جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

اصول موفقیت در زندگی

author منتشر کننده
بدون نظر 3 0
اصول موفقیت در زندگی

موفقیت تعاریف گوناگونی دارد، چون انتظارات آدم‌ها از خودشان و از زندگی با یکدیگر متفاوت است؛ و هيچ کس جز خود فرد نمیداند که چقدر موفق است زیرا موفقيت يک حس درونی  که باید حس شود.

از بین بردن هشت صفت و رفتار شما را در زندگی موفق تر می سازد

خیلی ها معتقدند که موفقیت در زندگی پیرو کسب مهارت است اما در اصل بهترین راه دوری از چیزهایی است که شما را از هدفتان دور می‌کند، به جای اضافه کردن چیزهایی به زندگیتان فاکتورهای منفی را از زندگی خود حذف کنید. تسلیم شدن در برابر خیلی از آن ها آسان است اما برخی دیگر احتیاج به زمان دارد.

موفقیت

چند رفتاری که باید از زندگی خود حذف کنید تا به موفقیت در زندگی برسید

عناوین اصلی که رفتارهای شما را تحت تاثیر قرار می‌دهند:

1- بهانه های بی منطق

افراد موفق خانواده، دوستان، رئیس و همکار خود را سرزنش نمی‌کنند و خود را مسئول زندگی شان می‌دانند و زندگی خود را توسعه می دهند.

2- حذف کمال گرایی برای رسیدن به موفقیت

کمال گرایی باعث هدر رفتن زمان می‌شود و به جای ناراحتی در مورد اشتباهات و یا نقص های فیزیکی که اذیتشان می‌کند سعی کنید به گام های کوچک که باعث پیشرفتتان می‌شود فکر کنید، هیچ کس کامل نیست و همه می‌تواند برای سایرین تصمیم بگیرند.

3- حذف ترس برای رسیدن به موفقیت

بسیاری از مردم بدون آگاهی خود را کوچک می کنند.آن ها در طول مذاکره ساکت هستند و از ریسک کردن اجتناب می‌کنند این ترس افراد را از موفقیت باز می دارد.

4- کنترل کردن همه چیز

شما نمی توانید همه چیز را کنترل کنید و سعی بر انجام اینکار بی فایده است و کمکی به موفقیت نمی کند.اما بیشتر باعث استرس، ناراحتی، خستگی می‌شود به جای کنترل همه چیز سعی کنید بی خیال باشید.

5- حذف طرز فکر ثابت برای رسیدن به موفقیت

بسیاری از افراد طرز فکر ثابت دارند و هیچ سعی برای یادگیری یا تغییر نظر ندارند و این طرز فکر کار را برای موفقیت بیشتر آن ها سخت می‌کند چون در گذشته مانده اند.

6- آرزوی های یک شبه!

بعضی ها فکر می کنند افرادی که به آرزوهایشان رسیده اند یک شبه و شانسی موفق شده اند، اما نمی‌توانید به شانس برای موفقیت تکیه کنید. موفقیت نیازمند زمان و وقف است و باید برای آینده برنامه ریزی کنید.

7- افراد منفی نگر

اگر اطراف شما افراد منفی نگر هستند که فقط نیمه خالی لیوان را میبینند جای خالی آن ها را با افراد خوش بین و مثبت عوض کنید چون این افراد حامی شما هستند و شما را برای رسیدن یه اهدافتان کمک می کنند و انگیزه و خوشحالی بیشتری را برای شما به ارمغان می آورند.

8- نه گفتن برای رسیدن به موفقیت

بسیاری از افراد در نه گفتن مشکل دارند و نمی‌توانند نظرات خود را آزادانه بیان کنند و باعث می‌شود فرد از موفقیت های خود باز بماند.

چه جوری به موفقیت  در زندگی برسیم؟

هر انسانى ناخداى کشتى زندگى خود است و زمانى موفق خواهد بود که خوب فکر کند، تعيين هدف کند، خوب حرکت کند و با تغييرات سازگار شود، خوب برنامه ريزى و عمل کند.

انسان دارای ابعاد مختلفی است که برای رسيدن به موفقيت بايد تمام فاکتورهای خود را پيشرفت دهد. موفقيت مفهومی است که پيشبرد تمام فاکتورهای انسان (سلامتی، معنويت، ثروت، آرامش، عشق و خدمت به ديگران) را شامل می‌شود و فرد با پرورش تنها  يک بعد وجودی خود نمی‌تواند ب موفقیت دست یابد بلکه بايد تمام زوايای وجودش را پرورش دهد تا به هدف نهايی خود در زندگی برسد.

هر شخصی در رسیدن به موفقيت با فراز و نشيب ها و چالش های بسياری روبه‌رو می‌شود که اگر راه درست مواجه شدن و پشت سر گذاشتن آن‌ها را بداند، این چالش‌ها نمی‌توانند مانعی برای رسیدن به موفقیت فرد باشند. در ادامه به اصول رسیدن به موفقیت و نحوه‌ی مواجهه با مشکلات این مسیر پرداخته شده است.

مثلثى طلايى موفقیت چیست؟

• نظم و آرامش

• برنامه ريزى و دقت

• سرعت عمل و زمان شناسى

6 اصل موفقیت در زندگی چیست؟

1- نخستین و مهم ترین عامل موفقیت در هر زمینه ای این است که بتوانی، خودت را دوست بداری و به خودت احترام بگذاری.

2- یکی از مهمترین رموز موفقیت در زندگی و کار «برخورداری از اطلاعات بیشتر» است. وقتی دانش و اطلاعات شما بیشتر باشد، تصمیم درست تری اتخاذ می‌کنید.

3- یکی از اصول موفقیت شفافیت است. باید بدانید موفقیت یعنی چه؟ تعریف خودتان از موفقیت را بنویسید.

4- جهان براساس مکانیسم شدن و موفقیت ساخته شده است. وقتی در راه رسیدن به موفقیت به نتیجه نمی رسید، بایستید و بررسی کنید. یا راه را اشتباه رفته اید و یا هدف خود را اشتباه انتخاب کرده اید.

5- ما خودمان اشتباه نیستیم، انتخاب هایمان ممکن است اشتباه باشد. انتخاب هایتان را به خودتان وصل نکنید.

6- درعین حال یک نکته را دقت داشته باشید. پولدار شدن یکی از نتایج و اجزاء موفقیت است. اگر هدفتان تنها پول باشد وقتی به آن رسیدید مکانیسم موفقیت شما متوقف خواهد شد.

• عوامل موفقیت یا بیرونی هستند و یا درونی. شرایط بیرونی معمولا در دست ما نیستند ولی شرایط درونی غالبا در دست ما می‌باشد.

عوامل موثر در موفقیت در زندگی و کار چه چیز هایی میتواند باشد؟

- پرورش خلاقیت: یکی از توانایی هایی که به ما در راه رسیدن به اهدافمان شتاب بیشتری می‌دهد خلاقیت است. افراد خلاق، به مسایل ساده نیز با دید انتقادی نگاه می کنند و به دنبال راه های تازه ای برای به انجام رسانیدن کارها هستند.

- حداکثر استفاده از زمان: موفقیت هر کسی در تحقق اهداف و آرزوهایش، تا حدود زیادی به استفاده مؤثر از وقت بستگی دارد. پس، با کنترل وقت خویش می توان رسیدن به اهداف را سرعت بخشید.

- اشتیاق: اشتیاق شرط لازم برای موفقیت است. چون هدف آن قدر مهم می‌شود که فرد حاضر است برای آن هر کوششی بکند. اشتیاق برای به انجام رساندن، نقطه ای است که باید صاحب رؤیا از آن شروع کند. اگر کاری که می‌خواهید بکنید درست باشد و به آن باور داشته باشید درنگ نکنید.

- پشتکار: برای موفقیت باید همه نیروهای خود را صرف اهدافمان کنیم. چنانچه ادیسون گفته است: "90 درصد نبوغ ناشی از داشتن پشتکار در کار است".

- اعتماد به نفس: خود باوری مثبت، نیروی سازنده ای است که موجب شکوفایی و پیشروی انسان در مسیر اهدافش می‌شود. شما با فهرست کردن توانایی ها و مهارت های خود می‌توانید اعتماد به نفس لازم را کسب کرده و آن را پرورش دهید. افراد موفق از شکست نمی ترسند.

- نهایت استفاده از هوش و استعداد: به کار گیری درست هوش و استعداد راه موفقیت را برایمان هموار خواهد کرد. حتی فقدان استعداد نیز با مقاومت، سخت کوشی، نظم، دقت و صبر جبران می شود.

- استفاده از فرصت ها: موفقیت می‌تواند حاصل از استفاده از فرصت ها باشد نه شانس. چنانچه بزرگ مهر حکیم گفته: "کوشش قضا را سبب می‌شود".

- خواستن: خواستن واقعی آن است که به تصمیم قطعی منجر شود و تصمیم قطعی آن است که به عمل بینجامد و تنها عمل صحیح است که ما را به نتیجه و هدفمان می‌رساند.

چه راهکارهایی برای رسیدن به موفقیت موثر هستند؟

- اهدافتان را مشخص کنید. (بهتر است اهدافتان را یادداشت کنید)

- افکار بلند داشته باشید.

- یاد بگیرید که چگونه زندگیتان را متعادل کنید.

- به اندازه ی کافی شجاع باشید تا نگرشتان را دنبال کنید.

- به توانایی هایتان برای رسیدن به موفقیت باور کنید.

- عزم بی نظیر برای رسیدن به موفقیت داشته باشید.

- مرد عمل باشید.

- برای زمان و کارتان برنامه ریزی کنید.

- با کارهای کوچک شروع کنید.

- از شکست نترسید و خود را برای شکست های بزرگ بارها و بارها آماده کنید.

- از مطرح کردن ایده های جدید نترسید.

- از کمک مشاوران و همچنین تجربه افراد استفاده کنید.

- با افراد موفق نشست و برخواست کنید.

- همواره درحال آموختن باشید.

- گاهی دست از تلاش بردارید و ابزار خود را تیز کنید.

- برنامه زمانی دقیق برای رسیدن به هدف داشته باشید.

- لوازم مورد نیاز مسیر را کسب کنبد.

- بر روی روشهای اشتباه نمانید و در صورت لزوم مسیر و یا روشها را عوض کنید.

- از مناقشات دوری کنید.

- همیشه مثبت فکر کنید.

- اجازه ندهید ناامید و دلسرد شوید.

- مشتاق کار سخت باشید.

-از افکار بد دوری کنید.

- افرا بد- با نگرش منفی- را از خود دور کنید.

- در میان تاریکی، راه روشنی بیابید.

- با یک روح جنگجو زندگی کنید.

- از تصوراتتان بهره بگیرید.

- برروی کارتان تمرکز کنید و حواس پرت نباشید.

- به دیگران تکیه نکنید.

چه قانون هایی در زندگی شما را در رسیدن به موفقیت یاری می‌رساند؟

1- قانون انگیزه: هر چه می‌گویید یا انجام می دهید از تمایلات درونی، خواسته های شما سرچشمه می‌گیرد. پس برای رسیدن به موفقیت باید انگیزه ها را مشخص کرد تا با یک برنامه ریزی اصولی به هدف رسید.

2- قانون انتظار: اگر با اعتماد به نفس، انتظار وقوع چیزی را در جهان پیرامونتان داشته باشید آن چیز به وقوع می‌پیوندد. شما همیشه هماهنگ با انتظارات تان عمل می‌کنید و این انتظارات بر رفتار و چگونگی برخورد اطرافیانتان تأثیر می‌گذارد.

3- قانون تمرکز: هر چیزی را که روی آن تمرکز کرده و به آن فکر کنید در زندگی واقعی، شکل گرفته و گسترش پیدا می‌کند. بنابراین باید فکر خود را بر چیزهایی متمرکز کنید که واقعاً طالب آن هستید.

4- قانون عادت: حداقل  95  درصد از کارهایی که انجام می‌دهیم از روی عادت است. پس می توانیم عادت هایی را که موفقیت مان را تضمین می کنند در خود پرورش دهیم؛ و تا هنگامی که رفتار مورد نظر به صورت اتوماتیک و غیر ارادی انجام نشود، تمرین و تکرار آگاهانه و مداوم آن را ادامه دهیم.

5- قانون انتخاب: زندگی ما نتیجه انتخاب های ما تا این لحظه است. چون همیشه در انتخاب افکار خود آزاد هستیم، کنترل کامل زندگی و تمامی آن چه برایمان اتفاق می‌افتد در دست خودمان است.

6- قانون تغییر: تغییر، غیر قابل اجتناب است و ما باید استاد تغییر باشیم نه قربانی آن.

7- قانون کنترل: سلامتی، شادی و عملکرد درست از طریق کنترل کامل افکار، اعمال و شرایط پیرامونمان به وجود می‌آید.

8- قانون مسئولیت: هر چه و هر کجا که هستید به خاطر آن است که خودتان این طور خواسته اید. مسئولیت کامل آن چه که هستید، آن چه که به دست آورده اید و آن چه که خواهید شد بر عهده خود شماست.

9- قانون پاداش: عالم در نظم کامل به سر می‌برد و ما پاداش کامل اعمالمان را می‌گیریم. همیشه از همان دست که می دهیم از همان دست می‌گیریم. اگر از عالم بیشتر دریافت می‌کنید به این دلیل است که بیشتر می‌بخشید.

پاداش هایی را که در زندگی می‌گیرید با میزان خدمت شما به دیگران رابطه مستقیم دارد. هر چه بیشتر برای بهبود زندگی و سعادت دیگران کار کنید و توانایی های خود را افزایش دهید، در عرصه های مختلف زندگی خود بیشتر پیشرفت می‌کنید.

10-  قانون علت و معلول: هر چه به دلیلی رخ می دهد. برای هر علتی معلولی است و برای هر معلولی علت یا علت های به خصوصی وجود دارد، چه از آن ها اطلاع داشته باشید چه نداشته باشید. چیزی به اسم اتفاق وجود ندارد. در زندگی هر کاری را که بخواهید می‌توانید انجام دهید به شرط آن که تصمیم بگیرید که دقیقاً چه می‌خواهید و سپس عمل کنید.

11- قانون بازتاب درونی در زندگی بیرونی: دنیای پیرامون شما تجلی فیزیکی دنیای درون شماست. کار اصلی شما در زندگی این است که زندگی مورد علاقه خود را در درون خود خلق کنید.

زندگی ایده آل خود را با تمام جزییات آن مجسم کنید و این تصویر ذهنی را تا زمانی که در دنیای پیرامون شما تحقق پیدا کند حفظ کنید.

زندگی بیرونی شما بازتاب زندگی درونی شماست. بین طرز تفکر و احساسات درونی شما، و عملکرد و تجارب بیرونی تان رابطه مستقیم وجود دارد. روابط اجتماعی، وضعیت جسمانی شرایط مالی و موفقیت های شما بازتاب دنیای درونی شماست.

12 - قانون ارزش‌ها: نحوه عملکرد شما همیشه با زیر بنایی ترین ارزش ها و اعتقادات شما هماهنگ است. آن چه که ارزش هایی را که واقعاً به آن اعتقاد دارید بیان می کند ادعاهای شما نیست بلکه گفته ها، اعمال و انتخاب های شما به ویژه در هنگام ناراحتی و عصبانیت است.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید