جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

اقدامات لازم برای رسیدن به موفقیت فردی

author منتشر کننده
نظرات (3) 7 0
اقدامات لازم برای رسیدن به موفقیت فردی

آیا تا به حال برایتان پیش آمده که به یک فرد موفق توجه کرده باشید و برایتان سوال باشد که این فرد چه اموری را دنبال کرده و در زندگی خود چه کارهایی را انجام داده تا  به این مرحله از موفقیت رسیده و اینکه  چه عواملی موجب رشد و پیشرفت و تمایز وی از سایر افراد شده است. در حقیقت سوال شما این است که، روش های دستیابی به موفقیت فردی چیست و چگونه باید آن را به دست آورد؟

تحقیقات مختلفی در حوزه‌ی اهمیت موفقیت فردی انجام شده و بیان می‌دارند که تقریبا تمام انسان‌ های موفق، از  عادات و برنامه های خاصی پیروی می‌کنند که به آن‌ها کمک می‌کند در زندگی و حرفه‌ ی خود پیشرفت قابل توجهی داشته باشند. شما هم اگر در تلاش برای موفقیت و توسعه فردی هستید، از خود بپرسید که قصد دارید به کجا و به چه جایگاهی در زندگی شخصی و زندگی کاری خود برسید؟

در نظر داشته باشید که موفقیت فردی خود به خود به دست نمی‌آید و موفق ‌ترین افراد نیز معمولا اشتیاق فراوانی برای دستیابی به اهداف و خواسته های خود دارند و برای رسیدن به آن تلاش می‌کنند زیرا می‌دانند که اشتیاق و انگیزه به تنهایی کافی نیست و منجر به کسب موفقیت نمی‌شود و باید به شیوه ای صحیح عمل نمود. شما نیز سعی کنید قبل از اقدام به انجام هر کاری ابتدا به خوبی در مورد آن فکر کنید و با دانش و آگاهی کامل برای آن برنامه ریزی کرده و در موقعیت و شرایط مناسب عمل نمایید. افراد موفق توانایی این را دارند که همواره بهترین تصمیمات را در زندگی خود می‌گیرند.

در این مقاله در مورد اهمیت موفقیت فردی و روش های دستیابی به آن صحبت می‌کنیم. شما با خواندن آن به نکات اجرایی مهم و ساده ای دست خواهید یافت و می‌توانید به آسانی آن را به کار گیرید.

بیشتر بخوانید: اهمیت توسعه فردی

برای موفقیت فردی روز خود را خوب شروع کنید

هر یک از ما می‌دانیم که آغاز یک روز خوب منجر به پایان خوب خواهد شد و این به معنای احساسات و تفکرات ما می‌باشد و این مهم را در نظر داشته باشید که همواره برای موفقیت فردی و تلاش و کوشش در پی دستیابی بدان سعی کنید که روز خود را خوب شروع کنید و آن را  با عادات سازنده و مفید همراه کنید.

این ضرب المثل را همگی شنیده ایم؛ سالی که نکوست از بهارش پیداست؛ بهتر است آن را ملکه ی ذهن خود قرار داده و بدانیم که یک روز نیکو با صبحی نیکو شروع شده و با شبی نیکو به پایان می‌رسد. سعی کنید با نا امیدی، استرس و افکار منفی و مخرب مبارزه کرده و افکار مثبت را جایگزین آن کنید. از لحظه ‌ای که بیدار می‌شوید و  از طلوع آفتاب لذت ببرید و  در پی رشد و توسعه ی فردی خود گام بردارید و تلاش کنید. بدین شیوه شما روز بی ‌نظیری خواهید داشت. این طرز نگرش، شما را به سمت موفقیت فردی رهسپار خواهد کرد.

موفقیت فردی

برای موفقیت فردی هدف‌گذاری کنید

برای رسیدن به موفقیت فردی در ابتدا باید یک هدف مشخص داشته باشید و روش های موفقیت فردی و دستیابی بدان را نیز برای خود در نظر بگیرید. زیرا هدف گذاری مرحله ی مهمی محسوب می‌شود و آگاهی از هدف و درک مقصد، شما را در ابتدای مسیر موفقیت و و توسعه فردی قرار خواهد داد.

به این مثال توجه کنید، دو نفر ر ا در شرایط مشابه در نظر بگیرید که یک نفر هر روز کار می‌کند و تمام آن‌ها را به ‌شیوه ای صحیح و در زمان خودش انجام می‌دهد و فرد دیگری نیز همان کارها را  انجام می دهد ولی همواره به دنبال ارتقاء شغلی، افزایش حقوق و اهداف مشخص دیگری که برای خود تعیین نموده است، می‌باشد. حال به نظر شما کدامیک از این دو نفر به موفقیت نزدیکتر است؟ بدانید که تعیین  هدف و  تلاش برای رسیدن به آن به شما انگیزه ی دوچندانی خواهد داد و منجر به موفقیت فردی خواهد شد.

برای موفقیت فردی وقت ‌شناس باشید

این جمله را شنیده اید و حتی خودتان بارها تکرار کرده‌اید که ؛وقت طلاست؛ یکی از رموز موفقیت فردی این است که همواره توصیه می‌شود، وقت شناس باشید. زیرا  منحنی پیشرفت و رشد در دنیا ثانیه به ثانیه در حال افزایش و صعود است و اگر بدان توجهی نداشته باشید و لحظات خود را از دست بدهید، دیگر هرگز به هیچ قیمتی نمی‌توانید آن را  به دست آورید و تنها حسرت از دست دادن زمان با شما خواهد ماند.

افراد موفق یاد گرفته اند که وقت خود و دیگران ارزش زیادی دارد و اهمیتی که به زمان می‌دهند، آن‌ها را یک پله به موفقیت و رشد فردی نزدیک ‌تر می‌کند و مهم تر اینکه وقت شناس بودن، ‌آن‌ها را در نظر دیگران فرد محترمی می‌سازد.

موفقیت فردی

بیشتر بخوانید: موفقیت کاملا به شانس بستگی دارد یا به کار سخت

برای موفقیت فردی تلاش کنید

یکی از مهم ترین روش های موفقیت فردی این است که هرگز دست از تلاش و کوشش برندارید. افراد موفق یکباره‌ به کسب موفقیت نائل نشده‌اند، بلکه روزها و ساعت ها و حتی سال ها تلاش کرده اند و گاهی شکست خورده‌اند تا توانسته اند به آنچه که مطلوب و مورد نظرشان است، دست یابند و به عنوان یک فرد موفق شناخته شوند. بنابراین این را بدانید که رسیدن به موفقیت فردی راه آسانی نیست بلکه نیاز به همت و تلاش فراوان و تحمل سختی هایی دارد.  از امروز دیگر فقط آرزو نکنید، بلکه تلاش و کوشش کنید و تا رسیدن به مقصد نهایی دست از تلاش برندارید.

برای موفقیت فردی اعتماد به‌ نفس خود را افزایش دهید

اهمیت موفقیت فردی برای شما تعیین کننده ی فعالیت های شما خواهد بود. گاهی نیاز است که امور سخت و متفاوتی انجام دهید و انجام درست آن نیاز به اعتماد به نفس در شما دارد و برخی افراد به‌ طور طبیعی اعتماد به ‌نفس بالایی دارند ولی برخی دیگر  دچار عدم اعتماد به نفس هستند که ممکن است دچار مشکلات زیادی شوند و نیاز دارند با انجام تمریناتی میزان اعتماد به نفس خود را بهبود بخشند تا بتوانند فعالیت های گوناگونی که برای موفقیت فردی شان مهم است را به خوبی انجام دهند.

ممکن است در برخی شرایط دچار خطا و شکست شوید. در این مواقع خود را مدیریت نموده و از آن درس بگیرید و اعتماد به ‌نفس خود را از دست ندهید، جرات و جسارت انجام دوباره و تکرار آن را داشته باشید. به هیچ عنوان افکار منفی و ناامیدانه نداشته باشید. یکی از خصلت های خوب افراد موفق این است که اعتماد به ‌نفس زیادی دارند و خود را باور دارند که می‌توانند کارهای دشوار را انجام دهند. آن‌ها بخش بزرگی از موفقیت هایشان را مدیون اعتماد به ‌نفس خود هستند. بنابراین باید گفت که موفقیت و اعتماد به ‌نفس رابطه‌ مستقیمی با هم دارند.

برای موفقیت فردی هرگز ترس از شکست‌ نداشته باشید

در مسیر  رشد و پیشرفت و رسیدن به موفقیت فردی ممکن است شرایطی پیش آید که دچار  سختی و دشواری شوید و اوضاع بر وفق مرادتان نباشد و شما احساس ناراحتی کنید. موقعیت ‌هایی هست که ممکن است نتوانید به یکی از اهدافتان برسید و یا انگیزه ی خود را از دست داده اید و نمی‌توانید به خوبی تلاش کنید. شما برای موفقیت فردی نباید ترس از شکست‌ داشته باشید و حتی گاهی پذیرای شرایط دشوار باشید و تحمل خود را در برابر ناملایمات افزایش دهید تا محرکی برای ادامه دادن داشته باشید و از ادامه ی راه باز نمانید، شما نباید هرگز عقب بکشید و تسلیم شوید.

مهم ‌ترین چیز این است که شما یاد بگیرید باید هر دفعه سخت‌ تر از دفعه ی قبل تلاش کنید. تا جایی که می‌توانید دچار افکار منفی و شکست ‌های پشت سر هم نشوید و اگر هم شدید، توانایی بهبود شرایط را داشته باشید و از آن عبور نمایید. از شکست نترسید و بر ترس ‌هایتان غلبه کنید تا بتوانید به توسعه فردی برسید.

برای موفقیت فردی اقدام و عمل نمایید

آنچه که شما را به سمت پیشرفت و یادگیری بیشتر سوق می‌دهد چیزی جز عمل کردن نیست. به عبارتی می‌توان گفت که راه رسیدن به موفقیت فردی در سایه ی اقدام و عمل به دست می‌آید. شما بایستی برای آنچه که برنامه ‌ریزی‌ کرده‌اید تلاش کنید و با یافتن روش صحیح دستیابی بدان در آن مسیر گام بردارید و می‌توانید از کمک و حمایت یک مربی یا استاد بهره ببرید. وقتی کسی شما را برای رسیدن به اهدافتان همراهی کند، قطعا زودتر به‌ موفقیت خواهید رسید. موضوع مهم همت و تلاش و اقدام شما برای رشد و موفقیت است.  

این را فراموش نکنید که مقالات زیادی درباره موفقیت و توسعه‌ فردی وجود دارد که شما می‌توانید با مطالعه ی آن‌ها به دانش و آگاهی خوبی دست یابید و پس از آن دست به انتخاب بزنید و تصمیم بگیرید و برنامه ی مشخصی را برای خود تعیین کنید و برای رسیدن به آن هرگز دست از تلاش برندارید و خودتان را متعهد رسیدن به برنامه ای که تعیین نموده اید کنید. این موضوع را هرگز فراموش نکنید که هر فردی مسئول رشد و موفقیت خود است و فردی دیگر تعهدی در این زمینه ندارد. دیگران تنها می‌توانند راهنما و یا حامی باشند. همین حالا تصمیم بگیرید تا به پیشرفت و موفقیت مورد نظر خود برسید و برای  دستیابی به آرامش و شادی با تمام قوا تلاش کنید.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه ها (3)

  1. باید کنار کشید تا زمان همه چیزو درست کنه

  1. چیزهایی که در این مقاله نوشتید کاملا درسته اما باور کنید گاهی اوقات اتفاقاتی تو زندگی آدم می یوفته که تا مدتها نمی تونه اونو هضم کنه و باهاش کنار بیاد

  1. درسته کاملا پای بندی به قول و قرار و برنامه هایی که برای خودمان در نظر میگیریم مهم ترین عامل موفقیت هست

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید