جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

انواع سبک عکاسی، انواع سلیقه های عکاسی

author منتشر کننده
نظرات (2) 23 0
انواع سبک عکاسی، انواع سلیقه های عکاسی

سبک عکاسی با توجه به سبک کاری عکاس و مخاطب در گستره ی بسیار متنوعی قابلیت طبقه بندی شدن را دارد. البته هدفی که از عکس انداختن و عکس گرفتن دارید بسیار تعیین کننده می‌باشد. اینکه می‌خواهید عکس هنری برای طراحی یک بنر بگیرید یا اینکه عکس تبلیغاتی برای جلد یک مجله می‌تواند تعیین کننده ی سبک عکاسی شما باشد. یا اگر در فضاهای بسته ی آتلیه ای مشغول عکاسی می‌باشید احتمالا سبک عکاسی شما پرتره باشد که خود این سبک گوناگونی بسیاری در خود دارد. در هر صورت هر موضوع و شی می‌تواند سبک عکاسی متفاوتی تعریف کند.

سبک عکاسی

انواع سبک عکاسی، از عکاسی مد تا معماری

دنیای سبک‌های عکاسی بی نهایت متنوع و گسترده می‌باشد شاید بتوان گفت به تعداد عکاسان و برحسب ذوق و سلیقه‌ای که دارند می‌تواند یک سبک عکاسی منحصربفردی تعریف کرد. برای کسانی که به حرفه ی عکاسی به عنوان یک منبع درآمد نگاه می‌کنند، عکاسی مد می‌تواند سبک پر سودی برایشان باشد. در واقع در عکاسی مد هدف به نمایش گذاشتن محصولات در بهترین حالت ممکن و با یک دید متفاوت می‌باشد. اینکه عکاسان مد فضای آتلیه را انتخاب کنند یا یک منظره‌ی طبیعی تماما به زاویه‌ی نگاه آن‌ها برای معرفی بهتر محصول بستگی دارد. همچنین سبک عکاسی تبلیغاتی نیز همین موضوعات را در بر می‌گیرد با این تفاوت که موضوع کالاهای صنعتی می‌باشند. همچنین سبک های دیگری مانند عکاسی طبیعت، حیات وحش، هنری و مفهومی، عکاسی معماری و خیلی دیگر از سبک های عکاسی.

تفاوت سبک عکاسی آنالوگ و دیجیتال

در سبک عکاسی دوربین دیجیتال و دوربین هایی که به صورت آنالوگ عکاسی می‌کنند فرق های عمده و بسیار زیادی وجود دارد. از کیفیت لنز دوربین و دقت و سرعت عکاسی گرفته تا سایر امکانات که در بیشتر موارد باعث ارجحیت و راحتی عکاسی دیجیتال شده است. اما یکی از مهم‌ترین این دلایل قابلیت مشاهده ی عکس بلافاصله پس از گرفتن آن می‌باشد، به این معنی که برای اصلاح تصویر و عکاسی مجدد از سوژه لازم نیست مدت زیادی تا ظاهر کردن عکس صبر کنید، اما در دوربین های قدیمی که عکس های نهایی به صورت آنالوگ بودند، بعد از انجام عملیات چاپ تازه متوجه نواقص و عیب های عکسی که از سوژه گرفته اید می‌شوید که در بیشتر مواقع امکان عکاسی مجدد از سوژه مشابه را نخواهید داشت. اما در دوربین های سبک عکاسی دیجیتال این مشکل کاملا برطرف شده اند.

تفاوت سبک عکاسی و ژانر عکاسی

معمولا افراد تفاوت زیادی بین سبک عکاسی و ژانر عکاسی نمی‌دانند و به اشتباه به جای یک دیگر استفاده می‌کنند. در واقع سبک عکاسی در زیر مجموعه ی ژانر عکاسی قرار می‌گیرند و هر عکاسی می‌تواند در ژانرهای مختلف سبک شخصی و سلیقه‌ی خود را پیاده کند.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه ها (2)

  1. متن خوبی بود. تفاوت سبک عکاسی و ژانر عکاسی خیلی مفید بود؛ ممنون

  1. ممنون خیلی جالب بود. انواع نورپردازی توی عکاسی یکی از مهم ترین مواردی است که برای عکاس خوب شدن باید بهش دسترسی پیدا کرد.

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید