جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

اپیک گیمز موتور بازی‌سازی آنریل انجین 5 را منتشر کرد

author منتشر کننده
بدون نظر 0 0
اپیک گیمز موتور بازی‌سازی آنریل انجین 5 را منتشر کرد

اپیک گیمز موتور بازی‌سازی نسل بعدی خود یعنی آنریل انجین 5 (Unreal Engine 5) را نزدیک به دو سال پیش برای اولین بار معرفی کرد و حالا در جریان رویداد State of Unreal خود آن را به صورت رایگان در دسترس توسعه‌دهندگان قرار داد.

موتور به‌روز شده اپیک گیمز نسبت به نسخه قبلی خود شامل پیشرفت‌های زیادی از جمله عملکرد بهبود یافته و رابط کاربری ارتقا یافته می‌شود، اما شاید مهم‌ترین تغییر آن به فناوری‌های طراحی شده برای ارائه تصاویری واقعی‌تر مربوط شود. از جمله این ابزارها می‌توان به Nanite اشاره کرد که به گفته اپیک امکان ساخت بازی‌ها و تجربیات با مقادیر عظیمی از جزئیات ساختاری را فراهم می‌کند.

اپیک گیمز موتور بازی‌سازی آنریل انجین 5 را منتشر کرد

تمرین و یادگیری آنریل انجین 5 با یک بازی

اپیک همچنین یک بازی شوتر نمونه چند نفره به نام Lyra را همراه با موتور خود منتشر کرده که با استفاده از آنریل انجین 5 ساخته شده است و نکته مهم اینکه توسعه‌دهندگان می‌توانند آن را به شیوه دلخواه خود تنظیم کنند و در واقع با آن تمرین کنند. علاوه بر این، نمونه‌ای از شهر دموی The Matrix Awakens هم ارائه شده که البته برخلاف Lyra قابل بازی نیست و فقط می‌توان آن را مشاهده کرد.

در مجموع، انتظار می‌رود این ابزارها ساخت بازی‌هایی که دارای جهان بسیار بزرگی هستند را برای توسعه‌دهندگان آسان کنند. از جمله بازی‌هایی که در گذشته تایید شده بود که با استفاده از آن ساخته می‌شوند، می‌توان به نسخه بعدی بازی The Witcher اشاره کرد که استودیو لهستانی سی‌دی پراجکت رد (CD Projekt Red) مشغول تولید آن است.

اپیک گیمز موتور بازی‌سازی آنریل انجین 5 را منتشر کرد

بیشتر بخوانید: جفری پیرس: فیلم‌نامه‌ی سریال The Last of Us “نفس‌گیر” است

هرچند آنریل انجین 5 حالا برای اولین بار در دسترس توسعه‌دهندگان بازی قرار گرفته، اما تاکنون چند پروژه بر اساس آن منتشر شده است. به عنوان مثال سال گذشته اپیک گیمز اعلام کرد که فصل جدید فورتنایت (که هم اکنون منتشر شده) با UE5 ساخته خواهد شد و در همان زمان یک دموی آزمایشی با نام The Matrix Awakens را نیز منتشر کرد که قابلیت‌های چشمگیر این فناوری را نشان می‌داد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید