جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

آنفولانزای خوکی چیست

author منتشر کننده
نظرات (1) 7 0
آنفولانزای خوکی چیست

آنفولانزای خوکی بیماری ای ویروسی از نوع ویروس (A) که از طریق خوک ها به یکدیگر منتقل می‌شود و در صورت تماس انسان ها این ویروس به انسان ها نیز منتقل می­‌شود. آنفولانزای خوکی نوعی بیماری از نوع تنفسی است که معمولا با تب، سرگیجه و حالت تهوع خودش را نشان می­­‌دهد. در برخی موارد حتی یک نشانه از نشانه های بالا کافی ست تا مشخص شود که فرد مبتلا به آنفولانزای خوکی است. توجه نکردن به نشانه ها و گذر کردن از آنها باعث می­‌شود که به مرور این ویروس در همه جای بدن پخش شود و خیلی زود فرد بیمار را به حاد ترین شکل ممکن ویروسی کند.

آنفولانزای خوکی کشنده:

آنفولانزا در ابتدا با سرفه های خشک شروع می‌شود و تکرار این امر باعث می‌شود تا گلودرد شدیدی بیمار را زمین گیر کند. گاهی این درد در حدی خطرناک می‌شود که باعث می شود گلوی بیمار مثل یک بادکنک باد کند. در صورتی که علائم ویروس آنفولانزای خوکی، خیلی زود در شما رشد کرد، لازم است سریعا به مراکز درمانی مراجعه کنید و در سریع ترین حالت ممکن، درمان را شروع کنید. ضروری است تا در صورت تایید شدن یا نشدن این بیماری افراد از تماس با شما دور بمانند.

آنفولانزای خوکی چیست

پیش گیری از آنفولانزای خوکی:

برای پیش گیری از آنفولانزای خوکی ملزم به رعایت برخی مسائل بهداشتی هستید که در صورت سرپیچی کردن از آنها، آنفولانزا در کمین شماست. شست وشوی مرتب دست با آب و صابون و ضدعفونی کردن آنها، تزریق واکسن، ضدعفونی کردن محیط خانه و نزدیک نشدن به محل زندگی خوکها چند عامل پیش گیری از آنفولانزای خوکی است. هم چنین نزدیک شدن به محل پر جمعیت و شلوغی که از سلامت افراد حاضر در آنجا اطلاع ندارید، باعث می­شود تا تماس های تنفسی مسموم، شما را ضعیف کند. در صورت فراگیر شدن آنفولانزای خوکی در محل زندگیتان، لازم است که تماس با اشیائی که در محیط های عمومی در دسترس شما قرار می­‌گیرد، نداشته باشید.

درمان آنفولانزای خوکی:

در برخی از موارد آنفولانزای خوکی مانند بسیاری از بیماری های دیگر خود به خود خوب می‌­شود. البته تاثیر داروهای ضد ویروس را در درمان آنفولانزای خوکی نباید نادیده گرفت. درمان های سنتی و استفاده از مواد ویتامینه که باعث تقویت قوای بدن انسان می­‌شود، می تواند در برگرداندن بدن به حالت قبل از آنفولانزا کمک کند. شستشوی کافی دستها وصورت، خواب کافی داشتن به درمان آنفولانزا کمک می‌کند. استفاده از واکسن هایی که ترکیبات محلولش در مقابله با ویروس آنفولانزای خوکی قرار بگیرد، می­تواند بسیار موثر و درمانگر باشد.

نشانه های آنفولانزای خوکی:

نشانه های آنفولانزای خوکی شباهت زیادی به آنفولانزای انسانی دارد. سردرد، گلودرد، سرفه، تب، خستگی و احساس سرما و در موارد حاد، بیهوشی از علائم آنفولانزای خوکی می‌باشد. همچنین اسهال و استفراغ در برخی موارد خاص نشان از آنفولانزای خوکی دارد. در مواردی که حتی دو الی سه نشانه از نشانه های بالا در فرد مشکوک به آنفولانزا دیده شد، باید او را سریعا به مراکز درمانی منتقل کنید. سرفه های خشکی که منجر به گلودرد شدید و در نهایت استفراغ و سردرد می­‌شود، یکی از نشانه های بارز آنفولانزای خوکی است.

افزایش قربانیان آنفولانزای خوکی:

آنفولانزای خوکی ابتدا در مکزیک و پس از آن به سراسر جهان منتقل شد. تلفات آنفولانزای خوکی امروزه به ده­ها نفر در سال می­‌رسد. در ایران نیز سالانه افراد زیادی دچار این بیماری می‌­شوند. آنفولانزای خوکی در نوع حادش قربانیان زیادی را به جا گذاشته است. تعداد این قربانیان در کشورهای پر جمعیتی مثل هندوستان افزایش می‌یابد. افزایش قربانیان هر کشور با سیستم بهداشتی آن کشور نسبت مستقیم دارد. برای مثال کشورهای پر جمعیتی مثل هند که مراکز بهداشتی کمی نسبت به جمعیتش دارد و دارای افراد زیادی ست که زیر خط فقر زندگی می‌­کنند، در محله هایی که عموما برای بهداشت و سلامت خود اهمیتی قائل نیستند، ویروس به زودی می‌­تواند منتقل شود و خیلی زود همه را سمی کند.

ویروس آنفولانزای خوکی:

آنفولانزای خوکی ویروسی است که از راه تنفس انتقال پیدا می­‌کند. این ویروس در سالهای اخیر تغییر شکل داده است و هر روز به یک شکل خودش را نشان می­‌دهد. تفاوت آنفولانزای خوکی و معمولی نیز در همین تغییر چینش ترکیبات ویروس در کنار یکدیگر است. ویروس آنفولانزای خوکی مخفف واژه های نورامینیداز و هماگلوتینین نام دو پروتئین است که پوسته ی سلول را می‌­سازد. در هر ویروس آنفولانزای خوکی تعداد مشخصی نورامینیداز و هماگلوتینین وجود دارد که هر بار ترکیب های متفاوتی را از خود نشان می‌­دهند. برای پیشگیری و درمان این بیماری، باید ترکیبات آنتی ویروس آنفولانزای خوکی وارد بدن شود تا اثرات مضر این بیماری به مرور از بین برود.

انتقال آنفولانزای خوکی از راه تماس:

یکی از راه های رایج انتقال ویروس آنفولانزای خوکی، از راه تنفس است. به همین دلیل توصیه می­‌شود، افرادی که دچار آنفولانزای خوکی شده اند، در هنگام سرفه و حتی تنفس از ماسک های بهداشتی استفاده کنند. از دیگر راه­های انتقال این ویروس دست دادن و تماس فیزیکی داشتن با افرادی که حتی مشکوک به آنفولانزای خوکی هستند، می­‌باشد. برای پیش گیری از آنفولانزای خوکی، به افراد توصیه می­شود که از تماس اشیا آلوده به چشم و صورت و بینی جلوگیری شود. بی اعتنایی به شست و شوی دست­ها و ضد­­عفونی کردن آنها، جدی نگرفتن بیماری و حاضر شدن در جمع، استراحت کافی نداشتن و غذای مقوی و سالم نخوردن باعث می‌شود تا ویروس خیلی زود بیمار را زمین­‌گیر کند.

چه کسانی بیشتر در معرض آنفولانزای خوکی قرار دارند؟

انتقال این ویروس در افرادی که سیستم ایمنی ضعیف تری دارند، زودتر انتقال پیدا می‌­کند، برای مثال در نوزادان، زنان باردار و افراد مسن خیلی زود این ویروس منتقل می‌شود. تشخیص آنفولانزای خوکی در کودکان به مراتب آسان­تر از بزرگسالان است و درمان این بیماری در کودکان سخت­تر از بزرگسالان است. پس لازم است کودکان این بیماری را جدی تر بگیرند. ویروس آنفولانزای خوکی از طریق ضعیف کردن سیستم بدنی زهر خودش را وارد بدن می‌کند. اگر افراد این ویروس را جدی نگیرند و بدن خودشان را قوی برای دفاع از این بیماری نکنند، خیلی زود ویروس وارد بدن شده و سرتاسر بدن را زیر سلطه­‌ی خودش قرار می‌­دهد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه ها (1)

  1. مرگبار است وبسیار مسری. سپاس از شما.

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید