جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

اندروید‌Q دسر جدید شرکت گوگل

author منتشر کننده
بدون نظر 5 0
اندروید‌Q دسر جدید شرکت گوگل

اکثر گوشی‌های موجود در بازار با توجه به قیمت، انعطاف پذیری و رابط کاربری راحت مجهز به سیستم عامل اندروید هستند، از این رو بروزترین حالات ممکن برای این سیستم عامل با امکانات جدید همواره در حال انتشار است. اندرویدQ نام تازه منتشر شده‌ای برای آخرین ورژن از این سیستم عامل است. شرکت گوگل که منتشر کننده این سیستم عامل است، این بار با حرف Q خبر از انتشار این نسخه جدید از اندروید داده است.

اندرویدQ

گوشی‌هایی که از اندرویدQ پشتیبانی می‌کنند

گوگل تا کنون نسخه دمو این سیستم عامل را برای 20 گوشی هوشمند از 12 برند ارائه کرده است، این نسخه از اندرویدQ در گوشی هایی از جمله وان پلاس G6t، سونی اکسپریا Z3 و ال‌جی G8 در دسترس است. صاحبان مدل‌هایی از این دست می‌توانند با ورود به حساب گوگل خود نسخه بتای اندرویدQ را دریافت کرده و سیستم عامل گوشی هوشمند خود را بروز نمایند. بعد از انتشار نسخه اصلی اندرویدQ اکثر گوشی‌های شرکت‌های؛ گوگل، سونی، ال‌جی، اچ‌تی‌سی، سامسونگ، شیائومی، لنوو و... قابلیت بروز رسانی به آخرین نسخه اندروید یعنی نسخه 10 از اندروید را خواهند داشت

زمان انتشار نسخه اصلی اندرویدQ

زمان عرضه نسخه نهایی اندرویدQ برای گوشی‌های تلفن همراه هنوز مشخص نشده اما تا کنون در تاریخ‌های 13 مارس، 3 آوریل و 7 مه سه نسخه بتا از این نرم افزار ارائه شده است و باید یک نسخه بتای دیگر قبل از ارائه نسخه نهایی برای این سیستم عامل عرضه شود. این نکته قابل ذکر است که معمولا عرضه اولیه نسخه نهایی با عرضه چدید ترین گوشی‌های برچم دار شرکت‌ها همراه است و این پروسه برای هر کدام از مدل‌های گوشی حتی برای بروز رسانی در تاریخ‌های مختلف صورت می گیرد.

ویژگی برتر اندرویدQ

سیستم عامل اندرویدQ دیگر نیازی به دگمه بازشگت نداشته و تنها با لمس کردن و کشیدن صفحه و جا به جا شدن قابلیت بازگشت را برای گوشی هوشمند تعریف می کند، این سیستم عامل دارای ویژگی live caption هست و به سرعت هر گونه گفت و گو و صدا در گوشی را تبدیل به زیر نویس می کند تا برای رابط کاربری ناشنوایان مفید باشد. اندرویدQ این بار نسخه‌ای است که حریم خصوصی در آن از اهمیت خاصی برخوردار است به همین خاطر با تغییرات بزرگی در مجوز های دسترسی از حریم خصوصی کاربر خود محافظت می‌کند. بهبود منوی اشتراک فایل از دیگر ویژگی این سیتم عامل است چرا که تاکنون در نسخه‌های سابق اندروید به علت به کندی باز شدن منوی اشتراک فایل و ظاهر نا مرتب آن دارای نقایصی بوده و در این نسخه قدمی در رفع این نقایص برداشته شده‌است.

حالت تاریک در سیستم عامل اندرویدQ

Dark mode یک تم تاریک است که تمام اجزای سیستم عامل اندریدQ را به حالت تاریکی در می‌آورد، این قابلیت علاوه بر این که باعث می‌شود عمر باتری افزایش یابد، با توجه به این که نور پشت زمینه سرتاسر گوشی را به رنگ مشکی درآورده و با تغییر رنگ نوشتارها به رنگ سفید، باعث می‌شود در شب چشم را اذیت نکند و ضررهای آن را برای چشم برطرف کند. گفتنی وجود این تم تاریک در خود سیستم عامل تنها درخواست کاربران از شرکت بوده و علاوه بر تمام مزایای یاد شده به جذابیت گوشی افزوده است.

شخصی سازی تم در اندرویدQ

یکی از ویژگی های فوق العاده اندرویدQ آن است که به راحتی می‌توان تم گوشی را به شکل دلخواه درآورد، در همین نسخه‌های بتای منتشر شده از اندرویدQ تم هایی با رنگ‌های آبی، مشکی، بنفش، سبز، اقیانوسی، فضایی و ارغوانی در دسترس بوده و نرم‌افزاری تحت عنوان pixel themes قرار دارد که به منظور کاربری آسان در تغییرات تم گوشی ارائه گردیده است.

نام اصلی اندرویدQ چیست؟

تاریخچه شرکت گوگل در نامگذاری نسخه‌های مختلف از اندروید به انواع دسرها و تنقلات شیرین و نامگذاری اندروید 10 به اندرویدQ نشان از آن می‌دهد که Q حرف اول از یک نوع دسر است به همین جهت، برای کشف راز نام اصلی اندرویدQ باید از دسرهایی نام برد که با حرف Q آغاز می‌شوند. احتمالات ممکن در نامگذاری یا Quiche است که یک شیرینی پای فرانسوی است، یا Quesito دسری از پورتورکیو و یا دسر برزیلی به نام Quindim خواهد بود، اما آنچه از احمالات جالب‌تر و خوشمزه تر به نظر می‌رسد اسم Quttab است که همان قطاب ایرانی‌هاست.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید