جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

استارتاپ های موفقی صنعت گردشگری را بشناسید

author منتشر کننده
نظرات (1) 5 0
استارتاپ های موفقی صنعت گردشگری را بشناسید

خلق انواع ایده‌­ها و طرح­ های گردشگری و توریستی، رزرو مناسب­‌ترین و مقرون به صرفه­‌ترین بلیط‌های هواپیمایی و اقامتگاه ها، انجام هیجان انگیزترین و خاطره سازترین تفریحات در طول سفر و پی ریزی کردن برنامه‌های سفر متناسب با سلیقه گردشگران تنها بخشی از خدماتی است که استارتاپ­‌های فعال در صنعت گردشگری ارائه می‌­دهند تا تجربه بهترین سفرها را در ذهن مسافران و گردشگران ثبت نمایند. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با 10 استارتاپ که صنعت گردشگری را متحول کرده‌اند آشنا نماییم.

استارت آپ گردشگری ایر بی ان بی

استارتاپ ایر بی ان بی با ارزش حدود یک میلیارد دلار یکی از موفق­‌ترین استارتاپ های صنعت گردشگری است که در زمینه اجاره محل‌های سکونتی فعالیت می‌­نماید. محل‌های مسکونی که هیچ کدام متعلق به آن نیستند. بنابراین می‌توان گفت ایر بی ان بی واسطه‌ای میان گردشگران و صاحبان محل‌های مسکونی است و صاحبان محل‌های مورد نظر را به گردشگران معرفی می‌نماید. در واقع ایر بی ان بی  هم برای خود، هم برای گردشگران و هم برای صاحبان مح ­‌های سکونتی فرصتی برای کسب درآمد و صرفه جویی در هزینه‌ها ایجاد کرده است. بدین نحو که محل های سکونتی بی‌استفاده را به گردشگران معرفی می‌کند از این راه هم خود پول درمی‌آورد و هم مالکان محل‌های مورد نظر. از طرفی گردشگران هم می‌توانند با صرف هزینه‌ای کمتر، در هزینه‌های سفر به میزان چشمگیری صرفه جویی کنند.

اما می‌دانید این استارتاپ کی و چگونه راه اندازی شد؟! در اواخر سال 2007 میلادی بود که برایان و جوجیبا چون نمی‌توانستند از پس هزینه اجازه خانه خود که در شهر سانفرانسیکو قرار داشت بربیایند، تصمیم گرفتند یکی از اتاق های خانه خود را که دارای یک تخت بادی بود به مسافران و گردشگران اجاره دهند. حتی آن ها منوی صبحانه را در اختیار گردشگران قرار دادند تا گردشگران بیشتر احساس راحتی نمایند. با راه اندازی سایتی به نام air bed and breakfast کار آن ها شروع شد. در اواخر بهار سال 2008 میلادی اولین نفر وارد آنجا شد. درست در زمان کنفرانس طراح ­های آمریکا، زمانی که افراد دیگر در یافتن جایی مناسب برای ماندن با مشکل مواجه شده بودند. این گونه بود که کلید اولیه این استارتاپ زده شد. بعدها این استارتاپ به Airbnb تغییر نام داد. امروزه ایر بی ان بی انواع محل‌های مسکونی شامل ویلایی، آپارتمانی و ... را برای اجاره در سایت خود قرار می‌دهد و از این طریق درآمد بسیار بالایی کسب می‌­کند.

گردشگران می‌توانند با عضویت در سایت استارتاپ و انتخاب مقصد خود به کلیه مکان‌های سکونتی آن منطقه، قیمت و تصویر آن دسترسی داشته باشند و در صورت تمایل اقدام به رزرو نمایند.

استارت آپ گردشگری

بیشتر بخوانید: 10 نکته مهم در تبلیغات که حتما باید بدانید

استارت آپ گردشگری گت یور گاید

استارتاپ گت یور گاید همانند یک مارکت پلیس آنلاین است که کار اصلی آن ارائه خدمات گردشگری به مسافران و گردشگران است خدماتی همچون رزرو تور گردشگری، سفر به مکان­‌های گردشگری و ...

این استارتاپ که مرکز اصلی آن در آلمان و سایر نقاط دیگر جهان از جمله آمریکای جنوبی و اروپا است، همانند یک واسطه عمل کرده و به شرکت ها کمک می‌کند خدمات و محصولات خود را به مردم عرضه دهند. بدین صورت که شرکتهای مختلف گردشگری انواع خدمات خود همچون تورهای یک تا چند روزه و ... را در سایت گت یور گاید قرار می‌دهند و گردشگران هم در صورت تمایل آن ها را رزرو می‌کنند. گت یور گاید که در سال 2008 میلادی ایده اولیه آن ( ساخت پلتفرمی که ارتباط مسافران و گردشگران با مردم محلی را آسان کرده و به آن ها کمک کند تا با راهنمایی مردم محلی مسیرها و مناطق مختلف گردشگری را خوب بشناسند و سریعتر مسیریابی کنند) کلید خورد، در سال 2017 میلادی تورهای گردشگری خود را راه اندازی نمود. طبق گزارشات به دست آمده استارتاپ گت یور گاید تا کنون بیش از 655 میلیون دلار جذب سرمایه داشته است.

استارت آپ گردشگری تراولکا

استارت آپ گردشگری تراولکا یک استارت آپ اندونزیایی است که در زمینه خدمات پرواز فعالیت می‌کند. این استارت آپ انواع مسیرهای هواپیمایی را تحت پوشش خود قرار داده است. علاوه بر رزرو پرواز، رزرو هتل، ماشین و غذاخوری از دیگر خدماتی است که توسط این استارت آپ ارائه می‌شود.

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید ایده اولیه این استارت آپ از کجا آمده است. اوناردی سازنده اصلی این استارت آپ همیشه در رزرو بلیط هواپیمایی از آمریکا به اندونزی به مشکل بر می‌خورد. این مشکل ایده اولیه ساخت این استارت آپ را در ذهن او به وجود آورد. در ابتدا اوناردی به همراه سه نفر دیگر این سایت را راه اندازی کرد و سپس در آن به مقایسه بلیط هواپیمایی که در سایتهای مختلف وجود داشت پرداخت. در سال 2014 او کار خود را گسترش داد و از آن به بعد رزرو بلیط و رزرو هتل را به خدمات خود اضافه نمود.

استارت آپ گردشگری اُ وای اُ

اٌ وای اٌ در واقع هتل­‌های زنجیره‌ای می‌باشند که مناسب‌ترین اقامت‌ها را در اختیار مسافران و گردشگران قرار می‌دهند. این استارت آپ هندی که همانند بهترین هتل برای گردشگران است دارای ارتباط بسیار نزدیکی با سایر هتل داران است و با تسلطی که بر تمامی آپشن‌های خود دارد، توانسته است اقامتی دل انگیز و خاطره ساز را برای مسافران و گردشگران فراهم آورد. اگاروال در سال 2014 میلادی زمانی که تنها 18 سال سن داشت این استارت آپ را راه اندازی کرد. از آن زمان تا کنون تمامی خدمات آن در بیش از 505 شهر هند، ژاپن، چین، دبی و ... ارائه می‌شود. درضمن این استارت آپ حدود 500 هزار اتاق هتل را نیز زیر نظر خود دارد. در اٌ وای اٌ که سایتی برای رزرو هتل با مناسب­‌ترین  قیمت ممکن است، رزرو هتل به صورت دیجیتال انجام می‌شود. بدین صورت که این شرکت مشخصات مسافران را به دولت ارائه داده و دولت نیز اطلاعات کاملی را درباره تک تک مسافران به دیت می‌آورد.

استارت آپ گردشگری اِوِی

استارت آپ اِوِی یکی از مشکلات دائمی سفر یعنی تهیه چمدان مناسب را به راحتی حل کرده است چرا که این استارت آپ در زمینه طراحی و فروش چمدان­ های با کیفیت و زیبا که دارای قیمت های بسیار مناسبی نیز هستند فعالیت می‌نماید. هر کدام از چمدان‌هایی که توسط این شرکت طراحی می‌شوند بسیار منحصر به فرد و خاص هستند به طوری که به راحتی توانسته‌اند نظر بسیاری از مسافران و گردشگران را به سمت خود جلب نمایند. استفانی و جنیفر در سال 2014 میلادی استارت آپ اِوِی را راه اندازی کردند. استارت آپی که 182 میلیون سرمایه گرفت و به عنوان استارت آپی که بنیان گذار و موسسش یک خانم بود شناخته شد. اِوِی امروزه محصولات مرتبط با سفر همچون چمدان را تولید می‌نماید. چمدانهایی که بدنه محکم و ضد خش دارند و زیپ‌هایی که از نوع YRK هستند و قفل هایی تضمینی. چمدان هایی با قابلیت شست و شو و چرخ های چرخشی 360 درجه که با توجه به نظرهای مسافران و گردشگران و در اندازه‌ها و سایزهای مختلف ساخته شده‌اند.

استارت آپ گردشگری هاپر

هاپر در سال 2006 میلادی توسط آور کرک، فردریک لالند و یک فرد دیگر به منظور کاهش هزینه‌های مسافرتی که معضل بزرگی برای بسیاری از مسافران و گردشگران است در کانادا راه اندازی شد و سپس در بوستون آمریکا شعبه دیگر خود را احداث کرد.

هاپر در واقع یک اپلیکیشن است که برای پیش بینی کاهش قیمت بلیط هواپیما اطلاعات سنگینی را مورد استفاده قرار می‌دهد. بدین صورت که مقصد مسافر را دریافت می‌کند و با تجزیه و تحلیل اطلاعات به او اعلام می‌کند که بهتر است چه وقتی برای تهیه بلیط اقدام نماید. زمانی هم که قیمت بلیط به کمترین مقدار خود رسید گردشگر و مسافر را مطلع می‌سازد.

استارت آپ هاپر در طول مدت فعالیت خود تا کنون از فناوری‌ها و الگوهای مختلفی استفاده کرده و از طریق آنها به جمع آوری اطلاعات زیادی در مورد سفر پرداخته است. این استارت آپ روزانه و بر اساس بررسی میلیون‌ها قیمت بلیط هواپیما پیش بینی‌های خود را انجام می‌دهد تا از این طریق به مسافر و گردشگر کمک نماید تا سفر خود را با کمترین هزینه ممکن انجام دهد. بیش از 185میلیون دلار مقدار سرمایه‌ای است که تا کنون این استارت آپ توانسته است به دست آورد.

بیشتر بخوانید: چگونه یک استارتاپ گردشگری راه اندازی کنیم

استارت آپ گردشگری کلوک

استارت آپ کلوک که مرکز آن در شهر انگ کنگ واقع شده است و 16 شعبه دیگر نیز در شهرهای بزرگ آسیایی دارد، استارت آپی است که می‌تواند برنامه‌های سفر مختلفی را در اختیار مسافران و گردشگران قرار دهد بدین صورت که گردشگران و مسافران می‌توانند با مراجعه به آن طبق سلیقه خود یکی از برنامه‌های سفر را انتخاب کنند.

کلوک از بهترین پلتفرم رزرو در آسیا و نیز بزرگترین پلتفرم خدماتی در کشور چین است. گردشگران و مسافران به وسیله خدماتی که این شرکت ارائه می‌دهد می توانند به راحتی و در کمترین زمان ممکن مشخصات جاذبه‌های گردشگری را به دست آورند و انواع خدمات شهری را که تصمیم دارند به آن جا سفر کنند را کسب نمایند.

برای آشنایی بیشتر با طرز کار این استارت آپ می‌توانید مثال زیر را در نظر بگیرید:

فرض کنید به یکی از شهرهای آسیایی سفر کرده‌اید. حال در آنجا می‌توانید به جای آن که به دفاتر خدماتی مراجعه کنید و با آن ها صحبت نمایید گوشی تلفن همراه خود را باز کرده و به طور مستقیم خدمات مورد نیاز خود را رزرو کنید.

در سال 2016 میلادی AWAY اعلام کرد که در هر ماه تقریباً یک میلیون رزرو از طریق این برنامه به ثبت می‌رسد که اکثر آنها مربوط به آسیا می‌باشد. امروزه کلوک به طور روزانه به گردشگران بسیاری کمک می‌نماید تا بتوانند برنامه سفر خود را از میان 40000 برنامه تفریحی که در بیش از 190 مقصد توریستی می‌باشند رزرو نمایند. طبق آمارهای منتشر شده کلوک تا کنون توانسته است بیش از 522 میلیارد سرمایه کسب نماید.

استارت آپ گردشگری اوانئوس

استارت آپ گردشگری اوانئوس برای حل مشکل زیر راه اندازی شده است:

همانطور که می‌دانید متداول‌ترین و رایج‌ترین نوع سفرها، تورهای توریستی و گردشگری می‌باشد. اکثر تورها نیز برای مقصدهای گردشگری چندین برنامه گوناگون و مختلف را معرفی می‌کنند. گردشگران نیز با در نظر گرفتن شرایط خود توری را انتخاب می‌نمایند که برای آنها بهترین و مناسب‌ترین باشد. با این وجود بیشتر این تورها در فهرست خود انتخاب گزینه هتل را ندارند و فقط در روزهای محدودی این امکان را برای گردشگران و مسافران فراهم می‌آورند. بیشتر تورها نیز مدت زمان خاص و محدودی دارند و چنانچه مسافر و یا گردشگری بخواهد بیشتر در مقصد بماند حال به هر دلیلی باید هزینه بسیار زیادی را صرف نماید. استارت آپ اورانئوس این مشکل را حل کرده است.

این استارت آپ یک برنامه آنلاین ارائه می‌دهد و از این طریق به مسافران کمک می‌کند تا مطابق با سلیقه شخصی خود سفر گردشگری خود را انتخاب نمایند. این شرکت با آژانس‌ها و شرکت های خدماتی ارتباط دارد و این امکان را برای مسافران و گردشگران فراهم می‌آورد تا ارزانترین و در عین حال عالی‌ترین تور را رزرو نمایند. اورانئوس تا کنون توانسته است بیش از 110 میلیون دلار سرمایه کسب کند.

استارت آپ گردشگری تایم شیفتر

استارت آپ گردشگری تام شیفتر سعی در حل این مشکل دارد:

همانطور که می‌دانید از جمله ایرادات سفرهای طولانی جت لگ این است که باعث کلافگی، کسالت، سر درد، خستگی، بی‌خوابی و ... می‌شود. به طوری که ممکن است فردی که جت لگ شده است برای چند روز متوالی حال بد خود را داشته باشد تا این که بعد از گذشت زمان چند روزه بتواند به حالت طبیعی خود بازگردد. حال استارت آپ تایم شیفتر سعی دارد با استفاده از اطلاعاتی که پیرامون سیستم عصبی دارد این مشکل را حل کند. این استار آپ با طراحی تمرین های خاص سعی کرده است در کمترین زمان ممکن حالت جت لگ را در مسافر بهبود دهد. مسافر هم مطابق با سفر خود تمامی این تمرینات را دریافت کرده و به آن ها عمل می‌نماید. به طور مثال به کاربر می‌گوید قبل از سفر چه غذایی میل کند و یا این که چه زمانی بیدار بماند حتی اگر میل زیادی به خوابیدن در آن ساعت دارد و تمرینات بسیاری از این دست. تایم شیفتر تا کنون توانسته است حدود 2 میلیون دلار سرمایه کسب نماید.

استارت آپ گردشگری

استارت آپ گردشگری ایرپورتر

هموارتر کردن سفرهای هوایی از طریق ارتباط با انواع شرکت های هوایی از اهداف اصلی استارت آپ گردشگری ایرپورتر است. این استارت آپ که مرکز آن در لندن واقع شده است بدین شکل فعالیت می‌نماید: وسایل مسافران و گردشگران را از درب منزلشان تا فرودگاه حمل می‌کند. ایر پورتر تا کنون توانسته است حدود 13 میلیون دلار سرمایه کسب نماید.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه ها (1)

  1. مطالب این مقاله نشان میدهد که فقط با ایده مناسب و در زمان مناسب میشه کسب و کارهای موفق راه اندازی کرد ممنونم

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید