جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

انرژی جایگزین یک ضرورت برای آینده زمین

author منتشر کننده
بدون نظر 12 0
انرژی جایگزین یک ضرورت برای آینده زمین

انرژی جایگزین یکی از ایده‌های دانشمندان می‌باشد که مدت بسیاریست بر روی آن تحقیقات گسترده انجام می‌دهند تا بتوانند یک انرژی طبیعی را جایگزین سوخت فسیلی کنند. شاید دلیل ضرورت امروزه ی این جایگزینی اتمام بیشتر منابع سوخت‌های فسیلی می‌باشد. وابستگی بیش از حد بشر به این منابع این ترس را بوجود آورده است که با تمام شدن این منابع انرژی که تجدیدناپذیر هستند، انسان‌ها مجبور شوند سبک زندگی خود را به زمان دیرینه سنگی بازگردانند. دانشمندان در تلاشند تا هرچه زودتر انرژی تجدیدپذیری که از لحاظ کیفیت با سوخت‌های فسیلی رقابت کنند را جایگزین سوخت های فسیلی کنند.

انرژی جایگزین

انرژی جایگزین مناسب برای سوخت فسیلی چیست؟

در دنیای امروز همه‌ی ما می‌دانیم که باید یک انرژي نو به عنوان سوخت جایگزین در اختیار داشته باشیم تا بتوانیم منابع بیشتری از سوخت‌های فسیلی را برای آیندگان ذخیره کنیم. اما سوال اصلی اینجاست که انرژی جایگزین مناسب چیست؟ انرژی جایگزین مناسب باید بتواند تمامی نیازهای بشر را که از طریق سوخت های فسیلی تامین می‌شود را تامین کرده و در عین حال معایب آن را برطرف کند. از عمومی ترین معایب سوخت‌های فسیلی که همه از آن آگاهی دارند می‌توان به تجدید ناپذیر بودن و آلودگی زیستی اشاره کرد. انرژی جایگزین مناسب در درجه اول باید تجدید پذیر بوده و منبع آن نامحدود باشد و آلودگی محیطی به همراه نداشته باشد.

مزیت استفاده از انرژی جایگزین به جای سوخت های فسیلی

انرژی جایگزین بسیاری همین الان در سراسر دنیا در حال تولید و استفاده می‌باشد که از جمله‌ی آن‌ها می توان به انرژی باد اشاره کرد که مدت زیادیست که از طریق توربین‌ها بادی به برق مصرفی تبدیل می‌شود. انرژی‌های جدیدتری نیز وجود دارند مانند انرژی خورشیدی که با استفاده از پنل‌های خورشیدی این موهبت الهی را به برق مصرفی تبدیل می‌کنند. مزیت استفاده از این انرژی‌ها دسترسی راحت و عدم آلودگی محیطی آن می‌باشد. مخصوصا انرژی خورشیدی که با ورود تکنولوژی پنل های خورشیدی به راحتی قابل تولید می‌باشند و هر خانواده با خرید این پنل می‌توانند برق مصرفی را خودشان تولید کنند و در هزینه‌هایی که قبلا بابت برق مصرفی پرداخت می‌کردند، صرفه جویی کنند.

برتری انرژی جایگزین نسبت به سوخت فسیلی

در میان انرژی جایگزین بسیاری که تا این دهه معرفی شده، انرژی خورشیدی از همه‌ی آن‌ها از محبوبیت بیشتری برخوردار بوده و رشد چشمگیری در دهه نسبت به دهه های قبل از خودش داشته است. یکی از دلایل برتری این سوخت جایگزین نسبت به سوخت فسیلی، ایجاد اشتغال گسترده تری می‌باشد. هم اکنون در بسیاری از کشورهای پیشرفته ی صنعتی افراد شاغل در حوزه‌ی پنل های خورشیدی بسیار بیشتر از کارگران معدن ذغال سنگ و سایر منابع فسیلی می‌باشد. عدم وجود پسماند و هدر رفت انرژی در انرژی جایگزین خورشیدی یکی دیگر از دلایل محبوبیت این انرژی شده در حالی که هر ساله معدن های بسیاری به دلایل مختلف سوزانده می‌شوند. استفاده از انرژی خورشیدی مانع از بارش باران‌های اسیدی و تولید گازهای گلخانه ای نیز می‌شود که در نهایت موجب بدست آورن هوای پاک خواهد شد.

تولید انرژی جایگزین از منابع طبیعی

منابع طبیعی بهترین بستر برای تولید انرژی جایگزین می‌باشد که تنها منبع موجود خورشید و باد نیست. بسیاری از دانشمندان به این فکر افتاده‌اند که از منابع ساده‌تری مانند گیاهان و حتی کود‌های حیوانی انرژی های نوینی تولید کنند. که هدف نهایی این نظریه ها را می‌توان کاهش تولید پسماند و ضایعات توسط انسان ها دانست.

استفاده از انرژی جایگزین همراه با کاهش هزینه

یکی از دلایلی که بسیاری از افراد مجاب به استفاده از انرژی جایگزین شده اند کاهش هزینه‌های تولید این انرژی‌ها می‌باشد. همچنین اشتغال زایی که به صورت مضاعف برای خانواده هایی که خود اقدام به تولید این انرژی های می‌کند نیز مزید بر علت شده است. در نقاط بسیاری از جهان افراد زیادی علاوه بر تولید برق خورشیدی برای مصرف خود مازاد آن را بفروش می‌رسانند که درآمد زایی خوبی برایشان دارد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید