جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

دوربین حرفه ای نیکون یا کانن؟

author منتشر کننده
نظرات (1) 17 0
دوربین حرفه ای نیکون یا کانن؟

دوربین حرفه‌ای یکی از کالاهای دیجیتالی می‌باشد که در مدل‌های بسیاری در بازار عرضه می‌شود که از مشهور ترین این مدل‌ها می‌توان به دوربین نیکون و دوربین کانن اشاره کرد. یکی از شایعاتی که در مورد این دوربین‌ها وجود دارد برتری آن‌ها از نظر بعضی از افراد نسبت به یکدیگر می‌باشد. در صورتی که اگر نگاه تخصصی به سری دوربین‌های حرفه ای داشته باشیم، می‌توان فهمید که از لحاظ ساختاری نمی‌توان دو مارک از دو دروبین متفاوت را با یکدیگر مقایسه کرد. شاید در هر برندی از دوربین بتوان رده بندی‌هایی در نظر گرفت تا کیفیت عکس برداری را متوجه شد. اما مقایسه‌ی بین دوربین کانن و دوربین نیکون مقایسه‌ی اشتباهی می‌باشد.

دوربین

دوربین حرفه‌ای مناسب برای مبتدی‌های

اگر به تازگی وارد دنیای عکاسی شده‌اید و می‌خواهید یک دوربین مناسب تهیه کنید، باید فاکتورهای زیادی را در نظر بگیرید. فاکتورهایی مانند هزینه‌ای که برای این کار در نظر گرفته‌اید و نوع دوربین و سبک عکاسی که در نظر دارید همگی در خرید نهایی شما تاثیر گذار می‌باشد. خرید اولین دوربین حرفه ای برای یک مبتدی آنچنان که به نظر می‌رسد کار ساده ای نیست و باید انرژی زیادی برای داشتن یک انتخاب خوب صرف کنید. دوربین‌های DSLR معمولا دوربین های خوبی هستند که می‌توانید از رده‌های پایین آن که قیمت مناسبی دارند خریداری کنید، همچنین لنز 18-55mm نیز دامنه ی گسترده‌ای برای عکاسی منظره و پرتره در اختیار شما قرار خواهد داد.

دوربین حرفه‌ای مختص عکاسان حرفه‌ای

گزینه‌های بسیار زیادی برای عکاسان حرفه ای در بازار موجود می‌باشد که معمولا امکانات دوربین حرفه‌ای برند نیکون در رده‌های بالا که علاوه بر امکانات هزینه‌ی بالای نیز دارند، مورد توجه عکاسان حرفه‌ای می‌باشد. یکی از نکات مهم در عکاسی حرفه‌ای فول فریم بودن دوربین و میزان زوم و وضوح آن در عکاسی پیاپی و فواصل دور می‌باشد. که بسته به ژانر عکاسی می‌توان از لنزهای متعددی استفاده کرد.

دوربین حرفه‌ای و انواع لنزهای دوربین

دوربین‌های حرفه‌ای بسیار زیادی وجود دارند که سری DSLR از کیفیت بهتری نسبت به دوربین‌های کامپکت برخوردارند. لنز‌های دوربین با توجه به نوع عکاسی باید تعویض شود تا کیفیت تصویر خوبی در اختیار عکاسان قرار گیرد. در یک طبقه بندی کلی می‌توان لنزهای دوربین را به پنج دسته‌ی 1-لنز نرمال 2-لنز واید 3-لنز تله 4-لنز متغیر یا زوم و 5-لنز‌های خاص دسته بندی کرد.

تاثیر لنز بر کیفیت عکس دوربین حرفه‌ای

اگر چه بدنه‌ی اصلی دوربین باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد و تا لنز بتواند تاثیر گذار باشد، اما کار تنظیم نور و وضوح تصویر همگی توسط لنز  دوربین حرفه ای انجام می‌پذیرد. اگر چه بدون لنز هم می‌توان عکاسی کرد اما کیفیت عکس و وضوح چندان بالایی نخواهد داشت.

همیشه دوربین حرفه‌ای دیجیتال بهتر از آنالوگ است؟

اینکه دوربین دیجیتال بهتر از دوربین آنالوگ می‌باشد شکی در آن نیست. امروزه اگر شما بخواهید از حرفه‌ی عکاسی کسب درآمد کنید، مجبورید از دوربین حرفه ای دیجیتال استفاده کنید که دلیل آن را می توان امکانات بیشتر و سهولت کار و دسترسی آنی به عکس های گرفته شده دانست. در صورتی که در دوربین های آنالوگ ملزم به طی مراحل چاپ و اسکن فیلم برای مشاهده‌ی نهایی نتیجه هستید. اما در بعضی موراد دوربین‌های آنالوگ برتری هایی نسبت به دوربین‌های دیجیتال دارند. به عنوان مثال دوربین‌های آنالوگ بسیار ارزان تر از دوربین‌های دیجیتال هستند، همچنین در هوای خیلی گرم و بیش از حد سرد بهتر از دوربین‌های دیجیتال عمل می‌کنند. دوربین آنالوگ بر خلاف دوربین دیجیتال بدون باطری نیز قابلیت استفاده دارد. اما به طور کلی در دنیای عکاسی امروز  دوربین حرفه‌ای آنالوگ عملا حرفی برای گفتن ندارد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه ها (1)

  1. هر دو برند، از برندهای محبوب و پرطرفدار هستند.مطلب جالبی بود.ممنون از زحمتتون

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید