جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

آموزش دریافت رمز پویا از تمامی بانک ها (بخش دوم)

author منتشر کننده
بدون نظر 3 0
آموزش دریافت رمز پویا از تمامی بانک ها (بخش دوم)

همانطور که در بخش اول گفته شد از دی ماه امسال (1398) دریافت رمز پویا از تمامی کارت های بانکی اجباری شده است و تمامی سهام داران کارت های بانکی می‌بایست برای انجام پرداخت از طریق اینترنت از رمز پویا استفاده کنند و رمز دوم یکبار مصرف را داشته باشند. در ادامه آموزش، نحوه دریافت و فعال سازی رمز دوم یکبار مصرف کارت بانک های بانک آینده، شهر، دی، صادرات، گردشگری، رفاه، حکمت ایرانیان و قوامین را برای شما آموزش خواهیم داد.

دریافت رمز پویا

آموزش فعال کردن رمز پویا بانک آینده

رمز پویا بانک آینده بر روی گوشی های هوشمند و غیر هوشمند شما قابل دریافت خواهد بود. برای دریافت آن بر روی گوشی های هوشمند، بانک آینده، اپلیکیشن «ریما» را در اختیار دارندگان کارت شعبه قرار داده است. نحوه فعال سازی رمز پویا بانک بر روی دو گوشی هوشمند و غیرهوشمند را به شما آموزش می‌دهیم:

* از طریق گوشی های هوشمند: ابتدا به سایت بانک آینده مراجعه کنید. برنامه «ریما» را مطابق با سیستم عامل خود (اندروید و یا IOS) دانلود کنید. آن را نصب کرده شماره موبایل خود را جهت دریافت کد فعال سازی در اپ وارد کنید. در بخشی از این برنامه امکان ورود به بخش رمز دوم یکبار مصرف وجود دارد که وارد آن شوید و یک رمز را برای ورود به برنامه وارد کنید. سپس به یک دستگاه خودپرداز رفته و در دستگاه بر روی گزینه «عملیات رمز» و «فعالسازی رمز یکبار مصرف اول / دوم» بزنید. اکنون برای شما یک رسید بیرون می آید که رمز یکبار مصرف 8 رقمی رسید بیرون آمده، حکم رمز پویا را برای شما دارد. حال، کد پویا برای شما فعال شده و کد را در برنامه رمز یکبار مصرف (8رقمی) ریما وارد کنید تا رمز دوم یکبار مصرف در اختیار شما قرار بگیرد.

* از طریق گوشی های غیرهوشمند: ابتدا به یک دستگاه خودپرداز از بانک آینده رفته و در دستگاه بر روی گزینه «عملیات رمز» و «فعالسازی رمز یکبار مصرف دوم» بزنید. سپس در ادامه از طریق «روش پیامک» ادامه راه را بپیمایید تا کد فعال سازی رمز پویا بر روی موبایل شما ارسال شود. کد دریافتی در رسید چاپی، را به سر شماره 3000940 ارسال کنید. به محض دریافت پیامک، کد 4 رقمی رمز دوم یکبار مصرف را در موبایل خواهید دید.

آموزش فعال کردن رمز پویا بانک آینده

طریقه فعال کردن رمز پویا بانک شهر

بانک شهر جهت ارائه خدمات رمز پویا به مشتریان خود، اپلیکیشن رمز نت را در اختیار آن ها قرار داده است. با این اپلیکیشن قادر به تولید رمز یکبار مصرف اول (پویا) و دوم خواهید بود. با مراجعه به دستگاه های خودپرداز و شعب بانک شهر، نسبت به فعال سازی رمز پویا و تولید رمز یکبار مصرف دوم اقدام کنید. در صورت نصب اپلیکیشن، فرایند فعال سازی رمز دوم از طریق بانک اینترنتی و شعب بانک، فراهم خواهد شد.

طریقه فعال کردن رمز پویا بانک شهر

نحوه فعال کردن رمز پویا بانک دی

بانک دی نیز برای مشتریان خود امکان دریافت رمز پویا و یکبار مصرف دوم فراهم کرده است. برای این کار، ابتدا اپلیکیشن «ارس» را نصب کنید. وارد سامانه اینترنتی بانک دی شده و و از بخش «منوی کارت» گزینه «فعال سازی رمز دوم یکبار مصرف» را انتخاب کنید. پس از اجرا در صورتی که نام کاربری و یا رمز عبور در اختیار ندارید جهت دریافت آن به یکی از شعب بانک مربوطه مراجعه کنید. پس از دریافت و اجرای نرم افزار در بخش رمز دوم یکبار مصرف، روند را به راحتی ادامه داده و رمز دوم را دریافت کنید.

* در هنگام فعالسازی رمز پویا حتما به اینترنت وصل باشید. دریافت رمز دوم در اپ ارس بسیار آسان تر از دیگر اپلیکیشن هاست.

* هنگام مراجعه به شعب بانک، حتما کارت ملی را همراه خود داشته باشید.

نحوه فعال کردن رمز پویا بانک دی

نحوه فعال سازی رمز پویا بانک صادرات

نحوه فعالسازی رمز پویا در بانک صادرات از طریق اپلیکیشن «صاپ» و دریافت رمز یکبار مصرف دوم از طریق اپلیکیشن «ریما» برای کاربران و دارندگان کارت فراهم شده است. دارندگان کارت کافی است با داشتن اپلیکیشن صاپ و رفتن به بخش درگاه بانک و فعالسازی رمز دوم (پویا) با اپلیکیشن صاپ، با مراجعه به اپلیکیشن ریما نسبت به دریافت رمز دوم یکبار مصرف اقدام کنید. البته توجه داشته باشید که جهت ثبت شماره خود در اپلیکیشن صاپ و فعال شدن آن بر روی ریما، حتما به شعبه بانک صادرات مراجعه کرده و شماره را خصوصی سازی کنید. رمز دوم یکبار مصرف موجود در اپلیکیشن ریما، تا 60 ثانیه اعتبار خواهد داشت.

علاوه بر اپلیکیشن، مشتریان قادر خواهند بود تا از طریق شماره گیری #719* نسبت به دریافت رمز پویا و دوم یکبار مصرف اقدام نمایند.

نحوه فعال سازی رمز پویا بانک صادرات

طریقه فعال سازی رمز پویا بانک گردشگری

از آنجایی که فعالسازی رمز پویا در صورت های مختلفی قابل انجام است بانک گردشگری نیز به دو روش حضوری و غیر حضوری شرایط دریافت را برای مشتریان خود فراهم نموده است. در روش حضوری با مراجعه به شعب بانک نسبت به دریافت رمز پویا و تکمیل فرم تایید و شماره همراه خود اقدام کنید.

اما خالی از لطف نیست که بانک گردشگری امکان دریافت رمز پویا در سامانه اینترنتی بانک را نیز به شما داده است. برای فعال کردن رمز پویا در سامانه اینترنتی ابتدا حساب کاربری و رمز عبور برای خود بسازید و وارد شوید. سپس به منوی «کارت» رفته و بر روی کارت های من کلیک کنید. کارت خود را انتخاب کرده و بر روی سه نقطه بخش عملیات کلیک نمایید. در پنجره کوچک باز شده بر روی مورد «مدیریت نوع رمز دوم» جهت فعالسازی و یا غیرفعالسازی رمز پویا کلیک کنید. تغییرات را  تایید کنید تا نوع رمز دوم به حالت «رمز یکبار مصرف» تغییر پیدا کند. اکنون نوبت به رمز یکبار مصرف رسیده است. اپلیکیشن بانک گردشگری را نصب کنید. پس از اجرا بر روی خدمات کارت (پرداخت همراه) بزنید. شماره تلفن شما در صورتی که ثبت شده باشد یک کد فعال سازی به عنوان رمز پویا (اول) به گوشی شما ارسال می شود. وارد اپلیکیشن بانک گردشگری شده و یک رمز دلخواه انتخاب کنید. سپس در مرحله بر روی رمز یکبار مصرف کارت بزنید و در پنجره باز شده کارتی که رمز پویای آن فعال شده است نمایش داده می شود. کارت خود را انتخاب کنید تا رمز یکبار مصرف دوم برای شما نشان داده شود.

طریقه فعال سازی رمز پویا بانک گردشگری

چگونه رمز پویا بانک رفاه کارگران را فعال کنیم

در اینجا دو روش دریافت رمز پویا از بانک رفاه کارگران را برای شما آموزش می دهیم. روش فعالسازی از طریق خود پرداز: برای این کار کافی است به ترتیب مراحل زیر را دنبال کنید؛

* پس از وارد کردن کارت، به بخش «رمز اول» رفته و گزینه «تغییر رمز» را بزنید.

* گزینه رمز دوم یکبار مصرف را بزنید.

* گزینه فعالسازی رمز دوم یکبار مصرف پویا را انتخاب کنید.

* سپس کد رسیدی که به عنوان رمز پویا دریافت کرده اید را در اپلیکیشن رمز ساز رفاه وارد کرده تا یک کد به عنوان رمزدوم یکبار مصرف جهت استفاده در درگاه بانک برای انجام امور خدماتی در اختیار شما قرار بگیرد.

چگونه رمز پویا بانک رفاه کارگران را فعال کنیم

آموزش فعال سازی رمز پویا بانک حکمت ایرانیان

جهت دریافت رمز پویا از بانک حکمت ایرانیان به مانند بانک دی از اپلیکیشن ارس استفاده می شود. لذا ابتدا به سایت بانک حکمت رفته و نرم افزار را دانلود کنید. در هنگام اجرای اپلیکیشن، رمز عبور دلخواه (خواه پین کد و خواه الگو) برای آن وارد کنید. برای دریافت رمز پویا به یکی از شعب بانک مراجعه کنید. با پر کردن فرم توسط بانک، کد QR اسکن شده توسط بانک را دریافت کرده و با اجرا کردن نرم افزار کد دریافتی QR را بر روی گوشی اسکن کنید. در صورتی که کد QR در اپلیکیشن ارس بارگذاری شد، در صفحه بعد رمز اول را  انتخاب کرده و بر روی رمز فعال سازی تاچ کنید تا پیامی حاوی کد فعالسازی برای شما ارسال شود. سپس به برنامه برگردید و کد 6 رقمی را در بخش پین وارد کنید. با گذراندن این مرحله سه دقیقه طول خواهد کشید تا رمز اول و دوم یکبار مصرف در اختیار شما قرار بگیرد.

آموزش فعال سازی رمز پویا بانک حکمت ایرانیان

آموزش فعال سازی رمز پویا بانک قوامین

برای دریافت رمز پویا در بانک قوامین باید از اپلیکیشن جی بی رمز استفاده کنید. اپلیکیشن جی بی رمز از بستر اینترنت و اپ بازار قابل دانلود است. اپلیکیشن جی بی رمز از اپلیکیشن های وابسته به بانک قوامین است که در دو پلتفرم اندروید و IOS قابل اجراست. برای این کار دو مرحله را می‌بایست انجام دهید:

* مرحله اول: نصب اپلیکیشن جی بی رمز؛

پس از نصب، شماره تلفن خود را در صورتی که در اختیار شعب بانک قرار داده اید وارد کنید. پس از تایید توسط شما در ادامه راه، به اپلیکیشن اجازه ورود به مدیریت تماس ها و ... دهید. در صورتی که کد 4 رقمی بر روی موبایل شما ارسال شد در مرحله بعدی اپلیکیشن، کد را جهت تایید وارد کنید. اکنون به دلخواه یک رمز عبور (به همراه تکرار آن) به اپلیکیشن بدهید تا وارد بخش کاربری شما شود.

پس از گذراندن مرحله دوم (استفاده از دستگاه خود پرداز که در ادامه برای شما توضیح داده شده) کد 8 رقمی دریافتی از خود پرداز را در مرحله بعدی نرم افزار در بخش شماره سریال کارت وارد کنید. کد دریافتی از طریق پیامک موبایل را در بخش کد دریافتی از پیامک وارد کنید و عنوان کارت را بر روی «نقدی» تنظیم کنید. ارسال را بزنید و سپس به بخش کارت ها رفته و مشاهده خواهید کرد که کارت شما اضافه شده است. اکنون هر بار پس از انجام خدمات کارتی، کافی است به اپلیکیشن و قسمت کارت ها مراجعه کنید. و بر روی کارت خود تاچ کنید تا رمز پویا یکبار مصرف برای شما ارسال شود.

* مرحله دوم: فعال سازی رمزهای پویا ؛

پس از قرار دادن کارت، به بخش سایر خدمات بروید. منوی تغییر رمز را انتخاب کنید. به بخش فعال سازی رمز پویا بروید. اکنون یک کد 8 رقمی برای شما ارسال می شود و یک رسید از خود پرداز در اختیار شما قرار می گیرد. اینجاست که مراحل اپلیکیشن را می بایست ادامه می دادید.

آموزش فعال سازی رمز پویا بانک قوامین

طریق فعال سازی رمز پویا بانک ایران زمین

بانک ایران زمین برای دریافت رمز پویا توسط کاربران اپلیکیشن رمز ساز را در اختیار آن ها قرار داده است و کاربران قادرند در پلتفرم های مختلف با مراجعه به بانک این اپلیکیشن ها را دریافت کنند. حتما جهت استفاده، با ارائه کارت ملی، نام کاربری اپ را دریافت کنید. برای فعال سازی رمز یکبار مصرف کارت کافی است توضیحات زیر را انجام دهید:

* با مراجعه به شعب بانک ایران زمین، درخواست فعال سازی سرویس رمز یکبار مصرف را ثبت کنید.

* سپس کد دریافتی QR را از طریق اپلیکیشن بانک ایران زمین اسکن کنید.

* نرم افزار رمز ساز بانک را دانلود کنید. (این نرم افزار نیز از طریق کد QR باید اسکن و فعال شود).

* در ادامه با دادن رمز ورود به رمزساز به راحتی قادر خواهید بود روند فعالسازی رمز پویا را ادامه دهید.

همچنین مشتریان بانک، قادر خواهند بود با ارسال عدد 10 به سامانه پیامکی 30006905 نسبت به تایید و فعالسازی رمز پویا و ادامه دریافت رمز دوم یکبار مصرف اقدام کنند.

:::::::::::::::: برای دانلود اپلیکیشن رمز ساز بانک ایران زمین عدد 25 را سرشماره 30006905 ارسال کنید.

طریق فعال سازی رمز پویا بانک ایران زمین

نحوه فعال سازی رمز پویا در بانک قرض الحسنه مهر

نرم افزار ارس کماکان یکی از اپلیکیشن های برتر جهت دریافت رمز پویا به شمار می رود. جایی که بانک قرض الحسنه مهر نیز از این اپلیکیشن بهره می برد. اکنون به دقت به موارد زیر جهت دریافت رمز پویا توجه کنید:

* نرم افزار ارس را دانلود و نصب کنید.

* سپس به سامانه اینترنت بانک مراجعه کرده و از بخش بالای صفحه گزینه «فعالسازی رمز دوم یکبار مصرف» را انتخاب نمایید.

* سپس در مرحله بعد کارت خود را انتخاب کنید.

* اکنون کد QR را با موبایل خود اسکن کنید تا روند فعالسازی برای شما انجام شود.

* اکنون 60 ثانیه صبر کنید تا یک رمز دوم یکبار مصرف جایگزین رمز اول پویا QR شود. رمز جایگزین شده، همان رمز دوم یکبار مصرف برای انجام امور بانکی است.

همچنین مشتریان قادرند با مراجعه حضوری به بانک نسبت به دریافت رمز پویا و دوم یکبار مصرف اقدام کنند که اجرای امور و مراحل آن در تصویر زیر قابل مشاهده است.

نحوه فعال سازی رمز پویا در بانک قرض الحسنه مهر

 

 

آموزش دریافت رمز پویا از تمامی بانک ها (بخش اول)

آموزش دریافت رمز پویا از تمامی بانک ها (بخش سوم)

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید