جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

چگونه یک استارتاپ گردشگری راه اندازی کنیم

author منتشر کننده
بدون نظر 6 0
چگونه یک استارتاپ گردشگری راه اندازی کنیم

امروزه واژه استارتاپ به گونه ای با زندگی دیجیتالی جامعه عجین شده که دیگر راه اندازی یک کسب و کار جمع و جور و بصرفه با درآمد مناسب برای هرفرد مثل یک رویا نیست بلکه از کوچکترین کسب و کار تا داشتن شغل پر درآمدی مانند استارتاپ گردشگری یکی از هزاران روش پردرآمد در دنیاست. صنعت گردشگری که یکی از مشاغل پر درآمد دنیا محسوب می‌شود پا به عرصه دیجیتال گذاشته است. این صنعت روز به روز درحال پیشرفت و درآمد زایی برای کشورهاست. داشتن ایده های نوین و جذاب در راه اندازی استارتاپی در حوزه گردشگری هر فکری را به خود مشغول می‌کند. راه اندازی صنعت گردشگری در بستری استارتاپی بر جذابیت این حرفه افزوده است.

استارتاپ گردشگری

استارتاپ گردشگری را از کجا شروع کنیم

راه اندازی یک کسب و کار نوپا که توسط فرد برنامه ریزی و اجرا می‌شود جذابیت های خاص خودش را دارد. استارتاپ به دلیل فرد محوری در دنیای دیجیتال کنونی یکی از روش های کم هزینه و پردرآمد محسوب می‌شود. زمینه های زیادی برای راه اندازی یک استارتاپ موفق وجود دارد یکی از این موارد صنعت گردشگری است که علاقه مندان زیادی را به خود جذب کرده. از آنجایی که صنعت توریسم برمبنای ارائه خدمات مطلوب بناست،داشتن ایده ای استارتاپی می‌تواند رونق آن را دوچندان کند.برای شروع یک استارتاپ گردشگری موفق باید دنبال جزئیات بود حتی یک اثر تاریخی نه چندان معروف یا متروک نیز می‌تواند منبع پر درآمدی برای ارائه آن به گردشگران باشد.

آثارباستانی، فرهنگ ملت ها، آداب و رسوم، طبیعت بکر و دست نخورده و خیلی از ظرفیت های هرکشوری می‌تواند منبع خوبی برای کسب درآمد باشد. حتی یک گونه کم یاب گیاهی یا جانوری هم از دید کاسبان عرصه گردشگری مخفی نمی‌ماند. کافی است شاخک های تیزی داشته باشی تا از تمام زوایا جامعه و محیط زندگی اطراف خود را ببینید. یک استارتاپ گردشگری کوچگ ترین خدمتی را از قلم نمی‌اندازد. حتی خدمتی مثل راهنمایی گردشگران به توالت های عمومی!

از زمانی که وارد عصر دیجیتال شده ایم تاکنون خدمات متفاوتی از این عرصه بی پایان دیده ایم. از خدمات کامپیوتری تا بانکداری، تهیه بلیط مسافرتی، رزرو آنلاین غذا، هتل، سینما و... ، آموزش، خدمات فنی و حتی دوست یابی های دیجیتالی. گردشگری نیز از این قافله عقب نمانده و توسعه خوبی داشته است. این روزها نه تنها عرصه وب بلکه اپلیکیشن های گردشگری رونق زیادی دربین کاربران اینترنتی دارند.

بیشتر بخوانید: استارتاپ واژه‌ای که در مورد آن زیاد می‌شنویم

راه اندازی استارتاپ گردشگری بر مدار وب سال‌هاست به یکی از مشاغل پردرآمد و زود بازده در کشورهای توسعه یافته تبدیل شده است. با توسعه تلفن همراه و پیشرفت سیستم عامل ها، برنامه نویسی نرم افزارهای کامپیوتری رونق دو چندانی داشته است. هم اکنون طراحان اپلیکیشن های خدماتی،تفریحی،مالی و... جزء متخصصان طراز اول علم دیجیتال محسوب می‌شوند. ایده پردازی و شروع یک استارتاپ موفقیت آمیز در زمینه طراحی آپ گردشگری و ارائه خدمات به گردشگران یکی از روش هایی است که امروزه طرفداران زیادی دارد.

شاید برایتان سوال باشد با تمام این تفاسیر، چگونه می توان یک ایده استارتاپی درحوزه گردشگری را پروراند؟ پاسخ این سوال سخت نیست! کافی است به دنبال کسب تخصص یک حرفه بروید. بیاموزید و آموخته هایتان را عملیاتی کنید. دپارتمان های زیادی هستند که با کمک متخصصانشان ایده های جذاب و نوین را به خود جذب می‌کنند. آموزش های تخصصی می‌دهند و به کمک منابع انسانی موجود تیم های استارتاپی منسجمی تشکیل می‌دهند. اما شاید شما بخواهید فقط از آموزش های این موسسات بهره ببرید و خودتان استارتاپ تان را مستقل راه اندازی کنید. این هم فکر بدی نیست!

یک دیجیتال مارکتینگ محلی درزمینه فروش صنایع دستی، سوغات، غذاهای محلی طبخ روز؛ یک اپلیکیشن راهنمای گردشگران، طراحی سایت سرگرمی در زمینه قوم شناسی ملل برای علاقه مندان به این عرصه، راه اندازی وبسایت آنلاین گردشگری مجازی، طراحی آپ مراکز اقامتی ارزان قیمت و سهل الوصول برای گردشگران و... هزاران روش متفاوت و جذاب می‌تواند به یک فرد در راه اندازی یک استارتاپ موفق کمک کند.

مزایای یک استارتاپ گردشگری برای علاقه مندان به سفر

مردم هر جامعه با فرهنگ و تاریخ متفاوت علاقه زیادی به دانستن سبک زندگی، فرهنگ و گذشته هم نوعان خود در جوامع مختلف دارند. اصلا اساس شکل گیری صنعت گردشگری درجهان، دانستن در مورد دیگران است. گردشگریِ مردم شناسی یکی از رشته های تخصصی این صنعت هزارتوست. مردم هرجامعه ای دوست دارند دیگران را بشناسند. طبیعت زندگی دیگران، غذای دیگران، سبک زندگی و آثار تاریخی مردم سرزمین های دیگری همیشه جذاب و هیجان انگیز بوده است. راه اندازی یک کسب و کار متفاوت در شناساندن این تفاوت ها می‌تواند هم خلاقانه وهم پر درآمد باشد. یک استارتاپ گردشگری برای علاقه مندان به سفر و گذران اوقات فراغت آسوده ترین راه رسیدن به خواسته هایشان و برای یک خلاق حوزه استارتاپ یک روش پردرآمد محسوب می‌شود.

گردشگران خارجی که وارد یک کشورجدید می‌شوند در شروع سفر نیاز به راهنمایی دارند. آن ها اقوام، زبان،فرهنگ و آداب و رسوم و حتی اماکن مهم یک جامعه را نمی‌شناسند و بیشتر اطلاعات خود را از آژانس های گردشگری دریافت می‌کنند. ایده پردازان استارتاپ های گردشگری همیشه به دنبال ساده ترین روش ها و پربازده ترین مسیرها هستند. آن ها در طراحی خدماتشان حتی از کم اهمیت ترین امکانات شهرشان غافل نمی‌شوند. اطلاعات به روز ارائه می‌دهند، برجذابیت بصری و گرافیکی کارشان می‌افزایند، زبان دوم می‌آموزند و تورلیدهای قدری هستند.

بیشتر بخوانید:‌ استارتاپ را بیشتر بشناسیم

درآمد پایدار ناشی از استارتاپ گردشگری

خوردن یک فنجان قهوه ساده در کلبه ای چوبی در دل جنگلی انبوه از درختان سربه فلک کشیده شاید برای یک فرد خارجی در بدو ورود به کشوری دیگر چنان جدابیتی داشته باشد که برای یک فرد بومی آن منطقه نداشته باشد. حال تصور کنید قیمت ناچیز این یک فنجان قهوه بعد از اینکه گردشگران زیادی مسیرشان به آن کلبه بیفتد چقدر باارزش می‌شود. راه اندازی استارتاپ های گردشگری به سادگی همین یک فنجان قهوه است. کافی است تمام امکانات موجود را بسنجید، بازبینی کنید و موشکافانه تر به زیست بوم خود بنگرید.

استارتاپ های موفقی همچون localeur ,Suiteness ,Sn-ap و غیره در زمینه گردشگری به این جزئیات با دید ریزتری نگاه کرده اند و الان جزء استارتاپ های موفق گردشگری در جهان محسوب می‌شوند. این استارتاپ ها خدماتی چون ایجاد انگیزه برای مسافرت گردشگران به مکان های ساده و آرامشبخش، رزرو سوئیت و هتل، مسیریابی مشخص و در دسترس آنلاین و خیلی دیگر از خدمات مفید و مورد استفاده گردشگران را به صورت آنلاین، آفلاین و منحصربفرد ارائه می‌دهند. این شرکت ها سالانه میلون ها دلار کسب درآمد دارند و نقش و سهم قابل توجهی در بورس واقتصاد کشورهایشان ایفا می‌کنند.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید