جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

اولین پرواز آزمایشی موفق هواپیمای C919؛ رقابت چین با ایرباس و بوئینگ جدی‌تر می‌شود

author منتشر کننده
بدون نظر 0 0
اولین پرواز آزمایشی موفق هواپیمای C919؛ رقابت چین با ایرباس و بوئینگ جدی‌تر می‌شود

چین به‌تازگی اولین پرواز آزمایشی پیش از تحویل هواپیمای مسافربری C919 خود را با موفقیت پشت سر گذاشت. این هواپیما که رقیبی برای بوئینگ 737 مکس و ایرباس A320neo محسوب می‌شود، با هدف کاهش اتکا به محصولات خارجی ساخته شده، هرچند هنوز برای تامین قطعات خود با مشکلاتی روبرو است.

به گزارش تلویزیون ملی چین، هواپیمای C919 ساخت شرکت Commercial Aircraft Corp. of China امروز به مدت حدود سه ساعت به‌صورت آزمایشی به پرواز درآمد. این هواپیما قرار است به‌زودی به اولین مشتری تحویل داده شود. قیمت هواپیمای باریک‌پیکر C919 حدود 99 میلیون دلار اعلام شده و ظاهرا هواپیمایی China Eastern قرارداد خرید پنج فروند از این هواپیما را امضا کرده است.

چین با پشت سر گذاشتن این آزمایش به‌صورت جدی‌تر به مقابله با انحصار دوگانه بوئینگ و ایرباس در بازار جهانی هواپیماها می‌رود. شرکت سازنده C919 که با نام اختصاری Comac شناخته می‌شود، اولین بار در سال 2008 توسعه این هواپیما را آغاز کرد، اما نتوانست به ضرب‌الاجل قبلی برای تحویل اولین هواپیمای تجاری در سال 2021 برسد.

 اولین پرواز آزمایشی موفق هواپیمای C919؛ رقابت چین با ایرباس و بوئینگ جدی‌تر می‌شود

بیشتر بخوانید: ارتش آمریکا با فناوری جدیدی حمله هوایی به کشتی‌ها را آسان‌تر می‌کند [تماشا کنید]

هواپیمای C919 در تامین قطعات یدکی مشکل دارد

هدف چین از ساخت این هواپیما کاهش وابستگی به ایرباس و بوئینگ است، اما Comac هنوز برای تامین بسیاری از قطعات خود را به شرکت‌های خارجی از جمله جنرال الکتریک وابستگی دارد. از این رو، توسعه آن در سال‌های اخیر سرعت کمتری پیدا کرده، چرا که سخت‌گیری‌های آمریکا برای صادرات قطعات کار چینی‌ها را دشوارتر کرده است.

«کومک» یکی از تولیدکنندگان دولتی صنعت هوافضاست که در سال 2008 در شانگهای تاسیس شد. این شرکت در سال 2021 به فهرست تحریم‌های آمریکا اضافه شد تا امکان همکاری با کمپانی‌های آمریکایی را نداشته باشد. کومک پیش‌تر هواپیمای کوتاه-بُرد و کوچک‌تری به نام ARJ21 را ساخته بود که اولین نمونه آن در سال 2015 به بازار آمد. آن هواپیما بین 70 تا 105 مسافر جابه‌جا می‌کند ولی C919 قادر به حمل 150 تا 190 مسافر است.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید