جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

معرفی بازی دیرین شاه

author منتشر کننده
بدون نظر 3 0
معرفی بازی دیرین شاه

حتماً شما هم با انیمیشن زیبای دیرین دیرین آشنا هستید. می‌­دانید که این انیمیشن عالی و پرطرفدار مشکلات اجتماعی را به شیوه طنز و با لحنی خاص و دلنشین بیان کرده و خنده­‌ی همراه با تفکر را به ارمغان می­‌آورد. اما این بار دیرین دیرین قصد دارد به شکلی دیگر مهمان ما شده و اوقات خوشی را برای ما به وجود آورد و آن چیزی نیست جزء ارائه یک بازی زیبا و مهیج. دیرین شاه یک بازی ایرانی نسبتاً جدیدی است که از چالش های سرگرم کننده و مسابقه ­ای تشکیل شده است و گیمر را به سمت رقابت و انجام مراحل مختلف بازی سوق می‌­دهد. اگر دوست دارید در مورد این بازی بیشتر بدانید خواندن این مطلب را از دست ندهید.

دی جی کالا

داستان بازی دیرین شاه

داستان بازی دیرین شاه از این قرار است که: پادشاه سرزمین دیرین دیرین دختری دارد که به تازگی از فرنگ برگشته است. دختری فیس و افاده‌­ای که از قضا بسیار بد اخلاق هم هست. پادشاه قصد دارد برای این دختر خود شوهری دست و پا کند البته شوهری مناسب و درخور. کسی که لیاقت دامادی پادشاه را داشته باشد. برای همین مسابقاتی ترتیب می­‌دهد که در پی آن بتواند فرد مورد نظر را پیدا کند اما از آنجایی که گفتیم دختر پاشاده پر از فیس و افاده و البته بد اخلاق نیز است هیچ کس حاضر نیست در این مسابقات شرکت کند. بنابراین پادشاه مجبور می­‌شود تا همه افراد واجد شرایط را به شرکت در این مسابقه وادار کند. اهالی شهر نیز که می­‌بینند ناچارند در این مسابقه شرکت نمایند یا به دنبال راهی برای فرار از این مسابقه هستند و یا این که سعی دارند مسابقه را ببازند. بنابراین در بازی دیرین شاه به جای تلاش برای بردن، تلاش برای باختن مورد نظر است و بس.

داستان بازی دیرین شاه

بیشتر بخوانید: معرفی بازی سلطان قلب‌ها

روند انجام بازی دیرین شاه

شما باید ابتدا به عنوان یکی از کسانی که مجبور شده است در این مسابقه شرکت کند، به ایفای نقش بپردازید. سپس تمامی مراحل این بازی را که از چند بازی کوچک اما مرتبط به هم تشکیل شده است را به اتمام برسانید. در مرحله ثبت احوال و انتخاب کاراکتر شما باید کاراکتر مورد علاقه خود را انتخاب کنید و با این کاراکتر در مسابقه شرکت کنید. لازم به ذکر است که تمامی کاراکترهای این بازی بسیار زیبا و جذاب هستند و از کیفیت مناسبی نیز برخوردار می­‌باشند. این کاراکترها در واقع همان شخصیت های کارتونی دیرین دیرین می‌­باشند که در این بازی از نزدیک می‌­توانید آن ها را ملاقات کنید. در مرحله فروشگاه بازی، شما می­‌توانید سکه مورد نیاز خود را خریداری کنید تا با استفاده از آن، بتوانید شخصیت ها و کاراکترهای مورد علاقه خود را خریداری نمایید. البته در بازی دیرین شاه شما با پشت سر گذاشتن مراحل مختلف بازی می‌­توانید مقداری پول به عنوان جایزه دریافت کنید.

اگر هم به پول بیشتری نیاز داشتید می­‌توانید سری هم به گردونه شانس زده و هر روز شانس خود را امتحان کنید. البته در این بازی می­‌توانید با تماشای یک ویدئو در تماشاخانه 50 سکه به طور رایگان دریافت نمایید. فضولی موقوف نام مرحله دیگری از بازی دیرین شاه است که شما در آن وارد قلمروی یک دیو اسرارآمیز می‌­شوید که درون یک غار زندگی می­‌کند. با ورود به این مرحله که میزان شجاعت شما را مورد سنجش قرار می­‌دهد شما دنیای جدیدی از بازی را پشت سر خواهید گذاشت. پس اگر خود را فرد شجاعی می­‌دانید حتماً به این مرحله از بازی هم سری بزنید. از چاه پول در بیار نیز بخش دیگری از بازی است که شما می­‌توانید هر یک ساعت یک بار وارد آن شده و سکه به دست آورید. اما باید به شدت مراقب باشید چرا که اگر در مسیر ورود و خروج از چاه به غول ها برخورد کنید با یک ضربه ناگهانی کلیه سکه‌­های خود را که با پشت سر گذاشتن مراحل بازی و با زور و زحمت به دست آورده‌­اید، از دست خواهید داد.

آیا شخصیت وی در انیمیشن دیرین دیرین را به یاد دارید؟ پیرمرد دانایی که سایر شخصیت ها از نصیحت های او بهر‌‌ه‌­مند شده و در مواقع لزوم به او مراجعه می­‌کردند؟! خب در بازی دیرین شاه نیز شما می‌­توانید جهت کسب راهنمایی نزد وی بروید. وی که در خانه ­ای به نام وی کده روزگار می­‌گذراند، با کتابی که در دست دارد، شما را با اسرار پیروزی در چالش هایی که پادشاه ایجاد کرده است آشنا می‌­نماید. پس شما با نزدیک شدن به او می­‌توانید از راهنمایی­‌هایش مستفیظ شده و آن ها را برای پیروزی در مسابقه به کار برید. البته پادشاه نیز چالش هایی را برای انتخاب داماد مناسب خود ایجاد کرده است. در بازی دیرین شاه مسابقات اصلی در قصر بزرگ پادشاه برگزار می‌­شود.

شما برای ورود به هر مرحله از این مسابقات باید 50 سکه بپردازید اما چنانچه توانستید در این مرحله پیروز شوید در ازای آن 100 سکه به دست می­‌آورید. هر مرحله را نیز می‌­توانید 3 بار تکرار کنید البته در صورت باخت. چنانچه نتوانستید در این 3 بار پیروز شوید باید چند دقیقه منتظر بمانید تا بتوانید دوباره در این چالش ها شرکت نمایید. برخی از چالش های پادشاه نیز به شرح زیر هستند:

مرحله ندو میدانی: در مرحله ندو میدانی که پادشاه آن را به منظور سنجش میزان مقاومت شما ایجاد کرده است، باید با زدن دکمه حلزونی شکل از کشیده شدن خود به سمت جاروبرقی پادشاه جلوگیری نمایید. با زدن ضربه سریع روی دکمه دویدن نیز باید از سایر رقبا جلو بزنید. در این مرحله اگر از قدرت هایی همچون چسب، انرژی­‌زا و کفش سنگی استفاده کنید، این مسابقه را راحت­‌تر و ساده‌­تر به اتمام خواهید رساند.

مرحله عروسی: از آنجایی که پادشاه دوست دارد دامادش خوب برقصد، این چالش را ایجاد کرده است. در این مرحله سه حالت رقص در بالای مسابقه به نمایش در می‌­آید. شما باید تمامی آن ها را به خاطر سپرده و از بین 5 حالت مختلف دیگر نیز انتخاب نمایید تا مورد خشم وی قرار نگیرید. در این مرحله نیز همانند مرحله قبلی به شما 3 فرصت داده می­‌شود. دیدن دوباره حالت های رقص، درست کن و حذف کن نیز از امکاناتی هستند که در این مرحله در اختیار شما گذاشته می‌­شوند تا راحت­‌تر آن را به پایان برسانید.

مرحله عرض ادب: در این مرحله شما باید به دور از چشم پادشاه تا آنجایی که می‌­توانید پیاز بخورید. البته باید مراقب باشید تا پادشاه شما را نبیند. اگر پادشاه شما را در حین پیاز خوردن ببیند هم عصایش را بر سر شما می­‌کوبد و هم 10 امتیاز از شما کسر می‌­نماید. حواس پرت کن و گوی دود نیز از ابزارهای موجود در این مرحله هستند که در اختیار شما قرار می‌­گیرند تا بتوانید با استفاده از آن ها این مرحله را با موفقیت به پایان برسانید.

مرحله متکای پرنده: در این مرحله که میزان مقاومت شما توسط دختر پادشاه سنجیده می­‌شود، شما باید بر متکای پرنده‌­ای سوار شوید که توسط دختر پادشاه هدایت می­‌شود. دختر پادشاه ممکن است گاهی اوقات بخواهد طناب متکای پرنده را بکشد که در این صورت شما باید برای حفظ تعادل خود محکم متکا را بگیرید تا سقوط نکنید. گاهی اوقات نیز ممکن است بخواهد طناب را رها کند که در این صورت شما باید فرار را بر قرار ترجیح دهید و تا می‌­توانید از او دور شوید. پرتاب گوجه، 2 برابر کننده قدرت و شیشه معجون نیز از امکانات این بخش پر هیجان هستند که در اختیار شما قرار می­‌گیرند.  

البته بازی دیرین شاه مراحل مختلف دیگری نیز دارد که می‌­توانید با نصب بازی، با آن ها آشنا شوید.

بیشتر بخوانید: معرفی بازی گلمراد

نقاط قوت و ضعف بازی دیرین شاه

بازی دیرین شاه ساخت استودیو نسل اندیشه سبز است که از زیرمجموعه­‌های سری دیرین دیرین به حساب می­‌آید. این بازی دارای نقاط قوت و ضعف زیر است:

نقاط قوت بازی دیرین شاه

کاملاً بی‌­نقص است و سرگرم کننده و لذت بخش به حساب می­‌آید.

حجم بسیار کمی دارد حدود 40 مگا بایت و توسط برنامه نویسان ایرانی طراحی شده است.

به صورت آفلاین قابل انجام است.

از داستان و شخصیت ها و کاراکترهای جالب و جذابی برخوردار است.

طراحی بازی به صورت کاملاً استاندارد بوده و از گرافیک بسیار عالی برخوردار است.

شخصیتها در آن حالت محلی دارند.

بازی شکل مسابقه‌­ای و رقابتی دارد.

بازی بسیار خوش ساختی است که برای تمامی سنین مناسب و لذت بخش است.

صداگذاری­ کاراکترها به بهترین شکل انجام گرفته است که می­‌تواند به وجود آورنده لحظات خوب و دلنشین باشد.

این بازی از چند بازی مرتبط به هم تشکیل شده است. بنابراین می­‌تواند انجام چند بازی را در یک بازی امکان پذیر سازد.

نقاط ضعف بازی دیرین شاه

بازی دیرین شاه شاید یکی از بازی­ های بی­‌نقصی باشد که در آن کمتر می‌­توان به وجود نقطه ضعف پی برد.

همانطور که پیشتر نیز بیان شد در بازی دیرین شاه تلاش هر کاراکتر و یا شخصیت پیروزی در مسابقات باختی است آن هم برای فرار از ازدواج با دختر پادشاه. بنابراین در این بازی یک جدول رتبه بندی نیز وجود دارد که گیمر با پشت سر گذاشتن مراحل بیشتر و به دست آوردن جام های زیبا می‌­تواند در این جدول رده بندی پیشرفت کرده و شانس خود را برای پیروزی افزایش دهد. بنابراین با هر برد امتیاز گیمر افزایش یافته و در جدول رده بندی به جایگاه بالاتری صعود می‌­کند و با هر باخت نیز امتیاز کاهش یافته و به پایین جدول سقوط می­­‌نماید. بنابراین برای پیروزی در این بازی برخورداری از دقت عمل بسیار لازم است.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید