جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

اپل به همکاری با جانی آیو، مدیر طراحی سابق خود پایان داد

author منتشر کننده
بدون نظر 0 0
اپل به همکاری با جانی آیو، مدیر طراحی سابق خود پایان داد

هرچند «جانی آیو»، مدیر سابق طراحی اپل سال 2019 و پس از 30 سال این شرکت را ترک کرد، اما تاکنون از طریق شرکت طراحی خود که LoveFrom نام دارد به عنوان مشاور با کوپرتینویی‌ها همکاری داشته است. حالا گفته می‌شود که همکاری بین اپل و آیو به پایان راه خود رسیده است.

طبق گزارش جدیدی که توسط نیویورک تایمز منتشر شده، جانی آیو دیگر حتی به عنوان مشاور نیز با اپل همکاری ندارد و همکاری بیش از 30 ساله آن‌ها به پایان رسیده است. از مهم‌ترین محصولات غول فناوری که آیو در طراحی آن‌ها نقش داشته می‌توان به آیفون، اپل واچ و برخی رایانه‌های مک اشاره کرد.

 اپل به همکاری با جانی آیو، مدیر طراحی سابق خود پایان داد

جانی آیو

آیو در سال 2019 با هدف ایجاد شرکت طراحی خود یعنی LoveFrom رسما از اپل جدا شد. در آن زمان آیو گفته بود که اپل یکی از مشتریان اصلی او خواهد بود و به انجام کارهای طراحی آن ادامه می‌دهد. از آن زمان تاکنون، آیو روی آی‌مک 24 اینچی M1 و محصولات دیگری کار کرده است.

همچنین زمانی که او اپل را ترک کرد، غول فناوری یک قرارداد چند ساله به ارزش بیش از 100 میلیون دلار با آیو امضا کرد که بر اساس آن، اپل به مشتری اصلی LoveFrom تبدیل می‌شد. اما با وجود این معامله، آیو از کار روی پروژه‌هایی که به عقیده اپل رقابتی بودند، منع شده بود.

 اپل به همکاری با جانی آیو، مدیر طراحی سابق خود پایان داد

بیشتر بخوانید: عرضه گوشی شیائومی با پشتیبانی از شارژ سریع 200 واتی یک قدم به واقعیت نزدیکتر شد

دلایل پایان همکاری جانی آیو و اپل

هرچند معامله بین آیو و اپل قرار بود تمدید شود، اما در نهایت تصمیم گرفته شد که چنین کاری انجام نشود. طبق گزارش‌های موجود، بین مدیران اپل بحث‌هایی درباره میزان مبلغ پرداختی این شرکت به آیو وجود داشته و همچنین آن‌ها از خروج طراحان اپل و استخدام آن‌ها در شرکت LoveFrom کلافه شده بودند. در همین حال، آیو برای انتخاب مشتریانش، خواستار نوعی آزادی کامل و عدم دخالت اپل بود و این موارد باعث شد تا همکاری آن‌ها ادامه پیدا نکند.

شایعات حاکی از آن هستند که آیو پس از عرضه اپل واچ نسبت به این شرکت ناامید شده، زیرا غول فناوری تمرکز کمتری روی طراحی محصول خود داشته است. همچنین گفته می‌شود که آیو احساس می‌کرد «تیم کوک» مدیرعامل فعلی اپل، علاقه چندان زیادی به فرآیند توسعه محصولات ندارد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید