جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

آیا سامسونگ در گوشی‌های خود از تراشه دیمنسیتی ۹۰۰۰ استفاده می‌کند؟

author منتشر کننده
بدون نظر 1 0
آیا سامسونگ در گوشی‌های خود از تراشه دیمنسیتی ۹۰۰۰ استفاده می‌کند؟

دیمنسیتی ۹۰۰۰ تراشه پرچمدار جدید مدیاتک با لیتوگرافی ۴ نانومتری است که ظاهرا سامسونگ می‌خواهد از آن در محصولات آینده‌اش استفاده کند. در این صورت، کره‌ای‌ها گوشی‌های خود را به تراشه‌های پرچمدار سه شرکت مختلف یعنی خودش، کوالکام و مدیاتک مجهز خواهند کرد.

به گفته یک منبع دنیای فناوری به نام «Ice Universe»، اولین محموله از چیپست‌های دیمنسیتی ۹۰۰۰ برای تولیدکنندگان مطرح محصولات اندرویدی ارسال خواهد شد که سامسونگ هم بین آن‌ها قرار دارد.

این موضوع به معنای آن است که سامسونگ در آینده تراشه مدیاتک را از نظر عملکرد و بهره‌وری انرژی مورد بررسی قرار می‌دهد و اگر تحت تاثیر قرار بگیرد، احتمالا به‌زودی شاهد گوشی یا تبلت سامسونگ با چیپست پرچمدار مدیاتک باشیم.

انتظار می‌رود سری گلکسی S22 با تراشه‌ اگزینوس ۲۲۰۰ و اسنپدراگون ۸۹۸ (اسنپدراگون ۸ Gen 1) از راه برسد، بنابراین احتمالا در نیمه دوم ۲۰۲۲ منتظر عرضه محصولات بالارده و قدرتمند با تراشه پرچمدار مدیاتک خواهیم بود.

آیا سامسونگ در گوشی‌های خود از تراشه دیمنسیتی ۹۰۰۰ استفاده می‌کند؟

از آنجایی که گفته می‌شود لیتوگرافی ۴ نانومتری شرکت TSMC کارآمدتر از فرایند تولید EUV سامسونگ است، تراشه دیمنسیتی ۹۰۰۰ می‌تواند عملکردی برابر با چیپست‌های آینده کوالکام و سامسونگ یا حتی بهتر از آن‌ها داشته باشد.
دیمنسیتی ۹۰۰۰ سامسونگ

تراشه پرچمدار جدید مدیاتک با لیتوگرافی ۴ نانومتری تولید می‌شود و از هسته‌های ARM بهره می‌برد. این تراشه یک هسته Cortex-X2 با فرکانس ۳.۰۵ گیگاهرتز، ۳ هسته Cortex-A710 با فرکانس ۲.۸۵ گیگاهرتز و ۴ هسته کم‌مصرف Cortex-A510 با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز دارد.

این تراشه از پردازشگر گرافیکی ARM Mali-G710 با ۱۰ هسته و فرکانس ۸۵۰ مگاهرتز استفاده می‌کند. معماری این پردازشگر گرافیکی کاملا جدید است و همچنین از فناوری رهگیری پرتو هم پشتیبانی می‌کند.

آیا سامسونگ در گوشی‌های خود از تراشه دیمنسیتی ۹۰۰۰ استفاده می‌کند؟

بیشتر بخوانید: ویژگی جدید بارگیری ابری برای بهبود در عملکرد بازنشانی سیستم عامل

مدیاتک عملکرد پردازشگر گرافیکی را در کارهای سنگین با A15 Bionic اپل برابر می‌داند. همچنین این چیپست از کنترلر حافظه LPDDR5X چهار کاناله و ۶ مگابایت حافظه کش برخوردار است.

این تراشه از یک دوربین ۳۲۰ مگاپیکسلی یا سه دوربین ۳۲ مگاپیکسلی بطور همزمان پشتیبانی می‌کند. دیمنسیتی ۹۰۰۰ همچنین می‌تواند ویدیوهای ۴K با سرعت ۱۲۰ فریم بر ثانیه یا ۸K با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه بگیرد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید