جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

ابدومینوپلاستی چیست؟

author منتشر کننده
بدون نظر 1 0
ابدومینوپلاستی چیست؟

با کاهش فعالیت ها در بین افراد و عادات غذایی نادرست، اکنون چاقی و افزایش وزن خیلی بیشتر از قبل رواج دارد. البته بعضی افراد ممکن است چاقی ارثی داشته باشند. چاقی شکم یکی از معضلات افزایش وزن است که شرایط را برای افراد سخت می کند. بعضی افراد تصمیم می گیرند با رژیم و ورزش به تناسب اندام برسند و از شر چربی ها و پوست اضافه شکم راحت شوند. البته که این کار چندماه تا چند سال به طول خواهد انجامید. یک روش سریع تر برای خلاص شدن از چربی ها و پوست اضافه شکم، جراحی زیبایی شکم یا همان ابدومینوپلاستی است. این عمل با لیپوساکشن متفاوت است و در آن عضله های شکم سفت شده و پوست و چربی های اضافی حذف می شوند. در این مقاله راجع به این عمل جراحی زیبایی بیشتر توضیح می دهیم. پیشنهاد می کنیم این مقاله را از دست ندهید.

ابدومینوپلاستی چیست؟

ابدومینوپلاستی یکی از انواع جراحی های زیبایی شکم است که افراد را به آرزویشان یعنی داشتن شکمی تخت و صاف می رساند. این عمل با لیپوساکشن متفاوت است. در لیپوساکشن فقط چربی های اضافه خارج می شوند. در ابدومینوپلاستی اما فرم شکم اصلاح می شود و عضلات آن سفت می شوند. این عمل برای کسانی توصیه می شود که ناحیه شکم آن ها به علل مختلف نظیر چاقی زیاد، از دست دادن وزن زیاد، بارداری و ... دچار افتادگی و شل شدگی شده است. این عمل هم در مردان و هم در زنان قابل انجام است.

ابدومینوپلاستی چیست؟

متقاضی جراحی ابدومینوپلاستی چه شرایطی باید داشته باشد؟

عمل زیبایی شکم برای تمامی افراد امکان پذیر است. ولی افراد متقاضی برای این جراحی باید یک سری ویژگی هایی داشته باشند از جمله :

- نارضایتی از شرایط کنونی و فرم شکم

- سلامت عمومی فرد متقاضی باید چک شود

- وزن ثابتی داشته باشد

- دارای چربی اضافه در محل شکم باشند

قبل از انجام عمل ابدومینوپلاستی، یک سری مشاوره ها با فرد متقاضی انجام می شود تا با وضعیت او و انگیزه اش از انجام این عمل آگاه شوند. در این جلسات مشخص می شود که آیا فرد جراحی های دیگری داشته است یا خیر؟ دارو های خاص، الکل، سیگار، مواد مخدر، حساسیت دارویی و .... دارد یا نه؟ به بیماری خاصی مبتلا هست یا خیر؟ . در این جلسات باید به دقت شرایط خود را شرح دهید زیرا ممکن است هر اطلاعاتی راجع به شما و بدنتان در روند عمل تداخل ایجاد کند.

یادتان باشد، شما باید خودتان و بدنتان را دوست داشته باشید و صرفا به خاطر حرف دیگران به دنبال انجام عمل های زیبایی باشید. شما با هر طرز فکر و شکل و قیافه ای زیبا هستید! انجام عمل های جراحی زیبایی به افرادی توصیه می شود که راه های دیگری برای رفع مشکلشان وجود نداشته باشد. پس اگر زیاد چاق نیستید، ابتدا به ورزش و رژیم روی آورید، مطمئنا نتیجه خواهید گرفت.

انواع عمل های ابدومینوپلاستی

دو نوع ابدومینوپلاستی وجود دارد که پزشک با توجه به وضعیت جسمانی شما ممکن است یکی از آن ها را برگزیند:

- ابدومینوپلاستی کامل

در این نوع، جراح یک برش بلند و طولانی از استخوان مفصل ران در یک طرف تا طرف دیگر ایجاد می کند و سپس به پوست، بافت و عضلات شکل می دهد. در این عمل ممکن است جای ناف تغییر کند و لوله های تخلیه تا چندین روز زیر پوست باقی بمانند.

- ابدومینوپلاستی جزئی

این نوع، بیشتر برای کسانی انجام می گیرد که دچار چربی اضافه زیر ناف خود هستند. در ابدومینوپلاستی جزئی جای ناف تغییری نمی کند و حدود 2 ساعت به طول می انجامد.

دوره نقاهت ابدومینوپلاستی چقدر است؟

مانند هر عمل دیگری یک بازه زمانی کلی برای بهبودی پس از عمل در ابدومینوپلاستی وجود دارد. اما این بازه برای همه افراد یکسان نیست و بسته به شرایط فرد و وسعت جراحی او متفاوت است. به طور کلی اکثر بیماران پس از 8 هفته به حالت عادی بر می گردند.

مدت زمان نقاهت ابدومینوپلاستی به موارد زیر بستگی دارد:

- نوع عمل ابدومینوپلاستی

- سن

- وضعیت سلامت عمومی

- نوع درد شکمی

- جدی گرفتن مراقبت های پس از عمل

ابدومینوپلاستی چیست؟

بیشتر بخوانید: درباره ی کلوئید چه می دانید؟

ابدومینوپلاستی چه عوارضی دارد؟

مانند هر عمل دیگری، ابدومینوپلاستی نیز با وجود مزایا، عوارضی به همراه خواهد داشت که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم:

- خطرات مرتبط با بیهوشی عمل جراحی

- خون ریزی پس از عمل

- عفونت بخش جراحی شده

- سروما

- تغییرات پوستی

- اسکار زخم

- تغییر رنگ پوست

- عدم تقارن

- نارضایتی از نتیجه عمل

- درد مداوم در ناحیه

- شل شدگی و افتادن پوست شکم

- عدم بهبودی زخم

با توجه به نکات گفته شده، باید قبل از ابدومینوپلاستی به خوبی تحقیق کنید و سپس اقدام به انجام این عمل جراحی کنید.

مراقبت های بعد از عمل ابدومینوپلاستی

هر عمل زیبایی و درمانی نیاز به مراقبت هایی دارد تا نتیجه دلخواه حاصل شود. هر چه به توصیه های پزشک خود با دقت بیشتری عمل کنید، زمان بهبودی شما کاهش می یابد و بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان می آورد. هزینه های این عمل کم نیستند و اگر می خواهید بعدا از این بابت پشیمان نشوید، دستورات پزشک را مو به مو اجرا کنید.

انجام برخی نکات به بهبودی سریع تر شما کمک می کند:

- استفاده از ترکیبات دارای ویتامین C

- استفاده منظم از گن مخصوص که پزشک توصیه کرده است. استفاده از این گن طی 2 تا 3 ماه بعد از عمل ابدومینوپلاستی ضروری است و باید در صورت کثیف شدن آن، از گن زاپاس استفاده کنید.

- حرکت در ناحیه شکم را محدود کنید و از کشیدگی آن محل جلوگیری کنید.

- هنگام راه رفتن و حرکت مراقب باشید.

- هنگام خواب مراقبت این ناحیه باشید و فشار به آن محل وارد نکنید.

- پس از انجام عمل زیبایی شکم، آب فراوانی بنوشید تا سموم از بدنتان خارج شوند.

- از ورم معده پیشگیری کنید و سعی کنید زیاد غذا نخورید.

- از خوردن غذاهای سنگین و پرنمک جلوگیری کنید. بیشتر از غذاهای سبک استفاده کنید.

- از میوه ها و سبزیجات زیادی استفاده کنید.

- استفاده از مکمل های پروبیوتیک.

- مکمل ویتامین A مصرف کنید تا بهبودی زودتر حاصل شود.

- از مصرف سیگار و الکل خودداری کنید.

- از بلند کردن اشیای سنگین، ورزش سنگین و ... خودداری کنید.

- توصیه می شود پس از انجام عمل ابدومینوپلاستی بیمار از پوشیدن لباس های تنگ خودداری کند و از لباس ها با فرم آزاد بیشتر استفاده کند.

- تا قبل از کشیدن درن های دو طرف شکم، حمام کردن ممنوع است و نباید محل جراحی شسته شود. شستن سر و دست ها بلامانع است اما باید از رسیدن آب به محل جراحی خودداری کنید.

در صورت برخی علائم پس از عمل باید فورا به پزشک مراجعه کنید:

- خون ریزی محل درن ها

- تغییر رنگ پوست در اطراف ناف و محل برش جراحی

- خارج شدن مایعات چرکی از محل درن ها یا برش جراحی

پانسمان محل جراحی باید روزانه عوض شود تا از بروز عفونت های چرکی جلوگیری شود. اگر پانسمان محل درن ها خیس شوند، باید دوباره تعویض شوند. ممکن است روزی 3 یا 4 بار مجبور به تعویض پانسمان این محل شوید.

سخن پایانی

عمل های زیبایی در کنار مزایایی که دارند همراه با عوارض خطراتی هستند. به علاوه این عمل ها را نباید پیش هر دکتری انجام داد، هزینه بالایی که صرف انجام این عمل ها می شود در صورت نارضایتی پس از عمل برگشت پذیر نیست و پشیمانی آن باقی خواهد ماند. در انجام این عمل ها دقت کنید و صرفا به خاطر حرف دیگران خود را به تیغ جراح نسپارید. شما در هر صورت زیبا هستید و نیازی نیست همه را راضی نگه دارید. شاید مشکل چاقی شما با ورزش و رژیم درست شود و نیازی به عمل نباشد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید