جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

آشنایی با بازی فکری aa

author منتشر کننده
نظرات (1) 4 0
آشنایی با بازی فکری aa

همانطور که می­‌دانید برخی از بازی­‌ها علاوه بر آن که جنبه سرگرمی و تفریح دارند، جزء بازی‌­های فکری نیز محسوب می‌­شوند که می­‌توانند تاثیر مثبتی روی ذهن و کارکرد آن داشته باشند و منجر به تقویت حافظه شوند. این نوع بازی­‌ها از تنوع بسیاری برخوردارند و روز به روز نیز بر تعداد آن‌ها افزوده می‌­شود. ما امروز قصد داریم یکی از این بازی­ ها را خدمت شما عزیزان معرفی نماییم تا با شناخت آن هم بتوانید از انجام آن لذت ببرید و هم هوش و حافظه خود را تقویت نمایید. بازی فکری aa بازی­‌ای است که در این نوشتار به آن پرداخته می­‌شود. با ما همراه باشید تا در مورد این بازی و نحوه انجام آن اطلاعات لازم را به دست آورید.

بازی فکری aa

بیشتر بخوانید: با بازی موتوری: فرار بزرگ، به شهرهای مختلف ایران سفر کنید

‏‏بازی فکری aa

بازی فکری aa در سبک بازی­‌های استراتژی یک بازی متفاوت، سرگرم کننده و اعتیاد آور است که توسط یک استودیوی بازی سازی استرالیایی به نام General Adaptive Apps طراحی و ساخته شده است. این بازی که برای دستگاه­‌های اندرویدی از جمله گوشی­‌ها و تبلت ها طراحی شده است امروزه در دنیا بیش از 50 میلیون نصب فعال دارد و برای هر سنی اعم از پیر و جوان، کوچک و بزرگ مناسب می­‌باشد. بازی فکری aa به صورت آفلاین انجام می‌­شود و نیاز به اینترنت ندارد.

روند انجام بازی فکری aa

همانطور که می‌­دانید اغلب بازی­‌های فکری از روندی صاف و ساده برخوردار هستند و به همین دلیل برای هر رده سنی مناسب می­‌باشند. بازی فکری aa نیز از این قاعده مستثنی نیست و از روندی صاف و ساده برخوردار است به طوری که پیر و جوان، کوچک و بزرگ به راحتی می­‌توانند با آن ارتباط برقرار کرده و از انجام آن لذت ببرند. گیم پلی بازی فکری aa آنچنان جذاب و ساده است که آن را جزء بازی­‌های اندرویدی به شدت اعتیادآور و سرگرم کننده قرار داده است. هر چند که روند انجام بازی فکری aa ساده است اما باید گفت این سادگی توأم با دشواری است چرا که انجام آن به تمرکز و سرعت بالایی نیاز دارد. روند انجام بازی فکری aa به این صورت است که ابتدا در هر مرحله تعدادی توپ که به آن‌ها توپ های پرتابی نیز گفته می‌­شود، در اختیار شما قرار می­‌گیرد. شما باید این توپ­های پرتابی را به سمت دایره چرخان که در مرکز تصویر قرار دارد، پرتاب کنید به طوری که توپ ­ها با موانعی که روی دایره قرار دارند برخوردی نداشته باشند. به همین دلیل باید در ذهن خود زمان پرتاب توپ را طوری تنظیم کنید که برخوردی با موانع صورت نگیرد. بازی رفته رفته سخت‌­تر می‌­شود و شما با صعود به مراحل بالاتر با دایره چرخانی مواجه می‌­شوید که با سرعت بسیار بالا و سرسام آوری می­‌چرخد و چالش شما را چندین برابر می­‌کند. علاوه بر افزایش سرعت چرخش دایره چرخان در مراحل بالاتر، تعداد توپ های پرتابی هم زیاد می‌­شود و شما باید برای پیشروی در بازی به شدت تمرکز خود را افزایش دهید. جنبه سرگرمی این بازی این جاست که در مراحل خیلی بالاتر چون دایره با سرعت باور نکردنی­‌ای می­‌چرخد، دیگر کاری از افزایش تمرکز نیز برنمی‌­آید و شما برای موفقیت در بازی فقط باید به شانس امیدوار باشید. البته این بدان معنا نیست که طراحی بازی به صورت منطقی صورت نگرفته است. در بازی فکری aa تمامی مراحل به صورت منطقی طراحی شده‌­اند و بدون شک در هر مرحله راهی برای گذشتن و عبور کردن از سختی­ ها و دشواری­ ها وجود دارد.

نقط قوت بازی فکری aa

بازی فکری aa بسیار کم حجم است، انجام آن نیاز به اینترنت ندارد چرا که به صورت آفلاین نیز انجام می‌­شود، برای دستگاه­‌های اندرویدی طراحی و ساخته شده است، نسخه اول و دوم آن بیش از 50 میلیون نصب فعال دارد، انجام آن برای هر رده سنی مناسب است، محیط بازی بسیار ساده است و از یک بخش مرکزی که دایره چرخان را در خود جای داده است و از چند گوی کوچک تشکیل شده است.   

از طرفی بازی فکری aa علاوه بر آن که جنبه تفریحی و سرگرمی دارد می­‌تواند به عنوان یک بازی فکری ساده و در عین حال مشکل که هوش، حافظه و اعصاب را تقویت می­‌کند مورد استفاده قرار بگیرد. در نسخه جدید بازی فکری aa مشکلات موجود در نسخه قدیمی رفع شده و بهینه سازی‌­های مختلف نیز انجام گرفته است. این بازی دارای نسخه مود شده با ویژگی­‌های زیر نیز هست:

- همه مراحل آن یعنی تا مرحله 1000 باز است.

- تبلیغات حذف شده است.

 بازی استراتژی نقاط سیاه یعنی همان بازی فکری aa که شباهت بسیار زیادی به بازی مار گوشی ­های قدیمی دارد، دارای مراحل بسیار زیادی است که شما برای انجام آن­ ها نیاز به تمرکز و سرعت عمل بالایی دارید. فقط کافی است هنگام شروع بازی به صفحه نمایشگر گوشی خود با سرعت و دقت عمل بالا و در زمان مناسب ضربه بزنید. همه چیز به تمرکز و تصمیم شما برای انتخاب زمان ضربه زدن بستگی دارد. اگر لحظه‌­ای دیرتر و یا زودتر از زمان مناسب به صفحه نمایشگر ضربه بزنید بازی را می­‌بازید و باید مرحله را دوباره از سر بگیرید و تکرارش کنید. در ابتدا بازی بسیار ساده به نظر می­‌رسد اما با پرتاب چند توپ که به دایره چرخان متصل می‌­شوند، محدوده مجاز برای توپ های باقیمانده کمتر شده و در نتیجه شما را با چالش مواجه می­‌سازد. در هنگام انجام بازی این نکته را از یاد نبرید که دایره‌­ی چرخان ممکن است در جهت‌­های مختلف حرکت نماید. شما با پشت سر گذاشتن هر مرحله امتیاز کسب می­کنید و چنانچه این امتیازها به حد مورد نظر برسند، می­‌توانید برای رقابت با سایر کاربران آن را منتشر نمایید. پس اگر به دنبال بازی فکری ساده و جذابی هستید بازی فکری aa را از دست ندهید.

بیشتر بخوانید: معرفی بازی دیرین شاه

تاثیر بازی فکری aa بر هوش و حافظه

همانطور که پیشتر نیز بیان شد بازی فکری aa یک بازی با روندی بسیار ساده است که میزان تمرکز و سرعت عمل گیمر را به چالش می­‌کشد. گیمر برای موفقیت در این بازی باید علاوه بر تعیین زمان مناسب برای پرتاب، سرعت خود را نیز افزایش داده تا بتواند در زمان مناسب پرتاب مناسب را انجام دهد. بنابراین در طول مدتی که گیمر مشغول انجام این بازی است ذهن او به طور همزمان درگیر انجام چند کار است: تشخیص زمان مناسب برای پرتاب توپ های پرتابی، تصمیم­گیری مناسب برای انجام پرتاب درست، صادر کردن دستور برای پرتاب با سرعت زیاد. بنابراین در طول مدت بازی گیمر به شدت از مغز خود کار می‌­کشد و آن را درگیر می­‌کند و این به آن معناست که:

گیمر در ذهن خود مشغول انجام برنامه‌­ریزی است و آماده نقشه کشیدن برای انجام هر چه بهتر بازی است.

گیمر اطلاعاتی را در ذهن خود ذخیره می‌­کند تا در مواقع لزوم از آن ها استفاده نماید.

از آنجایی که انجام این بازی نیازمند برخورداری از سرعت عمل بالایی است، بنابراین سرعت انتقال اطلاعات در ذهن گیمر به شدت افزایش می‌­یابد.

مهارت های شناختی گیمر که همان مهارت های مورد نیاز برای  پردازش افکار است، به عبارت ساده‌­تر همان توانایی حل مسئله و افزایش مهارت هایی برای یادگیری است تقویت می­‌یابد. به هر حال هر فردی برای داشتن زندگی بهتر نیازمند فکر کردن و در نهایت تصمیم‌­گیری است و چه بهتر که با انجام بازی­‌های فکری به مغز خود در این زمینه کمک نماید.

گیمر با انجام این بازی سلول های مغزی خود را به فعالیت وادار می‌­کند و فعالیت کردن سلول های مغزی یعنی انجام استدلال، تلاش برای حل مسئله و یافتن راه حلی برای رفع چالش ­های پیش رو و در نهایت افزایش کارایی مغز.

بنابراین بازی فکری aa کمک می­‌کند سلول های مغزی فعالیت کنند، قدرت استدلال به دست آورند و از این طریق کارایی خود را افزایش دهند. از طرفی این بازی منجر به تقویت حافظه، افزایش سرعت تفکر، افزایش سرعت انتقال، افزایش مهارت های شناختی، افزایش سطح تمرکز، افزایش مهارت استقلال در برنامه‌­ریزی و تفکر و ... می­‌شود و همه این ها دست در دست هم می­‌دهند تا مغز بیشتر کار کند تا کمتر دچار پیری و اختلالات حافظه شود.

بازی­ های فکری انواع و اقسام مختلفی دارند که هر کدام برای بهبود بخشی از عملکرد مغز مناسب می­‌باشند. اکثر این بازی­‌ها برای تمام رده­‌های سنی، چه کوچک و چه بزرگ، چه پیر و چه جوان مناسب می‌­باشند و بنابراین طرفداران بسیار زیادی در سراسر دنیا دارند. بسیاری از افراد ترجیح می‌­دهند فقط آن دست از بازی­‌هایی را انجام دهند که صرفاً برای تفریح و سرگرمی طراحی نشده است و دارای مزایا و فوایدی هم برای آن ها است. انجام این گونه بازی­‌ها از جمله بازی فکری aa مغز را با چالش­ هایی رو به رو می­کند که برای موفقیت باید از عهده آن ها بربیاید. تلاش مغز برای کسب این موفقیت تاثیر به سزایی در سلامتی خودش دارد چرا که خود را به کار و فعالیت وادار می­‌کند تا بتواند این چالش ها را رفع نماید. با این کار هم کارایی خود را افزایش می­دهد، هم مهارت های جدیدی می‌­آموزد و هم این که از پیری خود جلوگیری می‌­کند. بنابراین شما می­‌توانید با انتخاب بازی فکری مورد علاقه­‌ی خود از تمامی مزایا و فوایدی که در بالا ذکر شد بهره ­مند شده و از طرفی احساس نشاط و شادابی را هم به خود و هم به مغزتان هدیه دهید. پس هرگز از انجام بازی­‌های فکری غافل نشوید که فواید بسیار زیادی بر روی عملکرد مغزتان دارند.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه ها (1)

  1. من این بازی رو انجام دادم، بازی بسیار مهیجی هست ولی تا از قبل از خوندن این مقاله نمیدونستم که برای تقویت تمرکز و عملکرد هر چه بهتر مغز خوبه.ممنون

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید