جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

استارت آپ آرایشگری حیوانات به چه صورت است؟

author منتشر کننده
بدون نظر 4 0
استارت آپ آرایشگری حیوانات به چه صورت است؟

آرایشگر حیوانات یا پت استایلیست کیست؟

آرایشگر حیوانات خانگی یا همان پت استایلیست صرفا فقط موهای حیوانات شما را کوتاه نمی کند. خدمات دیگری مثل کوتاهی ناخن و یا سوهان کشیدن برای از بین بردن تیزی ناخن، شانه زدن موها به برای بیرون آوردن موهای مرده و گره خورده، تمیز کردن داخل گوش، حمام کردن حیوانات، مسواک و نظافت داخل دهان و دندان، مدل ‌های گوناگون کوتاهی مو از وظایف یک آرایشگر حیوانات خانگی است. این  موضوع را هم در نظر بگیرید که برای به انجام رسانیدن هر کاری شما هزینه جداگانه دریافت خواهید کرد. همچنین به خاطر داشته باشید که خدمات مربوط به حیوانات خانگی، خدمات ارزان قیمتی نیست و شما با ورود به این حوزه می توانید با ارائه خدمات با کیفیت درآمد بالایی کسب کنید. این شغل در ایران بسیار نوپاست و افراد بسیار کمی در این حوزه به صورت حرفه ای در حال کار کردن هستند به همین دلیل در حال حاضر جذابیت بسیار زیادی برای افراد دارد و فردی که در این زمینه فعالیت خود را استارت می زند، می‌تواند به اشکال گوناگون  مثل در محل، کلینیک حیوانات، سالن زیبایی حیوانات و … خدمات خود را ارائه دهد.

نکته قابل توجه اینجاست که آرایشگری حیوانات در منزل، به نسبت باقی روش ‌های موجود، طرفداران بیشتری دارد؛ زیرا حیوانات خانگی معمولاً به محیط خانه ‌ای که در آن زندگی می ‌کنند، احساس راحتی بیشتری دارند. در نهایت، همین مسئله موجب می ‌شود که در حین آرایشگری، همکاری بیشتری با پت استایلیست داشته باشند. پس، اگر قصد آموزش آرایشگری پت یا آموزش اصلاح موی حیوانات را دارید، بهترین حالت این است که یکی از شاخه‌ های خدماتی خود را به خدمات در محل اختصاص دهید.

یک نکته ی بسیار مهم که اکثر افراد در رابطه با آن فکرشان مشغول می شود در مورد انتقال بیماری از سوی حیوانات است اما باید گفت اصلا نگران نباشید. شما با شغل آرایشگری حیوانات خانگی دچار بیماری نخواهید شد به این خاطر که یکی از شروطی که آرایشگر ها، حیوانات را برای اصلاح و آرایش می پذیرند گواهی سلامت و کارت واکسیناسیون حیوانات است که باید همراه افراد باشد و پس از رویت آن اقدام به آرایشگری میکنند. پس خیالتان بابت سلامتی خودتان و اطرافیانتان راحت باشد.

بیشتر بخوانید: استارتاپ های موفقی صنعت گردشگری را بشناسید

آرایشگر حیوانات شدن استارت آپی نوین

بله این شغل یک استارت آپ بسیار نو و تازه است و دیری نیست که کلید خورده و شاید اصلی ترین آن این باشد که در حال حاضر تعداد افرادی که حیوان خانگی دارند بسیار بیشتر از گذشته است و افرادی وجود دارند که چنان به حیوانات خانگی خود مثل سگ و گربه هایشان اهمیت می دهند که حتی شاید دیگر به عدم حضور فرزند فکر نکنند و تا به ابد قصد داشته باشند که بدون فرزند بمانند و این یعنی این شغل در آینده مخاطبان بیشتری خواهد داشت که هم اکنون هم مخاطبان کمی ندارد!

استارت آپ آرایشگری حیوانات به چه صورت است؟

شما در هر دوره ای از زندگی که باشید می توانید شروع به راه اندازی یک استارت آپ کنید و از این طریق درآمد های بالایی نیز به دست آورید. یکی از بهترین دوره های زندگی برای پر کردن اوقات فراغت و گذراندن زندگی به نحو احسن دوره بازنشستگی است. شما می توانید برای آموزش دیدن در این حیطه هزینه کنید و تبدیل به یک آرایشگر برای حیوانات شوید. این شغل از مشاغل کار و پردرآمدی است که هنوز آنچنان اشباع نشده است و در واقع ورود به این فضا یک نوع استارت آپ تقریبا به روز محسوب می شود.

چقدر به آرایشگر حیوانات خانگی نیاز هست؟

مطابق تحقیقات صورت گرفته تقریبا سی الی چهل درصد خانواده های ایرانی حیوان خانگی دارند. این حیوانات مثل سگ، گربه و حتی پرنده‌ها هستند که شبیه به انسان ها نیاز های گوناگونی دارند. نیاز به پزشک و آرایشگر از نیاز های واجب و اولیه حیوانات خانگی به شمار می آید. ولی افراد نمی ‌توانند موهای گربه یا سگ خود را آرایش  و پیرایش کنند و در حقیقت به یک پت استایلیست یا همان آرایشگر حیوانات خانگی برای این کار نیاز دارند. همه افرادی که در خانه سگ یا گربه دارند و از آن نگهداری می‌ کنند یک معضل بسیار عظیم دارند و آن هم ریزش موهای حیوانات است. برای کاستن این مورد باید حیوان خانگی را هر چند وقت یک بار به دست یک آرایشگر حیوانات خانگی سپرد تا موهایشان را مرتب کرده و از ریزش موهای آن ها جلوگیری به عمل آید.

از سویی با گذر زمان، حیوان دوستی در بین مردم بسیار باب شده و جا افتاده است و همچنین با کوچک تر شدن خانواده‌ ها، افراد علاقه زیادی به نگهداری از سگ و گربه پیدا کرده‌ اند. اگر قصد داشته باشیم که کمی دقیق تر نگاه کنیم در شهر های بزرگی مثل تهران به دلیل شکل آپارتمانی خانه ‌ها افراد به نگهداری از گربه تمایل بیشتری دارند تا بتوانند میزان سرو صدای تولیدی از سمت حیوان خانگی را به دست بگیرند و کنترل کنند.

حضور آرایشگر حیوانات خانگی علی الخصوص در شهر های بزرگ می تواند نیاز خیلی از افراد را برآورده کند. اگر مقداری با قیچی و کوتاهی مو آشنایی دارید شما هم می توانید به صورت آنلاین دوره های آموزشی کوتاهی مو و آرایشگری حیوانات خانگی را بیاموزید و درآمد بسیار عالی و خوبی را کسب کنید.

استارت آپ آرایشگری حیوانات به چه صورت است؟

بیشتر بخوانید: نحوه پرورش قارچ (درآمد زایی با پرورش قارچ)

آرایشگری و ارتباط آن با حیوانات

برای اینکه بتوانید در حیطه آرایشگر حیوانات خانگی موفق شوید باید بتوانید با حیوانات رابطه بسیار عمیقی برقرار کنید. برای این کار می بایست هم صبور باشید و هم آموزش ببینید زیرا نیازمند یادگیری یک سری اصول هتید که شاید تا قبل از آموزش حتی به آنها یک بار هم فکر نکرده باشید. به طور مثال هنگامی که گربه یا سگ احساس کند که شما دارای ارتباط خوبی با او هستید و او را دوست دارید با شما آسان تر کنار می‌ آید و در نهایت شما به شکل حرفه‌ ای او را آرایش خواهید کرد.

درآمد حدودی یک آرایش حیوانات خانگی چقدر است؟

اگر آموزش آرایشگری حیوانات ببینید در حقیقت به دنبال یک شغل خاص با درآمد بالا رفته اید. یادگیری هنر آرایشگری حیوانات خانگی، اخیرا به یکی از موضوعات جالب روز بازار مبدل شده است، زیرا سالم بودن حیوانات خانگی تا حد زیادی به نظافت عمومی او، شامل مو و ناخن ‌هایش وابسته است. از آن جایی که برای ما انسان ها آرایشگاه‌ های مختلفی وجود دارد که براساس خدماتی که ارائه می‌ دهند هزینه ‌های متفاوتی هم دریافت می‌ کنند برای حیوانات خانگی هم این امر وجود دارد. به طور مثال هزینه کوتاهی مو یک سگ به طور حدودی صد و پنجاه هزار تومان تا سیصد و پنجاه هزار تومان است. و همان طور که گفته شد خدمات دیگر هم هزینه ‌های جداگانه ‌ای به دنبال دارد. در نتیجه این شغل می تواند درآمد خوبی را برای تان به ارمغان بیاورد.

شرایط لازم برای آرایشگر حیوانات شدن

برای اینکه وارد هر حرفه ای شوید در ابتدا نیازمند این هستید که علاقه خود را بسنجید و ببینید آیا اصلا این شغل می تواند در خور شما باشد و یا می توانسد از پس آن بربیایید یا نه بعد از اینکه علاقه تان را کشف کردید می بایست به باقی جنبه های آن نیز توجه کنید مثلا اینکه درآمد حاصل از آن چقدر خواهد بود و یا اینکه آیا می توانید با حیوانات ارتباط نزدیکی برقرا کنید زیرا در صورت خشونت با حیوانات حتی ممکن است شغل خود را از دست بدهید و این یعنی پایان کار. پس برای شروع و استارت در این حیطه حتما حتما علاقه تان شرط است در غیر اینصورت اصلا وارد آن نشوید.

آموزش آرایشگری حیوانات در کجا؟

همان گونه که در بالا گفته شد، با در نظر گرفتن این نکته که تعداد متخصصین فعال در زمینه آرایشگری حیوانات خانگی بسیار کم است، شانس شما برای موفقیت در این زمینه به شرط آنکه به صورت حرفه ‌ای آموزش دیده باشید، بسیار زیاد است. به همین دلیل، پیشنهاد ما به شما این است که جهت شرکت در دوره‌ های آموزش اصلاح  موی حیوانات به بهترین مراکزی که در زمینه آموزش آرایشگری در حال فعالیت هستند، رجوع کنید.

به یاد داشته باشید که با استارت فعالیت در این حیطه، شما تنها با یک حیوان از یک نژاد خاص در ارتباط نیستید. پس، نه تنها باید مهارت آرایشگری را به خوبی فرا بگیرید، بلکه می بایست به ویژگی ‌های خاص هر حیوان و هر نژاد به طور کامل مسلط شوید و این اتفاق حاصل نمی‌ شود، مگر آنکه در دوره‌ های آموزشی زیر نظر یک فرد با تجربه و متخصص شرکت کنید.

سخن پایانی

در نهایت می خواهیم به شما توصیه کنیم که اگر به حیوانات علاقه مند هستید و می توانید از پس این کار بر بیایید گزینه ی بسیار خوبی است که جای تامل دارد زیرا درآمد بالای آن نیز شما را وسوسه می کند همچنین بررسی کنید که این کار باید با روحیات شما سازگاری دارد یا نه، برای آرایشگری حیوانات خانگی باید ارتباط خوبی با آن‌ها داشته باشید. سلامتی خود را در اولویت قرار دهید و از کارتان لذت ببرید. شغل آرایشگر حیوانات خانگی کاری شاد و لذت بخش است و اگر به این کار علاقه داشته باشید حتما در آن موفق می شوید.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید