جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

اینستاگرام و تغییرات جدید امروز و فردا

author منتشر کننده
بدون نظر 3 0
اینستاگرام و تغییرات جدید امروز و فردا

اینستاگرام اپلیکیشنی است که بیشتر از هر برنامه ی دیگر به آینده ای پر بار می نگرد. فعالیت های کاربران در دنیای امروزی بر روی صفحات اجتماعی بیشتر شده است و اینستاگرام به خوبی در مصاف با سایر رقبای خود در صدر لیست قرار گرفته است. سازندگان این مجموعه، هر چند مدت یکبار دست به تغییراتی در اپلیکیشن خود می‌زنند و آن را به روز نگه می‌دارند. در این مقاله تغییرات جدیدی که اپلیکیشن اینستاگرام به خود دیده است را بررسی و تغییرات احتمالاتی آینده را مرور خواهیم کرد.

اینستاگرام

از تغییر نمایش استوری ها تا پیشنهاد بلاک کاربران

اپلیکیشن اینستاگرام اولین تغییر خود را در چند ماه پیش با تحولاتی در استوری ها آغاز کرد. اولین گزارشی که به دست ما رسیده است، سخن از تغییر در نمایش استوری ها دارد. شبکه اینستاگرام سعی دارد استوری ها را به جای یک ردیف، با دو ردیف به نمایش بگذارد. همچنین یک دکمه در کنار استوری ها قرار می گیرد که که می‌توانید با آن تمامی استوری ها را به شکل یک فهرست بزرگ ببینید. در حقیقیت با زدن این کلید، به یک صفحه ی جدیدی می روید که تمامی استوری ها در دسترس شما قرار خواهد گرفت. این قابلیت توسط برخی از کاربران خاص اینستاگرام تست شده است و هنوز رسانه ای نشده است. اینستاگرام سعی دارد با این کار علاقه مندی کاربران به استوری ها را بیشتر کند.

ویژگی جدیدی که توسط این شبکه اجتماعی ارائه خواهد شد، قابلیت پیشنهاد بلاک توسط خود اینستاگرام است. این اپلیکیشن در بازه‌ی زمانی کمی پس از به روزرسانی به شما پیشنهاد می دهد تا با خواسته ی خود چه کاربرانی را بلاک کنید. در حقیقت این کمپانی یک ربات برای شبکه اجتماعی خود در نظر گرفته است که با هوش مصنوعی خود کاربران احتمالی شما را جهت بلاک کردن انتخاب کرده و پیشنهاد بلاک می‌دهد. هر گونه بحث توسط یک کاربر که پیش از این ریپورت شده است در صفحه اصلی بلاکر شما بالا خواهد آمد. این قابلیت را زمانی می‌توانیم برای اینستاگرام به طور رسمی تایید کنیم که اینستاگرام بتواند ویژگی های خود را با فیسبوک ادغام کند.

اینستاگرام

بیشتر بخوانید: بهترین روش های تبلیغ کسب و کار در اینستاگرام

ویژگی جدید پین کردن کامنت افراد در اینستاگرام

از دیگر قابلیت جدیدی که برای اینستاگرام می‌توان ذکر کرد قابلیت جدید پین کردن کامنت ها است. اینستاگرام در تیرماه امسل بود که پس از انتشار یک پست به صورت رسمی از این قابلیت رونمایی کرد. اکنون تمامی کاربران قادرند تا کامنت های مورد علاقه ی خود را به تعداد محدود (3 عدد) در بالاترین نقطه ی کامنت ها پین کنند. علت پین کردن کامنت ها، افزایش نظرات مثبت و به زیر رفتن کامنت های منفی، حاشیه ساز و غیر سودمند است. یکی از مهم ترین دلایل عمومی این تصمیم گیری مبنی بر اضافه کردن قابلیت پین به کامنت های اینستاگرام مبارزه با نفرت پراکنی، خشونت و جدال های نظری و گفتاری در شبکه اجتماعی است. اینستاگرام از طریق هوش مصنوعی رباتی را طراحی کرده تا کامنت های توهین آمیز را به طور خودکار حذف کند.

چگونه برای لایو اینستاگرام عنوان انتخاب کنیم؟

اینستاگرام در به روزترین آپدیت خود سعی دارد برای لایوهای اینستاگرام یک عنوان بگذارد تا علاوه بر اینکه لایو شما یک عنوان داشته باشد بلکه کاربران شما بتوانند از طریق جست و جو کردن عنوان در بخش لایو بتوانند به لایوهای شما دسترسی پیدا کنند. قسمت «لایو» یکی از مهم ترین بخش های اینستاگرام به شمار می رود که این شبکه اجتماعی برای پیشبرد اهداف بهتر در این مسیر قابلیت جدیدی را به آن اضافه خواهد کرد. شمار افرادی که در اینستاگرام لایو می گذارند در یک هفته حداقل به 800 میلیون نفر می‌رسد.

طریقه تماشا کردن لایو اینستاگرام از روی وب

اوایل بهار امسال بود که پس از تست های کوچک، قابلیت لایو شدن اینستاگرام بر روی وب را فعال کرد. به دلیل شیوع ویروس کرونا و ماندگاری بسیاری از افراد در خانه، استفاده از لایو اینستاگرام شدت پیدا کرده ولی مشکلی که وجود دارد استفاده ی بیش از حد شارژ در هنگام استفاده از لایو اینستاگرام است. همین عامل موجب می شود بسیاری از کاربران که با هم در ارتباط هستند و به طور طولانی با هم صحبت می کنند به مشکل بخورند. لذا سازندگان این اپلیکیشن، حالت لایو را بر بستر وب فعال کرد. کافی است به سیستم یا لپ تاپ خود با وب کم وصل شوید و از قابلیت لایو بر بستر اینترنت لذت ببرید. از خوبی های لایو در سیستم های کامپیوتری فضای بیشتری است که به کامنت ها می دهد. کامنت ها بر خلاف گوشی های هوشمند که بر روی لایو شما بالا می‌آمد این بار تحت فضای بیشتری در کنار تصویر لایو قرار می گیرند تا به شکل یک استریم همه ی کامنت ها را ببینید. کامنت ها به این شکل قابل کنترل بیشتری هستند.

اکنون می‌رسیم به این سوال که لایو اینستاگرام را چگونه در سیستم های کامپییوتری نگاه گنیم

* Grids، راحت ترین نرم افزاری است که بر روی رایانه ی شما برای اجرای اینستاگرام می‌توان از آن استفاده کرد. نرم افزار Grids For Instagram به شما این امکان را نیز فراهم می کند که پست های فالوورهای خود را لایک کنید، کامنت بگذارید و حتی به بخش دایرکت دسترسی پیدا کنید.

* افزونه IG Stories، دیگر راه نگاه کردن استوری های شما بر روی رایانه است. کافی است در بخش web store گوگل کروم این افزونه را فعال کنید. وارد افزونه شوید و در بخش Overview می توانید بخش استوری ها را ببینید و حتی استوری ها را دانلود کنید.

* وب سایت Loola.tv، به طور مستقیم به سیستم اینستاگرام متصل است. وارد وب سایت شوید و بر روی اینستا کلیک کنید و استوری ها را ببینید.

اینستاگرام به رابط کاربری Opera اضافه شد

موفقیت دیگری که از اینستاگرام بر روی وب به دست آمده است اضافه شدن این اپلیکیشن به رابط کاربری Opera است. شرکت اوپرا چند سالی است که با اضافه کردن اپلیکیشن های فیسبوک، واتساپ و تلگرام در نوار کناری سعی در محبوب کردن خود در میان سایر مرورگرها کرده است. این بار نیز اینستاگرام به نوار اوپرا اضافه شد و با نصب آخرین ورژن اوپرا، به اینستاگرام دسترسی خواهید داشت.

با قابلیت ریلز، ویدئوهای طولانی تری را در اینستاگرام ارسال کنید

یک ماه پیش بود که قابلیت ریلز بر روی اینستاگرام در 50 کشور فراهم شد. این ویژگی به کاربران اجازه می داد تا در اینستاگرام ویدئوهای کوتاه 15 ثانیه ای را تدوین کرده و با گذاشتن آهنگ دلخواه بر روی آن منتشر کنند. در جدیدترین به روزرسانی اینستاگرام، تایم تدوین کلیپ به 30 ثانیه تبدیل شده و اکنون شما قادر به ضبط 30 ثانیه در بخش Reels خواهید بود. همچنین تایمر فعال ریلز نیز از 3 ثانیه به 10 ثانیه افزایش پیدا کرده است. ریلز، قابلیتی است که با حریف جدید تیک تاک محسوب می شود و توانسته خیلی خوب خود را در دل کاربران جای کند.

تغییراتی ظاهری احتمالی در صفحه اصلی اینستاگرام

صفحه اصلی اینستاگرام با تغییرات جدیدی حاصل خواهد شد. مطابق برخی از گزارش های یکی از تغییرات بزرگ شامل بخش Insights است که در بخش پروفایل شما اضافه می‌شود و در کنار Edit Profile و Promotions گنجانده می‌شود. Insights یک ابزار تحلیلی است که شما با ورود به آن دسترسی بیشتری به اطلاعات کاربران خواهید داشت. البته این اطلاعات، شامل جزئیات خصوصی (شماره و ..) کاربران نمی شود و بیشتر بین GPS و اطلاعات دیگر تقسیم می‌شود.

همچنین اکساندرو پالوزی در بخشی از صحبت های خود خبر از توسعه ی بخش دایرکت را داد. کاربران پس از رسمی شدن این قابلیت، قادرند تا پیام های خود را به دایرکت دیگر دوستان خود فوروارد کنند. همچنین پس از ارائه ی این قابلیت، احتمال می رود ویژگی Replay نیز در دایرکت فعال شود.

دیگر قابلیت احتمالی اینستاگرام مسنجر رومز است که پس از ادغام با اینستاگرام قابلیت تماس تصویری و چت را فعال می‌کند.

اینستاگرام

برای دانلود رایگان آهنگ برای ویدئوهای اینستاگرام از چه سایت هایی استفاده کنیم؟

تاکنون با انتشار ویدئوهای خود با موسیقی دلخواهتان بر روی اینستاگرام به مشکل برخورده اید. اینستاگرام به دلیل قانون «حق کپی رایت» اجازه نمی‌دهد هر موسیقی خاصی را بر روی ویدئوهای خود بگذارید و آن را منتشر سازید. لذا سایت های  Thematic ،WOWA ،Icons8 ،TeknoAXE و CCHound که زیرمجموعه ی قوانین اینستاگرام هستند، موسیقی ها را با شکل و شمایل متفاوت تری در اختیار شما قرار خواهند داد و آهنگ های رایگان را آپلود می‌کنند.

همچنین با گردشی در یوتیوب می‌توانید طرح های متفاوت تری از آهنگ ها را پیدا و برای ویدئوهای خود انتخاب کنید تا دردسر قوانین اینستاگرام را نداشته باشید. به طور مثال در صورتی که آهنگ مد نظر شما Bella ciao می باشد و ممکن است توسط اینستاگرام مورد پذیرش قرار نگیرد در یوتیوب به شکل Bella ciao Violon/guitar جست و جو کنید و آن را دانلود کنید.

پیشنهاد می‌شود برای گذاشتن موسیقی بر روی اینستاگرام از ابزارهای InShot، Quik، FilmoraGo، VideoShow، VivaVideo و Adobe Premiere Rush استفاده کنید. در صورتی که ویدئوی شما صرفاً برای استوری و IGTV می‌باشد از اپلیکیشن PowerDirector استفاده کنید. این اپلیکیشن، امکان تبدیل ویدئوهای افقی به عمودی را برا شما فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید