جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

ال‌جی روی توسعه نسل جدیدی از لنز کار می‌کند؛ منتظر دوربین‌‌‌‌هایی به ابعاد کوچکتر باشیم؟

author منتشر کننده
بدون نظر 0 0
ال‌جی روی توسعه نسل جدیدی از لنز کار می‌کند؛ منتظر دوربین‌‌‌‌هایی به ابعاد کوچکتر باشیم؟

کمپانی LG روی فناوری‌های مختلفی کار می‌کند که تعدادی از آن‌ها به حوزه دوربین‌ها مربوط می‌شود. بر اساس شواهد جدید، کره‌ای‌ها در حال توسعه نوعی لنز جدید برای دوربین‌ها هستند که «متالنز» (Metalens) نامیده می‌شود و می‌تواند بازار دوربین‌های عکاسی و فیلم‌برداری را متحول کند.

بنابر گزارش‌های جدید، ال‌جی طی چند سال گذشته سرمایه‌گذاری‌هایی روی چند بخش مختلف از جمله رباتیک، خودروهای برقی و حتی ساخت باتری برای رقیب هموطن خود یعنی سامسونگ انجام داده است. اما غول کره‌ای در حوزه‌های دیگری هم سرمایه‌گذاری کرده که یکی از آ‌ن‌ها، مربوط به نوعی فناوری برای کوچک‌تر کردن اندازه دوربین‌ها به لطف نوعی لنز می‌شود.

 ال‌جی روی توسعه نسل جدیدی از لنز کار می‌کند؛ منتظر دوربین‌‌‌‌هایی به ابعاد کوچکتر باشیم؟

بیشتر بخوانید:

مشخصات ظاهری دوربین Nikon D5300

کمپانی LG به دنبال تحول در بازار دوربین‌ها

لنزهای سنتی که در بسیاری از دوربین‌های عکاسی، فیلم‌برداری و حتی موبایل‌ها وجود دارند از نوع منحنی با جنس پلاستیکی یا شیشه‌ای هستند. در عوض اما فناوری متا لنز اجازه استفاده از لنزهای تخت شیشه‌ای را به سازنده دوربین می‌دهد. نکته مهم این‌جاست که استفاده از متا لنز موجب افت کیفیت دوربین نمی‌شود.

شیشه متا لنزها با ذرات نانو میکروسکوپی پوشیده شده که روی نور وارد شده به حسگر تصویر دستگاه تاثیرگذار است. در واقع، این نانو ذرات باعث می‌شوند تا لنزهای تخت نیز عملکردی شبیه به لنزهای خمیده داشته باشند و نور را به همان صورت منعکس کنند. با این وجود، استفاده از این فناوری سبب می‌شود تا ماژول دوربین فضای کم‌تری اشغال کند و اندازه دوربین‌ها بدون افت کیفیت، کم‌تر شود.

اگر گوشی‌ها به چنین فناوری مجهز شوند، بسیاری از مدل‌های جدید می‌توانند بدون بیرون زدگی ماژول دوربین طراحی شوند. این یعنی حتی می‌توان شاهد ارائه تعداد زیادی گوشی با ضخامت کم‌تر بود. با این وجود، کمپانی LG هنوز اعلام نکرده که این فناوری چه زمانی در دسترس قرار خواهد گرفت.

ال‌جی پس از خروج از بازار موبایل، تصمیم گرفت تا تمرکز خود را روی توسعه باقی بخش‌های خود بگذارد. در این بین برخی ایده‌های کمپانی LG در حال تبدیل شدن به واقعیت هستند که یکی از آن‌ها، تکنولوژی متا لنز است.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید