جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

بازی‌های اندرویدی که منجر به تقویت حافظه می‌شوند

author منتشر کننده
نظرات (1) 6 0
بازی‌های اندرویدی که منجر به تقویت حافظه می‌شوند

امروزه بازی­ های موبایلی مختلفی وجود دارند که به شما در تقویت حافظه­ تان یاری می‌کنند. بازی­ هایی که به راحتی در دسترس شما قرار می‌­گیرند و شما می‌توانید در هر جا و در هر زمان به آن‌ها دسترسی داشته باشید و آن‌ها را انجام دهید. ما در این نوشتار قصد داریم شما را با 5 بازی از نوع بازی­ هایی اندرویدی که منجر به تقویت حافظه می‌شوند، آشنا نماییم. پس تا پایان این نوشتار ما را همراهی کنید تا با آشنایی با این نوع بازی ها و نیز آشنایی با روند انجام آن‌ها گام مهمی در جهت تقویت حافظه خود بردارید. حافظه ­ای که در طول عمر خود چه در دوران جوانی و چه در دوران میان‌سالی و پیری برای زندگی بهتر و با کیفیت ­تر به آن نیاز دارید و باید همواره مراقب آن باشید تا او نیز شما را در تمامی مراحل زندگی یاری نماید و همواره در کنارتان باشد.

بازی Puzzles with Matches و تأثیر آن در تقویت حافظه

بازی Puzzles with Matches از جمله بازی­ های اندرویدی است که از طریق به چالش کشیدن استدلال فکری گیمر حافظه وی را تقویت می‌نماید. در واقع این بازی مغز را تحریک کرده و او را وادار می‌کند در حالت فوق هوشیاری ثابت بماند. سلول‌های مغزی با انجام این بازی بیشتر فعالیت می­‌کند لذا سوخت و ساز آن افزایش می‌­یابد و تفکر تحلیلی آن به کار می‌افتد. در بازی Puzzles with Matches گیمر باید از طریق چوب کبریت‌ها شکل‌هایی که بازی از او خواسته است را بسازد. این کار با جا به جایی و یا حذف چوب کبریت‌ها انجام می‌­شود. حذف و یا جا به جایی چوب کبریت‌ها نیز بستگی به درخواست بازی از گیمر دارد. گیمر در ساخت شکل خواسته شده چنانچه با مشکل مواجه شد می‌­تواند از کمک و یا hint استفاده نماید.

بازی Puzzles with Matches

بازی Find the Num و تأثیر آن در تقویت حافظه

بازی Find the Num از دیگر بازی­ های اندرویدی است که انجام آن منجر به تقویت حافظه می­‌شود. در این بازی گیمر به قدرت تصمیم­ گیری بالا و حداکثر میزان توجه نیاز دارد. بنابراین می‌­توان گفت این بازی برای کسانی که به سرعت فکر می‌کنند و تصمیم می‌گیرند بسیار مناسب می‌باشد. از طرفی بازی Find the Num منجر به افزایش حوضه دید و تقویت عضلات چشم گیمر نیز می‌­شود. در این بازی در بالای صفحه یک عدد برای گیمر مشخص می‌شود و در زیر آن عدد نیز سطرهایی از اعداد با رنگ‌­ها و اندازه ­های مختلف  وجود دارد. گیمر باید عدد بالای صفحه را در پایین پیدا کرده و آن را لمس نماید. لازم به ذکر است با پیشروی در بازی مراحل آن سخت­ تر خواهد شد.

بازی Find the Num

بازی Brain N Back و تأثیر آن در تقویت حافظه

بازی Brain N Back یک بازی اندرویدی و در واقع یک نوع ورزش ذهنی برای افزایش حافظه عملیاتی است. با انجام مستمر این بازی حتی ضریب هوشی گیمر نیز افزایش می­‌یابد. در بازی Brain N Back یک سری تحریکات دیداری یا شنیداری به گیمر وارد می‌شود. به عنوان مثال در این بازی به گیمر تصویری نشان داده می‌شود و یا این که صدایی به گوش او می‌­رسد. گیمر باید به یاد آورد که آیا تحریک فعلی با تحریک N حرکت قبل مطابقت دارد یا نه. از رایج ­ترین روش انجام این بازی این است که در هر حرکت مربعی را به گیمر نشان می‌دهد و او باید بتواند به یاد بیاورد که آیا N حرکت قبل مربع مذکور در همان موقعیتی بوده است که اکنون وجود دارد یا خیر. همزمان با این بازی تحریک شنیداری نیز به گیمر وارد می‌شود. مثلاً یکی از حروف الفبا گفته می‌شود. گیمر باید به یاد آورد که این حرف همان حرفی است که N حرکت قبل گفته شده است یا خیر. در این بازی هر چه تعداد محرک‌ها بیشتر شود بازی سخت ­تر خواهد شد. در حالت معمول در بازی دو محرک یکی دیداری و یکی شنیداری وجود خواهد داشت.

بازی Brain N Back

بازی Memorie Mania و تأثیر آن در تقویت حافظه

بازی Memorie Mania یکی دیگر از بازی ­های موبایلی است که انجام آن می‌تواند تأثیر به سزایی در تقویت حافظه داشته باشد. تقویت حافظه تصویری و قوه تمرکز گیمر و نیز هماهنگی چشم و انگشتان او با یکدیگر از جمله مزایایی این بازی ساده و سرگرم کننده است. در بازی Memorie Mania  یک سری کارت بسته به ابعاد صفحه بازی در اختیار گیمر قرار می‌­گیرد. با لمس هر کارت گیمر می‌تواند برای چند لحظه آن طرف کارت را که یک تصویر است ببیند. بعد کارت­های دیگر را لمس ­کند و آن طرف آن‌ها را نیز ­ببیند. سپس او باید جای هر کارت را با تصویر آن به خاطر بسپارد و به محض آن که کارتی با همان تصویر را دید به سرعت کارت اولی که تصویرش را دیده بود لمس کند. به این صورت این دو کارت که تصویر مشابهی داشتند از صفحه بازی حذف شده و بازی ادامه پیدا می‌کند. زمانی بازی به پایان می ­رسد که تمام کارت­‌ها از صفحه حذف شده­ اند. بازی Memorie Mania 20 سری کارت مختلف برای انتخاب دارد که از جمله آن‌ها می ­توان به کارت حیوانات، کارت پروانه­ ها، کارت گربه ­ها، کارت علائم راهنمایی و رانندگی، کارت ورزش، کارت اسباب بازی، کارت وسایل نقلیه و ... اشاره کرد. همچنین این بازی 4 صفحه با ابعاد مختلف دارد: صفحه سه در چهار (مرحله آسان)، صفحه چهار در پنج (سطح بازی معمولی)، صفحه پنج در شش (سطح بازی متوسط) و صفحه شش در هفت (سطح بازی مشکل).

بازی Memorie Mania

بازی Math Challenge و تأثیر آن در تقویت حافظه

از دیگر بازی‌های اندرویدی که منجر به تقویت حافظه می‌­شود بازی Math Challenge می‌باشد که ذهن گیمر را با محاسبات ریاضی به چالش می‌کشد. این بازی سطوح مختلفی دارد. با بالا رفتن از هر کدام از سطوح بازی سخت ­تر خواهد شد. از مزایای این بازی می ­توان به افزایش سرعت گیمر در حل مسائل ریاضی، فعال نگه داشتن دو نیم کره مغز، پشتیبانی از چهار عمل اصلی جمع، تفریق، ضرب و تقسیم، امکان فعال و یا غیر فعال کردن صدای بازی تنها با یک لمس، کسب امتیاز برای پی بردن به توانایی‌­های خود با گذشت زمان و نیز برخورداری از یک محیط کاربری ساده و جذاب اشاره کرد.

بازی Math Challenge

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه ها (1)

  1. خيلي عالي بود من هم شروع كردم به بازي puzzles with matches

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید