جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

آژانس فضایی اروپا از قطع همکاری با روسیه در ماموریت‌های ماه خبر داد

author منتشر کننده
بدون نظر 2 0
آژانس فضایی اروپا از قطع همکاری با روسیه در ماموریت‌های ماه خبر داد

آژانس فضایی اروپا «ESA» با افزایش تحریم‌های روسیه و به دلیل حمله نظامی این کشور علیه اوکراین، از قطع همکاری خود با این کشور در ماموریت‌های ماه خبر داد.

سه ماموریت «لونا» - که اولین آن‌ها قرار است در ماه سپتامبر پرواز شود – شامل دو ربات فرودگر ماه، یک مدارگرد قطبی ماه، یک ربات کاوشگر سطح سیاره و یک طیف‌سنج محموله‌های این سه ماموریت هستند.

جنگی که روسیه در اوکراین به راه انداخت، آژانس فضایی اروپا را مجبور کرد تا تمام همکاری‌های خود با آژانس فضایی روسیه «روسکوسموس» را بررسی کند. قرار بود مریخ‌نورد «اِگزو مارس» اواخر امسال به مریخ پرتاب شود، اما از آنجایی که طبق قراردادها روسکوسموس باید موشک پرتاب و سکوی فرود را آماده می‌کرد، این پروژه به حالت تعلیق درآمد. مریخ‌نورد اکنون در انبار نگهداری می‌شود و ESA در تلاش است تا با همکاری موسسه فضایی «Thales Alenia Space» کشور ایتالیا، پروژه را از سر بگیرد. با این‌حال، پرتاب به موقع آن بعید است زیرا ESA نیاز به جایگزینی برای مرحله فرود دارد و آماده کردن تجهیزات کار بسیار زمان‌بری است.

آژانس فضایی اروپا از قطع همکاری با روسیه در ماموریت‌های ماه خبر داد

بیشتر بخوانید: دولت آمریکا تایید کرد: شیء آسمانی که سال 2014 در جو زمین سوخت، میان‌ستاره‌ای بود

آژانس فضایی اروپا

هدف اصلی ESA در برنامه لونا، آزمایش سیستم «PILOT» در سطح ماه بود. این سیستم با پردازش تصاویر سطح ماه به روشی مشابه با نرم‌افزار تشخیص چهره کار می‌کند. در صورتی که این سیستم به درستی کار کند، ماه‌نوردهای آن به آن مجهز خواهند شد تا وجود دهانه‌ها، صخره‌ها و نقاط دیدنی خیره‌کننده را تشخیص داده و در پایگاه اطلاعات خود ذخیره کنند.

ESA همچنین در تلاش بود تا رباتی به شکل مته با نام «PROSPECT» را برای تجزیه و تحلیل بیشتر از سطح ماه به این سیاره بفرستد. PROSPECT برای اکتشاف، بهره‌برداری و حمل و نقل سطح ماه مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ربات دارای یک آزمایشگاه داخلی به نام «ProSPA» است که می‌تواند نمونه‌های جمع‌آوری شده را تجزیه و تحلیل کند.

آژانس فضایی اروپا در بیانیه خود گفت: « علم و فناوری برای ما بسیار اهمیت دارند. پس منتظر پایان تحریم‌ها نمی‌مانیم و فعالیت خود را بدون همکاری با روسیه ادامه می‌دهیم. در تلاش هستیم تا با یک استراتژی جدید، برنامه کاری خود را مجددا مرتب کنیم و پیشبرد ماموریت‌های لونا را از سر بگیریم.»

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید