جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

اسنپدراگون 895، تراشه پرچمدار 2022 کوالکام این بار چگونه خواهد بود؟

author منتشر کننده
بدون نظر 2 0
اسنپدراگون 895، تراشه پرچمدار 2022 کوالکام این بار چگونه خواهد بود؟

پرچمدار کوالکام برای سال 2022، اسنپدراگون 895 خواهد بود. در این مقاله ویژگی هایی که از این پرچمدار انتظار می رود را مورد بررسی قرار می دهیم.

بهترین گوشی های پرچمدار 2021، یک وجه اشتراک دارند آن هم استفاده از تراشه 5 نانومتری اسنپدراگون 888 کوالکام است این پردازنده کارایی اسنپدراگون 865 را حفظ کرده و هم چنین عملکرد فوق العاده ای از نظر قدرت دارد که این امر باعث شده پرچمداران امسال با قدرت پردازشی بیشتری ارائه شوند.

در ماه های آینده، مدل به روز تری از این تراشه عرضه خواهد شد. پیش از این، اخبار و شایعات مختلفی راجع به اسنپدراگون 895 ارائه شدند و به همین دلیل با برخی از ویژگی های این پردازنده فوق العاده آشنا هستیم.

کوالکام احتمالا در ماه دسامبر نسل جدید تراشه پردازشی پرچمدار خود را رسما رونمایی می کند که احتمالا بسیاری از گوشی های پرچمدار نسل جدید 2022 از آن بهره خواهند گرفت. پس بهتر است راجع به این قلب تپنده گوشی های نسل جدید بیشتر بدانیم!

در ادامه برخی از ویژگی های مورد انتظار از این تراشه را مرور می کنیم.

سخت افزار اسنپدراگون 895

اندروید سنترال، دو ماه پیش گزارش کرد که EvLeaks افشاگر معروف اخبار فناوری اولین جزئیات مربوط به این پردازنده را فاش کرده است.

در این گزارش ذیل شده که کدنام داخلی تراشه، SM8450 خواهد بود و در آن از مودم X65 استفاده شده است. همچنین اسپندراگون 895، بر اساس معماری موبایلی آرم v9 ساخته شده است که این ویژگی  به چند دلیل بسیار جذاب است؛ این معماری توسط آرم در سال جاری عرضه شده و طبق اعلام این شرکت، عملکرد و کارایی تراشه هایی که با این معماری ساخته می شوند از نظر گرافیکی و یادگیری ماشینی و سایر بنچمارک ها به طور قابل توجهی بهبود و ارتقا می یابد!

طبق خبری که اعلام شده، احتمالا کوالکام از معماری v9 در طراحی جدیدترین تراشه ی موبایلی خود استفاده خواهد کرد؛ با توجه به ویژگی های این معماری انتظار داریم که این پردازنده از هسته بزرگ X2 برای انجام کارهای  سنگین و از هسته های کورتکس A710 و کورتکس A510 برای انجام کارهای سبک تر استفاده کند.

هسته X2 نسل جدیدی از هسته X1 است که در تراشه پرچمدار 2022 کوالکام استفاده شده است. نکته ی مهم این است که عملکرد این هسته ی جدید چیزی حدود 40 درصد بهتر از X1 خواهد بود! هسته های جدید برای انجام وظایف سبک یعنی A710 و A510 نیز به همین صورت هستند. به طوری که A710 ده درصد از هسته های A78 کنونی و A510 حدودا 35 درصد نسبت به نسل های قبلی این هسته ها سریع تر خواهند بود.

همه ی این ویژگی هایی که از اسنپدراگون 895 انتظار داریم، باعث می شود تا جذابیت و کارکرد سریع تر گوشی های نسل جدید چند برابر نسبت به قبل افزایش یابد!

یک نکته ی قابل توجه برای گیمرها این است که در این تراشه از پردازنده گرافیکی آدرنو 730 استفاده شده که در بخش گیمینگ عملکرد بسیار فوق العاده را عرضه خواهد کرد! از دیگر ویژگی های این پلتفرم این است که از نوع 4 نانومتری است؛ در نتیجه کارآیی و عملکرد آن پیشرفت قابل توجهی خواهد داشت.

در جدیدترین شایعات در این باره گفته شده که وظیفه تولید تراشه جدید کوالکام به سامسونگ و TSMC واگذار شده است.

حال باید دید که هسته A510  در استفاده های روزمره و سبک چه عملکردی از خود نشان می دهد. در اخبار منتشر شده بیان شده است که این هسته های کوچک در انجام وظایف سبک و ساده عملکرد بسیار مطلوبی ارائه می دهند و مصرف انرژی کمتری نسبت به قبل خواهند داشت؛ این امر می تواند بسیاری از دارندگان گوشی های قدیمی را به خریدن گوشی های جدید که این تراشه را دارند، جذب کند!

پس اگر از گوشی های قدیمی خود رنج می برید یا در طول روز از گوشی زیاد استفاده می کنید و باید همیشه به دنبال پریز برق باشید، کافی  است چند ماه دیگر صبر کنید. سال 2022 همراه خواهد بود با ارائه ی گوشی های پرچمدار که از تراشه اسپندراگون 895 در آنها استفاده شده است.

برای بررسی بیشتر ویژگی های این تراشه و قضاوت نهایی و درست، باید تجربه ی کار با یکی از گوشی های مجهز به این تراشه را داشته باشیم؛ البته برای انجام این کار باز هم باید چندماه دیگر تا سال 2022 صبر کنیم !

در توئیتی که Evleaks منتشر کرده است، عنوان شده که:

نسل بعدی تراشه پرچمدار کوالکام SM8450 است. این پردازنده از مودم پیشرفته ی X65 5G بهره می برد و با فرایند چهارنانومتری تولید خواهد شد.

دسامبر؛ پایان انتظار ها!

معمولا کوالکام در ماه دسامبر و در رویداد سال آینده اسنپدراگون سامیت، نسل جدید تراشه پرچمدار خود را رونمایی می کند؛ پس به احتمال زیاد در ماه دسامبر معرفی رسمی اسنپدراگون 895 را شاهد هستیم. البته مثل همیشه، این احتمال هست که قبل از معرفی رسمی اطلاعات بیشتری از آن در اختیار عموم قرار بگیرد.

گوشی های پرچمدار 2022 با تراشه پرچمدار 2022 عرضه می شوند

با اینکه نمی توان از الان به طور دقیق درباره دستگاه هایی که مجهز به این تراشه خواهند بود صحبت کرد، ولی انتظار می رود که بسیاری از گوشی های پرچمدار سال آینده به تراشه اسنپدراگون 895 مجهز باشند.

بر اساس شایعات و اخبار منتشر شده،گوشی های سری گلکسی اس 22 سامسونگ، شیائومی می 12، وان پلاس 10 و فایند ایکس 4، مجهز به تراشه اسنپدراگون 895 خواهند بود.

2022، میدان رقابت ها

این احتمال می رود که در سال 2022، شاهد رقابت شدیدتر بین مدیاتک و کوالکام باشیم.

مدیاتک اکنون از موقعیت خوبی در بازار تراشه های میان رده برخوردار است و این موقعیت را نیز بهبود بخشیده است. به نظر می رسد که مدیاتک در سال آینده قرار است با معرفی پردازنده دایمن سیتی 2000، پا به میدان رقابت شدیدی با کوالکام بگذارد!

باید منتظر بمانیم تا ببینیم عملکرد تراشه پرچمدار مدیاتک در برابر اسنپدراگون 895 چگونه خواهد بود.

کدام یک پیروز می شوند؟

کدام یک بهترند؟

مدیاتک یا اسنپدراگون؟

برای پاسخ به این سوال ها باید چندماه تا سال 2022 صبر کنیم؛ نظر شما چیست؟ چه انتظاراتی دارید؟

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید