جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

از مینی جان کوپر 2020 تا سدان چینی؛ جدیدترین های دنیای خودرو

author منتشر کننده
بدون نظر 1 0
از مینی جان کوپر 2020 تا سدان چینی؛ جدیدترین های دنیای خودرو

امروزه صنعت خودرو سازی تکه بزرگی از پازل دنیای ماست که توجه رسانه ها وجهان تکنولوژی را به خود معطوف ساخته است. شرکت های بزرگ در حال تلاش برای به اوج رسیدن هستند و رقابتی سخت و بی چشم و داشت را شاهد هستیم. این بار تکنولوژی دنای خودرو چند پله بالاتر از گیربکس های پیشرفته و دنده های اتوماتیک رفته و از هر دری یک نوآوری هنرمندانه معرفی می شود. تلاش خودروسازان، فقط برای رقابت و پول نیست، بلکه شرف انسانی اجازه می دهد تا هر صنعت خودروسازی یک محموله ی ایمن و راحت را برای انسان طراحی کند تا برند خود را دردل مردم جا دهد. همنطور که گفته شد افکار تکنولوژی دنیای خودرو بلندپروازانه تر شده و فقط در قطعات ریز و درشت خلاصه نمی شود. کشورهای چین، ژاپن، آلمان، ایالات متحده و ... در هر صورت و به هر نحوی نمونه ی جدیدی از فناوری های خود را در صنعت خودروهای خود وصله زده اند. در این مقاله از آرایش های جدید جان کوپر تا پایان سدان ژاپنی بررسی خواهد شد و به شما نشان خواهیم داد که صنعت خودروی نوآورانه، بر چه چیزهای متمرکز شده است.

خودرو مینی جان کوپر با آرایش های جدیدی در سال 2020

مینی که چندسالی است تحت نظر BMW در صنعت خودرو مشغول فعالیت است این بار در سری جدید خود با نام جان کوپر دست به به روزرسانی محصول خود زده اند و تغییر مهمی را این هاچ بک پرمیوم مینی ایجاد کرده اند. در بخش جلوی ماشین چراغ ها با نظم و آرایش زیبای همیشگی به صورت دایره ای که خیلی خاص و جذاب هم به نظر می رسد گنجانده شده اند. این چراغ ها LED است و بازتاب نوری آن به هیچ وجه اذیت کننده نیست. با اینکه در حضور خطوط شش ضلعی جلوی پنجره اماکن ورود و تصفیه ی هوا کم به نظر می رسد ولی پس از آپدیت صورت گرفته، ورودی هوای بزرگتری را در پایین سپر قرار داده اند تا تصفیه ی هوا به خوبی انجام بگیرد. این هواکش ها، نه تنها نمای خوشگلی را به خودرو اضافه می کنند بلکه تضمینی برای خنک سازی داخلی است. همچنین سازنده ی آن اظهار نظر داشت که این هواکش به ترمزگیزی بهتر خودرو و تحرک سریع تر و مقاوم تر آن کمک شایانی می کند.

خودرو مینی جان کوپر از کابین قدیمی خود فاصله گرفته و این بار یک پنل نمایشگر مولتی مدیا در آن قرار داده شده که نرم افزارهای گرافیکی بهتری را دریافت کرده اند. سیستم آنلاین در این مولتی مدیا به کار گرفته شده و از طریق لمس، هرگونه دستوری را برای شما امکان پذیر کرده است.

هیچ تغییری را در کاپوت مینی شاهد نیستیم. هنوز هم از پیشرانه 2 لیتری تویین توربو بنزینی استفاده می شود که به گیربکس 6 سرعته ی دستی تجهیز شده تا با شتاب صفر تا صد 6.3 ثانیه توان شتاب داشته باشد. البته سیستم تعلیق تنظیم جدید مینی کوپر، فشار حاصل از شتاب بیش از انداره را به خوبی کنترل می کند. این سیستم که به روزرسانی شده می باشد تعادل خاصی را میان سطوح ماشین و قطعات آن با راننده فراهم می کند. خرید جان کوپر برای مینی دوستان همراه با یک آپشن جدید 2022 خواهد بود.

معرفی خودرو شیائوپنگ P5 با سنسورهای پیشرفته

پس از عرضه ی خودرو مینی جان کوپر توسط خودروسازان بریتانیایی، شرکت چینی نیز بیکار ننشست و محصول جدید خود را با عنوان P5 معرفی کرد. شیائوپنگ P5 سومین سدان برقی محصول همین کمپانی است که رقیب بزرگی برای برادر خود P7 به شمار می رود. با وجود آرایش ضعیف تری که P5 از برادر خود دارد، ولی در شمایل طراحی آن هیچ گونه کم و کاستی ای صورت نگرفته است. خودروسازان شیائوپنگ شکل چراغ های جلو را به صورت نماد X که گویا از لوگوی کمپانی اقتباس شده، طراحی کرده اند. سطوح صاف بدنه و خمیدگی منحصر به فرد کاپوت چشم هر بیننده ای را به خود وا می دارد. سپرهای خودرو در عین زیبایی، مقاومت بسیاری را نیز برخوردار هستند. این سپرها که ضخیم و عضلانی هستند رنگ و نمای زیبایی را به بدنه ی کناری خودرو اضافه کرده اند تا در تاریکی شب یک خودروی لوکس را شاهد باشیم.

طول P5 به 4 متر و 808 سانتی متر می رسد که حدود 11 سانت از تسلا 3 بزرگ تر است. اگر وارد خودرو شویم، در کابین یک نمایشگر 15.6 اینچی ایستاده را می بینیم که بهترین قطعه ی موجود داخلی را به خود اختصاص داده است. یک نماشیگر پشت فرمان قرار دارد تا دوربین های پشتی را فعال کند. پوشش مشکی و چرم صندلی به نشستن شما کمک شایانی می کند و از مهم ترین ویژگی های داخلی آن نیز می توان به سوکت شارژ بر روی هر دو گلگیر جلو اشاره کرد. وجود کلید دیجیتالی، قابلیت هشدار حالت خواب، خم شدن صندلی ها به جلو و فرزیر خوشبو کننده ی کابین جالب ترین نوآوری هایی است که شیائوپنگ P5 در درون خود گنجانده است.

علی رغم این موارد، 12 سنسور کاملا پیشرفته ی اولتراسونیک و 13 دوربین با کیفیت در P5 تعبیه شده تا بخش سخت افزاری این خودروی لوکس به درجه ی کمال برسد.

گزارش تصویری خودرو کراس اوور جنسیس شانگهای

تصویر منتشر شده از خودرو کراس اوور جنسیس شانگهای جزییات کاملی را برای ما نمایش نمی دهد. لذا آنچه از تصویر های آن در گزارش تصویری لو رفته کراس اوور شاهد بودیم خلاصه ای از نمای جلویی، پشتی و بدنه ی جنسیس GV70 است. تصاویر به ما نشان می داد که کراس اوور، در نمای جلو پنجره هایی کاملا مکشابه با نسخه ی الکتریکی جنسیس GV70 دارد. همچنین چراغ های آن نیز دقیقا به همان منوال طراحی شده اند. اما اگر این تصاویر، یک پیش نمایش برای کراس اوور باشد فقط فرضیه های ما در راستای شباهت کراس اوور به جنسیس GV70 درست است و الا می توانیم این تصاویر را مربوط به جنسیس GV70 بدانیم.

چیزی که بر ما معلوم شد این است که شانگهای این خودروی جدید را نیز با چراغ ها و پنجره های الکتریکی مشابه با نسخه ی GV70 جنسیس عرضه خواهد کرد. شاسی بلند تمام الکتریکی کراس اوور عیناً مشابه شاسی های GV70 طراحی می شوند و جنسیس در همان روز گزارش تصویری، خط بطلانی بر فرم و ساختارهای هیوندای و کیا کشید. تنها خبر تغییری که به گوش ما رسیده است تغییر مکان پیشرانه درون سوز خودرو است که گویا با یک موتور الکتریکی در خودرو عوض می شود. تاریخ رونمایی رسمی از این خودرو 19 آوریل امسال انجام می شود و تا معرفی کامل آن باید صبر کرد.

خودرو تویوتا کراون، پایان بخش تولید سدان ژاپنی

شرکت تویوتا در اقدامی شجاعانه جدیدترین خودرو خود «کراون» را جایگزین نسل های قدیمی خود سدان خواهد کرد. این خبر در حالی به گوش ما می رسد که برخی از خبرگزاری ها، در حال انتشار خبرهایی درباره ی سان جدید ژاپنی بودند ولی این شرکت ژاپنی تولیدات سدان خود را متوقف کرد تا با همکاری کمپانی تویوتای داخلی دست به یک شاهکار جدید بزند. تویوتا کراون سومین محسول ژاپنی شاسی بلند سواری است که بعد از میتسوبیشی اکلیپس و فورد موستانگ به یک افسانه ی تنومند تبدیل شده اند.

این محصول در آوریل 2021 دست به انتشار تصاویری از خود زد و از همان ابتدا مشخص کرد که این خودرو از شاسی تویوتا هایلندر استفاده خواهد کرد. مطابق با فاش شدن برخی از جزئیات فنی تویوتا کراون توسط سایت MIT، گویا طول و عرض آن به ۵,۰۱۵ و ۱,۹۳۰ میلی متر می رسد و ارتفاع آن نیز خارج از طرح کانسپت 1 متر و 75 سانتی متر است. لذا انتظار یک خدوروی بزرگ تر از هایلندر آمریکایی را داریم. تمامی نسخه های این غول جدید، با پیشرانه های هیبریدی و کمتر از 2 تن روانه بازار خواهد شد.

بازآفرینی نمای جلوی خودرو هوندا CR-V

25 فروردین امسال بود که هوندا تصاویر جدیدی را از خودرو خود CR-V منتشر کرد. در این تصاویر از بدنه و پشت به نظر می رسید به مانند نسل گذشته عمل کرده ولی زمانی که به جلو ماشین رسیدیم، تغییرات جدیدی در آرایش بدنه ی جلو و کاپوت مشاهده کردیم. هوندا در CR-V یک بازآفرینی گرافیکی ایجاد کرده است و خطوط تیزتر جایگزین خطوط نرم طراحی قبلی شده اند. طرح و رنگ استتار نیز از بدنه های جلویی خودرو برداشته شده تا به وضوح این تغییر گرافیکی به چشم آید. این خط تیز که یک دماغه ی نوآروانه و خشک و صاف به نظر می رسد هوندا CR-V را در جدول صلابت خودروهای جدید بالا می برد. چشمان هوندا CR-V تا نزدیکی شیشه های جلو نیز آمده اند و یک نوار کرومی آن ها را به هم وصل کرده است. با اینکه طراحی خودرو جدید هوندا یک نمای کاملا ساده دارد ولی تیزتر شدن نمای کلی خودرو برای نشان دادن صلابت آن طبیعی به نظر می رسد. کابین خودرو بازتر شده و محتویات داخلی آن فشرده نیست.

هوندا CR-V مشخص نیست که دقیقا چه تاریخی روانه بازار می شود ولی پس از انتشار احتمالی تصاویر دیگر در سال 2022 از آن مطمئن باشید مورد تقلید بسیاری از شرکت های تکنولوژی خودرو خواهد شد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید