جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

آشنایی با پوست پرتقالی ها - پوست پرتقالی - صورت پرتقالی

author منتشر کننده
بدون نظر 7 0
آشنایی با پوست پرتقالی ها - پوست پرتقالی - صورت پرتقالی

افراد پوست پرتقالی­‌ کسانی هستند که منافذ باز پوست آن‌ها بیش از حد طبیعی گشاد است. منافذ باز پوست در صورت همه افراد وجود دارد. این منفذها وظیفه خارج کردن سموم از بدن، اکسیژن رسانی به سلول‌ها و نیز تنظیم چربی و مرطوب نگه داشتن پوست را بر عهده دارند. اما گاهی بنا به دلایلی این منفذها بیش از حد معمول گشاد شده و باعث می­‌شوند چهره فرد کسل کننده و مسن به نظر برسد. منفذهایی که به صورت سورا‌‌‌خ‌­های ریز بیشماری دیده می‌­شوند و بیشتر روی گونه‌­ها، اطراف بینی و خود بینی خودنمایی می­‌کنند.

پوست پرتقالی

پوست پرتقالی چیست و چگونه به وجود می‌­آید؟

منافذ باز پوست که به صورت سوراخ‌­های ریز بیشماری روی گونه­‌ها، بینی و اطراف بینی خودنمایی می­‌کنند شباهت بسیاری به پوست پرتقال دارند. از این رو کسانی که منافذ پوستشان بیش از حد معمول گشاد است اصطلاحاً گفته می­‌شود دارای پوست پرتقالی هستند. همانطور که قبلاً نیز اشاره کردیم منافذ باز در تمام بدن ما یافت می‌­شوند. این سوراخ‌­ها به علت فولیکول‌­های مو وجود دارند. هر فولیکول مو که وظیفه حمایت از ریشه مو را بر عهده دارد حاوی غدد سبابه است که باعث تولید روغن و چربی در پوست می‌­شود. زمانی که چربی بیش از حد طبیعی باشد، برای خارج شدن و انتقال به سطح پوست، منافذ باز را گشادتر می­‌کند تا از آن‌ها به عنوان راهی برای خروج استفاده نماید. ترشحات بیش از حد چربی نیز به دلایل مختلفی همچون تغییرات هورمونی، وراثت، سبک زندگی ناسالم، تغذیه نامناسب، پوست چرب، استفاده از شوینده‌­های نامناسب و ... ایجاد می‌­شود. بدین نحو همه این عوامل دست در دست هم می­‌دهند تا پوست پرتقالی شکل بگیرد.  

پوست پرتقالی چگونه زیبایی افراد را تحت تاثیر قرار می‌­دهد؟

بدون شک فردی که دارای پوستی صاف، شفاف و شاداب است با فردی که پوستی براق، ناصاف، سوراخ سوراخ و کدر دارد از نظر زیبایی ظاهری یکسان نخواهد بود. منافذ باز پوست که بیش از حد معمول خود گشاد شده و به چشم دیده می­‌شوند باعث می­‌شوند پوست فرد پیرتر و کسل کننده به نظر برسد. از این رو این منافذ به شدت زیبایی فرد را تحت تاثیر قرار داده و چهره‌­ای خشن، ضمخت و پیر به او می‌­دهند.

راه­‌های درمان پوست پرتقالی چیست؟

امروزه راهکارهای بیشماری را برای درمان پوست پرتقالی تجویز می‌­نمایند، اما باید گفت راه قطعی برای درمان پوست پرتقالی وجود ندارد. پس کسانی که با این مشکل مواجه هستند باید در این مورد فکر اساسی بکنند. استفاده از ماسک­‌هایی که از سرکه سیب، سفیده تخم مرغ، آبلیمو، بخور، گلاب، جوش شیرین و ... تهیه می‌­شوند از جمله درمان‌­های خانگی پوست پرتقالی و استفاده از میکرودرم ابریژن، مزوتراپی، میکرونیدلینگ، لیزر و لایه برداری از جمله روش­‌های پزشکی درمان پوست پرتقالی هستند.

پوست پرتقالی

نحوه مراقبت از پوست پرتقالی

از جمله راه­‌هایی که از طریق آن‌ها می‌­توان از ایجاد پوست پرتقالی پیشگیری کرد و یا این که تا حدودی آن را درمان کرد استفاده از کرم ضد آفتاب مناسب، شست و شوی مناسب پوست با شوینده‌­های ملایم آن هم روزی دو بار و استفاده از مواد آرایشی مناسب پوست صورت است. لازم به ذکر است استفاده از مواد آرایشی برای افرادی که پوست پرتقالی دارند باید با احتیاط صورت بگیرد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید