جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

ایکس باکس یا پی اس فور؟

author منتشر کننده
نظرات (5) 17 0
ایکس باکس یا پی اس فور؟

وقتی بین دو کنسول بازی که هرکدامشان در سطح بالایی قرار دارند تفاوت قائل می­‌شویم، یعنی ما آدم‌های سخت گیری هستیم. ایکس باکس و پی اس فور هرکدام به تنهایی جزو بهترین و پیشرفته ترین کنسول­‌های بازی هستند که برای جوانان و نوجوانان بسیار هیجان انگیز اند. هرکدام از این دو کنسول بازی دارای مدل­‌ها و آپدیت‌­های مختلفی هستند که در هر ورژن پردازنده‌­های قوی تر و پرسرعت تری شروع به کار کردند. برای مثال ایکس باکس وان اس در مقایسه با پی اس فور پرو هر دو دارای هشت هسته اما  ایکس باکس حافظه و رم بیشتر و درایو نوری بالاتری دارد.

ایکس باکس

چرا ایکس باکس جذاب است؟

نسل به نسل انسان­‌ها با توجه به شرایط جامعه و طبیعی تغییر کردند. این تغییرات به مرور بر ذهنشان و تصمیم­‌گیری‌­هایشان اثر گذاشت. امروزه شاید دیگر نسل جدید برای بازی­‌های کاغذی و حل کردن جدول و پازل چیدن حوصله‌­ای نداشته باشد. این نسل به دنبال سرعت و تکنولوژی است. سلیقه نسل جدید انسان­‌ها را به سمت بازی­‌های سرعتی، هیجان انگیز و معمایی سوق می‌­دهد. این نسل تشنه هیاهو، حرکت و جنبش است. ایکس باکس دارای انواع بازی‌­هایی است که مناسب هر سلیقه و هر طیفی می‌­تواند باشد. ایکس باکس بازی‌­های هیجان انگیزی را در اختیار مخاطبانش قرار می­‌دهد و آن‌ها را تشنه­‌ی آپدیت­‌های جدید می­‌گذارد.

دانستنی های ایکس باکس

مایکروسافت صاحب برند ایکس باکس در مورد بسیاری از بازی­‌هایی که امروزه در ایکس باکس بسیار پر مخاطب است، موافق نبود. این مسئله نشان می­‌دهد که به اندازه تمام آدم‌­های دنیا سلیقه­‌های مختلف برای انتخاب بازی وجود دارد. هارد درایو ایکس باکس در انواع مختلفی اتود زده شده بود و افراد این کمپانی بر سر طرح نهایی این هارد بسیار مشکل داشتند که در نهایت طرحی که امروزه از ایکس باکس می‌­شناسیم به مرحله نهایی رسید. بسیاری از اشکالی که امروزه در ایکس باکس مشاهده می­‌کنیم در طول زمان دچار تغییر شده است. برای مثال کنترلر ایکس باکس در ابتدا بسیار بزرگ طراحی شده بود و به مرور کوچک تر شد.                                      

ایکس باکس رویای نوجوانان

ایکس باکس، پی اس فور و انواع دیگر کنسول‌های بازی از گذشته تا به امروز نصف بیشتر وقت و زمان جوانان را به خودشان اختصاص داده‌­اند. جوانان با غرق شدن در این بازی­‌ها زندگی واقعیشان را فراموش می­‌کنند و هرچه بیشتر به عمق بازی فرو می‌­روند. چنانکه می­‌بینیم اعتیاد به دنیای مجازی، اعتیاد به بازی­‌ها و از جمله اعتیاد به ایکس باکس و انواع دستگاه‌­های بازی بسیار زیاد شده است. تا جایی که جوانان دستگاه­‌های بازی را برای سرگرمی و بصورت محدود استفاده کنند خللی در زندگی­شان به وجود نمی‌­آید ولی در صورتی که این بازی­‌ها بصورت یک روتین زندگی تبدیل شود مشکل جدی بوجود می‌­آورند.

بازی های ایکس باکس

بازی‌­های ایکس باکس با قیمت نسبتا بالا در فروشگاه­‌های مختلفی به فروش می‌­رسد و این بازی­‌ها قابلیت دانلود رایگان را ندارند. هر بازی با توجه به آپشن­‌های خاصی که دارد قیمت مختلفی دارد. بازی­‌های ایکس باکس برای سنین مختلف طراحی شده است و به انواع بازی­‌های فوتبالی، هیجان انگیز، مرموز، معمایی، پلیسی، رانندگی و ... تقسیم بندی می­‌شود. ایکس باکس بازی‌­های کارتون­‌های بروز را نیز طراحی می‌­کند و برای سنین کم­تر به فروش می­‌رساند.

قیمت ایکس باکس

قیمت ایکس باکس با توجه به ظرفیتی که دارد، پردازنده‌­هایش و در کل نوع بخصوصش قیمت­گذاری می­‌شود. این اتفاق برای همه‌­ی کنسول‌­های بازی میفتد. هرچقدر یک کنسول بازی ظرفیتی بیشتری برای جایگذاری بازی­‌های بیشتری داشته باشد، پردازنده‌­های قوی تر برای سرعت بالاتری داشته باشد و مدل جدیدتری داشته باشد قیمت بالاتری دارد. برای مقایسه ایکس باکس و پی اس فور باید بگوییم که قیمت نسبی­شان تقریبا برابر است و با انواع هاردهایی که در این دو دستگاه قرار می‌­گیرد قیمت تغییر می­‌کند. 

ایکس باکس بهترین کنسول بازی

ایکس باکس جزو اولین کنسول‌­های بازی بود که خلاقیت‌­هایی را جدای از بازی‌­هایش وارد دنیای بازی­‌های دیجیتالی کرد. استفاده از فرمان­‌های بدون سیم برای بازی‌­های رانندگی، دسته‌­های بدون سیم و انواع دیگر ارتباطاتی که توسط حسگر­های ایکس باکس به جریان افتاد باعث شد تا خیلی زود این بازی را جزو عجایب به حساب بیاورند. ایکس باکس بازی­های مختلفی دارد که برای سنین مختلف جذاب به نظر می‌­رسد و با یادگیری آسان این دستگاه می‌توانید به یکی از طرفداران آن تبدیل شوید.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه ها (5)

  1. خیلی ها در عین حال که پی اس فور بازی میکنن ایکس باکس هم دوس دارن اما سلایق مختلفه. توی خوب بودن پی اس فور شکی نیست

  1. قطعا هیچ چیزی جای ps4 رو نمیگیره حالا هر شرکتی هر چیزی میخواد تولید کنه

  1. من خودم قبلنا طرفدار XBOX 360 بودم ولی از وقتی که PS4 اومد واقعا سنگ تموم گذاشت، هم از لحاظ بازی های انحصاری و هم از لحاظ کیفیت کلی و قیمت مناسبتر.

  1. من از 7 سالگی پلی استیشن 1 بازی می کردم. البته نسل های بعدی رو بازی نکردم. چون بعدش کامپیوتر ها خیلی رایج شدن. ولی هیچ وقت جای کنسول بازی رو نمی گیرن!

  1. به شخصه ps4 از بهترین کنسول های تاریخه

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید