Strike را از عدد 12840 به عدد 13241 تغییر می‌دهد. قابل ذکر است که افزایش 400 رقمی در این تست، در عمل تنها منجر به دریافت یک یا حداکثر دو فریم بیشتر در ثانیه می‌شود و تاثیر ملموسی را تجربه نخواهید کرد.

در حالت Silent mode نیز همانطور که از نامش پیداست، شاهد کاهش عملکرد لپ تاپ Asus ROG Strix Scar III بودیم. به این ترتیب که نتیجه تست Cinebench به رقم 1078cb نزول کرد و همچنین نتیجه تست 3DMark: Fire Strike با کاهش 600 رقمی به عدد 12237 رسید.

لپ تاپ Asus ROG Strix Scar III

بیشتر بخوانید: بررسی لپ تاپ Alienware m17: بیگانه اما پرقدرت

شارژدهی لپ تاپ Asus ROG Strix Scar III: شارژدهی ضعیف

لپ تاپ Asus ROG Strix Scar III در زمینه کنترل دما متوسط عمل می‌کند. همچنین فن‌ها حتی تحت شرایط معمولی مانند مرورگری وب، صدای قابل توجهی را تولید می‌کنند که در حالت Turbo mode این صدا به حداکثر میزان خود می‌رسد.

کیفیت بلندگوها برای استفاده در فضای باز نیز مناسب است. اما باتوجه به اینکه ساخته Asus، یک لپ تاپ پرسروصدا است، استفاده از هدست را پیشنهاد می‌کنیم.

همچنین از باتری لپ تاپ ROG Strix Scar III، شارژدهی زیادی را انتظار نداشته باشید. لپ تاپ Asus در تست مرورگری وب و تماشای ویدئو تنها توانست میزان 3 ساعت را ثبت کند که این عدد در هنگام گیمینگ به 1 ساعت تنزل پیدا می‌کند.

ارزش خرید لپ تاپ Asus ROG Strix Scar III

لپ تاپ Asus ROG Strix Scar IIIیک لپ تاپ مقرون بصرفه است که دارای نمایشگر 1080p برای ارائه تصاویر شفاف و پردازنده قدرتمند برای اجرای انواع بازی‌ها و انجام امور روزانه کامپیوتری است.

علاوه بر این، نمایشگر 144 هرتزی این لپ تاپ، کنتراست عالی و دقت رنگ خوبی را داراست و در کنار بلندگوهای مناسب و صفحه کلید راحت، پکیج قدرتمندی را برای گیمینگ ارائه می‌دهد.

در نهایت اگر بودجه زیادی را برای خرید لپ تاپ گیمینگ در نظر نگرفته‌اید یا به قدرت عظیم گرافیک RTX 2060 نیاز ندارید، لپ تاپ Asus ROG Strix Scar III با عملکرد بالا و طراحی مناسب، هزینه زیادی را به شما متحمل نخواهد کرد.

مزایا و معایب لپ تاپ Asus ROG Strix Scar III

لپ تاپ Asus ROG Strix Scar III یک لپ تاپ مقرون بصرفه 17.3 اینچی است که با ارائه نمایشگر مناسب و قدرت زیاد، در اجرای بازی‌های روز خم به ابرو نمی‌آورد. البته محصول Asus بی‌تقص نیست و فاقد وزن سبک، باتری با شارژدهی بالا و تکنولوژی sync در نمایشگر است.

مزایا لپ تاپ Asus ROG Strix Scar III

* عملکرد بالا در اجرای بازی

* نمایشگر 144 هرتزی خیره کننده

* صفحه کلید مناسب با نورپردازی RGB LED

معایب لپ تاپ Asus ROG Strix Scar III

* طراحی و کیفیت ساخت متوسط

* شارژدهی ضعیف باتری

* صدای قابل توجه فن

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید