جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

آموزش دریافت رمز پویا از تمامی بانک ها (بخش اول)

author منتشر کننده
بدون نظر 3 0
آموزش دریافت رمز پویا از تمامی بانک ها (بخش اول)

از آنجایی که از دی ماه امسال (1398) دریافت رمز پویا از تمامی کارت های بانکی اجباری شده، بد نیست طریقه دریافت رمز دوم یکبار مصرف کارت بانک های خود را داشته باشیم و نحوه دریافت آن را آموخته باشیم. در بخش اول این مقاله سعی شده آموزش حدود 16 بانک در اختیار بینندگان و مطالعه کنندگان قرار بگیرد و بقیه بانک ها را در سری دوم مقاله بررسی خواهیم کرد. رمز دوم یکبار مصرف، رمزی است که از کد پویای فعال کارت شما بر روی گوشی هوشمند شما ارسال می شود. طریقه دریافت رمز پویا از هر کارت بانک، نسبت به دیگری متفاوت است. اکنون نحوه دریافت آن را از بانک های زیر آموزش می‌دهیم.

دریافت رمز پویا

نحوه فعال سازی رمز پویا، بانک سپه

برای اینکه رمز پویا بانک سپه را به دست بیاورید از سه طریق زیر می توانید این کار را انجام دهید:

* استفاده از اپلیکیشن رمزساز

* پیامک

* سامانه هریم

در صورتی که گوشی هوشمند جدید در اختیار ندارید و گوشی شما قدیمی است، پیامک بهترین راه حل است.

نحوه فعال سازی رمز پویا، بانک سپه

* روش ارسال پیامک:

ابتدا کد زیر را به سرشماره 6715014 ارسال کنید. (حتما کد را از سمت چپ به راست وصل کنید. عدد 1 سمت چپ باشد).
شماره شانزده رقمی کارت * کد ملی * 1

* روش استفاده از سامانه هریم:

کافی است وارد سامانه هریم بانک مرکزی شوید. از آنجا هرگونه قبض و یا پرداختی را که انجام دهید هنگام انتخاب گزینه «دریافت رمز» یک پیام، حاوی کد پویا از سر شماره 6715014 به موبایل شما ارسال می‌شود. نهایتاً با وارد کردن رمز پویا عملیات بانکی خود را تکمیل خواهید کرد.

* روش استفاده از اپلیکیشن رمزساز:

ابتدا از اپلیکیشن ها و یا وب سایت ها، اپ «رمزساز سپه» را دانلود کنید. سپس مطابق با تصویر موجود، اطلاعات را وارد کنید.

1) شماره مشتری: منحصر به بانک سپه شما. در اپلیکیشن رسمی بانک سپه موجود است.

2) شماره سریال: این شماره سریال OTP را شعبه پس از درخواست رمز ساز به شما می‌فرستد که 12 تا 129 رقم است.

3) کد فعالسازی: یک شماره یک بار مصرف 6 رقمی که به شماره شما، ارسال می‌شود. (این کد نیز از طریق شعبه در اختیار شما قرار می‌گیرد).

پس از اسنکه شماره سریال و کد فعال سازی را ار شعبه دریافت کردید، اطلاعات موجود را در رمز ساز تکمیل کنید و سپس در مرحله بعد، نام کاربری جدید بسازید. (قواعد نام کاربری و رمز عبور هنگام استفاده از آن برای شما تعیین می‌گردد). پس از ثبت نام شما، مجددا وارد برنامه شده و نام کاربری و رمز عبور را جهت ورود وارد کنید.

سپس در مرحله بعد با وارد کردن «دریافت رمز»، یک رمز 6 رقمی برای شما ارسال می شود که می‌توانید برای امور بانکی خود کپی کنید.

آموزش فعال سازی رمز پویا بانک تجارت

برای دریافت رمز پویا از بانک تجازت باید برنامه «همراز» را نصب کنید. این برنامه توسط خود شعبه ساخته و پرداخته شده و در اختیار دارندگان حساب قرار گرفته است.

* ابتدا برای استفاده از اپلیکیشن همراز، به دستگاه خودپرداز مراجعه کنید. وارد منوی «سایر خدمات» شوید و گزینه «رمز پویا» را بزنید. سپس برگ رسید که در آن شماره سریال و شماره مشتری وجود دارد را دریافت کنید. پس از بیرون آمدن برگ رسید، یک پیام حاوی کد فعالسازی برای شما ارسال می‌شود.

پس از ثبت نام و ایجاد رمز عبور در برنامه همراز، اطلاعات کارت خود را وارد کنید. سپس شماره سریال (موجود در برگ رسید) را وارد کنید و در بخش بعد کد فعال سازی (دریافتی در موبایل) را در قسمت فعال سازی توکن وارد کنید. پس از تکمیل اطلاعات، نرم افزار، تمامی اطلاعات را تایید می کند و اجازه دریافت رمز یکبار مصرف را در اختیار شما قرار می دهد. سپس رمز یکبار مصرف را دریافت کنید. رمزی که دریافت می کنید فقط تا 60 ثانیه قابل استفاده خواهد بود.

آموزش فعال سازی رمز پویا بانک تجارت

* همچنین از طریق شماره گیری #88*788* قادر خواهید بود رمز دوم یکبار مصرف را دریافت کنید. (در قسمت رمز عبور، رمز عبور انتخابی خود را بنویسید و در قسمت رمز ایستا، حتما این رمز را از شعبه دریافت کنید. بقیه کار راحت خواهد بود.)

طریقه فعال کردن رمز پویا بانک پارسیان

جهت فعال سازی رمز پویا بانک پارسیان ابتدا به خودپرداز مراجعه کنید و در منوی «عملیات رمز» سپس «ثبت نام رمز یک بار مصرف» یک رمز 8 رقمی را وارد کنید. مطابق با تصویر زیر پیش بروید:

طریقه فعال کردن رمز پویا بانک پارسیان

بعد از اینکه مراحل تصویر بالا را انجام دادید، کد فعال سازی بر روی موبایل شما ارسال می‌شود این کد، تا 24 ساعت اعتبار خواهد داشت. پس از نصب برنامه موبایل بانک پارسیان بر روی موبایل خود قادر خواهید بود سرویس رمز پویا را فعال کنید.
در اپلیکیشن، وارد منو اصلی شده، سپس به ترتیب به منوی رمز یکبار مصرف و سپس «گزینه ثبت» بروید. سپس شماره کارت و در ادامه کد فعال سازی را وارد موبایل کرده تا رمز پویای کارت بانک پارسیان شما فعال شود. اکنون، وارد بخش منوی رمز یکبار مصرف شوید گزینه صدور را بزنید، کارت خود را انتخاب کنید، سپس کد 8 رقمی دریافتی از خودپرداز را وارد کنید. نهایتاً نمایش رمز 7 رقمی را در کادر سبز رنگ پایین لمس کنید. حال برای شما رمز دوم یکبار مصرف نمایش داده خواهد شد. (در صورت هرگونه اشکال در دریافت کد، تاریخ و ساعت گوشی خود را با تاریخ میلادی و ساعت ایران هماهنگ کنید.)

نحوه فعال سازی رمز پویا بانک ملی

کاربران جهت دریافت رمز پویا از بانک ملی سه راه دارند:

* استفاده از کد دستوری: ابتدا کد دستوری #60*737* شماره گیری کنید و مراحل ثبت نام را به راحتی انجام دهید. پس از دریافت کد فعال سازی مراحل ثبت نام را ادامه دهید. اکنون که ثبت نام را انجام دادید، کد #2*60*737* را شماره گیری کنید تا یک رمز 4 رقمی برای شما پیامک شود. با وارد کردن این رمز 4 رقمی، یک کد به عنوان رمز دوم یکبار مصرف برای شما پیامک می‌کند.

نحوه فعال سازی رمز پویا بانک ملی

* با استفاده از دستگاه خودپرداز: به یکی از دستگاه های خودپرداز مراجعه کنید. به ترتیب مراحل زیر را طی کنید:

منوی عملیات رمز – منوی فعال سازی رمز یکبار مصرف دوم – تاچ کردن گزینه USSD – وارد کردن شماره تلفن خود – تایید اطلاعات – دریافت کد فعال سازی

اکنون در ادامه کد #3*60*737* را وارد کنید و رمز دریافتی موجود در رسید برداشتی از خودپرداز را وارد کنید. اکنون فعال سازی انجام شده است.

در ادامه :::: کد دستوری #4*60*737* را در بخش USSD وارد کرده و سپس عدد 1 را جهت ادامه کارد وارد و تایید کنید. سپس رمز 4 رقمی فعال سازی شده خود را وارد کنید تا رمز دوم یکبار مصرف برای شما پیامک شود.

* با استفاده از اپلیکیشن 60 بانک ملی و سامانه بام: ابتدا اپلیکیشن مخصوص بانک ملی را دانلود و نصب کنید. سپس برنامه رمزبان بانک ملی را نصب کنید. حال، وارد سامانه بام شده و ویجت «فعال سازی رمز یکبار مصرف کارت» را انتخاب نمایید. ادامه کار را به راحتی پیش رفته تا کد فعال سازی پویا برای شما ارسال شود. سپس در بخش فعال سازی رمز یکبار مصرف کارت، کد به دست آمده را به همراه کد فعال سازی فعلی در اپلیکیشن 60 وارد کنید تا رمز دوم یکبار مصرف برای شما ارسال شود.  

چگونه رمز پویا بانک ملت را فعال کنیم

بانک ملت برای استفاده از خدمات راحت تر رمز پویا یک اپلیکیشن در حیطه «سامانه رمزنگار ملت» طراحی کرده است. همچنین دارندگان حساب از طریق سامانه پیامکی قادر خواهند بود تا رمز دوم یکبار مصرف را دریافت و استفاده کنند. برای دریافت رمز پویا بانک ملت از دو راه می‌توان استفاده کرد:

* فعال سازی از طریق سامانه رمزنگار: نرم افزار رمزنگار بانک ملت در دو نسخه اندروید و IOS در اختیار کاربران قرار گرفته است. ابتدا نرم افزار را نصب کنید. سپس به دستگاه خودپرداز مراجعه کرده و پس از ورود به صفحه بعد، به قسمت «رمز کارت» بروید. سپس کلید «فعال سازی رمز پویا» را بزنید. برای تایید شماره تلفن خود، «بله» را زده تا کد فعال سازی رمز پویا بر روی گوشی شما ارسال شود. اکنون سراغ تلفن همراه خود بروید. وارد برنامه شوید و شماره موبایل و رمز پویا را وارد کنید. سپس برای شما رمز دوم یکبار مصرف نمایش داده خواهد شد.

چگونه رمز پویا بانک ملت را فعال کنیم

* فعال سازی از طریق پیامک: برای انجام این مرحله نیز به دستگاه خودپرداز بانک ملت مراجعه کنید. گزینه «تغییر رمز و خدمات رمز پویا» را بزنید سپس «فعال سازی رمز پویا» را انتخاب کنید. در مرحله بعد کافی است نسخه پیامکی را انتخاب کنید. حال یک رمز  4 رقمی بر روی گوشی شما ارسال می شود.  کد 4 رقمی را به سرشماره 30003303 ارسال کنید تا رمز دوم یکبار مصرف به گوشی شما پیامک شود.

آموزش فعال سازی رمز پویا برای بانک سامان

برای دریافت رمز پویا از بانک سامان مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید:

* به سایت بانک سامان با نشانی www.sb24.com  بروید. نرم افزار رمزینه را پیدا و سپس دانلود کند و نصب کنید.

* سپس به این نشانی بروید: https://ib.sb24.com

* وارد بخش «مدیریت کارت» شوید و گزینه «فعال سازی رمز دوم یکبار مصرف» را در نت بانک انتخاب کنید.

* گزینه «افزودن کارت» را بزنید.

* سپس «فعال سازی رمزینه» را انتخاب کرده و تا کد QR برای شما نمایان شود.

* اکنون اپلیکیشن را اجرا کنید و گزینه « فعال‌سازی رمز دوم کارت» را وارد کنید.

* کد QR را از طریق اپلیکیشن موبایل اسکن کنید.

* اکنون برای رمزینه یک کد 6 رقمی انتخاب کنید تا کد چهار رقمی یکبار مصرف بر روی موبایل شما ارسال شود.

همچنین بانک سامان این امکان را برای شما فراهم کرده که از طریق شعبه بتوانید رمز دوم پویای کارت را به دست آورید. پس از نصب اپلیکیشن رمزینه به بانک سامان مراجعه کنید. کارت ملی را به همراه خود داشته باشید تا فرم مرتبط به با کارت بانک را تکمیل کنید. پس از اتمام فرم، یک کد QR در اختیار شما قرار می گیرد که شما باید آن را با موبایل خود و اپلیکیشن رمزینه اسکن کنید. بلافاصله یک کد حاوی رمز فعال سازی پویا برای شما ارسال می شود. آن را در رمزینه خود وارد کنید تا یک کد 4 رقمی دریافت کنید. این کد 4 رقمی، همان رمز دوم یکبار مصرف شماست.

طریقه فعال سازی رمز پویا بانک پاسارگاد

فعال سازی رمز پویا در بانک پاسارگاد علاوه بر مراجعه حضوری به شعبه از طریق موبایل بانک و بانکداری مجازی هم جایز است. روش های فعال سازی رمز پویا در دو روش به شما آموخته می شود:

* روش بانکداری مجازی: ابتدا وارد بانکداری مجازی بانک پاسارگاد شوید. در بخش «کارت» ، وارد «کارت های من» شوید. در بخش عملیات، بر روی سه نقطه کلیک کنید و «مدیریت نوع رمز دوم» را انتخاب کنید. سپس رمز دوم یکبار مصرف را تایید کنید تا برای شما پیامکی ارسال شود.

* روش موبایل بانک: برای انجام این کار پس از نصب اپلیکیشن همراه بانک پاسارگاد، مسیر زیر را به ترتیب دنبال کنید:

1. قسمت کارت

2. رمز پویا

3. آیکون فعال سازی را انتخاب کنید.

4. انتخاب گزینه فعال کردن رمز یکبار مصرف برای کارت

پس از فعال سازی رمز دوم یکبار مصرف، به محیط خرید خود رفته و تا مسیر درگاه بانک بروید. در صورتی که وارد درگاه بانک شدید و به قسمت رمز پویا رسیدید، آپ همراه بانک را باز کرده و به قسمت رمز پویا بروید و گزینه «دریافت رمز پویا» را بزنید. کد را دریافت کرده و در ادامه رمز یکبار مصرف را به عنوان رمز دوم استفاده کنید.

طریقه فعال سازی رمز پویا بانک پاسارگاد

 

آموزش دریافت رمز پویا از تمامی بانک ها (بخش دوم)

آموزش دریافت رمز پویا از تمامی بانک ها (بخش سوم)

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید