جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

بازی فیفا 23؛ مروری بر آخرین برچسب فیفا با استفاده از تکنولوژی هایپر موشن 2

author منتشر کننده
بدون نظر 2 0
بازی فیفا 23؛ مروری بر آخرین برچسب فیفا با استفاده از تکنولوژی هایپر موشن 2

فیفا 23 آخرین عنوان با برچسب فیفا خواهد بود. در حالیکه چندی پیش خبر رسید قرارداد فیفا با شبیه‌ساز فوتبال خود برای همیشه به پایان می رسد؛ آخرین نشانه های خود را بر دیوار دنیای گیمینگ کوبید. فیفا 23 آخرین عنوانی است که از این پس بر روی کاورهای فوتبال به چشم خواهد خورد و از این به بعد جای خود را به EA Sports FC خواهد داد. لذا در سری بعد از برچسب احتمالی EA Sports FC 2024 نام برده می شود. اما فیفا 23 در سال پیش رو چه تغییراتی را شاهد خواهد بود؟

تاریخ انتشار و پیش سفارش فیفا 23

بازی فیفا ۲۳ برای پلتفرم های پلی استیشن ۵، پلی استیشن ۴، ایکس باکس سری ایکس/ اس، ایکس باکس وان، رایانه های شخصی ویندوز (اوریجین و استیم) و گوگل استودیو با آپدیت جام جهانی منتشر خواهد شد، در حالی که یک نسخه انحصاری برای نینتندو را نیز در برنامه خود قرار داده است.

شما می توانید از همین حالا در سایت های داخلی، بازی را پیش سفارش دهید. مطمئن شوید که نسخه ای که برای شما و سیستمتان سازگار است را پیش سفارش دهید. آخرین خبری که مطرح شده این است که فیفا 23 دقیقا در 8 مهرماه عرضه می شود.
اما هم اکنون وقت آن رسیده که بدانید چه خصوصیاتی به بازی فیفا 23 اضافه شده است.

باشگاه حرفه ای و فوتبال ولتا در فیفا 23

EA اطلاعات جدیدی را در مورد حالت های بازی Pro Clubs و Volta فیفا 23 فاش کرد.

سفارشی سازی (شخصی سازی):

فیفا ۲۳ شخصی سازی بیشتری نسبت به گذشته برای بازیکن مجازی شما در پرو کلاب ها و فوتبال خیابانی به ارمغان می آورد. گزینه های شخصی سازی مشترک، تنوع بیشتری را در زمین و در بخش ولتا ایجاد می کنند، می توانید از خالکوبی هایی که برای اولین بار به Pro Clubs می آیند و مدل مو و لوازم جانبی بیشتری که در دسترس شما قرار گرفته آواتار خود را در زمین یا فوتبال خیابانی طراحی کنید. علاوه بر این، از دیتاها و لباس های جدید در هر فصل لذت ببرید تا بازیکن شما از مسابقه ای به مسابقه دیگر یک نوآوری و به روزرسانی داشته باشد.

باشگاه های حرفه ای:

پس از اتمام مسابقه، دستاوردهای خود را شاهد خواهید بود. دستاوردهای شما در باشگاه حرفه ای شامل استادیوم های جدید به همراه کیت های متفاوت می باشد که از بازی به بازی دیگر منتقل شود و همچنین سطح بالایی از پیشرفت Pro Clubs و لحظه های گل بزرگ جدیدی که به تیم شما اجازه می دهد در زمین برنده نهایی باشید را به شما نشان خواهد داد.

پرک های جدید:

سبک بازی خود را با چهار پرک (جایزه) جدید تنظیم می کنید که می توانید در طول مسابقه از آن ها برای پیشرفت دادن تیم خود استفاده کنید.

بازی های مهارتی:

همچنین رقابت های مهارتی (چلنجی) پیشرفت حرفه ای شمار ار ئ. چندان بیشتر می کند. بازی های مهارتی، مکانی جدید برای رقابت با هم تیمی های خود و پیشرفت آمار بازیکنان هستند.

VOLTA Arcades:

در فوتبال ولتا، مهارت های جدید و به روز شده، صدای جمعیت بهبود یافته، لوازم جدید، استادیوم های بزرگ تر، توپ های رنگی پویا، تایمر زیر پا و افکت های صوتی جدیدی را اضافه کرده اند.

گیم پلی:

در زمین های جدید و فرم های XL از تورهای بزرگ تری در بازی استفاده شده. هم اکنون می توانید زمان بیشتری بر روی توپ کنترل داشته باشید و فوتبال بیلیاردی فیفا به فراموشی سپرده شده است. حرکات مهارتی جدید مانند تاچ توپ و استفاده از پاشنه پا بر روی توپ اضافه شده است.

بازی فیفا 23؛ مروری بر آخرین برچسب فیفا با استفاده از تکنولوژی هایپر موشن 2

در فیفا 23 از سیستم هایپرموشن 2 استفاده شده است

فیفا 23 هم اکنون درPro Clubs و VOLTA FOOTBALL از ویژگی های Gameplay HyperMotion و Matchday Experience استفاده کرده است. سیستم جدید AR Replay نیز به بازی اضافه شده است. کیفیت زمین واقعا شگفت انگیز به نظر می رسد و تجربه لذت بخشی را با دوستان شما فراهم خواهد کرد.

ویژگی های HyperMotion2، AR Replays  و Hyper - Realistic Pitch فعلا فقط بر روی پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس اس، رایانه های شخصی و استیدیا به صورت آنلاین در دسترس هستند که بعدا در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

پرک ها و قابلیت ها:

چهار پرک جدید مبتنی بر بازیکن به فیفا ۲۳ در بازی های آنلاین اضافه شده است که به قابلیت های جددی را به بازیکن انتخابی شما اضافه می کند.
پرک حمله: پرک حمله، فینیشینگ و تمام کنندگی بازیکن شما را افزایش می دهد.

پرکLight Passs:

توانایی هم تیمی های تان در توپ گیری سریع و کنترل پاس های میانه زمین و پرس افزایش می دهد.

پرک دفاعیInterceptor:

هوش مصنوعی شما را در ردیابی پاس های حریف در هنگام دفاع و نزدیک شدن به توپ بهبود می بخشد. یعنی شما و هم تیمی هایتان قدرت ذهنی بیشتری را هنگام حدس زدن پاس های بایزکنان حریف، خواهید داشت.

پرک سرعتChase Down:

سرعت شما را در هنگام برگشت به دفاع، بلافاصله پس از از دست دادن مالکیت توپ افزایش می دهد. البته این پرک با تایمینگ ۴۰ ثانیه در بازی فعال خواهد بود. یعنی 40 ثانیه بیشتر طول نمی کشد تا شما برای بازپس گیری توپ سرعت کافی را داشته باشید.

از نکات قابل توجه نسخه آنلاین این است که نیمه اول به ۴ دقیقه کاهش یافته و در صورت تساوی در پایان ۹۰ دقیقه، مسابقات به وقت های اضافه و گل طلایی کشیده خواهد شد. اگر هم گل طلایی به صمر نرسد، مسابقات به ضربات پنالتی کشیده نمی شوند و بازی با نتسجه مساوی به پایان می رسد.

برای به روزرسانی تجربه ی بهتر مسابقات، بازی های Drop در استادیوم های مختلفی برگزار می شوند. این کیت ها و استادیوم ها مدام در حال عوض شدن هستند تا اطمینان پیدا کنید که محیطی که در آن در حال بازی هستید هرگز قدیمی نخواهد شد.

ویژگی های جدیدی که به گیم پلی فیفا 23 اضافه شده است

ضربه آزاد:

در ضربات آزاد دو پاپ آپ جدید به بازی اضافه شده است که یکی از آن ها فاصله توپ و حتی دیواره دفاعی را تا دروازه اندازه گیری مرده است و در پاپ آپ دیگر حالت گل مورد انتظار (XG)را برای شما نشان می دهد. در حالت XG، شما می توانید به بهترین شکل ممکن احتمال گل زدن خود را تنظیم نمایید. البته هنوز هم به دلیل اینکه اسکرول به سرعت جا به جا می شود کار اندازه گیری دقیق چارچوب را برای شما سخت می کند. همچنین می توانید پایین بازیکن ایستا، آمار و نام بازیکنی که میخواهد ضربه آزاد را بزند مشاهده کنید. آمار بازیکنان به شما کمک می کنند تا بازیکنانی که شوت زن بهتری هستند را برای ضربه آزاد انتخاب کنید. نکته جالب تر اینکه یک تغییر در دیواره ی دفاعی اضافه شده است. شما هنگام ضربات آزاد بازیکنی را خواهید دید که پشت دیوار دفاعی، دراز کشیده تا مانع از ضربات آزاد زمینی شوند. این قابلیت اضافه شده، یک تاکتیک محبوب است که توسط بسیاری از ایم ها و مربیان شاخص در سراسر جهان استفاده می شود.

در حقیقت، EA در سری جدید فیفا به گونه ای حساب شده به بازسازی ضربات آزاد پرداخته است. تمام این ویژگی های ریز و درشت در کنار هم قرار می گیرند تا بهترین تجربه گیم پلی را برای علاقه مندان فیفا فراهم کنند.

نگاهی کامل به قابلیت های تکنولوژیHYPERMOTION 2  در فیفا 23

پس لز بررسی بخش های آنلاین فیفا 23 و آشنایی با سرویس های جدید ارائه شده، اکنون به سراغ قابلیت جدید EA SPORTS FIFA HyperMotion می رویم. در تکنولوژی هایپرموشن، بیش از ۶۰۰۰ انیمیشن (ژست و حالات) واقعی فوتبال استفاده شده که هر کدام از این انیمیشن ها یک گام رو به جلو برای واقع گرایانه تر بودن بازی است.

زمان ورود به زمین در فیفا ۲۳

ثبت تصاویر پیشرفته:

با الگوریتم جدید  قابلیت Xposed میلیون ها نقطه داده را فعال می کند تا تصاویر واقع گرایانه ای را از فوتبالیست های حرفه ای در حال انجام بازی های واقعی ثبت کنند.. فیفا ۲۳ نیز داده های پیشرفته ۱۱ در 11 را بر اساس الگوریتیم  Match Capture که چیزی حدود 9.2 میلیون فریم از مسابقات واقعی را ثبت می کنند و به یک بازی شبیه سازی به شدت واقعی شده تبدیل می کنند. به همین دلیل در فیفا 23 شاهد انیمیشن های جدید و حرکت های طبیعی و واقع گرایانه فوتبال هستیم.

برگزاری مسابقات زنان بازخورد جدید را به همراه داشته است. فیفا ۲۳ حتی به بازی های حرفه ای زنان که در استادیوم های سراسر جهان دیده می شوند هم پرداخته است. فناوری گیم پلی HyperMotion2 ویژگی های جدیدی را در اختیار بازیکنان زن و مرد قرار می دهد که کیفیت انیمیشن بی سابقه ای را، هم هنگام داشتن توپ و هم هنگام بازی به بدون توپ ارائه می دهد.

داده های حرکتی بازیکن با رفلکس در سنسور لباس های جدید ثبت می شوند. Full Team Authentic Motion دیگر قابلیت هایپرموشن 2 است که در آن با استفاده از لباس های Xsens رفلکس های بازیکنان را در لباس ها، طبیعی تر از نسخه های قبلی جلئه می دهد.

دریبلینگ فنی روان:

سیستم دریبل زنی جدید به مهاجمان اجازه می دهد تا دریبل های خود را قبل از اجرا، محاسبه کنند و هوشمندانه تر با توپ کار کنند. همچنین می توانید از اصطلاج تو سر توپ زدن (دریبل های کشویی روان تر و ...) استفاده کنید. با کنترل، هنگام دریب، بازیکنان دیگر خود را به جرکت در بیاورید و مدافعان حریف را گیج گنید.

ML- Jockey: 

قابلیت دفاعی فیفا 23 بهتر دهش است. هوش مصنوعی به کار رفته برای مدافعین حریف به مانند فیفا 23 می باشد، اما خبر خوب این است که هوش مصنوعی مدافعین شما نیز با قابلیت ML- Jockey ارتقا یافته است.

همچنین حرکاتی که از داده های Advanced Match Capture برای بازسازی سیستم شوت زنی در فیفا ۲۳ استفاده شده، رفلکس های طبیعی تری را هنگام رویارویی مدافعان با مهاجمین خلق می کند.

AcceleRATE:

سیستم جدید شتاب، فرآیند جدیدی را برای بازیکنان زمین فراهم کرده است. بازیکنان در فیفا ۲۳ به بالاترین سرعت و رفلکس بدنی خود می رسند. از شتاب بسیار بالا تا توانایی کنترل خود به هنگام سرعت بالا و حتی پیمودن مسافت طولانی تر  با سرعت زیاد از قابلیت های جدید فیفا خواهد بود. پیمودن مسافت طولانی تر  با سرعت زیاد را در بسیاری از مدافعین همچون آنتونی رودیگر (بازیکن رئال مادرید) نیز شاهد خواهیم بود.
انیمیشن های جدید با هایپرموشن 2 کماکان امکانات بیشتری را در اختیارتان قرار می دهند.

- انتقال طبیعی هوش مصنوعی هنگام کنترل توپ و شوت زدن با ترکیب دقت و قدرت!

-  رفلکس های  روان تر برای بازپس گیری توپ.

- چرخاندن بهتر توپ ها و دریبلینگحساب شده

- تایم فینیشینگ با احتمال 99 درصد گل زدن.

- استفاده بهتر سیستم از توپ های هوایی

بازی فیفا 23؛ مروری بر آخرین برچسب فیفا با استفاده از تکنولوژی هایپر موشن 2

بیشتر بخوانید: مایکروسافت احتمالا دستگاه پخش جدیدی برای بازی‌های ایکس باکس معرفی خواهد کرد

بازیکنان مد نظر برای کاور فیفا 23

شرکت EA از طریق حساب رسمی خود در تویتتر اعلام کرد که کیلیان ام باپه و سامنتا کر مهاجم زن چلسی بر روی کاور فیفا 23 قرار خواهدند گرفت. برای  این اولین بار است که فیفا از یک فوتبالیست زن بر روی کاور خود استفاده می کند. البته این کاور برای نسخه ی دموی فیفا ۲۳ می باشد و احتمال تغییر کاور کماکان وجود دارد.

بخش کریر مود فیفا 23

بازی Career Mode همیشه بخش منحصر به فردی از فیفا بوده است، شما می توانید در اصل تیم خود را از سوپراستارهای جهانی بسازید و شاهد رشد آن ها باشید. بازیکنانی مانند کیلیان ام باپه، هیونگ مین سون و کای هاورتز را می توانید با هم در یک تیم داشته باشید. تیم های انتخابی شما به اندازه ای محبوب است که نیاز به ترکیب مناسب تری برای کسب بهترین نتایج و تمایل به پیشرفت هر چه سریع تر به سمت مسابقات بزرگی مانند فینال، شش امتیازی یا بازی های حذفی دارد. به همین دلیل است که EA دو سال پیش شبیه سازی تعاملی را به Manager Career معرفی کرد، اما حتی با اضافه شدن این شبیه ساز، باز هم می خواستند چیزهای بیشتری به بخش های کریر مود اضافه کنند. آن ها به دنبال این هستند که کنترل بیشتری را بر روی میزان توجه، زمان و تمرکز شما داشته باشند.

EA یک سیستم جدیدی را پیاده سازی کرده است که دو تیم مقابل هم را برای هر مسابقه ارزیابی می کند و نقاط قوت و ضعف تهاجمی و دفاعی آن ها را براساس بازیکنان حاضر در ترکیب و آمار آن ها در همان لحظه  به صورت دقیق در کل فصل در نظر می گیرد. تیم  OVR، Fitness، Sharpness و Morale همگی به عنوان بخشی از دیزاینر ها و سازندگان این سیستم در نظر گرفته شده اند.

با استفاده از تمام این داده ها، فیفا ۲۳ تعداد فرصت های گلزنی را برای هر تیم مهیّا می کند. هر فرصت گلزنی، یک هیجان خاصی به مسابقه اضافه می کند و باعث می شود که گیمرها در هر بازی، برای گل زنی یا  دفاع کردن، تمام اقدامات لازم را در نظر بگیرند. به این فرصت ها در فیفا «هایلایت» گفته می شود

هایلایت ها، هم از نظر نوع و هم از نظر موقعیت در زمین متنوع هستند و بارها شاهد تکرار تنوع موقعیت ها در مسابقات معمولی هستیم. این هایلایت شامل حملات سازمان دهی شده، ضدحملات با برتری عددی، دویدن انفرادی و انجام تمامی تاکتیک ها، ضربات آزاد، کرنرها، پنالتی ها و حتی پرتاب های اوت می شوند. هنگامی که می خواهید کریر مود را شروع کنید، شما می توانید بخش مربی را انتخاب کنید و یا بازیکن را برگزینید.

اما چه تغییراتی در کریر مود فیفا 23 ایجاد شده است؟

- فیفا اکنون لحظات پویا را به کریر مود اضافه کرده است. مربی برای خوشامد گویی در تمرینات به سمت بازیکنان می رود. نقل و انتقالات پویا تر از قبل انجام می شود. رابطه بین مربی و بازیکنان در کل فصل بهتر از قبل شده است.

- 30 مربی واقعی به بازی اضافه شده

- خریدر و فروش ها تحلیلی تر شده تا بودجه ی نقل و انتقالات را بهتر تنظیم کنید.

- همچنین انیمیشن جدیدی به نقل و انتقالات اضافه شده است.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید